93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 145
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Post autor: MajinSky »

Witam
wiem, że było już kilka tematów o branie oleju itd.. , ale każdy przypadek jest troszeczkę inny dlatego chce opisać swój i się poradzić.

Zacznijmy od tego:

Ford Probe 2.5 v6 93r + GAZ sekwencja

-190 tys na liczniku (watpliwe)
-przy tych 190 tys wymieniony olej na 15w40
-Wymieniony rozrząd

opisze problemy w punktach:

1 : -obroty po wymianie rozrządu spadły do 300-400

2 : Auto czasem zaczeło mi słabnąć i gasnąć i poszedł dym z dolotu i nie mogłem go odpalić

-filtr stożkowy simota + pucha jakaś

po zdjeciu filtra i odpięciu akumulatora na kilka minut auto odpaliło i nie było żadnego dymu (wyczyściłem filtr i problem znikł, ale nie wiem o co chodziło)

3: od zakupu auta zrobiłem może 1200-1500 km i już dolałem 2,5 litra oleju co jest ?!

-nie widać wycieków ani plam na ulicy
-auto fajnie jeździ silnik fajnie brzmi
-nie ma chmury dymu z wydechu
-czasek jak przyspieszam gdy uprzednio zjezdzam z gorki hamujac biegami to auto zadymi ale nie jakoś dużo i na biało
-na autostradzie na luzie poszedł 200km/h na gazie i szedł by wiecej ale nie testowałem

proszę o jakieś pomysły co mógłbym sprawdzić ? gdzie z tym iść.

Bardzo dziękuje i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Post autor: pawlacz »

Sprawdź kompresję na cylindrach.
Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 145
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Post autor: MajinSky »

sprawdzę i napiszę co i jak, dzięki ;)
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Post autor: mysz »

Dlaczego jeździsz na oleju, który nie nadaje się do tego silnika?
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 145
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Post autor: MajinSky »

taki zalał poprzedni właściciel mam te auto od 2 tygodni.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Post autor: Romas »

To że przypadek jest troche inny niż opisywane to nie oznacza, że masz zakładać nowy temat, dopisz się do istniejącego.
A co do brania oleju to powodem są uszczelniacze zaworowe i pierścienie olejowe, sprawdzenie kompresji na cylindrach nic Ci nie da bo ani pierścienie olejowe ani uszczelniacze nie wpływają na to :wink:
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Post autor: mysz »

Przede wszystkim zmień olej. To nie są duże koszta.
Jak dymi na biało to nie są ciekawe objawy...
Zobacz czy nie masz "masła" pod korkiem wlewu oleju.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 145
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Post autor: MajinSky »

-- oryginalny post 2015-04-23 20:41 --

masła pod korkiem nie ma.
podczas odpalenia na zimnym silniku nie ma dymu za autem.

na ciepłym silniku jak dodam gazu kolega mówi, że z rury idzie czarny dym i potem nie dużo białego.

mam za niskie obroty i czasem auto gaśnie przy wolnych manewrach podkręcić śrubkę na przepustnicy ?

czasem obroty są okej tak 650-700 ale przeważnie 400-500 obroty nie falują.

Poradźcie mi martwie się że silnik do remontu będzie (słychać jak trochę klekocze).

-- dodano 2015-09-16 23:39 --

Kontynuując mój temat wydaje mi się że przez zapachany katalizator spaliny cofaja się do silnika i wyszły aż dolotem... Jak się mylę poprawcie.

Co do brania oleju do przez 2 dni wlalem 2 litry klepala mi góra silnika... Nie możliwe że mi pali 5l oleju na 1000km ... Na postoju pod autem nie ma plamy ale miska olejowa jest cała z oleju możliwe że tylko podczas jazdy kapie?
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Post autor: Sallmo »

A sprawdzałeś czy uszczelki pod pokrywami zaworów nie puszczają oleju?
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Post autor: KrecioPL »

Ja na twoim miejscu wlazłbym pod samochód, odkręcił flanszę przy katalizatorze (tak żeby katalizator odpiąć na chwilę) i odpalił auto - w ten sposób możesz potwierdzić swoją tezę.
Co do twojej mocy, wentylatorów, obrotów .
1. OLEJ: Natychmiast zmień ten olej. Olej mineralny - 15w40 NIE NADAJE SIĘ do tych silników. Jeżdżąc tak możesz wkrótce potrzebować innego silnika.
Nasz silnik jest wyposażony np. w popychacze hydrauliczne - zauważ (szczególnie jak jest chłodno), że jak odpalisz auto na zimnym silniku coś klepie. Dość długo, potem cichnie(lub nie cichnie). Tego nie powinno być. A to jest kwestia m.in tego oleju.
Poza tym, problematycznym jest uzyskanie odpowiedniego ciśnienia oleju w górnych partiach silnika, kiedy jest on tak gęsty. (Producent zaleca 5w30/5w40 lub nawet 10w40). I może on być przyczyną wycieków. Tak więc - w tej chwili - zlej olej, zalej jakimś tanim 10w40, przejedź 100km, dolej płukankę, zlej olej, zalej dobrym 10w40.
2. OBROTY/MOC: Wypadałoby zrobić diagnostykę auta i regulację. Błędy, TPS (bo Ci się na zworze włączają wentylatory), kąt wyprzedzenia zapłonu i obroty. Regulacja jednej z tych rzeczy bez ingerencji w pozostałe mija się z celem i Ci nie pomoże. Zły moment zapłonu podczas cyklu pracy może być przyczyną Twojej zaniżonej mocy. Poza tym, szybciej zużywają się np. świece. Jeśli poprzedni właściciel był takim specjalistą od aut (patrząc po oleju) to ciekaw jestem co jeszcze skrywa przed Tobą to auto.
3. WYDECH: Jeśli tak jak mówisz - auto "bierze tyle oleju", to jest szansa że przepalany olej zalepił katalizator. Fakt posiadania katalizatora MOŻE mocno ograniczać dymienie przez co z tyłu auta tego nie widać. Wywal kata, odpal auto, będziesz miał odpowiedź. Jednakże pamiętaj - zapchany katalizator jest skutkiem. A trzeba wyeliminować przyczynę. Prawdopodobnie, z katalizatorem trzeba będzie też wymienić sondy lambda. Często kończą swój żywot przy takiej ilości oleju.
4. DOLOT- zobacz jak wygląda dolot. W oryginalną rurę układu dolotowego (zaraz przed przepustnicą) wchodzi wąż od odmy. Jeśli zdejmiesz dolot i w jego wnętrzu będzie dużo oleju - sprawa będzie problematyczna.
5. [/b]INNE Wiele aut, gdzie doszło do zaniedbań olejowych, ma problem z nadmiernym pobieraniem środka smarnego. Problem wynika ze stosowania złego oleju, przekroczenia interwału wymiany, stosowania oleju zbyt niskiej jakości. Często dochodzi do zalepienia pierścieni nagarem olejowym właśnie w związku z w.w przyczynami... Czasem wystarczy kilka razy przelać je naftą, czasem potrzebny jest remont...
Przy takim oleju nawet nie masz co sprawdzać kompresji - będzie miód malina, bo jest tak gęsty.
Problem z czarnym dymieniem po dodaniu gazu jest związany z niewłaściwą mieszanką paliwowo-powietrzną. Tutaj akurat jest "bogato" tj. za duży stosunek paliwa do powietrza, przez co paliwo nie może się całkowicie wypalić. To jest m.in. kwestia błędnie ustawionego TPS-a i kąta wyprzedzenia zapłonu.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Post autor: quarth »

KrecioPL pisze:I może on być przyczyną wycieków.
olej nie jest przyczyna wyciekow. jak sie pojawiaja to znaczy ze je trzeba naprawic, a nie lac 10w40
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Post autor: KrecioPL »

no teraz trzeba je naprawić, zgadza się ;)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 145
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Post autor: MajinSky »

Dzięki wielkie za tak wyczerpująca odpowiedz :)

Na razie auto zostawiam do czasu aż będę miał trochę środków (okradli mnie)

Pierwsze co zrobię ten olej zmienię go na 10w40.. (mam nadzieje że nie pogorszy się)
Znajdę źródło wycieku i naprawie

Potem odkrece katalizator i sprawdzę go oraz błędy(zresteuje kompa)

Potem zapłon pojadę do mechaników i tps (tps juz ustawiłem ale niech zrobią wszystko)

Ogólnie boje się oddawać auto do mechanika boje się o to że wezmą kasę a źle ustawia..

O jaki kolowiek postępach przywracania probe do jakich kolowiek osiągów będę pisać tutaj ;)
Dzięki wielkie. Mam teraz plan
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Post autor: Spider33 »

Ciężko znaleźć kogoś kto sie zna. Zazwyczaj sam lepiej naprawisz auto z pomocą forum niż czarodzieje z warsztatu. Jak nie będą wiedzieli że to bebechy mazdy, to od razu zmieniaj mechanika ;)
Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 145
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Post autor: MajinSky »

A co mi radzicie zrobić wcześniej szukać wycieków na tym oleju co mam (15w-40) czy zmienić olej i potem szukać wycieków.


I jeszcze jedno
Jaki olej polecacie? I czym zrobić płukanie?

Co myślicie o oleju 10w-40 albo 5w-40 z kaufland ich produkty przynajmniej spożywcze są bardzo dobrej jakości.

Boje się lać mu 5w-40 bo mam przeczucie że będzie wtedy brał 20l na 1000 km
Teraz na dolewke brałem lotosu City 15w-40.

Mój ford dla przypomnienia 93 USA 2.5 v6 + gaz sekwencja

Dzięki za pomoc :)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Post autor: Romas »

na oleju kauflandu to sobie frytki zrób a nie do silnika dolewaj, kup sobie valvoline
Awatar użytkownika
Stig
Klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 2012-01-27 13:41
Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=19937
Lokalizacja: Będków .. Łódź

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Post autor: Stig »

MajinSky pisze: Co myślicie o oleju 10w-40 albo 5w-40 z kaufland ich produkty przynajmniej spożywcze są bardzo dobrej jakości
... :shock: :shock:
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 145
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Post autor: MajinSky »

Dobra rozumiem :p
A co do produktów kaufland to mówiłem na serio :)
Weźcie sobie chociażby parówki berlinki jedne z lepszych jakościowo (78 procent mięsa)
Te made in kaufland (87 procent)

Dosłownie każdy produkt jaki porównywałem składem był lepszy ten od kaufland :p

A na olejach się nie znam dzięki Roman wiem co kupić :)
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Post autor: quarth »

roman, zostales repem valvoline? dorzucili ci nalepke na korek gratis?
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Post autor: Romas »

jak nie masz nic do powiedzenia w temacie to nie pisz zbędnych uwag które nikomu są nie potrzebne
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Post autor: quarth »

no wlasnie, jak nie masz nic do napisania to po co piszesz takie ...?
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Post autor: Maxxum »

quarth pisze:roman, zostales repem valvoline? dorzucili ci nalepke na korek gratis?
Za kolejne zaczepki tu i w innych tematach, za ciągłe prowokacje itd. - quarth otrzymujesz 4 ostrzeżenie, czyli zakaz wstępu na forum przez okres 1 miesiąca :!:
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 145
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Post autor: MajinSky »

Witam to znowu ja by nie zakładać kolejnych wątków to napisze w tym.

Powie mi ktoś do czego służą te rurki? :
Obrazek

I gdzie jest zawór egr i czym go zatkać?

Obrazek

Jak zatkam zawór zniknie błąd egr? I czy spaliny już nie będą się cofać do silnika?

Dzięki wielkie za odpowiedz :)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Post autor: Romas »

nr1 to odma, nr 2 to podciśnienie które powinno iść do filtra węglowego .
co do egr to najpierw musisz go usprawnić dopiero zaślepić by nie wywalało później błędu, jak poszukasz pod przepustnicą bliżej grodzi to znajdziesz
Awatar użytkownika
MajinSky
Posty: 145
Rejestracja: 2013-01-26 01:30
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 // Ford Probe 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=23077
Lokalizacja: Kłodzko

Re: 93r 2.5 USA - Branie oleju ?, dym z dolotu

Post autor: MajinSky »

Dwa wężyki idą mi do początku dolotu to dobrze?
Mam stożek w dole pod akumulatorem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”