Obroty silnika - czy właściwe!

Awatar użytkownika
rabull
Posty: 131
Rejestracja: 2008-03-24 10:14
Galeria: viewtopic.php?t=13456
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: rabull »

ja mam też takie wysokie w 2.5 przydała by się szóstka, w 2litrówce miałem dużo niższe 100km/h jakieś 2700-2800 rpm
probeII(96r) 2.5 24v
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Około 2800rpm powinno być przy 100km/h na piątym biegu
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
sebast
Posty: 49
Rejestracja: 2008-02-19 21:29
Galeria: viewtopic.php?t=13726
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: sebast »

Dzięki za informacje - jestem spokojniejszy :)
Po mieście się rewelacyjnie jeżdzi, ale na trasie denerwują mnie duże obroty. Mam 2 inne samochody w których są dużo mniejsze obroty (no może akurat w nich są dość wyjątkowo znowu niskie) i przy 100km/h mają 2000, a drugi ok. 2300, a tu blisko 3000, a przecież to niby sportowy wóz :) Z drugiej strony dzięki temu można spokojnie jechać 50km/h na 5 biegu :)
Probe 2.5 V6 '93/94 (USA/Kanada)
Awatar użytkownika
rabull
Posty: 131
Rejestracja: 2008-03-24 10:14
Galeria: viewtopic.php?t=13456
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: rabull »

ale chyba mówisz o dieselach bo 100km/h przy 2tys to raczej ciężko w benzynie
probeII(96r) 2.5 24v
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

W wątku "Prędkość a obroty silnika" (w I generacji) jest odsyłacz do tabelki na performanceprobe, w której są podane prędkości w przy danych obrotach w zależności od skrzyni biegów (są gotowe przełożenia dla Probów). :idea:

Gratuluję prędkościomierza, który tak niewiele zawyża. :D
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
sebast
Posty: 49
Rejestracja: 2008-02-19 21:29
Galeria: viewtopic.php?t=13726
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: sebast »

rabull pisze:ale chyba mówisz o dieselach bo 100km/h przy 2tys to raczej ciężko w benzynie
Benzyna, ale spory silnik i prędkość max. prawie 250 km/h
Probe 2.5 V6 '93/94 (USA/Kanada)
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

rabull pisze:ale chyba mówisz o dieselach bo 100km/h przy 2tys to raczej ciężko w benzynie
Nie koniecznie. W Scorpio na automacie(cztery biegi) jest 2200rpm przy 100km/h
:wink:
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
darson81
Posty: 43
Rejestracja: 2008-02-08 15:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Tychy

Post autor: darson81 »

SEBAST - miałem podobny problem i okazało się że to nie problem bo poprostu u mnie w samochodzie był licznik z Probe 2.0.
W probe 2.5 Vmax na liczniku jest 240km/h i przy prędkości 100km/h powinno być ok 3000obr/min.
Czerwona Strzała 2.5 V6 96'
Awatar użytkownika
sebast
Posty: 49
Rejestracja: 2008-02-19 21:29
Galeria: viewtopic.php?t=13726
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: sebast »

OK, jestem "oświecony" i uspokojony, że wszystko OK - dzięki ! Trzeba się przyzwyczaić do tego stanu :)
Probe 2.5 V6 '93/94 (USA/Kanada)
Awatar użytkownika
modano
Posty: 96
Rejestracja: 2007-07-22 10:43
Samochód: Probe II V6
Galeria: viewtopic.php?t=16692
Lokalizacja: Siemianowice, Polkowice

Post autor: modano »

hej
myślę że wiele osób było zdziwionych takimi przełożeniami w tym też ja że nie ma tu 6 biegu, kolega któremu dałem się przejechać stwierdził że licznik jest wyskalowany w milach :)
Ford Probe 2,5 V6 sensual styling, steering performance etc.
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

To ładnie stwierdził. Prędkość maxymalna 240mil/h :D
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
Patrol
Posty: 14
Rejestracja: 2008-05-17 15:27
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Patrol »

Witam.U mnie jest podobnie.Przy prędkości 170km/g.dwu-litrówką miałem 4500rpm.Przy tej samej pręd.w V6 mam 5000rpm(II gen.)
Bardzo by się ta szósteczka przydała szczerze mówiąc.
II generacja V6,97r.Był 2.0 SE 97r.
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Obroty

Post autor: wujeksex »

Jeżeli taki temat już istnieje to przepraszam, że założyłem nowy ale nie znalazłem istniejącego.

Mam pytanie dotyczące obrotów.
W czarnym Probasie ze skrzynią automatyczną na zimnym silniku jadąc 100 km/h miałem około 2000 rpm/min. Po około 30 min jadąc 100km/h obroty wynosiły już 2400 rpm/min.
Tłumaczyłem to sobie sprzęgłem hydrokinetycznym. Olej się rozgrzał i zrobił się rzadszy, stąd wyższe obroty.
Ale zauważyłem, że w czerwonym, który ma skrzynię manualną też obroty się zmieniają. Z samego rana jak jest chłodno i na zimnym silniku przy 100 km/h jest około 2500 rpm/min, tak na ciepłym silniku dla tej samej prędkości obroty wynoszą jakieś 2900 rpm/min.
Oba Probki mają silnik 2.0l, wersja USA.

Czy wszystkie Probki tak mają, czy to u mnie coś umiera?

Proszę powiedzcie jakie obroty są w Waszych Probach przy tej prędkości i czy też tak wzrastają po zagrzaniu silnika.

Z góry dziękuję.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Adam1990
Posty: 10
Rejestracja: 2009-05-16 02:31
Samochód: Ford Probe 1996, 2.0 + gaz
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Obroty

Post autor: Adam1990 »

Cześć. Też mam 2.0. Jutro jak będę jechał do pracy to spojrzę na obrotomierz i wieczorem postaram się wejść na forum i Ci napiszę.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: OLEY »

[o]Przeniosłem Andrzejku Twój temat do (chyba) odpowiedniego wątku. :wink:[/o]
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Adam1990
Posty: 10
Rejestracja: 2009-05-16 02:31
Samochód: Ford Probe 1996, 2.0 + gaz
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: Adam1990 »

Mogłem sprawdzić tylko na ciepłym silniku, na zimny w korku stałem...
Załączniki
ABCD0001.JPG
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: wujeksex »

OLEY pisze:[o]Przeniosłem Andrzejku Twój temat do (chyba) odpowiedniego wątku. :wink:[/o]
Dziękuję ślicznie :1111_worthy: to jest najbardziej odpowiedni temat
Adam1990 pisze:Mogłem sprawdzić tylko na ciepłym silniku, na zimny w korku stałem...
Dzięki wielkie to mi wystarczy.
Takie właśnie mam obroty zanim silnik się porządnie nagrzeje.

Obrazek Obrazek
A takie po około 30 min jazdy.
Więc coś nie halo.

Czy ktoś wie co może być przyczyną wzrostu obrotów po dłuższej jeździe :?:
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: arko »

witam . ma się rozumieć że jeździsz na gazie , a na bęzynie też tak jest :?:sprawdź płyn w chłodnicy :wink:
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: wujeksex »

Jeżdżę tylko na benzynie, bo w czerwonym instalacji LPG ni ma. Płyn w chłodnicy jest, w zbiorniczku wyrównawczym też coś pływa :D .
W sumie to nie widzę żadnego powiązania między wzrastającymi obrotami po dłuższej jeździe, a poziomem płynu w chłodnicy.
Choć mogę się mylić.
Czy możliwe, że to objaw kończącego się sprzęgła :?:
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: arko »

jeśli chodzi o płyn to ja tak miałem na rozgrzanym silniku i na biegu jałowym też falowały .po uzupełnieniu płynu wszystko się unormowało ale jaki to ma wpływ tego nie wiem. pozdrawiam
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: wujeksex »

Na biegu jałowym obroty nie falują mi wcale.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: arko »

może jak piszesz to objaw kączoncego się sprzęgła o może coś z przepustnicą ale tego nie wiem na pewno :wink: a byłeś u jakiegoś mechanika :?:
Ostatnio zmieniony 2009-08-25 16:46 przez arko, łącznie zmieniany 1 raz.
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: wujeksex »

arko pisze:a byłeś u jakiegoś mechanika :?:
Byłem u kilku, ale to tacy mechanicy, że bałbym się dać im olej wymienić, a co dopiero mówić o diagnostyce lub naprawie.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: arko »

po pytaj na forum o mechanika może ktoś wie o mechaniku gdzieś nie daleko twego miejsca zamieszkania np: do 60km.pozdrawiam
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Awatar użytkownika
DeViL268
Posty: 87
Rejestracja: 2009-04-30 16:40
Samochód: Ford Probe 2.2 GT
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: DeViL268 »

Panowie a ja mam inny problem a zatem. Naprawilem kolanko dolotu i teraz dziala dobrze ale pojawil sie powazny problem a zatem jak wcisne gaz obroty bardzo szybko rosna a mocy wogole mam nawet ciezko ruszyc pod gorke. Kiedy przejechalem okolo 10Km meczac sie z wysokimi obrotami to pojawil sie dym z pod maski. Walilo stojac przodem do silnika z prawej strony smierdzialo jak palona instalacja elektryczna albo jakas guma. Dodam ze odma od silnika jest nie podlaczona. Lezy sobie spokojnie.
Mistrz improwizacji.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”