Falowanie wolnych obrotów

Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: quarth »

duct tape najlepszy na wszystko
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: batigol67 »

Patryk- pisze:izolacja jest cienka więc trochę jej pójdzie :) proponuje taśmą klejącą :lol:
Broń cie panie boże, po kilku dniach,, spłynie'' od temperatury.Proponuje taką http://folnet.pl/towar/tasma-aluminiowa ... a-zbrojona
adam568
Posty: 62
Rejestracja: 2014-05-23 19:39
Samochód: Probe II 95r 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=23532
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: adam568 »

oklejenie niestety nic nie dało obrotów nadal nie mogę ustawić bo jak ustawie około 700 to chwile pochodzi dobrze i zaraz opadną
czujnik ustawiony dziś żadnych kodów nie wyświetliło ale to może przez to że dużo nie jeździłem zobaczymy jutro
tak się zastanawiam czy nie odkręcić kolektora i posprawdzać czy pokrywy dobrze są przykręcone czy gdzieś czegoś nie przeoczyli
bo wiadomo jak ktoś robi coś dla siebie to się stara a tak to na ... aby szybciej i dostać kasę, sam dokręcałem dwie śruby od pokrywy bo nie były dokręcone
no i na kolektorze też dwie wystawały wiec może i pod kolektorem coś zostawili ;/ i łatwiej by było sprawdzić czy wszystko jest dobrze podłączone od podciśnień
może wiecie jak to jest z sekwencją czy jak zamknę zawór na butli to czy mogę ją rozbierać czy trzeba coś jeszcze zrobić?
a może lepiej oddać do kogoś kto się zna na tych silnikach?
pozdrawiam
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: batigol67 »

Na butli zakręć zawór i odpal .Jak bedzie już mu brakowało gazu to zgaś go.Zawsze przy odkrecaniu jeszcze cos zleci ale nie wiele.
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: KrecioPL »

A błędy sprawdzałeś z diodą?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
adam568
Posty: 62
Rejestracja: 2014-05-23 19:39
Samochód: Probe II 95r 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=23532
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: adam568 »

tak z diodą
dzisiaj sprawdzałem kody i wyskoczyły mi 02,15,17,23
jak nie czujnik przepustnicy to wału korbowego ciekawe co następne wyskoczy
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: batigol67 »

Przy czujniku wału sprawdz przy kostce czy sie nie urwał kabelek bo sie lubią tam urywać.Po lewej stronie jak stoisz przed autem 3 pinowa kostka.Masz LPG? Może temu sondy wywala.
adam568
Posty: 62
Rejestracja: 2014-05-23 19:39
Samochód: Probe II 95r 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=23532
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: adam568 »

lpg jest na sekwencji stag
jutro poszukam tej kostki
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: batigol67 »

Odepnij kleme z akumulatora na 5 minut odpal i przejedz z 15 km i wtedy sprawdz błędy.Tylko nie przełączaj na gaz.jedz cały czas na benzynie.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Romas »

przez 15km to nawet komp się nie zdąży nauczyć map
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: batigol67 »

Bes przesady romas adaptacja to 8 km
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Romas »

do adaptacji jest potrzebna odpowiednia procedura panie kolego poczynając od tego że zaraz po odpaleniu silnik musi chodzić przez ok 10min i na tym samym skończyć :wink:
adam568
Posty: 62
Rejestracja: 2014-05-23 19:39
Samochód: Probe II 95r 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=23532
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: adam568 »

u mnie z chodzeniem to trochę kiepsko bo jak tylko odpalę na benzynie to zaraz zgaśnie
dziś się trochę zdziwiłem bo zabrakło mi gazu po przejechaniu 120 km jak zawsze starcza mi na ponad 200
albo są jakieś problemy z przełączeniem na gaz, jutro podjadę na stację to się okaże ile mi wejdzie do butli

tak jak też myślałem gaz był auto nie chce przełączyć się na gaz ale to ogarnę jak zrobię żeby chodził na benzynie
może orientujecie się za co odpowiada ten wężyk
Obrazek
zaznaczony białą strzałką po kliknięciu na zdjęcie widać ją
czy jest dobrze podłączony, a ten od prc solenoid valve nie powinien być niżej tam gdzie jest ten od gazu
Obrazek
tak przynajmniej mi się wydaje ze schematu http://ford-probe.net/images/stories/Bu ... IS-big.jpg
przy oklejaniu zapomniałem wspomnieć ze po odłączeniu kostki przy przepływomierzu auto trzymało obroty ale po podłączeniu zaraz gasło
i ostatnie pytanie nieszczelny układ chłodzenia może mieć jakiś wpływ na nierówne obroty silnika bo po rozgrzaniu auta słychać syczenie z okolić termostatu
da radę się jakoś dostać do niego po zdjęciu obudowy od filtra powietrza?

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Luna »

Ja powiem tak. Ostatnio przerabiałem podobny temat w drugim moim aucie ( Vw golf :lol: ) i tak samo na benie od razu gasł i był problem z przełączaniem, dużo wcześniej niby się kończył gaz. Któregoś dnia już po prostu nie odpalił na benzynie więc trzeba było go palić w gazu. Jak zacząłem patrzeć w elektryke to się okazało że zepsuł się przekaźnik który odłącza wache i włącza gaz. Cała impreza kosztowała mnie chwile roboty i 8zł za przekaźnik. Do tej pory auto jeździ.
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: batigol67 »

te 2 wężyki co masz na zdjęciu to jeden idzie do regulatora cisnienia paliwa(elektrozaworu) jak widać zresztą na zdjęciu a drugi idzie do serwa tempomatu.I jak zwykle żle podpięty regulator :) co wy macie z tym obracaniem wężyków?Przez to cisnienie paliwa ci spada kolego przez taki błąd jak na zdjęciu.Zamiast 3 barów masz teraz 2.2 bara na listwie przez taki głupi błąd.Obróć ten elektrozaworek i wepnij 2 wężyki koło siebie a nie na przemian elektrozaworka.Tak masz mieć podpięte jak solenoidy od vrisów.Do termostatu jest dobry dostęp obudowe filtra tylko zdjąć i tam chyba 2 czy 3 śrubki odkręcasz i wyjmujesz termostat.
adam568
Posty: 62
Rejestracja: 2014-05-23 19:39
Samochód: Probe II 95r 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=23532
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: adam568 »

może mógłbyś pokazać fotkę jak to ma być podpięte albo jakoś jaśniej napisać jak dla niekumatego typa ;)
pozdrawiam
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: batigol67 »

Ile ty masz lat/ wyrażnie ci napisałem jak ma być.
Załączniki
presure regulator.jpg
Ostatnio zmieniony 2014-08-05 19:23 przez batigol67, łącznie zmieniany 1 raz.
adam568
Posty: 62
Rejestracja: 2014-05-23 19:39
Samochód: Probe II 95r 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=23532
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: adam568 »

lat mam 22
od kupna auta mam tak podpięte wiec nie wiem jak powinno być
to wężyki mam pozostawić w tych samych miejscach a tylko przekręcić zaworek w pozycję pionową dobrze zrozumiałem ?
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: batigol67 »

wysłałem ci już foto wyżej.nie wiem właśnie czemu w wiekszości silników jest to obrócone tak jak u ciebie bo wtedy jest przepływ powietrza cały czas czyli zaworek jest nie potrzebny bo jak ma byc przepływ to bez zaworka wystarczy połączyc z dolotem regulator.Posiadacze V6 popatrzcie jak macie w swoich V-kach.Romas ty też ;) ale na 99 procent ma być tak jak ja mówie. bo poniektórzy mają tak a inni tak.A takie podpięcie jak ma np. adam nic nie daje a tylko pogarsza ciśnienie.
Załączniki
regulator.jpg
adam568
Posty: 62
Rejestracja: 2014-05-23 19:39
Samochód: Probe II 95r 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=23532
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: adam568 »

a takie pytanko jak mam te pionowe wejście na kolektorze od tempomatu a tempomatu (chyba nie posiadam) to czym to zaślepić bo po odpaleniu słychać jak ciągnie powietrze, zatkam palcem od razu równiej chodzi, możliwe jest że ten wężyk od reduktora zaznaczony na zdjęciu w poście wyżej powinien być na tym wejściu od tempomatu czy raczej nie bo zostaje mi ten wężyk i nie wiem gdzie powinien być
a przed zmianą uszczelek tego odgłosu nie było, śruba można spróbować czy czymś innym byście radzili
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2014-08-05 23:48 przez adam568, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Luna »

-- oryginalny post 2014-08-05 20:55 --

Co do tego podłączenia regulatora - u mnie był podłączony tak jak u Adama i po podłączeniu tak jak vris nie ma żadnej różnicy. Troche poszperałem w necie i na paru fotkach zobaczyłem że właśnie jest podłączony tak jak niby być nie powinien. Ciekawe to jest więc może ktoś jeszcze się wypowie?

-- dodano 2014-08-06 16:08 --

http://ford-probe.net/images/stories/Bu ... IS-big.jpg
Nawet z tego zdjęcia wynika że nie powinien byż podpięty tak jak vris.
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: batigol67 »

On musi być wpięty jak vris bo inaczej zaworek nie ma sensu zeby był inaczej podpięty bo będzie cały czas zassysał powietrze regulator.Jak mierzył ktoś kiedys cisnienie paliwa to wie ze normalnie jest koło 3 bar a jak połączy sie regulator z kolektorem to gdzies spada na 2.2.W regulatorze jest membrana i jak zassie regulator z kolektora powietrze to puszcza wiecej paliwa do baku.Nie wiem kto to wymyślił takie obracanie wężyków ale większośc ludzi tak robi.Co do pytania adama dopasuj taką śrubke tylko zeby ci nie wpadła do kolektora bo bedziesz miał jaja.Z większą czapką i na silikonie ją wsadz.
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Luna »

-- oryginalny post 2014-08-06 19:39 --

Wlasnie sciagnalem serwisowke do II gen i moze tam cos bedzie. Nie mowie, ze jest zle ale nie jestem pewien bo u niektorych jest tak a u innych tak.

-- dodano 2014-08-06 19:52 --

Sprawdzilem w serwisowce - prawidlowe podlaczenie tego selenoidu to odwrotnie niz vris. też batigol masz zle podlaczone.
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: batigol67 »

Nie może tak być jak ty mówisz bo wtedy elektrozawór nic nie daje jest zbędny :) przepływ przez końcówki jest tylko przez te 2 czarne po załączeniu elektrozaworu.Coś żle patrzysz.
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Luna »

Nie jest tak. Odłączyłem wtyczkę od tego solenoida i wpiąłem w niego miernik i odpaliłem auto. W miarę jak się zwiększa obroty to tym większe staje się napięcie aż do 12 volt sumą czego przy pełnym gazie solenoid zamyka swoją "klapkę" w środku i blokuje dopływ powietrza. Nie chodzi o to by dwie razem były połączone, ale żeby z tej która ciągnie powietrze zrobiła się próżnia i przez ciśnienie wzrośnie. Jeśli byłyby podłączone tak jak vris to w momencie gdy dawałoby się gazu to klapka by łączyła obydwie rurki razem i nie byłoby odpowiedniego ciśnienia. Ja nim cokolwiek napisałem to wziąłem solenoid do ręki i dmuchałem sobie ustami w te rurki co z niego wystają i wydedukowałem, że tak jest dobrze, a serwisówka to potwierdziła. Jest dokładnie opisana tam zasada działania tego i uwierz, że w tym przypadku tak musi być :wink:
Taka sytuacja...
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”