Strona 1 z 1

Sprawdzanie poziomu oleju w 2.0 16V

: 2006-09-01 11:59
autor: Roswell
Witam serdecznie mam taki problem gdy wyciągam bagnet żeby sprawdzić poziom oleju to czuje jak się o coś ociera i często jak go wyciągnę to jest praktycznie cały suchy a na przykład nad kreska F jest go troche. A raz mi się tak zdarzyło że na jednej stronie miarki nic nie było a na drugiej było równo z F. Czy to normalne? Dodam tylko że auto stoi prosto.
EDIT: I jeszcze jedno pytanie :) Czy jak odkręce korek oleju i popatrze do środka czy jest jakiś orientacyjny poziom ile tam powinno być oleju?

: 2006-09-01 12:20
autor: P.I.M.P.O.
jak odkręcisz korek to nie zobaczysz oleju (poza tymi resztkami które będą na ściankach)

obejrzyj tą rurkę w którą się wkłada bagnet - może masz gdzieś załamaną?

pozdro

: 2006-09-01 14:31
autor: crupek
a może poprostu masz za nisko otwarta maskę ?? i zahaczasz o krawędź ??

: 2006-09-01 15:51
autor: Roswell
No cóż to do czego wsadza się bagnet wygląda na proste i maska też jest na odpowiedniej wysokości :) Tak dla pewności zapytam czy na dole też macie ja tak troche przekrzywiona cos w rodzaju
I
\
I
I jeszcze jedno pytanie zadam tutaj, bo nie chciał bym żeby mnie uznano za jakiegoś spamera, bo to w końcu mój pierwszy dzień tutaj :)
Więc czym były napełniane klimatyzacje w probe? Oby nie freonem hehe
Pytam ponieważ nie mogę znaleźć pod maską żadnej nalepki z informacją a instrukcji obsługi nie posiadam niestety(może jest gdzieś w wersji elektronicznej? niekoniecznie po polsku).
Pozdrawiam Marcin

: 2006-09-01 16:17
autor: P.I.M.P.O.
były dwa czynniki:
stary R12
nowy R134
zależy z którego roku masz proba

pozdro

: 2006-09-01 18:08
autor: tofil
P.I.M.P.O. pisze:
zależy z którego roku masz proba

pozdro
93 jak napisał w stopce :wink: Fabrycznie R12.

: 2006-09-01 19:23
autor: P.I.M.P.O.
wcześniej nie miał stopki :)

pozdro

ps. potwierdzam R12 :)

: 2006-09-01 21:05
autor: Roswell
Dzięki :) Rozumiem że ten czynnik R12 jest nadal legalny i można go dostać do uzupełnienia?
Mam jeszcze jakieś pytania i stopniowo będę uzupełniał hehe
Od czego jest pokrętło INT tam gdzie włącznik wycieraczek :)
Na czym polega opcja VENT na pokrętle nawiewu? To jest jeszcze coś z klima czy jak, do czego to służy?
To by było chyba na tyle :)
Jeszcze raz dziękuje(fajna z was ekipa :))

: 2006-09-01 21:19
autor: Voodoo
Niestety ale R12 jest już zabronione, więc ciężko z jego napełnieniem, bo jeśli ktoś go jeszcze posiada to jest to nielegalne, a do tego może mieć bardzo zanieczyszczony spuszczany np. z chłodni i na pewno bardzo drogo.
Moja propozycja to przerobienie instalacji na R134, a koszt taki wacha się ok. 500 zł np. pod Warszawą wraz z gwarancją i napełnieniem.
Ustawienie VENT to pozycja która ustawia klapy wentylacji tylko i wyłącznie na przednie kratki. Na tej pozycji klimatyzacja nie działa podobnie jak na FLOOR. Reszta ją załącza.
INT chyba służy do ręcznego podnoszenia świateł, ale chyba był taki przycisk wyłącznie w '93. Tego ostatniego nie jestem pewien :)

: 2006-09-02 00:16
autor: P.I.M.P.O.
INT to taki fajny bajerek do przyspieszania/zwalniania wycieraczek na najwolniejszym biegu :)

masz Voodoo rację - guzik do podnoszenia świateł był tylko w roczniku 93 ale znajduje się on na konsolce tam gdzie spryskiwacz tylnej szyby, ogrzewanie bądź wycieraczka tylnej szyby

pozdro

: 2006-09-02 02:32
autor: Ronin
P.I.M.P.O. pisze:INT
Intensive.

: 2006-09-02 11:28
autor: Voodoo
No faktycznie :oops: a mnie się coś głupio skojarzyło właśnie z okolicą przełącznika tylnej wycieraczki :wink: :lol:

: 2006-09-02 14:28
autor: tofil
Alternatywą niedozwolonego R12 jest czynnik o nazwie bodajże R413. Jest dozwolony ale są różne zdania na jego temat. Odwiedź speców ok klimy. Int dokładnie służy do ustalenia czasu taktowania wycieraczek 1 biegu.

: 2006-09-21 13:08
autor: MJ#23
Panowie a czy jak wlałem za dużo oleju jest możliwe dymienie?Najpierw dolałem a potem zacząłem się zastanawiać czy to jest wogóle potrzebne!?Pozdrawiam

: 2006-09-21 13:25
autor: Probiacz2000
ja wlales za duzo mozliwe jest dymienie. Olej sie wypali i dojdzie do normy.
Tez mam takie pytanko. Ile dolewacie do swojego probe oleju miedzy wymianami ? mi wychodzi srednio 1L(!!!) na 1000km i sie zastanawiam czy jest w ogole sens wymieniac olej skoro go tyle musze dolewac... ;//

: 2006-09-21 13:29
autor: MJ#23
Ja też tyle dolewam i nie wiem czy to dobrze czy nie,ale jeździ i o to chodzi

: 2006-09-21 14:01
autor: crupek
Probiacz2000 pisze:ja wlales za duzo mozliwe jest dymienie. Olej sie wypali i dojdzie do normy.
Tez mam takie pytanko. Ile dolewacie do swojego probe oleju miedzy wymianami ? mi wychodzi srednio 1L(!!!) na 1000km i sie zastanawiam czy jest w ogole sens wymieniac olej skoro go tyle musze dolewac... ;//
Że co ?????
MJ#23 pisze:Ja też tyle dolewam i nie wiem czy to dobrze czy nie,ale jeździ i o to chodzi
Masakra 2.0 16V nie powinien w ogole brac oleju a juz na 1000 km. nie ma mowy o kropelce nawet:)
POZDRAWIAM i radze wziać się za silnik :!:

: 2006-09-21 15:44
autor: Probiacz2000
moje poprzednie auto nawet na 15000 km nie bralo nawet kropli. Probiacz pozera olej jak szalony, rozmawialem z mechnaikiem to trzeba by bylo wymienic pierscienie i jakies uszczelki. Wole jednak poswiecic te dodatkowe 25zl na 1000km niz caly silnik dawac do rozbiorki... A silnik pracuje bardzo dobrze i ma moc. Chcialem sie tylko zorietowac jak jest u Was. Pozdrawiam

: 2006-09-21 17:12
autor: crupek
a jaki masz olej ?? Moze przejdź na 15W 40, to powinien Ci przestac brać. POZDRO:)

: 2006-09-21 17:30
autor: Probiacz2000
w tej chwili jezdze na mineralnym MOBIL1

: 2006-09-21 18:39
autor: Ronin
Mineralka to syf no ale skoro i tak Ci wcina olej to lepiej żeby pożerał tańszy :wink:

: 2006-09-21 19:19
autor: crupek
Ja jezdze na 10W 40 i naprawde nie narzekam, a o popychaczach nigdy nie slyszalem, no chyba ze z opowiesci :P
Jesli Ci wcina tyyyyyyyyyyyyle mineralnego ?? to albo masz wyciek (chociaz ten olej jest gęsty) albo robisz za lokomotywe na ulicy
:shock:

remont nie unikniony predzej czy pozniej a im dluzej bedziesz zwlekal tym wiecej wydasz na oleje. POZDRO

: 2006-09-21 19:36
autor: Ronin
Mineralka jest gęsta, owszem ale też wycieka - rorzedzenie temperaturą i ciśnienie robią swoje.

: 2006-09-21 19:37
autor: Probiacz2000
dziwne, ale nie dymi mi w ogole nawet gdy zimny... ;] wiem ze mineralny to syf, ale tyle musze dolewac ze nie oplaca mi sie wlewac dobrego drogiego oleju. pozatym syntetyczny olej jest zadszy i pewnie jeszcze wiecej by go zarlo...