Czujnik położenia wału korbowego - błąd 02

Awatar użytkownika
lajman
Posty: 93
Rejestracja: 2003-10-07 18:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Włocławek

Czujnik położenia wału korbowego - błąd 02

Post autor: lajman »

Od jakiegoś czasu (od przekładki silnika) wywala mi kod 02 czyli czujnik położenia wału korbowego.
Samochód chodzi normalnie tylko cały czas świeci się check engine.
Wziąłem czujnik ze starego silnika, zmieniłem a nadal wywala ten sam kod.
Może ktoś ma pomysł co się mogło stać??
gg: 1549665
2,5 GT - poszło w ręce brata
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

W aparacie zapłonowym (dokładniej w module) też jest czujnik położenia wału, bynajmniej tak go określa ECU. Podstaw moduł jak masz. No i sprawdź okablowanie między czujnikiem na wale a ECU.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Jak Tiofil pisze, miałem podobnie. Wywaliło mi CKP a uwalony był Hallotron, wymieniłem cały aparat :evil: :( Tyle że mój w ogóle przestał jezdzić :?
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
lajman
Posty: 93
Rejestracja: 2003-10-07 18:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: lajman »

Tylko że wywala mi błąd 02 czyli CKP2 co oznacza czujnik przy wale korbowym a w aparacie jest CKP1 i ma kod 04.
Poza tym jeśli byłby walnięty czujnik w aparacie to samochód by nie ruszył a mój chodzi super tylko kontrolka mnie wkurza bo wciąż się świeci
gg: 1549665
2,5 GT - poszło w ręce brata
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

mam taki czyjnik , jakbys potrzebował to daj znać
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Gonciu, a Ty mi prześlij swój adres na gg lub priva :D :wink:
Lajman, zapomniałem że starsze modele mają dwa CKP :oops:
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
MiRON
Posty: 111
Rejestracja: 2005-05-02 11:45
Galeria: viewtopic.php?t=8260
Lokalizacja: Józefów

Post autor: MiRON »

sie podlacze pod temacik....
a co dokladnie jest jak wywala kod 04 ?? bo mi taki sie dzis pojawil po wymianie sondy lambda i po resecie kompa. do tej pory nic nie mowil o bledzie 04 :/
<<MiRON>>>
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....

był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Miron, wygląda na to że wywala Ci błąd hallotronu w aparacie zapłonowym:?
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
MiRON
Posty: 111
Rejestracja: 2005-05-02 11:45
Galeria: viewtopic.php?t=8260
Lokalizacja: Józefów

Post autor: MiRON »

heh a co to jest hallotronu :oops: ?? to ma cos wspolnego z walem?
bo w opisie bledu niestety po aniegielsu tak wywnioskowalem
04
'NE1' camshaft/crankshaft position sensor
<<MiRON>>>
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....

był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Hallotron. :wink: Masz takie 2 w aparacie i informują one komputer o aktualnej pozycji wała, gdyż aparat jest mechanicznie połączony z wałem. Czasami padają i trzeba wtedy wymienić moduł jak się dostanie lub cały aparat.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
MiRON
Posty: 111
Rejestracja: 2005-05-02 11:45
Galeria: viewtopic.php?t=8260
Lokalizacja: Józefów

Post autor: MiRON »

czyli w skrocie:poszukiwac mam albo modul zaplonu albo caly aparat zaplonowy??
<<MiRON>>>
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....

był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Lajman - najprawdopobniej masz coś z przewodami uwalone - do sprawdzenia i naprawienia. Nie wiem czy kod ten nie pojawia się też gdy rozrząd jest żle ustawiony - czyli kiedy wskazania CKP1 i CKP2 są niezgodne.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Co do sprawdzenia czujnika i kabelków:
http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=42
Miron, najlepiej byłoby żebyś podmienił do siebie lub odwrotnie aparat zapłonowy, co by wykluczyć inną usterkę - ja tak zrobiłem i to był celny traf.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Krzycho
Posty: 178
Rejestracja: 2006-08-22 16:44
Galeria: viewtopic.php?t=9300

Post autor: Krzycho »

dziś zaświecił mi się check engine
po chwili zgasła lampka. gdy dojechałem na miejsce (silnik chodzi cały czas tak samo jak zawsze) czyli równo, klekocze jak zawsze,
pokazał mi błędy: 2, 4, 10, 17, 41, 67
02: Crankshaft Position Sensor #2 (CKP2)
Czujnik położenia wału korbowego #2
04: Crankshaft Position Sensor #1 (CKP1)
Czujnik położenia wału korbowego #1
10: Intake Air Temperature (IAT) Sensor
Czujnik temperatury powietrza
17 sonda lambda lewa (przednia) czy to jest ta bliżej zderzaka?
41 vris :)
67 tez spoko ;)
wracając do tematu:
2 i 4 co może być przyczyna? chodzi mi o mechaniczne sprawy?
czy to oznacza smierć silnika?
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Nie oznacza śmierci silnika, najwyżej aparatu lub którejś z czujek(masz dwie, nowsze mają jeden CKP). Zresetuj kompa. Ckpo przy wale można wykręcić, wyczyścić(np. w benzynie) i założyć ponownie. Ja tak zrobiłem u siebie, choć profilaktycznie(czasem trochę syfu się zbiera).
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

Witam
tez mam blad 2 czyli czujnik polozenia walu korbowego..
czy latwo dostac sie do tego czujnika??
Bo czesto zdarza sie ze jest on zabrudzony...
Jeszcze jedno pytanie dzisiaj po nocy jak sprawdzalem bledy wyskoczyl mi blac 16 czyli EVP – Zawór układu recyrkulacji spalin
co to oznacza??
Bo nie bardzo sie orientuje...
Pozdrawiam
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

DUKE pisze:Witam
tez mam blad 2 czyli czujnik polozenia walu korbowego..
czy latwo dostac sie do tego czujnika??
Bo czesto zdarza sie ze jest on zabrudzony...
Jeszcze jedno pytanie dzisiaj po nocy jak sprawdzalem bledy wyskoczyl mi blac 16 czyli EVP – Zawór układu recyrkulacji spalin
co to oznacza??
Czujnik recyrkulacji spalin to po prostu EGR, więcej info znajdziesz na forum.
Za to czujnik wału korbowego znajdziesz przy głównym kole pasowym od strony rozrządu, mocowany jest do pompy olejowej.

Po za tym zresetuj może kompa jak tego jeszcze nie robiłeś, bo może połowa błędów to jakieś pozostałości sprzed x czasu.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

Co moge dodać do tego tematu,a nóż się przyda chociaż wałkowane to było nie raz :roll: To,że również wywalało mi błąd 02 potem 04 ,a potem oba razem :?

Wnioski i skutki 8)

Moduł padł (na zimnym odpalał,a na ciepłym kombinował) :? CKP 1 czyli czujki halla w aparacie uwalone (silnik nie pracował równo) :? CKP 2 czyli czujka halla na wale przy kole pasowym ok i chyba dlatego jeszcze jakoś chodził po zastosowaniu zewnętrznego modułu ale kombinował jak koń pod górkę :shock: :roll: :wink:

Skutkiem zastosowałem jakiś moduł GM i ok ale zmieniłem go na moduł z VW na oryginalnym dużym radiatorze - działa 8)

Co do czujek w aparacie zapłonowym to pewnie też szło by to zrobić ale takim orłem z elektroniki nie jestem :twisted: ale może kiedyś kto wie.. :wink:
Skończyło sie na założeniu innego uwalonego modułu ale z dobrymi czujkami halla 8)

Epilog :P

Na forum tutaj i probe net jest naprawdę dość sporo informacji jak sobie poradzić z tymi przypadłościami etc. - wystarczy poczytać,naprawdę polecam - wiedza choć wymaga trochę czasu na czytanie jak najbardziej przydatna,która zwróci się nam prędzej czy później jak osobiście sam się nie po raz pierwszy o tym przekonałem.. 8) :wink: :P

Pzdr.
DUKE pisze: Jeszcze jedno pytanie dzisiaj po nocy jak sprawdzalem bledy wyskoczyl mi blac 16 czyli EVP – Zawór układu recyrkulacji spalin
co to oznacza??
Bo nie bardzo sie orientuje...
Pozdrawiam
Cos nie tak z egr - również to teraz przerabiam - jeżeli ci falują obroty etc. wypnij wężyk od podciśnienia i zaślep go i zobacz czy jest różnica :roll: Kabli nie wypinaj :!: EGR można wykręcić i spróbować wyczyścić albo zaślepić ale czujnik jak i sam zawór musi zostać..
Obrazek
surec
Posty: 25
Rejestracja: 2005-09-07 07:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Gołdap Lub Gdańsk

Post autor: surec »

czasami pomaga czyszczenie czujnika polożenia wału i styku z masą. U mnie dodatkowo przetarł się kabel i auto staneło...
mam tyle koni, że mnie nikt nie dogoni
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

Witam
czujnik przeczyszczony a mi nadal wywala blad??
czy te czujniki sie psuja??
trzeba je wymieniac?? :)
teraz mam problem bo autko wczoraj mi stanelo na drodze i nie chce odpalic :( autko przed tym jak mi stanelo, dziwnie sie zachowywalo..
jakby brakowalo benzyny..
jak zapalilem to tak jakby nie palil na wszystkich garach...
brak mocy...ciezko sie wkrecal na obroty..a jak dodawalem gazu to zwalnial :cry:
wiec wylaczylem go zeby znow zapalil i juz odmowil mi posluszenstwa :cry:
Co o tym myslicie??
co to moze byc??
mysle ze cos rozrzadem...chyba przeskoczyl..
sprawdzalem bledy i pokazuje mi wciaz blad 02 czyli polozenia walu..
jak myslicie moze sie ten czujnik zepsuc??
chociaz czyscilem go 2razy..
pozdrowionka
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
kelan
Posty: 6
Rejestracja: 2007-09-11 19:01
Galeria: viewtopic.php?t=16012
Lokalizacja: Wieruszów

Post autor: kelan »

dolaczam sie caly czas swieci mi check engine zrobilem test i bylo klka bledow lecz po resecie pozostaje nadal kod 2 polozenia walu #1 czyli ten przy kole pompy wyczyscilem go i nadal to samo autko chodzi bdb nic nie przebiera od 2 dni zaczal delikatnie) nierowno chodzic na wolnych obrotam to moze byc jakis zwiazek ?
czy jest to wina czujnika przy kole ??
czy ten przy zaplonie ??
PROBE 2.5 24V
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

Kod 2 to :arrow: Czujnik położenia wału korbowego #2

Czyli ten przy kole (#1 jest w aparacie) , czyszczenie tylko czasem pomaga - miałem podobnie i mimo,iż pozornie był ok to gdy wymieniłem na inny to obroty powróciły do normy :wink:

Pzdr, & c ya..
Obrazek
kelan
Posty: 6
Rejestracja: 2007-09-11 19:01
Galeria: viewtopic.php?t=16012
Lokalizacja: Wieruszów

Post autor: kelan »

ok jutro go przebadam gdyz znalazlem jeszcze cos takiego
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=40
wiec mierniczek w raczke i pod bryczke :) moze sie uda to wyeliminowac
nie lobie jak cos mi swieci :)
PROBE 2.5 24V
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

No i tu jest knyf :wink: aprzynajmniej tak było w moim przypadku :? ponieważ na po miarach czujnik był ok ale coś i tak mi nie grało więc wymieniłem na inny i jak ręką odjął.. :roll: :wink:
Obrazek
kelan
Posty: 6
Rejestracja: 2007-09-11 19:01
Galeria: viewtopic.php?t=16012
Lokalizacja: Wieruszów

Post autor: kelan »

ok dzieki zmierzyc ten co mam nic nie zaszkodzi a jesli nic nie da wymienie
jakie sa koszty takiego czujnika??
PROBE 2.5 24V
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”