jak sprawdzic stan silnika V6

Awatar użytkownika
nordd46
Posty: 55
Rejestracja: 2005-12-12 15:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Glogow

jak sprawdzic stan silnika V6

Post autor: nordd46 »

Panowie.nie typowo mam maly dylemat chce kupic silnik V6 94r. do mojego Probe 93 na co nalezaloby zwrocic szczegolna uwage przy przegladzie takiego silnika (ktory oczywiscie jest ciagle do wyjecia wiec mozna go sprawdzic).za odpowiedzi z gory wam dzieki.Pozdroofki!
MADE IN USA [FLAT ROCK ,MI] 2.5 V6 24v 93r GT. 4Life!!!
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Przede wszystkim to kompresję na garach. Następnie układy zasilające(paliwo, czy wykręca się do np. 7000 czy do 6000). Posłuchaj sobie popychaczy, wiadomo - czasem tak nap...lają że z daleka słychać :P Czasem osłuchanie stetoskopem pomaga w ocenie stanu np. popychaczi wałków rozrządu. Zerknij też czy w chłodziwie nie ma oleju, czy się nie przegrzewa. obadaj czy nie kopci i zanim zagrzejesz sprawdz stan oleju i czy aby glut się z niego nie zrobił. A potem już pierdółki typu Vris-y itp.

Ps. Przeca masz vłkę, czemu ja się produkuję :lol: :D :wink:
Tak serio to powodzenia!
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Ja bym sprawdził panewke na 6 wykorbieniu i jeszcze jakąś jedną losowo !
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

Jak by co ja mam silnik do sprzedania, przebiek 150.000
stan silnika bardzo dobry
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Awatar użytkownika
nordd46
Posty: 55
Rejestracja: 2005-12-12 15:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Glogow

Probe 4 life

Post autor: nordd46 »

jest tak znalazlem silnik ma 135 tys. oczywiscie wedlug licznika?! moge go miec za 1.5 kafla nie przygladalem mu sie jeszcze zbyt dokladnie tzn bez sprzetu ale niepodoba mi sie jednak gesty dym szczegolnie na wysokich obrotach wydobywajacy sie z dziurawego wydechu zaraz za 1szym tlumikiem co prawda silnik nie byl rozgrzany na maxa ale wydaje mi sie ze to za duzo jak myslicie ??? pytania dla wiekszosci sa tendencyjne ja wiem. ale pytam bo nie wiem! Wielkie pozdro dla wszystkich Probe fanów!!! :wink:
MADE IN USA [FLAT ROCK ,MI] 2.5 V6 24v 93r GT. 4Life!!!
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

A czy przepływomierz był podłączony???? jakiego koloru ten dym, jesli biały to różnie, być może poprostu para wodna, jesli po rozgrzaniu dalej taki objaw to juz gorzej, jeśli ciemny dym to nie ciekawie, chyba że przepływomierz był nie podłączony to wtedy jest taki objaw.
Cena też jakaś kosmiczna, jak na 2,5 v6 1500?? Coś nie teges...
Najlepiej weź ze soba jakiegoś mechanika i będziesz miał po sprawie, bo szkoda wywalić w kosz nawet tych 1500 Pln.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
nordd46
Posty: 55
Rejestracja: 2005-12-12 15:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Glogow

motor

Post autor: nordd46 »

chodzi o to ze typek chcial 2000 za nie go ale zbilem do 1.5 a najlepsze jest to ze w cene wliczony jest caly osprzet. co robic? :?
MADE IN USA [FLAT ROCK ,MI] 2.5 V6 24v 93r GT. 4Life!!!
Awatar użytkownika
nordd46
Posty: 55
Rejestracja: 2005-12-12 15:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Glogow

V6

Post autor: nordd46 »

Ada jesli chodzi o przeplywke normalnie podlaczona dym byl praktycznie bialy moze delikatniusko blekitny czy moglo to byc rownierz przyczyna nie szczelnego ukladu wydechowego? z ktorego zostalo tylko sito choc tez nie wiem dlaczego?!

nie pisz posta pod postem. Poczytaj.
MADE IN USA [FLAT ROCK ,MI] 2.5 V6 24v 93r GT. 4Life!!!
Awatar użytkownika
moto
Posty: 20
Rejestracja: 2005-12-29 20:15

Post autor: moto »

blekitny dym oznacza ze plyn chlodniczy dostaje sie do komory spalania a co za tym idzie kapitalka :)
mam nadzije ze dobze mowie
wiec wybur nalezy do ciebie :)))
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Nie generalizujmy, błekitny dym nie oznacza koniecznie kapitalki, choć cena zachęca aby tak mysleć. błękitny dym oznacza, np. że silnik olej bierze a tu moze być szereg warunków spełnionych aby tak było. Ja powiem tak, najłatwiej to sprawdzić w ten sposób, poproś kolesia, o wymiane oleju za twóją kase, odpal silnik i zobacz co sie bedzie działo, po ostrym rozgrzaniu, jeśli nalał coś do silnika to nię nie zgodzi lub zaraz się przekonasz :twisted: :twisted: Powiem tak, pisałeś,że chce gośc 1,5 kafla kto wie, sprawdzić nie zaszkodzi :evil: :evil:
Pozdrawiam
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

Witam
podczepie sie do tematu
Jak wiecie mam problem z silnikiem tzn postanowilem kupic inny.
Silnik znajduje sie w samochodzie po delikatnym wypadku i ma roztrzaskany zbiorniczek do chlodnicy i jest nieszczelna chlodnica.
Jak zapalilem delikatnie zastukaly popychacze ale po chwili cisza..
rowno chodzi itd.nie kopci. przejechane 150tys. ale pytanko jak moge sprawdzic czy uszczelki pod glowica sa ok?? przypominam ze chlodnica jest strzelona.Klima OK
Nie chcialbym nastepnego bubla kupic i znow sie denerwowac....
Przesylam wam linka do filmiku ktory nagralem jak go ogladalem
http://www.fordprobe.pl/upload/files/mov00004.3gp
Zerknijcie czy warto.
Pozdrawiam
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Nawet jak wyciagasz z jeżdżącego samochodu silnik, w przypadku vki nie jesteś w stanie sprawdzić. Panewki w tym silniku potrafią sie przekręcić z dnia na dzień bez ostrzeżenia.

Co do uszczelek hmmm ciężka sprawa :), ale jak nie ma chmury białej to raczej ok, choć układ poprzez termostat raczej nie jest otwarty.
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

Witam
jaka kompresje powinien mies silnik 2,5 V6 na kazdym cylindrze?
I jaka jest granica...
Jest moze jakis klubowicz - mechanik z Lodzi ktory by zerknal na silnik??
Pozdrawiam
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Po nakarmieniu mechanizmu wyszukiwania słowem kompresja, ten odnajduje w FAQu wątek pod zaskakującym :shock: tytułem "Kompresja w silniku 2,5v6" - trzeba tylko chcieć spróbować...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”