Wymiana silnika 2.5V6 (na taki sam, na 2.0v6, na inną markę)

Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Wymiana silnika 2.5V6 (na taki sam, na 2.0v6, na inną markę)

Post autor: BiZoN »

Czy jest jakiś problem techniczny w wymianie silnika w Probe II z 93 roku ?? Silnik 2,5L V6 chce wymienić na nowszy o takiej samej pojemności. Czy będzie jakiś problem z przełożeniem - chodzi mi o elektronike i cały osprzęt, czy też nie ma żadnego problemu.
I tak na marginesie nie orientujecie się w cenach silników 2,5L V6 ???
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

Problemu nie ma zadnego. Sam osobiscie wymienilem sobie 2.5L z 94r. na 95r. Podobnie MiH.
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Problem polega na tym, że 94 i 95 są takie same a 93 jest inny od nich. Różnią się elektroniką i kilkoma pierdołami

93 ma mniejszą moc o 5 KM i moment obrotowy o jakies 6-7 Nm
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Gość

Post autor: Gość »

Dokladniej rzecz ujmujac, zmiana nastapila w polowie 94 roku, a ja mam auto przed taka zmiana, czyli m.in. z 1 poduszka pow, itp. Mimo to wymiana nastapila najmniejszych zgrzytow.

Nie wiem, ktora konkretnie elektronike masz na mysli, ale jesli juz nawet pare elementow nie bedzie pasowalo, raczej nie stanowi to wiekszego problemu. Decydujac sie na wymiane silnika, zawsze trzeba sie liczyc z dodatkowymi wydatkami.

Podobna wymiane silnika zrobil MiH i tez chodzi bez problemu. Zreszta wszystkie roznice mozna zobaczyc w serwisowce CD 93-94, a dla pewnosci porownac to z 96 lub 97.

Mi cala wymiana silnika (robilem to sam) z rozpiecie kabli, wyjeciem i wlozeniem zajela 3 dni. Oczywiscie trzeba pamietac, ze po drodze dochodza zazwyczaj problemy w postaci urwanych srub, poduszek lub innych elementow, ktore ulegly po prostu zuzyciu.
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

W zasadzie jak sie wymienia cały silnik to i elektronika jest nowa więc w sumie masz racje, że nie powinno być dużych problemów. Nie wiem tylko na 100% czy komputer zagada... Ale też można go wymienić
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Gość

Post autor: Gość »

Mialem 3 PCMy (komputery) i kazdy chodzil bez problemu. Zmiana byla po 97, ale juz tylko do mazdy. Z tego co mam w schematach wynika, ze zaprojektowali na zapas, tzn. w PCM sa tylko podstawowe funkcje sterujace silnikiem i niektorym osprzetem. Reszta ma swoje oddzielne modyly - do automatu, SRS, itd.
Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: BiZoN »

SUPER !!!
A jak to wygląda cenowo ??
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

Silnik kosztuje od 3000-5000 zl - wszystko zalezy od stanu technicznego. Co do samej wymiany, to bywa roznie. U mnie liczymy n.p. za wymiane silnika 300-500zl.
Gość

Post autor: Gość »

Kazdy silnik nie patrzac na rocznik bezie pasowal nawet od mazdy 626 V6 2.5 litra. Natomiast co do ECU to sie zmienily od rocznika 96 i to wszystkie marki samochodowe zaczely to wprowadzac w tym samym czasie 96 OBD 2 tak sie nazywa ten symbol ECU ( komputera ). Ja wsadzilem KLZE MAzda Japan silnik i nie ma problemu to dlaczego ktos inny mail by problem z tym. Od 95 tak zwane dystrybutors iskry sie zmienily tez ale jak twoj stary jest dobry to mozesz go przelozyc ze satarego silnika na nowy bez problemu. Aha i jeszcze automaty maja ine pareametry na ecu niz standart szkrzynia biegow.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Więc tak.

Rzeczywiście wymieniałem silnik. Dzięki Greyg'owi. (pozrowienia)

Co do pasowania to nie wiem - sądzę że czujniki są dokładnie takie same.


Koszty to u mnie ok 600zł

Natomiast pamiętaj OLEJ!, PASEK (nie muszę Ci mówić) itp

Najlepiej rób sam. Jak nie możesz - bądź przy tym. Patrz im na ręcę. To są duże ciężary i niejednokrotnie kruche plastiki, rurki. Partacze u mnie połamalo mocowanie rurek i "skleili" na silikon. wytrzymało 200m.

Poza tym problemów nie ma.

Aha. Prawie 100% - poduszka przednia i tylnia - do wymiany - łącznie ze 250zł.

Powodzenia.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Gość

Silnik 2,5 V6

Post autor: Gość »

Witam. Dawno mnie tu nie było. Ale mam pewien problem z silnikiem i od około miesiąca stoje. mam pytanie o różnice między silnikami z roku 93 - 95. co konkretnie jesrt tam innego? bo bede wymieniał na nowy. wiem ze ten temat juz byl ale chciałbym cos dokladnie sie dowiedziec najlepiej od kogos kto to wymieniał. pozdrawiam.
Gość

Post autor: Gość »

Naistotniejsze sa roznice w czujnikach i sygnalach ze PCM (ECU). Teoretycznie wszystko pasuje, jedak roznice tkwia w szczegolach, ktorych jest sporo. Nawet jesli uruchomi sie bez problemu, moze sie okazac, ze bedziesz mial o wiele wieksze zuzycie paliwa, mimo ze wszystko bedzie zestrojone tak jak trzeba.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Dobrze by było gdybyś wsadził również PCM od dawcy, a jeśli nie jest to możliwe to można w microcacie przestudiować które czujniki się różnią.

Pozdrawiam Rafał
Gość

Post autor: Gość »

Zapomnialem dodac, ze w swoim probe 2.5 94 wymienilem silnik na 95.

Piszesz, ze masz problem, ale nie opisujesz go dokladnie. Bez tego nie da sie ustalic przyczyny.

Jesli n.p. wywala Ci wskazniki od paliwa itp. na max - glowna wiazke masz inna.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

greyg pisze:Piszesz, ze masz problem, ale nie opisujesz go dokladnie.
Problem polega na tym że musi wymienić silnik na nowy ... :lol:
Gość

Post autor: Gość »

Dzięki Raf. Ale zastanowmy sie jakie czujniki wchodza w gre? bo kolektor i przepustnice moge zalozyc stare, jak i wtryskiwacze, wiec te czujniki odpadaja, a calosc sterowania wtryskiem to kolektor i przepustnica, No jeszcze czujnik obrotow walu? Ja musze zalozyc calosc poza kolektorem. blok i glowice, pozostalby czujnik od cisnienia oleju, od temperatury wody (te tez moge przelozyc, sondy ida pod wiązke? wiec czy sa jakies inne jeszcze? Rozbieralem juz ten silnik w drobny mak, ale moze ? bo w bloku chyba nie ma ruznic???
Gość

Post autor: Gość »

Problem tkwi w tym, ze troszke inaczej ida sygnaly od czujnikow w probe po 95. Cala zmiana byla spowodowana dostosowanie m.in. do OBDII. Dla testow wymienilem sobie ok. 2 tygodnie temu wiazke glowna (nie silnikowa) i efekt byl taki jak pisalem wczesniej. Po przeanalizowaniu schematow mozna sie dosc latwo zorientowac o co chodzi.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Konrad pisze:Dzięki Raf. Ale zastanowmy sie jakie czujniki wchodza w gre? (...) czujnik obrotow walu? (...) bo w bloku chyba nie ma ruznic???
Hallotrony są trzy, jeden na wale i dwa w aparacie zapłonowym. Najbardziej mnie martwi aparat zapłonowy bo jest inny, nie pamiętam w tej chwili czy 'moduł' czyli stojan aparatu jest taki sam w rocznikach 1993 i 1995 czy inny (było na forum, można sprawdzić).
Myślę że wałki rozrządu nie uległy zmianie i fazy zapłonu też nie.

Silnik 1995 ma chyba troszkę inną kompresję i wg specyfikacji ma więcej mocy i mniej pali, generalnie komp 1995 jest lepszy od tego z 1993.
Jutro Ci sprawdzę w Microcacie jakie są dokładnie różnice, ale sądzę że pomieszanie komp 1993 + silnik 1995 przypłacisz niewielkim wzrostem zużycia paliwa, pewnie nie ma się o co bić...

Jest spory plus, silnik 1995 jest pozbawiony wad konstrukcyjnych :twisted:

Pozdrawiam Rafał.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

diff 1993 1995

Post autor: Raf »

Cewka i stojan aparatu zapłonowego są identyczne.

Przełomową datą jest 1995-11 (czyli rocznik 96), zakładam że wkładasz silnik z przed 1995-11.

Różnice:
Układ recyrkulacji spalin - raczej bez znaczenia.
Tłoki, pierścienie, głowice, blok (cena bloku 5700 EUR :-)).
Czujnik - temperatura chłodziwa.
przełącznik - ciśnienie oleju.
Sondy lambda.


Moim zdaniem możesz spróbować przełożyć ten silnik, a jeśli wystąpią problemy, to tak jak proponowałeś, przełóż wymienione czujniki (ze starego).

P.S.
Jeśli ktoś by chciał sobie silnik na nowy wymienić to jest dostępny za 15800 EUR :twisted: :twisted: :twisted:



Pozdrawiam Rafał
Gość

Post autor: Gość »

Co do silnikow to szystko jest to samo i rocznik 95 do 97 ma inny dystrybutor i ECU OBD 2. Wiem bo zmienialem silnik na KLZE JAponski i nie mam wiekszego problemu. Tylko musialem zamontowac kolektor dolotowy poniewaz japonskie silniki nie maja tak zwanego EGR Valve. Mozna to obejsc ale prawdopodobnie moze nastapic problem z kontrolka Check engine. Ja mam caly blok do sprzedania kompletny i odzielnie dwie glowice. A problem w tym ze mam to w NY i nie chce duzo za to. A wracajac do silnika to nie sadze aby czujniki moga sie roznic pomiedzy rocznikami. Te ktore sa przymocowane do kolektora dolotowego powietrza sa sterowane computerem ktory dostaje sygnal z kolektora dolotowego o tak zwanej ilosci powietrza w kolektoze i powoduje otwarcie przepustnicy. Bo kazdy kolektor ma oprocz glownej jeszcze dwie przepustnice ktore sie otwieraja przy pewnych obrotach. Zapomnialem adresu strony gdzie tam bylo wszystko wyszczegulnione pomiedzy rocznikami, ale jak znajde to wysle link do tej strony. :)
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Nie wiem jak istotne są różnice między wymienionymi czujnikami, ale w katalogu figurują z różnymi numerami...

'przepustnice' o których wspomniałeś to VRIS (Variable Resonance Induction System)

P.S.
Wałki rozrządu są identyczne.
Różnice na durzą skalę zachodzą w roku 1995-11
Gość

Post autor: Gość »

Dzięki wszystkim za info. Teraz tylko czekam za silniczkiem.
Gość

Czy pasuje silnik 2.5v6 z Mondeo, Mazda 626, Milenia, Xedos?

Post autor: Gość »

Witam, mam zagadkę. NabyŁem probe z 93r Ładniutki,czarniutki jeno jakiś mŁody szkop nie dolaŁ oleju i motor kaput. Mam do kupienia za niewielkie pieniądze silnik z mondeo 97r 2,5 v6 i nie wiem czy będzie pasowaŁ. Proszę o pomoc BARTEK
606 756 722 barkas@aol.pl
a może macie jekiś inny silnik w dobrych pieniądzach to też proszę o kontakt...
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

nie - nie będzie. Motor w Mondeo to Fordowski silnik a nasze 2,5 to Mazda.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Jaki silnik

Post autor: Dee Jay »

Mam okazje sprowadzić tanio fajnego probaska II 93 z Niemiec ,ale szkopuł w tym ze mu zwineli silnik. Jaki silnik można założyć do niego. w oryginale było 2,5 24V a mam do załatwienia w polsce 2.0. Bedzie pasował? I który lepiej polecić ze względu na koszty eksploatacji i dostępność części. Do 2,5 pasują podobno części z mazdy 626 o do 2.0?
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”