Jak prawoidłowo wymienic płyn chłodniczy w GT1

Awatar użytkownika
kosmita
Posty: 282
Rejestracja: 2006-02-03 15:38
Galeria: viewtopic.php?t=8651
Lokalizacja: Lubin

Jak prawoidłowo wymienic płyn chłodniczy w GT1

Post autor: kosmita »

Witam jak w temacie jak to zrobic prawidlowo szukalem ale nie znalazlem na forum z tad nowy temat.
Black Shadow GT 92r
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Zlać stary na ciepłym silniku, zalać na zimnym, ewentualnie odpowietrzyć śrubką na kolektorze ssącym (jest na środku od góry)
Awatar użytkownika
kosmita
Posty: 282
Rejestracja: 2006-02-03 15:38
Galeria: viewtopic.php?t=8651
Lokalizacja: Lubin

Post autor: kosmita »

Jak spuscic z bloku silnika caly stary plyn
Black Shadow GT 92r
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

nie da sie chyba że pompe odkręcisz
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Na ciepłym silniczku odkręcasz korek w chłodnicy, spuszczasz płyn do końca , zapalasz autko na dosłownie minutę , i powinno zlecieć to co masz w bloku no wiadome nie wszystko ale tak jak pisał sqad musiał byś pompę wykręcić.

Dalej , zakręcasz korek wlewasz płyn (na takiem letnim silniku), ile sie da przez korek , zapalasz i czekasz aż wciągnie sobie ten płyn (na zamkniętym korku) zanim sie silnik nagrzeje systematycznie dolewasz(oczywiście aby dolac musisz odkręcic korek - pisze to tylko dla tego bo robert zaraz by coś powycinał ) .

No wiadome po jakies 2 godzinkach możesz zajrzeć i tez dolać , potem jesli masz wszystko ok wlewasz trochce ponad norma płyn do zbiorniczka i sinik reszte sobie wciągnie :wink:

Ja tak robie zawsze i nie miałem nigdy problemów.


pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

davidlive pisze:zapalasz autko na dosłownie minutę
... a po upływie tej minuty, masz chwilkę na zastanowienie się gdzie oddać silnik do remontu z powodu przegrzania.

David, zastanów się kilka razy zanim coś znów głupiego napiszesz. :?
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

nie tak to miało wyglądać



pozdro :lol: :lol: :lol:
Ostatnio zmieniony 2007-11-06 16:29 przez davidlive, łącznie zmieniany 1 raz.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Moi drodzy płyn z chłodnicy to nie olej spuszczasz go na zimnym i zlatuje na prawde wszystko tak jest zaprojektowany układ że wąż na dole chłodnicy to ostatnie miejsce w które moze zostać resztka płynu ;) I zalewasz nowy zapalasz z odkręconym korkiem na górze chłodnicy dolewasz w miare ubywania płynu aż przestanie ubywac zakręcasz korek i gotowe ;) Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

za pierwszym razem jak zlewałem to na zimnym było zelciały mi może dwa litry :P
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Bo najlepiej zlewa się na ciepłym gdy otwarty jest już termostat. Płyn sam się powinien wtedy zassać i spłynąć w całości z bloku.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

Nie wiem jak to jest w probe I ale ja czesto wymieniam w samochodach płyny oleje itp.

Sprawa 1:na ciepłym lub gorącym silniku to można sie tylko poparzyć.Płyny zlewa sie na zimno lub na letnim silniku(nie dotyczy oleju)
2:nie ma róznicy w ilosci zlanego płynu na zimno lub na ciepło róznice wynikają z tego że nieraz podciśnienie sie robi i dlatego zostaje wiecej płynu.
3:wiekszość silników ma w bloku zaworek do spuszczania z niego płynu w tych w których nie ma to sie nie da spuścić bez ściągania pompy.
4:zawsze odkręcamy najniżej położony waż lub jak to nieraz bywa czujnik temp. na chłodnicy zawsze to co najniżej
5:nigdy nie zapalamy silnika bez płynu niby nic sie nie dzieje ale tak to można tylko zaszkodzić.A nawet jak zostanie troszke wody gdzieś to w połaczeniu z nowym płynem to sie rozmyje i możliwe ze temp. zamarzania spadnie o 1 góra 2 stopnie(w nagrzewnicy prawie zawsze pozostaje płyn)
6:wlewamy płyn tak na 3/4 zbiorniczka zapalamy samochód i czekamy az termostat puści płyn na chłodnice,dolewamy i czekamy aż znów sie otworzy dla pewnosci czekamy aż sie właczy wentylator.Układy chłodnicze z termostatami same sie odpowietrzaja.
7.UWAGA nigdy nie robimy tak jak napisał Dawid nie zakrecamy korka po wlaniu płynu i czekajac az termostat pusci bo może sie skonczyć wyrzuceniem płynu przez ten korek.KOREK MUSI BYC ODKRECONY AZ DO MOMENTU KIEDY PŁYNU PRZESTANIE UBYWAĆ. wtedy dolewamy na 3/4 lub jak jest miarka to pomiedzy min a max i zakrecamy korek.


Vodoo termostat otwiera sie przy ok 90C wiec można sie niezle poparzyć płyn i tak zleci cofajac sie wezem powrotnym od chłodnicy układy tak sa zaprojektowane.

Uff to sie napisałem....
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Erofrog pisze: 7.UWAGA nigdy nie robimy tak jak napisał Dawid nie zakrecamy korka po wlaniu płynu i czekajac
no dobra moja wina tylko teraz czy możesz ta mysl jakos rozwinąć , bo nie do końca rozumie oco ci chodzi???

tzn co wleje płyn i mam korka nie zakręcać wcale ???
Ja robie tak że zakręcam korek , odpalam poczekam chwile gasze dolewam i tak ze 2 razy , potem wlewam troszke ponad maź płynu i zawsze było ok .


pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

Tak Dawid ale jak zakrecisz korek to płyn sie nagrzewa mimo ze widać ze jak termostat sie otworzy płyn ubywa to przy odkrecaniu potrafi paskudnie go wyrzucić zpowrotem.Przy odkreconym korku całe nadcisnienie ubywa i nie ma możliwości nagłego zwrotu płynu. Latwo to zauważyć jak bedziesz zmieniał płyn to nalej do zbiorniczka płynu prawie do pełna zapal silnik i zobaczysz że zanim otworzy sie termostat to Ci go troche wyrzuci przez zbiorniczek :D
A płyn dolewasz przy zapalonym silniku wtedy szybciej sie odpowietrzy.Nie gas silnika jak dolewasz bo musisz wiedzieć ile jest go w zbiorniczku jak silnik pracuje wtedy wlewasz do stanu jaki powinien być.Płyn zwieksza objetość jak jest nagrzany i silnik pracuje wiec jak go dolejesz za dużo to bedzie mógł na przykład w korku nie pomiescic do w układzie i wywali przez korek.
Ostatnio zmieniony 2007-11-06 18:21 przez Ero, łącznie zmieniany 1 raz.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Erofrog pisze:4:zawsze odkręcamy najniżej położony waż lub jak to nieraz bywa czujnik temp. na chłodnicy zawsze to co najniżej
Jedynki mają kurek na dole chłodnicy:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Dwójki też :twisted:
Mają wężyk i motylek do odkręcania, więc można spuszczać i gorący płyn :P
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

No to jeszcze lepiej.Odkrecamy to co najniżej.

Vodoo ale płynu nie wolno zlewać gdy jest gorący przecież silnik jest nagrzany a płyn go chłodzi. Blok cały czas oddaje ciepło i potrzebuje chłodzenia.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Erofrog pisze:Vodoo ale płynu nie wolno zlewać gdy jest gorący przecież silnik jest nagrzany a płyn go chłodzi. Blok cały czas oddaje ciepło i potrzebuje chłodzenia.
Nic mylnego.

:idea:
Proponuję zrobić mały eksperyment.
Zagotuj w czajniku wodę, weź dwie szklanki i nalej do nich wrzątek. Zaczekaj minutkę aż szklanki się nagrzeją i z jednej wylej wodę. Odczekaj kolejną minutę i dotknij szklanki z wrzątkiem i pustej. Która szybciej oddała ciepło :?:

Podobnie będzie zachowywał się aluminiowy blok silnika. Płyn jest jedynie medium odprowadzającym ciepło i niepozwalającym na znaczny wzrost temperatury w silniku w czasie jego pracy (wyłącznie w czasie pracy).

:D
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Normalnie dyskusja na bardzo ciekawy temat, jak poprawnie zlać płyn. No normalnie niektórzy to powinni książkę napisać. Co już wcześniej zostało wspomniane układ jest tak zaprojektowany że po odkręceniu motylka na dole chłodnicy nawet z zimnego silnika wyleje się wszystko. Koledzy zaufajcie japońskiej myśli technicznej.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

A mnie nurtuje jedno pytanie.
Mianowicie, jak mocno różni się ten temat od:

:arrow: Jak dobrze odpowietrzyć układ chłodzący.?

Ja wiem, że jest różnica między odpowietrzeniem układu, a wymianą płynu, ale moim zdaniem są ze sobą na tyle związane, że nie trzeba było zakładać nowego tematu. :wink:

Ale to tylko takie moje skromne zdanie.

Pozdrowionka
.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

Hehe tez tak mysle jak Zenith.Kazdy i tak zrobi jak uważa albo jak ktoś mu podpowie ale Vodoo porównywać Probe z czajnikiem :D :D :D Płyn w samochodach krązy po układzie nawet przy zgaszonym silniku dlatego w niektórych modelach potrafi włączyć sie wentylator na postoju przy zgaszonym silniku.Jednostka nadal oddaje ciepło a przekroczenie danej wartości szkodzi silnikowi a szczególnie uszczelką.Wiec moim skromnym zdaniem nie powinno sie zlewać gorącego płynu z układu.Tym bardziej ze jest to bez sensu.Tyle samo płynu zleci jak bedzie zimny i tyle samo jak gorący.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Przy zgaszonym silniku ciepło nie jest nadal produkowane więc nic nie zaszkodzisz, zresztą patrz wyżej przykład voodoo pomyśl że szklanka to blok silnika
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

Ja nie twierdze ze mam na 100% racje.Silnik nie produkuje ciepła ale oddaje jeszcze to które wyprodukował.Po to własnie włancza sie wentylator przy wyłaczonym silniku takie zabezpieczenie prawda?
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ale masz plyn.

W naszym przypadku płynu nie ma. Na zgaszonym silniku płyn chłodniczy spełnia role utrzymywacza ciepła - jest dużo wieksza powierzchnia do wystudzenia, niż bez płynu :)
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

No może i racja ale pomijajac ta kwestie to lepiej pracuje sie przy goracym silniku czy chłodnym? :D :D :D
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Erofrog pisze:Ja nie twierdze ze mam na 100% racje.Silnik nie produkuje ciepła ale oddaje jeszcze to które wyprodukował.Po to własnie włancza sie wentylator przy wyłaczonym silniku takie zabezpieczenie prawda?
Co do wentylatora, to jeszcze inna historia. Jeśli chcesz to wyłożę Ci teorię termostatyki i bezwładności takiego elementu. Jest to układ który posiada coś takiego jak "differential" (różnicowe) i potrzebuje pewnego spadku temperatury aby mógł się wyłączyć. Dlatego czasami nadal pracuje wentylator na zgaszonym silnik.
Niestety, a może stety w tym konkretnym aucie nie ma takiego układu. Wyłaczasz zapłon - wyłączasz wiatrak.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”