Falowanie wolnych obrotów

Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: _/Damian\_ »

Odświeżam temat :P Mam problem z czasami falującymi obrotami....wiadomo jak silnik zimny, obroty po odpaleniu sięgają około 1,1-1,2, jak silnik osiągnie swoją temperaturę obroty oscylują w okolicach 700-750, ale...no właśnie ale :P Ostatnio miewam od czasu do czasu sytuację, w której po wysprzęgleniu i zostawieniu na jałowym obroty stoją dęba 1600-1700, zupełnie tak jakbym trzymał nogę na pedale gazu. Byłem u mechanika niby ustawił obroty, po jakimś czasie objaw się pojawi :( Mówił, aby zawitać bo prawdopodobnie krokowy jest rypnięty... A co wy na ten temat uważacie? Czy na coś jeszcze zwrócić uwagę? Polecacie wyczyścić krokowy czy zapodać nowy? Jeśli nowy to czy od Mazdy będzie pasować?
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: Maxxum »

A nie zapowietrzył Ci się układ chłodzenia? To mogłoby dawać podobne objawy. Od tego bym zaczął. Ale jednak obstawiam zacinanie się krokowego.
Ostatnio zmieniony 2019-03-28 22:56 przez Maxxum, łącznie zmieniany 2 razy.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Falowanie wolnych obrotów

Post autor: KrecioPL »

Ja bym sprawdził śrubę podparcia ślimaka przepustnicy - powinna być na niej kontra. Jeśli jej nie ma, lub nie jest to skręcone poprawnie, zdarza się, że wibracje luzują śruby i powodują takie jaja - przerabiałem to.
Do tego sprawdź poziom płynu i czy układ nie jest zapowietrzony.
Do tego, nie wiem czy mechanik wie, ale obroty ustawia się w trybie diagnostycznym i przy tym należałoby też kontrolować kąt wyprzedzenia zapłonu.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”