Klimatyzacja i problemy z nią związane.

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

A czemu Ty masz sie marwic o uszczelki?
Od tego sa warsztaty, przeciez sam nie zrobisz tego i tak czy siak musisz jechac na warsztat. Warto zlecic te robote bo jak np. ucieknie czynnik to masz gdzie isc z reklamacja.

co do samej zmiany czynnika z na R134 to koszt jest okolo 300-500zł. ceny spadly/ Nie trzeba wymienias sprezarki i przewodow, zamiast tego uklad jest plukany specjalnym srodkiem ktory wytwarza warstwe w calym ukladzie pozwalajaca na doszczelnienie pod R134 a co najwazniejsze laczy sie ze starym olejem (stary olej wazy sie z nowym czynnikiem i niszczy klime) i powoduje iz resztki jakie jego zostaja po plukaniu moga sie laczyc z olejem jaki jest stosowany w R134.
W Nadarzynie kolo w-wy daja na taka instalacje gwarancje.


PS. Prosze o uzywanie funkcji Obrazek Szukaj
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
SaHaL
Posty: 50
Rejestracja: 2007-06-18 21:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Zdw

Post autor: SaHaL »

Maciucha pisze:
SaHaL pisze:jezeli swieci sie ac i bezpiecznik jest dobry. to moze byc to oznaka braku gazu ??
Może, choć nie musi. Jeśli klima się nie załącza to przyczyna leży albo po stronie elektryki albo czynnika. Czy masz w ogóle gaz to łatwo sprawdzisz naciskając delikatnie zaworek od napełniania.

Czy działa elektryka (zakładają, że przekaźnik klimy jest sprawny) to wystarczy, że na włączonych: zapłonie, nadmuchu i włączniku klimatyzacji, ściągniesz wtyczkę z czujnika ciśnienia (znajduje się na takiej bańce na podszybiu od strony pasażera) i zewrzesz styki we wtyczce. Powinieneś usłyszeć takie kliknięcie w kole pasowym sprężarki klimatyzacji. Jak to zadziała to są tylko dwie możliwe przyczyny braku klimy: brak lub za niskie ciśnienie gazu, albo uszkodzony czujnik ciśnienia.

A jak nie zadziała to walnięty przekaźnik, przewody lub cewka w sprężarce.

czy chodzi o ta wtyczke ??
Obrazek
Ford Probe 2.2GT
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Tak, jak zewrzesz przewody z tej wtyczki to sprzęgło sprężarki powinno zadziałać. I nie rób tego za długo, bo możesz sporo bigosu narobić :D
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
SaHaL
Posty: 50
Rejestracja: 2007-06-18 21:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Zdw

Post autor: SaHaL »

nie uslyszalem zadnego klikniecia :( co teraz ??
Ford Probe 2.2GT
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

SaHaL pisze:nie uslyszalem zadnego klikniecia :( co teraz ??
Zakładam, że zapłon był włączony, dmuchawa w kabinie również, że o wyłączniku klimy i świecącym zielonym światełku AC nie wspomnę :D
Jeśli tak było to pozostały do sprawdzenia przewody, kompresor i najbardziej prawdopodobna przyczyna - przekaźnik. Przekaźnik znajduje się w okolicach wentylatora chłodnicy klimatyzacji. Z tego co pamiętam ma wtyczkę na 6pinów. Często ma zaśniedziałe a czasem nawet całkiem skorodowane końcówki. Sprawdź też sam kompresor. Idzie od niego jeden przewód, który łączy się z wiązką w okolicy przedniego pasa i wentylatora klimy. Rozepnij to połączenie i zapodaj tam +12V z akumulatora. Sprzęgło powinno zadziałać.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
SaHaL
Posty: 50
Rejestracja: 2007-06-18 21:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Zdw

Post autor: SaHaL »

Maciucha pisze: świecącym zielonym światełku AC nie wspomnę :D
bylo raczej niebieskie ;>
Ford Probe 2.2GT
Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Jaapko »

Ja też mam podobny problem, przekaźnik dobry, sprzęgło kompresora też a po zwarciu wtyczki od czujnika ciśnienia cisza. Wydaje mi się że znalazłem jeszcze jakiś czujnik na rurce od klimy z tyłu silnika ale nie mogę go znaleźć w serwisówce. Nie mam za bardzo czasu żeby tym się zająć, ale jak do czegoś dojdę to dam znać. Jak będę wolny to zrobię zdjęcie tego czujnika i może razem dojdziemy co to.
Obrazek I GT, Black & Red
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

SaHaL pisze:
Maciucha pisze: świecącym zielonym światełku AC nie wspomnę :D
bylo raczej niebieskie ;>
No i masz przyczynę :mrgreen:
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
SaHaL
Posty: 50
Rejestracja: 2007-06-18 21:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Zdw

Post autor: SaHaL »

z tego co widzialem to na panelu jest kilka ac jedno jest na dole co mi sie swieci w kolorze niebieskim i sa jeszcze jakies u gory...

a co do tej kostki mozna jakies foto zebym wiedzial co z czym podlaczyc ??
Ford Probe 2.2GT
Awatar użytkownika
bronson 2.2GT
Posty: 36
Rejestracja: 2007-03-10 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabkowice Slaskie

Post autor: bronson 2.2GT »

[quote="wingerman"]A czemu Ty masz sie marwic o uszczelki?
Od tego sa warsztaty, przeciez sam nie zrobisz tego i tak czy siak musisz jechac na warsztat. Warto zlecic te robote bo jak np. ucieknie czynnik to masz gdzie isc z reklamacja.

co do samej zmiany czynnika z na R134 to koszt jest okolo 300-500zł. ceny spadly/ Nie trzeba wymienias sprezarki i przewodow, zamiast tego uklad jest plukany specjalnym srodkiem ktory wytwarza warstwe w calym ukladzie pozwalajaca na doszczelnienie pod R134 a co najwazniejsze laczy sie ze starym olejem (stary olej wazy sie z nowym czynnikiem i niszczy klime) i powoduje iz resztki jakie jego zostaja po plukaniu moga sie laczyc z olejem jaki jest stosowany w R134.
W Nadarzynie kolo w-wy daja na taka instalacje gwarancje.


wszedzie gdzie pytalem i dzwonilem we wroclawiu to tlumaczyli ze musze wymienic sprezarke i przewody moze ktos zna adres lub numer telefonu kto robi klime bez wymiany sprezarki i przewodow troche blizej niz w nadarzynie najlepiej kolo wroclawia
czarne 2.2GT wer USA bronson
Awatar użytkownika
migol
Posty: 100
Rejestracja: 2005-07-30 16:54
Samochód: Probe 1 GT
Lokalizacja: Sofia (bg)

Post autor: migol »

piotrek pisze:a czy ktoś pomoże w moim problemie 89 rok 4 kable na prezkażniku klimy
widziałem dziś jedynki ale po 91 rok i przekażnik był na 6 kabli
w 89' sa 4 styki (przekaznik H270)
w 90-92 jest 6 stykow (przekaznik B458)
Tomcio - I generacja, 2,2 GT - Piękna czerwień II - Resurection
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Panowie, czy po wywaleniu klimy muszę kupować napinacz i rolkę od wersji bez klimy, czy mogę po prostu założyć krótszy pasek?

PZDR!
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

A jak być chciał go naciagnąć..... :wink:
Musisz kupić napinacz od wersji bez klimy
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
SaHaL
Posty: 50
Rejestracja: 2007-06-18 21:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Zdw

Post autor: SaHaL »

Maciucha pisze:

Jeśli tak było to pozostały do sprawdzenia przewody, kompresor i najbardziej prawdopodobna przyczyna - przekaźnik. Przekaźnik znajduje się w okolicach wentylatora chłodnicy klimatyzacji. Z tego co pamiętam ma wtyczkę na 6pinów. Często ma zaśniedziałe a czasem nawet całkiem skorodowane końcówki. Sprawdź też sam kompresor. Idzie od niego jeden przewód, który łączy się z wiązką w okolicy przedniego pasa i wentylatora klimy. Rozepnij to połączenie i zapodaj tam +12V z akumulatora. Sprzęgło powinno zadziałać.
jezeli to ten przekaznik co znalazlem to wyglada ze wszystko w nim jest oki a po jego spieciu na krotko jedyne co mi sie wlaczylo to wentylator od chlodnicy :|

po podlaczeniu komprecora pod aku uslyszalem glosne klikniecie...

wentylator limy dziala...

co do tego gdzie sie napelnia czy jest to maly zaworek z przodu maski w okolicach chlodnicy ?? po jego nacisnieciu uslyszalem sssss a moze czynnika jest za malo i po nacisnieciu powino byc slychac psss...

jezeli ktos ma jakis pomysl czy cus co moze byc nei tak bede wdzieczny...
Ford Probe 2.2GT
Awatar użytkownika
towarzysz
Posty: 102
Rejestracja: 2007-11-29 12:15
Samochód: Ford Probe GL 1991 wersja USA
Galeria: viewtopic.php?t=14578
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: towarzysz »

siema! wie ktoś może gdzie w okolicach łodzi moge sprawdzić i nabiĆ klime?? Bo moja wydaje mie się że działa ale jest pusta, ale wołałbym tez filtry i itp posprawdzać.
F.Probe 91" GL 2.2. wersja USA!
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Firma GRAPOW (przewin na Łódź)
Pamietaj by na przyszlosc troche poszukac a nie isc na latwizne. :roll: :?
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

towarzysz pisze:siema! wie ktoś może gdzie w okolicach łodzi moge sprawdzić i nabiĆ klime?? Bo moja wydaje mie się że działa ale jest pusta, ale wołałbym tez filtry i itp posprawdzać.
Jakie filtry ?? W zakładzie zajmującym się klimatyzacjami ??
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Co sie czepiasz, moze kolega mial na mysli przeciwpylkowe :wink: :D bo jak wiemy Igen filtra przeciwpylkowego to nie ma.
Calkiem mozliwe jednak, ze ma nie jeden a np. dwa :P lub po prostu chodzi o osuszacz, ktory rowniez pelni role filtra... a to juz "przynjamniej" dwa filtry dot klimy :P
Ostatnio zmieniony 2008-05-18 10:18 przez wingerman, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
SaHaL
Posty: 50
Rejestracja: 2007-06-18 21:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Zdw

Post autor: SaHaL »

a odpowie moze ktos na moje w/w pytanie ?
Ford Probe 2.2GT
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

sprecyzuj je.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
SaHaL
Posty: 50
Rejestracja: 2007-06-18 21:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Zdw

Post autor: SaHaL »

to tak tam gdzie mial byc przekaznik od klimy znalazlem przekaznik:
B458
DC12V20A
IMASEN
1c25
ale po styknieciu go wlaczyl sie wentylator od chlodnicy...

wyczytalem gdzies ze do klimy powinien byc przekaznik
B458
DC12V20A
IMASEN
1K-05
a wiec czy sa to 2 rozne przekazniki czy moze 1 przekaznik jest odpowiedzialny za klime i za wentylator na chlodnicy ?
Ford Probe 2.2GT
Awatar użytkownika
towarzysz
Posty: 102
Rejestracja: 2007-11-29 12:15
Samochód: Ford Probe GL 1991 wersja USA
Galeria: viewtopic.php?t=14578
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: towarzysz »

nie tam filtry zel napisałem poprosty sam musze wszytsko poczyscic bo kto wie co sie nazbierało przez tyle lat od poprzedniego własciciela. nie wiem czy to ma jakis filtr pewnie ma przynajmniej tak mi sie wydaje ze skoro dmucha to musi leciec przez jakis flitr.. nie?? mogę się mylic przeciez sie nie znam na tym!! Ale cóz niekt nie jest perfekcjonistą. No moze oprócz naszch "władz pańsstwowych" ale oni tak o sobie tylko myślą dziękuje za odpowiedz o firmie. nie poszedłem na łatwizne poporstu był temat to się zapytałem moze ktoś ma jakiś zaufanych tanich ludzików od tych spraw:D :D
F.Probe 91" GL 2.2. wersja USA!
Awatar użytkownika
misi
Posty: 39
Rejestracja: 2003-10-12 20:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Puławy

Post autor: misi »

Miru pisze:Wielkie dzięki za szybką pomoc. Właśnie u mnie jest ten objaw. Na pierwszym biegu nie działa nadmuch a klima pracuje. Zabieram się za oporniki.

Witam! U mnie to samo podobne. Na pierwszym i drugim biegu nie działa nadmuch a klima pracuje a od trzecim ... działa nadmuch ale klima odwrotnie nie działa. dlaczego? dziękuje.

EDIT:

teraz już działa super! :) kolega elektryka naprawiał.
GT 2.2 TURBO
już nowy LPG..
SaHaL
Posty: 50
Rejestracja: 2007-06-18 21:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Zdw

Post autor: SaHaL »

czy mozna nabic nowym czynnikiem klime ???
czy sa zwiazane z tym jakies uszkodzenia badz przerobki ?
Ford Probe 2.2GT
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

SaHaL pisze:czy mozna nabic nowym czynnikiem klime ???
czy sa zwiazane z tym jakies uszkodzenia badz przerobki ?
Czy przeczytałeś ten temat (chociażby poprzednia stronę)???
Czy ot tak sobie walnąłeś pytanko?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”