Strzelania w wydechu i wysokie obroty

KONIOCHLAST
Posty: 3
Rejestracja: 2016-12-30 18:46

Strzelania w wydechu i wysokie obroty

Post autor: KONIOCHLAST »

Cześć! Jestem oficjalnie nowy, choć forum przeglądam od lipca, jednak dzisiaj sam potrzebuje pomocy, a tematu odpowiedniego nie znalazłem.

Miałem problem z obrotami, generalnie wymieniłem przepustnice, przy okazji wyczyściłem cały kolektor, poskładałem na nowych uszczelkach. Odpalam i obroty są na poziomie 1300. Gdy silnik zaczyna się rozgrzewać, zaczyna się delikatne strzelanie z wydechu i kapie troche paliwa wydechem końcowym, tak jakby za bogata mieszanka.. Wyregulowałem TPS szczelinomierzem i sprawdziłem ustawienie 3 razy. Praktycznie nie ma różnicy, może opadły do 1200obr/min ale strzelanie jak było dalej jest. Pionowa śruba do regulacji wolnych obrotów tez jakby nie reaguje, w tym momencie jest maksymalnie wkręcona i silnik minimalnie wolniej pracuje, ale dalej te 1200 to prawie dwukrotnie więcej niz powinno być. Mam wrażenie jakby ssanie się zacięło i chodziło cały czas, tylko jak to odblokować? Jak wyjmuję się ten elektromagnes pod przepustnica??? Tak na marginesie, jak ustawić w tym silniku TPS za pomocą multimetru, nie znalazłem info do 2,5v6.

z góry dzieki na odpowiedzi i czekam tez na Wasze sugestie co może być nietak
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Strzelania w wydechu i wysokie obroty

Post autor: Sallmo »

Rozumiem że to wszystko robiłeś w trybie diagnostycznym? Czyli zworka zrobiona ?
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
KONIOCHLAST
Posty: 3
Rejestracja: 2016-12-30 18:46

Re: Strzelania w wydechu i wysokie obroty

Post autor: KONIOCHLAST »

Tak.

Pogrzebałem jeszcze przy fordzie i sprawdzajac prewencyjnie czy wszystko jest podlaczone, zauważyłem że w okolicy VRISów jest taki plastikowy biały trójnik i odczepiony byl środkowy przewód, założyłem go, ale obroty jakoś nie zmieniły się. Chociaż chyba strzelanie oraz lanie paliwa z wydechu ustąpiło. :) Wziąłem samochód na przejażdżkę na mieście, zrobiłem kilka kilometrów i na luzie zaczęły skakać obroty w zakresie 1000-1400, jest to regularna czestotliwosc i wystepuje tylko gdy silnik jest porządnie rozgrzany, na zimno są podwyższone, ale stałe.

Jeszcze przypomniała mi się jedna rzecz, wygrzebałem przewód elektryczny przy ścianie grodziowej, latał miedzy osuszaczem klimy a przepustnicą i nie wiem gdzie powinien być wpięty, załączam zdjęcia poniżej:
Załączniki
Zdjęcie-0281.jpg
Zdjęcie-0282.jpg
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Strzelania w wydechu i wysokie obroty

Post autor: Romas »

Powinien być podpięty do pompy pspomagania
KONIOCHLAST
Posty: 3
Rejestracja: 2016-12-30 18:46

Re: Strzelania w wydechu i wysokie obroty

Post autor: KONIOCHLAST »

Romas pisze:Powinien być podpięty do pompy pspomagania
To miałoby sens! Bo mam wrażenie że jakoś ciężko chodzi to wspomaganie. :) 2 miesiące nie jeździłem tym samochodem i zapomniałem jak było wcześniej. A co do obrotów, nie wiesz co może być przyczyną tego skakania na ciepłym?
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Strzelania w wydechu i wysokie obroty

Post autor: DNF91 »

Zapowietrzony układ chłodzenia?
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”