Problemy po remoncie silnika z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: KrecioPL »

Coś o tym wiem :P
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: batigol67 »

Krecio ile ci bierze oleju na tysiąc km?
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: KrecioPL »

Ten, którym teraz jeżdżę nie bierze oleju, ale delikatne ubytki są przez pokrywy zaworów, miskę olejową i uszczelniacze wałków ;)

W poprzednim Probku, pierwszy silnik(właśnie po "remoncie") zajechałem po 3,5 miesiacach od kupna, po wymianie oleju na dystansie 4tys km wypił wszystko co miał i wołał o więcej, aż pierścień tłokowy pękł i wbił się w blok a pracujący tłok zrobił rysę na gładzi cylindra (Romas rozbierał). Więc silnik poszedł się kurzyć u Romka i został wykonany przeszczep z Mazdy.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: MatiLP640 »

U mnie było to samo, od wymiany do wymiany, ani grama nie trzeba było dolewać ;) dodam że zrobiłem z uszczelkami dekli bo też ciekły ;) i mogę też dodać że prawda jest taka że przynajmniej mój czerwone pole często widział :twisted:
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: KrecioPL »

Dlatego terazm przy wymianie rozrządu (160tys pękło) robię komplet wg zaleceń Mazdy.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: MatiLP640 »

i bardzo dobrze, prawidłowo ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: batigol67 »

Aha mi bierze litr na tysiąc km ale dosc ostro go traktuje.
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: Spider33 »

batigol67 pisze:Aha mi bierze litr na tysiąc km ale dosc ostro go traktuje.
To bardzo dużo, nawet jak na V kę :shock:
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: mysz »

A może to dwusuw? :D
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: batigol67 »

No dosc dużo ale jezdzi?Jezdzi ;)Pusci dymka jak sie pocisnie.Ale pali od strzała rano.Jakbym jezdził do 3 tys obrotów to by spalił moze 0.3 litra na tys.
Awatar użytkownika
corad92
Posty: 16
Rejestracja: 2014-01-09 17:56
Samochód: Probe 93r. 2szt. 2.5 KL-DE i KL-ZE
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: corad92 »

A co myślicie na temat spuszczania płynu chłodniczego? Lepiej wykonywać przy nagrzanym silniku, czy zimnym? Płukam układ wodą dlatego pytam jak najlepiej wykonywać ten zabieg w Probe - szczególnie, że rankami może być mroźno? Były już podobne tematy, ale bez rozstrzygnięcia. Na stronach producentów uważają, ze przy zimnym - ale czy cały płyn zleci?
Najtańsza Pomoc Drogowa www.tanieholowanie.cba.pl Przewozy dla forumowiczów w specjalnych, jeszcze niższych cenach :)
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: Kocureq »

Litr na tysiac to jak moja honda, ale to prawie jak diesel :-)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: Romas »

Spider33 pisze:
batigol67 pisze:Aha mi bierze litr na tysiąc km ale dosc ostro go traktuje.
To bardzo dużo, nawet jak na V kę :shock:
Wierz mi że to nie jest dużo, dużo to by było jak by brał litr na 100km :P

Popatrzcie sibie w ks.ser. nowych samochodów zwłaszcza grupy vw i jest tam napisane że pobór oleju dopuszczalny w standardzie 1l/1kkm :mrgreen:
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: KrecioPL »

I tak nie masz szans spuszczenia całego płynu na raz, niezależnie czy jest ciepły czy zimny. Zwykle jesteś w stanie zlać koło 4 litrów. I NIE PŁUCZ GO WODĄ! Szkoda pompy :)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: MatiLP640 »

szkoda calego ukladu, nie tylko pompy, fakt ma goesze smarowanie ale woda zostawia kamien w ukladzie wiec tez odradzam to rozwiazanie...
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: quarth »

demineralizowana zostawia kamien? ale sie porobilo w tym kraju, nawet do wody daja kamien…
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: MatiLP640 »

demineralizowana oczywiscie ze nie ale nikt nigdzie nic nie napisal o demineralizowanej wiec mozna sie domyslic ze chodzi o zwykla, a demineralizowana tez wcale nie jest dobra bo nie daje w ogole smarowania wiec tak zle i tak nie dobrze ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: KrecioPL »

Dlatego mówiłem Corad92, żeby chociażby rozcieńczył koncentrat z wodą demineralizowaną w stosunku 1:2.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: batigol67 »

KrecioPL pisze:I tak nie masz szans spuszczenia całego płynu na raz, niezależnie czy jest ciepły czy zimny. Zwykle jesteś w stanie zlać koło 4 litrów. I NIE PŁUCZ GO WODĄ! Szkoda pompy :)
Więcej spusci tylko musi z chłodnicy spuscić(z prawej strony korek na chłodnicy) i z bloku silnika(z tyłu silnika bliżej skrzyni u gory dekielek na 2 śrubki)
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: quarth »

ja wylewalem rozpinajac trojnik przy chlodnicy. pozniej zalalem okolo 6-7 litrow, wiec poszlo prawie wszystko
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: batigol67 »

quarth pisze:ja wylewalem rozpinajac trojnik przy chlodnicy. pozniej zalalem okolo 6-7 litrow, wiec poszlo prawie wszystko
Mozna zlac tu przy filtrze oleju odpinajac wężyk ale wszystko chyba nie zleci.Najlepiej ten dekielek odkrecic z tyłu u gory .
Awatar użytkownika
corad92
Posty: 16
Rejestracja: 2014-01-09 17:56
Samochód: Probe 93r. 2szt. 2.5 KL-DE i KL-ZE
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: corad92 »

No to pośmigałem troszkę i wszystko jest w normie. Przejechałem dosyć dynamicznie 2 tys km w celu sprawdzenia poboru oleju itd. Wyszło mi, że jednak trochę bierze - pomimo kapitalki. Nie przejmuje sie tym jednak z powodu, że ubytek jest w granicach jak obliczyłem 0,8 - 1L/10 000 km. Czytając inne tematy to raczej norma i nic w tym temacie "nie poradzim". Obrotomierz zaczął działać, olej z układu chłodzenia się wypłukał. Dzięki za pomoc: będzie wiosna - będzie galeria.
Najtańsza Pomoc Drogowa www.tanieholowanie.cba.pl Przewozy dla forumowiczów w specjalnych, jeszcze niższych cenach :)
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: KrecioPL »

Brać nie musi, mogą być wycieki - sprawdź czy się nie poci przy pokrywach zaworów, przy misce olejowej, czujniku ciśnienia oleju, filtrze oleju, obudowie od rozrządu(uszczelniacze wałków rozrządu) i przy aparacie zapłonowym.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: batigol67 »

Chciałem powrócić do mojego problemu bo może jest ktoś kto miał podobny.Tylko moj jest na tyle dziwny że sam sie naprawia.Raz jest tak ze nie da sie wogóle jechac na benzynie tylko, bo na gazie bez zastrzeżeń a czasem chodzi normalnie tak jak dzis wsiadam jeden obrót i pali.Paliwo odpada bo ciśnienie w porządku.Błędów brak.Jak jest ten najgorszy etap to auto nie reaguje na pedał gazu ja wciskam gaz a silnik stoi w miejscu i pyrka cos sie podniosą obroty ale opornie a jak jest lepszy etap to chodzi tylko do 3 tys obrotów potem szarpie.Miał ktos podobny objaw bo ja myśle ze to cos w aparacie lub iskra.może gaz nie potrzebuje takiej iskry jak benzyna?Może kopułka,palec.aha i jeszcze wali w tłumik końcowy bucha jak go gazuje.
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: Spider33 »

Gaz potrzebuje mocniejszej iskry niż benzyna wiec to nie to.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”