temperatura

dudu1978
Posty: 15
Rejestracja: 2006-12-05 06:15
Samochód: brak
Lokalizacja: Częstochowa

temperatura

Post autor: dudu1978 »

panowie dzieje sie cos dziwnego z temperatura w moim probku 2.2 GT jednego dnia bardzo dlugo sie dogrzewal a drugiego dnia temperatura bardzo wzrasta do gory prawie przekracza kreske normala czy jest jakas regulacja tego czy to moze termostat ?.Prosze was o diagnoze moze ktos sie spotkal z takim problemem?Zpozdrowieniami noworcznymi dudu1978
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Pewnie termostat się przycina.
dudu1978
Posty: 15
Rejestracja: 2006-12-05 06:15
Samochód: brak
Lokalizacja: Częstochowa

temperatura

Post autor: dudu1978 »

i jeszcze jedno nawet jak jest zagrzane auto to przez dmuchawe i tak nie leci cieple powietrze a z ta temperatura powinno leciec garace a leci bardzo letnie
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

moze jeszcze do tego zapowietrzony ukłąd. Nie odpowietrzysz z niesprawnym termostatem jeśli jest zamknięty.
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

waluś pisze:moze jeszcze do tego zapowietrzony ukłąd. Nie odpowietrzysz z niesprawnym termostatem jeśli jest zamknięty.
Odpowietrzysz odpowietrzysz.
Termostat nie jest dokładnie zamknięty, bo ma taki grzybek z boku (oczywiście oryginalny) i słychać go jak wyłączysz silnik (takie dziwne bulgotanie to właśnie od tego grzybka)

Tak jak pisali przedmówcy najprawdopodobniej termostat, ale najpierw sprawdź czy masz stan płynu.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
dudu1978
Posty: 15
Rejestracja: 2006-12-05 06:15
Samochód: brak
Lokalizacja: Częstochowa

temperatura

Post autor: dudu1978 »

wszystko dobrze ale prosze o wskazowki jak odpowietrzyc ten caly uklad
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

:arrow: Tu masz wskazówkę.

Magiczne słowo brzmi: odpowietrzyć (zaskakujące, nie? :shock: )
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
dudu1978
Posty: 15
Rejestracja: 2006-12-05 06:15
Samochód: brak
Lokalizacja: Częstochowa

temperatura

Post autor: dudu1978 »

no to gitarka temperatura po odpowietrzeniu ustalila sie w dolnym poziomie troszke lepiej grzeje w srodku ale jeszcze jedno pytanko czy to mozliwe ze od zeszlego roku gdzies ucieklo 3 litry plynu?Powiem szczerze ze do chlodnicy nie zagladalem z rok czasu ale wydaje mi sie ze 3 litry ubytku to bardzo duzo nawet przez rok a uklad wydaje sie szczelny bo nic pod autem nie cieknie.Dziekuje bardzo za okazana pomoc z pozdrowieniami dudu1978
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

słychać go jak wyłączysz silnik (takie dziwne bulgotanie to właśnie od tego grzybka)
nie ma ori termostatu i nie mam grzybka i też bulgocze :P ale na moim termostacie nie odpowietrze na zimno bo silnik chodzi w zakresie 1000-2500 dopóki się termo nie otworzy :P
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
dudu1978
Posty: 15
Rejestracja: 2006-12-05 06:15
Samochód: brak
Lokalizacja: Częstochowa

temperatura

Post autor: dudu1978 »

A wiec stalo sie.Do tego wszystkiego wymienilem jeszcze termostat i jest gitarka ciepelko jest temperatura w granicach R i M ijest dobrze tylko jeszcze zastanawia mnie gdzie podzialo sie te 3 litry plynu od zeszlego roku jesli wam sie cos takiego przydarzylo to napiszcie.Jeszcze raz dziekuje bardzo za pomoc w naprawie tej usterki.Pozdrawiam
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Jeżeli miałeś zapowietrzony układ, a wszystko na to wskazuje (brak trzech litrów płynu i skacząca temperatura) :D , to mogłeś doprowadzić do zagotowania się płynu, co jest dość groźne dla silnika (zwłaszcza dla uszczelki pod głowicą) Gotująca się woda musiała gdzieś uciec i zapewne
uciekała na zewnątrz, choćby korkiem wlewu. Do tego latem, gdzie panują dość wysokie temperatury, woda z płynu paruje. Te zdarzenia mogły spowodować taki ubytek. Możesz też mieć malutką nieszczelność w układzie, którędy płyn też mógł się wydostawać. Mogły to być malutkie wycieki i przy rozgrzanym silniku wcale nie musiały kapać na ziemię, a po prostu ze względu na temperaturę pod maską zwyczajnie parować.
Wystarczy kilkadziesiąt kropel dziennie, a uwierz mi, że przez rok się nazbiera. Przejrzyj dokładnie cały układ i sprawdź, czy nigdzie nie ma takiego rdzawego nalotu. Jeżeli gdziekolwiek jest, to na bank tam cieknie płyn.

Jeszcze moja rada.( To tak na przyszłość, skoro napisałeś, ze przez rok nie sprawdzałeś poziomu cieczy) Sprawdź poziom elektrolitu w aku, cobyś się nie zdziwił którejś mroźnej nocy, że maszyna nie odpaliła. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

...i poziom OLEYu, i ciśnienie w oponach, i... - kilka rzeczy sprawdza się chyba standardowo co jakiś czas.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Hehe, tak jak piszesz Robercie. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
dudu1978
Posty: 15
Rejestracja: 2006-12-05 06:15
Samochód: brak
Lokalizacja: Częstochowa

twmperatura

Post autor: dudu1978 »

dziekuje za wszystkie rady oczywiscie zastosuje sie do nich.A z tym plynem to wyszlo tak ze pompa wody padla i niestety wymiana nowa cale 125 zl ale juz jest wszystko w porzadku nic nie ucieka i nie cieknie.Jeszcze raz bardzo dziekuje za wszystko i pozdrawiam
Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Samochód: probeI 2.2 LX 89.r

autko sięmocno grzeje

Post autor: Mattijjah »

witam mam wielki problem moje autk osię strasznie grzeje mam nową chłodnice czujniki na silniku od temp i nic nawet wyjołem mu termoctat i nic nie pomogło mógł by mi ktoś poradzić bo od temp zaczynaja mi siętopić uszczelki, wentylator chodzi bez zarzutu
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Re: autko sięmocno grzeje

Post autor: HellHound »

Układ zapowietrzony, może też być uszczelka pod głowicą

Pozdrawiam
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Kayl
Posty: 228
Rejestracja: 2010-04-11 12:21
Samochód: PGT 91 & Civic Ferio & FTO
Galeria: viewtopic.php?t=17494
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: autko sięmocno grzeje

Post autor: Kayl »

ja to samo miałem u siebie w GL'u aż mi chłodnica pękła od ciśnienia, też uważaj podczas jazdy, do dzisiaj nie wiem od czego to było, bo poszedł na złom, ale prawdopodobnie od uszczelki pod głowicą
Obrazek
resko
Posty: 1440
Rejestracja: 2009-11-09 21:26
Samochód: chrysler 300M 3.5V6.alfa romeo 156

Re: autko sięmocno grzeje

Post autor: resko »

A robi ci ciśnienie w zbiorniczku duże?Jeżeli tak to kupuj uszczelkę pod głowicę
Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Samochód: probeI 2.2 LX 89.r

Re: temperatura

Post autor: Mattijjah »

to znaczy w ukłanie chłodzenia? no raczej spore bo węze puchną bardzo ale uszczelka była wymianiana nie cały rok temu przy remoncie
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Re: temperatura

Post autor: HellHound »

To nie znaczy że nie miała prawa się z........bać :mrgreen:
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
MaryooSh89
Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2006-01-23 22:54
Samochód: Mazda 6 GG 2.3
Galeria: viewtopic.php?t=15279
Lokalizacja: Łódź

Re: temperatura

Post autor: MaryooSh89 »

Cofa płyn do zbiorniczka ?? Kup nowy korek chłodnicy... koszt 10zł a jeśli jest nieszczelny to właśnie auto się grzeje i cofa płyn do zbiorniczka.
był: PROBE 2.2 GT '91 USA z Qresko red inside :D
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka :)
Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Samochód: probeI 2.2 LX 89.r

Re: temperatura

Post autor: Mattijjah »

no ale raczej nie możliwe że przejade 5 km i mi wentylator się włancza?
Awatar użytkownika
MaryooSh89
Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2006-01-23 22:54
Samochód: Mazda 6 GG 2.3
Galeria: viewtopic.php?t=15279
Lokalizacja: Łódź

Re: temperatura

Post autor: MaryooSh89 »

U mnie po 5 kilometrach temperatura była na górze skali. zmieniłem korek chłodnicy i problem znikł.
był: PROBE 2.2 GT '91 USA z Qresko red inside :D
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka :)
Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Samochód: probeI 2.2 LX 89.r

Re: temperatura

Post autor: Mattijjah »

no wymieniłem korek dzisiaj ugotowałem termostaty i założyłem ten który się naj szybciej otwierał jakoś siętak złożyło że ma też największą powieżchnie tej zapadki podnoszonej przez biometal wiec wiecej wody puści wymieniony wentylator wcześniejszy stopiło mi
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: temperatura

Post autor: Maxxum »

Pozwolę sobie odświeżyć temat 8)

Sprawa dotyczy Probe 3.0.

Wywala mi płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego. I ten płyn już nie wraca do chłodnicy, przez co układ mi się trochę zapowietrza. Nie zauważyłem jednak, żeby silnik się zbytnio grzał. Choć w sumie nie wiele jeżdżę.
Ciśnienie na cylindrach było mierzone i jest Ok, więc raczej nie uszczelka, ani głowica.

Obstawiam dwie rzeczy - walnięty czujnik temperatury wody, albo co bardziej prawdopodobne - korek chłodnicy.

Stąd moje pytanie.

Przy jakim ciśnieniu powinien korek otwierać przepływ wody do zbiorniczka wyrównawczego ?

Przestudiowałem instrukcję, ale tam tylko pisze, że ciśnienie w układzie powinno zawierać się w przedziale 74 kPa - 103 kPa czyli 11-15 psi.

Więc korek ma puszczać wodę przy, powiedzmy 13 psi czyli 0,9 Bara ?

Czy w każdej pierwszej generacji jest takie samo ciśnienie w układzie - bez względu, czy to jest 2.2 czy 3.0 ?

Niech mnie ktoś oświeci.

W sklepach szukałem takiego korka, ale oczywiście nie mają w katalogach :roll:
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”