Wymiana płynu chłodzącego.

Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Wymiana płynu chłodzącego.

Post autor: tofil »

Mam zamiar to jutro zrobić i proszę o wskazówki. Czy jest jakaś specjalna procedura spuszczania płynu czy tylko odkręcić zawór i dekle i czekać aż zleci. Jak zalewać? Czy trzeba jakoś odpowietrzać itp.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

zlewasz stary zalewasz nowy. Odpalasz silnik i dolewasz według potrzeby. NIe zapomnij nalać do zbiornik przelewowego. A jeśli masz gaz to może się okazać że trzeba będzie dodatkowo odpowietrzyć reduktor/parownik
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Budowa silnika KL jest dość specyficzna. Obieg wody wokół cylindrów jest obiegiem zamkniętym z pompą wody... Jedyne miejsce gdzie chłodziwo wymienia się z obiegiem krótkim - ogrzewaniem, oraz długim - chłodnicą mieści się nad pompą wody. Z jednej strony jest to dobre - gdyż wody wokół cylindrów zabraknie na samym końcu, jednak dość uciążliwe przy wymianie płynu.
Praktycznie niemożliwe jest wywalenie tej wody... Trzeba to uwzględnić przy wymianie - jeśli używamy koncentratu.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Chłopaki, chłopaki rozpędziliście się :slon:
Ja mam tylko 2.0 FS a nie 2,5 KL :lol:
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ale zasada wymiany jest podobana
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

Podepnę się pod ten wątek, bo nie udało mi się znaleźć.
Więc ile wchodzi płynu do 2.0? Coś mi chodzi cały czas po głowie liczba 5,7 ale nie wiem skąd mi się to wzięło :lol:
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Pojemność układu chłodzenia w 2.0 to 7.0 L z tego co wyczytałem.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

RX pisze:Witam,

Pojemność układu chłodzenia w 2.0 to 7.0 L z tego co wyczytałem.

Pzdr.
Sporo 8)
Jeśli jeszcze ktoś by potwierdził tą ilość to będę wdzięczny :wink:
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Cały układ ma 7l. Udało mi się zlac z niego 5l więc tylko 5 mi weszło.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Ralph
Posty: 161
Rejestracja: 2004-02-13 13:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: Ralph »

witam
kiedyś ktoś dokładnie opisał na forum procedurę wymiany nie wiem czasem czy to nie pimpo pisał :)
No w takim razie nie wystarczy odkręcić kurek i zlać płyn musimy jeszcze odkręcić gumowy wąż co znajduje się koło obudowy filtra powietrza( 2.0 16 V) następnie zapalamy autko i dolewamy płynu do chłodnicy. Jeśli układzik jest zapowietrzony zacznie syczeć powoli wyrzucać wodę z powietrzem aż do uzyskania strumienia ciągłego :) . No i wtedy to już wszystko jasne :lol:
pozdrawiam
Rafał 2.0 16V
Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

W 2.0 niezupelnie do chlodnicy Trzeba tez znalezc najwyzszy punk a tym jest waz przy samej szybie dosyc waski i do niego trzeba lac plyn az ni ebedzie lecialo powietrze

W 2.5 ja jak dolewam plynu to odkrecam oba korki i leje do lewego 9 tego przy rozrzadzie) az zacznie sie przelewac z drugiego Wtedy zakrecam czekam az troche pochodzi silnik znowu odkrecam i dolewam brak Trzeba tylko uwazac zeby silnik za bardzo sie nie nagrzal i zeby nie bylo zbyt duzego cisnienia bo mozna sie poparzyc
Nie wiem czy to prawidlowy sposob ale poki co nie widze objawow zebym mial uklad zapowietrzony
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

I dziś wymieniłem płyn, weszło 6 i pół litra, czyli pół litra się gdzieś zapodziało :P
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”