Klimatyzacja i problemy z nią związane.

Awatar użytkownika
migol
Posty: 100
Rejestracja: 2005-07-30 16:54
Samochód: Probe 1 GT
Lokalizacja: Sofia (bg)

Post autor: migol »

dzieki
Tomcio - I generacja, 2,2 GT - Piękna czerwień II - Resurection
Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Jaapko »

U mnie też klima się nie włącza. Przekaźnik ok. ale nie dochodzi z komputera napięcie żeby załączyć przekaźnik. Załączanie jest minusem a na przewodzie jest ok 8V. Podejrzewam że jest problem z jakimś czujnikiem. Nabito mi dziś czynnik ale że jest problem z elektryką to odessano z powrotem. Próbuję teraz dojść co jest nie tak. Czy presostat siedzi w czarnej bańce pod szybą na przeciwko pasażera i dochodzą do niego dwa przewody niebieskie z jakimś paskiem? Chciałem je zewrzeć ale nic to nie dało. Druga sprawa to czy jest jakiś czujnik który wyłącza klimę gdy jest zimno lub za duże ciśnienie czy za to wszystko odpowiedzialny jest presostat? Znalazłem jakiś czujnik na rurce od klimy za silnikiem, przy maglownicy. Miałem niedawno wymieniany silnik i czujnik ten został podpięty do jedynej wolnej i pasującej złączki. W serwisówce nie mogę go znaleźć a nie wiem czy jest dobrze podłączony.
Obrazek I GT, Black & Red
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Szkoda ze odessali Ci czynnik, poniewaz nie odpali ci sprezarka jesli w przewodach nie bedzie cisnienia. Czujnik mo ktorym piszesz, jesli sie nie myle to jest ten od sprawdzania cisnienia na rozpreznej. Nie jestem pewnien. Zacznij od przegladu polaczen i ich oczyszczeniu a nastepnie nabij czynnik, inaczej nie masz mozliwosci kontroli.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Jaapko »

Nie mogę tego czujnika znaleźć w serwisówce i nie wiem czy jest dobrze podłączony. Został wetknięty w jedyną pozostałą wolną złączkę ale nie ma pewności że jest dobrze. Możliwe że jakieś złączki są zamienione. Z czujnika wychodzą 2 czarne przewody a od złączki idzie jeden czarny a drugi brązowy z czerwonym paskiem. Może ktoś mnie oświeci i powie gdzie w serwisówce znajdę ten czujnik bo ja ją przeglądam już drugi dzień i za cholerę nie mogę go znaleźć.
Obrazek I GT, Black & Red
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Jeśli to Refrigerant Pressure Switch to jest na samiutkim środku :arrow: schematu na stronie 54-1 (a żeby namierzyć pod maską klikasz na Component, znajdujesz Refrigerant Pressure Switch, GL/GT i znajdujesz gniazdo C1007).
Tylko wg schematu przewody są niebiesko-biały (BL/W) i niebiesko-zielony (BL/GN).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Jaapko »

Ja mam wersję z nawiewami przełączanymi elektrycznie, ale Refrigerant Pressure Switch to znalazłem. Patrząc z przodu samochodu, na przeciwko pasażera, u góry czarnej bańki w miejscu gdzie nabija się klimę. Odchodzą przewody takie jak napisałeś, tylko że ja znalazłem jakiś drugi czujnik. Jest trochę w prawo od Refrigerant Pressure Switch i głęboko. Siedzi na aluminiowej rurce, to jego nie mogę znaleźć w serwisówce.
Obrazek I GT, Black & Red
Awatar użytkownika
emce
Posty: 351
Rejestracja: 2006-05-08 14:09
Galeria: viewtopic.php?t=10155
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: emce »

Ktoś wyżej napisał o zamienniku R12 na 152? Jest to w ogóle możliwe? Z tego co wiem to R134a w ogóle nie wchodzi w grę... a inne? Chyba też nie można, skoro przystosowane jest do R12 prawda?
Obrazek
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

R134a jak najbardziej,sam mam taki w mojej klimie :D
zapraszam do nadarzyna pod warszawa, wg mnie warto czasami poswiecic i przyjechać, niź oddać jakimś paprokom :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
wacek
Posty: 176
Rejestracja: 2006-10-31 12:58
Galeria: viewtopic.php?t=14682
Lokalizacja: a z Lasu

Post autor: wacek »

pelot pisze:R134a jak najbardziej,sam mam taki w mojej klimie :D
Odważny jesteś ;)
ile kosztowała przeróbka ? jak długo masz ten czynnik w klimie ?
czy "żre" uszczelki, co z korozją ?

Ponoć bezpiecznym zamiennikiem R12 jest R-413A choć do stuki się da wole stosować R12.
"Polemika - w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

tak mowią właśnie fachmani którzy, nie mają zbytniego pojęcia :lol:
mam już ponad 1.5roku, ale nie jestem jednym przypadkiem, Jokerr też przerobił i na nic nie narzekał.
koszt ok.450 dla FPKP
Obrazek
Awatar użytkownika
migol
Posty: 100
Rejestracja: 2005-07-30 16:54
Samochód: Probe 1 GT
Lokalizacja: Sofia (bg)

Post autor: migol »

tak, u mnie tez byla przerobka, koszt ok 480pln wszystko (uszczelki, zaworki poprawka na sprezarce)
na koniec okazalo sie ze przekaznik B458 spierdzielony i krotko sie pocieszylem zimnem, teraz szukam przekaznika mam nadzieje ze znajde przed koncem lata :(
Tomcio - I generacja, 2,2 GT - Piękna czerwień II - Resurection
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

fakt, ten przekażnik to cudo
Ja Ci dam dwie rady
1, Oley miał taki na handel, a jak go już nie ma tyo patrz punt nr,2
2, jedz do jakiegoś normlanego elektryka, podepnie Ci na przekażniku sprężarke, ja tak miałem dopóki nie nabyłem działającego B-458 :P z tego co pamiętam to z presostatu można sygnał wziąć
Obrazek
Awatar użytkownika
migol
Posty: 100
Rejestracja: 2005-07-30 16:54
Samochód: Probe 1 GT
Lokalizacja: Sofia (bg)

Post autor: migol »

A skad nabyles dzialajacy? Tutaj mam problem z elektrykiem bo jak sa dobrzy to biora odpowiednia stawke a jeszcze jak zobacza obca rejstracje tymbardziej...
Nie mialbym nic przeciwko gdybym mial pewnosc ze do takiego pojde ale niestety nie znam takiego :(
Tomcio - I generacja, 2,2 GT - Piękna czerwień II - Resurection
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

mi załatwił Nataniahu.

Żeby podłączyć sprężarke na przekażniku to nie jest aż taka filozofia.
Jutro Ci napisze jak to samemu zrobić.
Obrazek
Awatar użytkownika
bronson 2.2GT
Posty: 36
Rejestracja: 2007-03-10 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabkowice Slaskie

Post autor: bronson 2.2GT »

witam wszystkich mam pytanie u mnie na klimie jest jeden zawor od r 12 a drugi od r 134 jak mozna sprawdzic czy zostaly wymienione uszczelki i kto zna jakis zaklad kolo wroclawia ktory zajmuje sie wymiana uszczelek i napelnianiem klimy
czarne 2.2GT wer USA bronson
Awatar użytkownika
emce
Posty: 351
Rejestracja: 2006-05-08 14:09
Galeria: viewtopic.php?t=10155
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: emce »

bronson 2.2GT USA 91r pisze:witam wszystkich mam pytanie u mnie na klimie jest jeden zawor od r 12 a drugi od r 134 jak mozna sprawdzic czy zostaly wymienione uszczelki i kto zna jakis zaklad kolo wroclawia ktory zajmuje sie wymiana uszczelek i napelnianiem klimy
Jak to masz dwa zawory?? Dawaj zdjęcie, może się czegoś nie dopatrzyłem :?
Obrazek
SaHaL
Posty: 50
Rejestracja: 2007-06-18 21:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Zdw

Post autor: SaHaL »

ja mam takie pytanie co sie swieci na panelu jak klima dziala ?? bo typ od ktorego bralem mowil ze jak sie swieci a/c na niebiesko pod przelacznikiem na panelu to znaczy ze gaz sie skonczyl. czy to prawda??
Ford Probe 2.2GT
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

SaHaL pisze:ja mam takie pytanie co sie swieci na panelu jak klima dziala ?? bo typ od ktorego bralem mowil ze jak sie swieci a/c na niebiesko pod przelacznikiem na panelu to znaczy ze gaz sie skonczyl. czy to prawda??
to w takim razie wszystkim z nas by sie gaz kończył.
Koles jakies bzdury gadał...
Obrazek
SaHaL
Posty: 50
Rejestracja: 2007-06-18 21:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Zdw

Post autor: SaHaL »

czyli jakis walek :/
Ford Probe 2.2GT
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

SaHaL pisze:czyli jakis walek :/
Świecący się na niebiesko znaczek A/C świadczy o tym, że klima powinna być załączona. A to czy jest załączona i działa to już zależy od wielu innych rzeczy.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
SaHaL
Posty: 50
Rejestracja: 2007-06-18 21:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Zdw

Post autor: SaHaL »

jezeli swieci sie ac i bezpiecznik jest dobry. to moze byc to oznaka braku gazu ??
Ford Probe 2.2GT
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

SaHaL pisze:jezeli swieci sie ac i bezpiecznik jest dobry. to moze byc to oznaka braku gazu ??
Może, choć nie musi. Jeśli klima się nie załącza to przyczyna leży albo po stronie elektryki albo czynnika. Czy masz w ogóle gaz to łatwo sprawdzisz naciskając delikatnie zaworek od napełniania.

Czy działa elektryka (zakładają, że przekaźnik klimy jest sprawny) to wystarczy, że na włączonych: zapłonie, nadmuchu i włączniku klimatyzacji, ściągniesz wtyczkę z czujnika ciśnienia (znajduje się na takiej bańce na podszybiu od strony pasażera) i zewrzesz styki we wtyczce. Powinieneś usłyszeć takie kliknięcie w kole pasowym sprężarki klimatyzacji. Jak to zadziała to są tylko dwie możliwe przyczyny braku klimy: brak lub za niskie ciśnienie gazu, albo uszkodzony czujnik ciśnienia.

A jak nie zadziała to walnięty przekaźnik, przewody lub cewka w sprężarce.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
bronson 2.2GT
Posty: 36
Rejestracja: 2007-03-10 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabkowice Slaskie

Post autor: bronson 2.2GT »

emce pisze:
bronson 2.2GT USA 91r pisze:witam wszystkich mam pytanie u mnie na klimie jest jeden zawor od r 12 a drugi od r 134 jak mozna sprawdzic czy zostaly wymienione uszczelki i kto zna jakis zaklad kolo wroclawia ktory zajmuje sie wymiana uszczelek i napelnianiem klimy
Jak to masz dwa zawory?? Dawaj zdjęcie, może się czegoś nie dopatrzyłem :?
taki mi powiedzieli w warsztacie ze sa dwa jeden na wysokim a dugi na niskim cisnieniu tylko teraz nie pamietam na ktorej rurce jest zawor od r12 a na ktorej od r 134 i wogole nie powiedzieli mi ze trzeba wymieniac uszczelki przy zmianie z r 12 na r 134 zdjecia zrobie i moze uda mi sie jeszcze dzisiaj je dolanczyc
czarne 2.2GT wer USA bronson
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Nie tylko uszczeliki ale i plukanie ukladu z poprzedniego oleju, zaaplikowanie uszczelniacza do wezy, nasze weze bez srodka dopingujacego nie sa na tyle szczelne i przez ich scianki nowy czynnik ucieknie.

PS. Poczytaj torche tutaj i na milosc boska! ludzie zacznijcie uzywac funkcji szukaj.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
bronson 2.2GT
Posty: 36
Rejestracja: 2007-03-10 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabkowice Slaskie

Post autor: bronson 2.2GT »

ze trzeba wymienic to wiem o tym ale nadal nie wiem gdzie moge to zrobic i gdzie moge kupic uszczelki wszystkie
czarne 2.2GT wer USA bronson
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”