Chłodnica klimy - złączki rur - jaki standard ?

wojtekgdy
Posty: 268
Rejestracja: 2013-04-26 12:25
Samochód: Probe I 2.2 GT
Lokalizacja: Gdynia

Chłodnica klimy - złączki rur - jaki standard ?

Post autor: wojtekgdy »

Hej,
musze wyciągnąc chłodnicę klimy bo nie mam dostępu do większej suszarki. Szukałem tam jakiś złączek, żeby nie uciąć na głupka w miejscu, które później ewnetualnie przy ponownym zakłądaniu chłodnicy będzie problematyczne. Z tego co widze jeden wąż da się odkrecic ( to chyba od skraplacza), a drugi idzie bezposrednio do kabiny do tej chłodniczki. Widze, że są tam okrągłe zaciskane złączki. Czy ktoś wie, czy takie łączenia idzie później dorobić, albo gdzie najlepiej uciąć ten wąż, żeby było najłatwiej, lub może da się go rozmontować ?? Troche dziwne, żeby od klimy szło połączenie aż do chłodniczki i nie dało się tego gdzieś rozdzielic.
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Chłodnica klimy - złączki rur - jaki standard ?

Post autor: infernoblade »

Te okrągłe złączki da się rozłończyć, są specjalne klucze do nich. Od biedy użyj butelki. W środku jest sprężynka musisz ją podważyć kluczem/butelką, ścisnąć przewody ku sobie i szarpnąć powinny wyskoczyć. tak na szybko pierwszy lepszy link:http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/ ... M-001/2613
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
wojtekgdy
Posty: 268
Rejestracja: 2013-04-26 12:25
Samochód: Probe I 2.2 GT
Lokalizacja: Gdynia

Re: Chłodnica klimy - złączki rur - jaki standard ?

Post autor: wojtekgdy »

Dzięki za zainteresowanie ;) Coś czuje, że dowiem się jak to działa jak już zepsuje :D jak można podziałać z tą butelką i w ktorym miejscu podwazyć
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chłodnica klimy - złączki rur - jaki standard ?

Post autor: Romas »

kup strzykawkę w odpowiednim rozmiarze, przetnij na pół i też masz ściągacz. ba jeśli ktoś ma takie plastikowe pierścionki na tych rurkach od klimy w okolicy złączek, to też wykorzystuje się jako ściągacze ;)
Ostatnio zmieniony 2017-01-18 08:54 przez Romas, łącznie zmieniany 1 raz.
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Chłodnica klimy - złączki rur - jaki standard ?

Post autor: Maxxum »

A widzisz. A ja się zastanawiałem zawsze co mi tak dynda na tych rurkach :D
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Chłodnica klimy - złączki rur - jaki standard ?

Post autor: Sallmo »

Romas pisze:....ba jeśli ktoś ma takie plastikowe pierścionki na tych rurkach od klimy w okolicy złączek, to też wykorzystuje się jako ściągacze ;)
Nie da rady tych plastików użyć jako ściągacz bo to są uszczelniacze aby w sprężynki nie szedł syf. Ja dziś sobie poradziłem, zwykłym paskiem w miarę sztywnego plastiku.Trzeba go po prostu wsunąć pod sprężynkę i elegancko się rozłączają rurki.
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
wojtekgdy
Posty: 268
Rejestracja: 2013-04-26 12:25
Samochód: Probe I 2.2 GT
Lokalizacja: Gdynia

Re: Chłodnica klimy - złączki rur - jaki standard ?

Post autor: wojtekgdy »

Dzięki bardzo za pomoc. Dzisiaj troche walczyłem plastikiem z butelki ale jest za mało sztywny, a nic innego nie miałem pod ręką. Ale koncepcja już jest dzięki :)
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Chłodnica klimy - złączki rur - jaki standard ?

Post autor: duracell »

Przy okazji rozpinania rurek warto dobrać się do filterka, dławika, dyszy rozprężnej http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyz ... matyzacji/ naczytałem się sporo o zasyfieniu. Jednak po rozpięciu odpowiedniej rurki okazało się że dysza czysta i nie ma czego wymieniać, ale sprawdzić warto :)
„czysta krew, trzeźwy umysł”
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”