Filtr kabinowy

Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Filtr kabinowy

Post autor: infernoblade »

Mam pytanie: czy ktoś montował do Probka filtr kabinowy? Tzn wiem że go tam nie ma, ale może już ktoś wpadł na pomysł jak i gdzie go wsadzić. Na podszybiu jest dość mało miejsca, podobnie jak pod deską, ale wydaje mi się że realne jest, żeby go gdzieś zaszczepić.Co Wy na to?
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Filtr kabinowy

Post autor: KrecioPL »

Przydałoby się, jeśli ktoś ma, zdjęcie probka ze zdjętą deską rozdzielczą, głownie zdjęcia części auta od strony pasażera(dobry widok na kanały powietrzne) - nie mogłem znaleźć w necie.
Najlepiej by było to zrobić pomiędzy wlotem z podszybia, a dmuchawą (denerwujące syfy wpadają i często słychać dziwne odgłosy) tylko:
1. Czy tam jest dość miejsca na to
2. Jak bardzo by to wpłynęło na prędkość powietrza na odpowiednich prędkościach dmuchawy
3. Jaki byłby dostęp, żeby wymienić później taki filtr.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Filtr kabinowy

Post autor: infernoblade »

Zdjęcia podszybia:
ObrazekObrazek
zdjęcia ściany grodziowej
Obrazek
Jeśli chodzi o zdjęcia to tyle w temacie. A moja wizja: powiększyć trochę otwór na podszybiu. Dorobić, najlepiej z plastiku, obudowę na nowy filtr kabinowy. Sam filtr zaadaptować z innego samochodu, np. Nissana Nawary (składa się on z dwóch prostokątnych wąskich filtrów).
Co do samej wymiany mam trzy wizje:
1. zostawić podszybie tak jak jest, i przy wymianie ściągać podszybie i wycieraczki
2. podzielić podszybie na dwie części i demontować tylko kawałek który będzie połączony z drugim wkrętami, albo kołkami
3. zrobić klapkę/ drzwiczki na podszybiu
Moja ogólna wizja obudowy filtra (schemat zrobiony poglądowo bez konkretnych wymiarów i na szybko :wink: )
Obrazek
Pod deską w samochodzie według mnie filtr się po prostu nie zmieści, a jeśli już, to jego wymiana będzie bardzo uciążliwa. Ale mam też pytanie: czy filtr w zaproponowanym przeze mnie miejscu będzie spełniał swoje zadanie? Tzn czy pierwszy deszcz nie zmoczy go za bardzo, czego następstwem będzie smród stęchlizny? #-o
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Filtr kabinowy

Post autor: KrecioPL »

Niestety, sam sobie odpowiedziałeś - będzie smród.
a zrób zdjęcie wewnątrz jak to wygląda, może gdyby tam coś pokombinować...
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Filtr kabinowy

Post autor: infernoblade »

Niestety zdjęcie kabiny już jest (3 zdjęcie w moim poprzednim poście )a tu już sama obudowa wentylatora ostatnie z realnych miejsc. Wchodzi on bezpośrednio w otwór wloty powietrza na karoserii :? ObrazekObrazek
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
skalpel
Posty: 216
Rejestracja: 2010-08-11 19:42
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
Galeria: viewtopic.php?t=23090
Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia

Re: Filtr kabinowy

Post autor: skalpel »

jeżeli podszybie będzie założone to nie będzie filtr mokry bo będzie to podobnie zbudowane jak w audi jest też pod podszybiem i niema problemu z mokrym filtrem.
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Filtr kabinowy

Post autor: Prezes5G19 »

Siema. Wczoraj wziąłem się za sprawę dolotu powietrza do kabiny bo zaczęły mnie irytować liście i zapachy starych diesli w samochodzie. Nie widziałem jeszcze żeby ktoś z tym problemem się uporał i zacząłem działać . Zaznaczam od razu iż projekt jest prototypem i wypraszam sobie wszelkie słowa krytyki a w zamian oczekuję na pomocne pomysły i słowa bo sprawa tyczy się większości probasków na tym żem forum. Przejdźmy do tematu a zaczął on się tak żę kupowałem nierdzewne śruby do skręcania karoserii po konserwacji i przypadkiem natrafiłem na aluminiową siatkę o małych oczkach którą kupiłem nie wiem po co za 7 zł (0,5m). Po kilku posiedzeniach i przemyśleniach w ciepłym garażu doszedłem do wniosku że mogę ją wykorzystać jako wstępny filtr powietrza zasysającego przez dmuchawę . Nie zastanawiając się odkręciłem ramiona wycieraczek i zdjąłem podszybie. Po kilkukrotnym spojrzeniu i załyczeniu się ,,napoju'' przypasowałem i dociąłem wstępnie siatkę zastanawiając się nad jej prostym/wygodnym/w miarę estetycznym/efektownym i demątowanlnym sposobem montażu i demontażu . Jak na razie efekt widać na fotce . Siatka jest zagięta na kancie grodzi i dociśnięta uszczelką MASKA-PODSZYBIE a wyżej trzyma się na śrubach z szerokimi nierdzewnymi podkładkami dokręconymi śrubami mocującymi listwę szyby i mechanizm wycieraczek. Jak na razie wygląda obiecująco . Jutro jadę dobrać jakiś filtr węglowy i będę myślał nad zamocowaniem go w otworze wlotu powietrza do dmuchawy. Liczę na pomoc intelektualną ludzi zainteresowanych tematem . GARDZĘ GŁUPIMI , NIETEMATYCZNYMI KOMENTARZAMI .
Załączniki
20151208_211422.jpg
20151208_211444.jpg
20151208_211511.jpg
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Filtr kabinowy

Post autor: Sallmo »

Pomyśl jak najbardziej trafiony, tylko dobrać filtr,dopracować estetyczne i Ok. Trzymam kciuki ;)
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Filtr kabinowy

Post autor: LukaszProbe »

-- oryginalny post 2015-12-10 08:01 --

Zaj ..bisty pomysł. Daj znać jak skonczysz. Tez tak zrobie:) Przy okazji odpływ wody jest cały czas drożny. Czyli siatka spelnia podwójne zadanie. Wczoraj rozbierałem osłonę z lewego nadkola bo pomimo, ze wyjąłem liście i cały syf z podszybia to i tak trzeba było przepchać odpływ od dołu i teraz dopiero woda spływa jak powinna:)

-- dodano 2015-12-10 09:06 --

Prezes gdzie kupiles taką siatkę?
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Filtr kabinowy

Post autor: Prezes5G19 »

w hurtowni z śrubami itp. zostało mi jeszcze trochę to mogę odstąpić za browara
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Filtr kabinowy

Post autor: KrecioPL »

Zorganizuj tego tematu więcej - ja jestem chętny.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Filtr kabinowy

Post autor: Prezes5G19 »

-- oryginalny post 2015-12-12 15:15 --

Siema . Właśnie wyszedłem z garażu z zdjęciami i prototypowym filtrem w dłoni ( proszę się nie śmiać bo to tylko prototyp) . Ogółem rzecz biorąc koszta budowy są śmiesznie niskie bowiem będziemy (wg. mojej koncepcji) potrzebować filtr kabinowy z byle jakiego samochodu , kątownik plastikowy , plastikowy profil na ostre krawędzie , klej na gorąco i 2 piwa. Warto też zakupić uszczelkę do drzwi czy okien aby uszczelnić plastikową osłonę która znajduję się nad wlotem powietrza do kabiny pod podszybiem. Podczas pracy odkręciłem silnik z wirnikiem nawiewu( pod nogami pasażera zdjąć osłonę z pod schowka , odkręcić 3 śruby 8 i wyjąć wirnik w dół) , łatwiej jest wtedy zamocować mocowanie filtra od wewnątrz samochodu. Nie ukrywam że ktoś kto ma duże dłonie będzie miał problem przy takich pracach bo miejsca niema za wiele , ja na szczęście nie mam z tym problemu :D Resztę przedstawiam na zdjęciach nie najlepszej jakości z opisem. Proszę was o sugestie jak to dopracować , wybór rodzai użytych materiałów lub sposób na wykonanie. W poniedziałek będę się skupiał na wykonaniem samego filtra tak aby szczelnie dolegał do owalnego wlotu powietrza.

-- dodano 2016-02-14 16:20 --

Siema. W temacie filtra kabinowego mogę wyrazić już swoją opinie . Po przejechaniu kilku tysi km. w różnych warunkach pogodowych i drogowych , postojach w deszczu , słońcu , śniegu itp. filtr spełnia swoją funkcję . stuki co nic nie śmierdzi stęchlizną , dmuchawa zasysa powietrze tak jak powinna , do środka samochodu przedostaje się dużo mniej nie miłych zapachów i zero zanieczyszczeń stałych. Jednym słowem jest CZYSTO. I to wszystko za śmieszne pieniądze . Powiem szczerze , że nie myślałem iż projekt wypali dlatego że sam filtr nie dolega szczelnie całym obwodem do obudowy . Pozdrawiam
Załączniki
Z 8cm odcinków obydwu profili zrobiłem mocowanie aby filtr nie wpadł do środka nawiewu.
Z 8cm odcinków obydwu profili zrobiłem mocowanie aby filtr nie wpadł do środka nawiewu.
Profile skleiłem klejem na gorąco
Profile skleiłem klejem na gorąco
Tak wygląda mocowanie w wlocie
Tak wygląda mocowanie w wlocie
To kartonowy szablon obrysu wlotu i ramka sklejona z harmonijek filtra.
To kartonowy szablon obrysu wlotu i ramka sklejona z harmonijek filtra.
A tak prowizoryczny filtr. Nie jest łatwo go wyciąć ani skleić z ramką. Takie origami
A tak prowizoryczny filtr. Nie jest łatwo go wyciąć ani skleić z ramką. Takie origami
Uszczelka zamiast ory. masy uszczelniającej. Na silikonie też dało by rady.
Uszczelka zamiast ory. masy uszczelniającej. Na silikonie też dało by rady.
Filtr na swoim miejscu. Nie łatwo go dopasować i zamontować aby go nie uszkodzić .
Filtr na swoim miejscu. Nie łatwo go dopasować i zamontować aby go nie uszkodzić .
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Filtr kabinowy

Post autor: LukaszProbe »

Dobra robota!
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Filtr kabinowy

Post autor: Prezes5G19 »

Po prawie roku użytkowania mogę z zadowoleniem stwierdzić że mój wynalazek działa :D Dzięki siatce na desce nie widuję już żadnych dużych paprochów , liści itp.
Filtr pyłkowy mimo że nie był idealnie szczelny to robił robotę . Jadąc chociażby za jakimś Jelczem , Starem , w warunkach zapylenia nie muszę już wyłączać nawiewu żeby móc normalnie oddychać . Polecam wszystkim taką prostą instalację a zwłaszcza tym którzy sobie cenią czyste wnętrze 8)
Załączniki
Po roku użytkowania
Po roku użytkowania
20170111_231339.jpg
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: Filtr kabinowy

Post autor: wuka »

=D>
Pomysł do skopiowania.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”