czujnik temperatury silnika

Awatar użytkownika
Badyl
Posty: 30
Rejestracja: 2007-09-18 12:01
Galeria: viewtopic.php?t=12196
Lokalizacja: Warszawa

czujnik temperatury silnika

Post autor: Badyl »

Mam od dłuższego czasu problem z czujnikiem temperatury.

Po odpaleniu wskaźnik temp. długo "leży" by po pewnym czasie gwałtownie podskoczyć do góry. Przez pewien czas jest w normie ale gdy np stanę na światłach nagle zaczyna skakać - do samego dołu - poleży sobie chwileczkę "poodpoczywa" ;-) i za chwilę skacze do góry - przy czym nigdy nie pokazuje więcej niż "norma".
Czasem długo wskazuje ok. Zrobię kilka kilometrów - staję na światłach - dodaje gazu na luzie i wskazówka spada do zera.
Lub najbardziej zwariowany obiaw - poprostu skacze sobie do góry i do dołu jak sprężynka.

Po konsultacji z Vodoo - polecił zmienić termostat. Jenak po konsultacji ze swoim mechanikiem który powiedział jak sprawdzić termostat - stwierdzam, że z nim jest ok.
Na zimnym silniku po odpaleniu górna rura nagrzewa się a dolna jest zimna. Dopiero po nagrzaniu silnika w pewnym momencie i dolna robi się gorąca. Więc obieg jest ok.
Ponadto woda nie gotuje się i nic się z nią nie dzieje.
Obwód odpowietrzyłem i płyn jest w normie.

Czy ktoś spotkał się z podobnymi objawami?

Nie chcę wymieniać termostatu i szukać metodą prób i błędów. :shock:
Czy może to być wina czujnika i jak to sprawdzić?
2.0 16v proboszcz z parafii 1994

URL=http://img75.imageshack.us/my.php?image=q1qi3.jpg]Obrazek[/URL]
Awatar użytkownika
Emil
Posty: 100
Rejestracja: 2006-05-03 19:57
Galeria: viewtopic.php?t=8658
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Emil »

Wymień czujnik. Może też masz gdzieś przerwę na kablu i nie ma dobrego połączenia. Pozdro.
Chrysler 300m 3.5 V6 2002
Jeep Cherokee KJ 3.7 V6 2003
Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor 1999
Awatar użytkownika
Badyl
Posty: 30
Rejestracja: 2007-09-18 12:01
Galeria: viewtopic.php?t=12196
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Badyl »

ok thanks, tylko może wiesz w którym miejscu znajduje się ten czujnik?
2.0 16v proboszcz z parafii 1994

URL=http://img75.imageshack.us/my.php?image=q1qi3.jpg]Obrazek[/URL]
Awatar użytkownika
Emil
Posty: 100
Rejestracja: 2006-05-03 19:57
Galeria: viewtopic.php?t=8658
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Emil »

Obrazek
Układ chłodzenia silnika 2.0
1. Czujnik wskaźnika temperatury.
2. Czujnik temperatury wody (ECT).
3. Rura wody - do chłodnicy.
4. Zbiornik wyrównawczy.
5. Przewód zbiornika.
6. Wentylator.
7. Chłodnica.
8. Rura wody - z chłodnicy.
9. Termostat.
10. Rura wejściowa nagrzewnicy.
11. Rura wyjściowa nagrzewnicy.
Pozdro.
Chrysler 300m 3.5 V6 2002
Jeep Cherokee KJ 3.7 V6 2003
Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor 1999
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

To dołączę się do postu ...
Jeśli ktoś kupował czujnik temperatury wody ECT niech poda firmę i cenę .

... i pytanie 2 : Zmieniło się spalanie po wymianie ?

Pozdrawiam
Tomek
Obrazek
Awatar użytkownika
Badyl
Posty: 30
Rejestracja: 2007-09-18 12:01
Galeria: viewtopic.php?t=12196
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Badyl »

narazie jeszcze nie wymieniałem bo po poruszeniu kablami jakby się trochę uspokoiło...

natomiast rzeczywiście spala mi strasznie ?? 15 l w mieście gazu...

jutro jade wymienić filtr powietrza

a z czujnikiem pokombinuje bo pod blokiem gdy jest ciemno to ciężko sprawdzić
2.0 16v proboszcz z parafii 1994

URL=http://img75.imageshack.us/my.php?image=q1qi3.jpg]Obrazek[/URL]
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Chodziło mi o czujnik ECT ten co połączony jest do kompa to ten który określa temperaturę w której przedłużona faza wtrysku (tak jak ssanie) ma ustąpić normalnej .
Ty chyba masz kłopot z tym drugim lub instalacją :wink:
Chociaż moooże i ten pierwszy też jest do bani (nie znam zagadnień związanych z gazem)
Nie mniej jednak podaj ile cię kosztował i jaka firma
Tomek
Obrazek
Awatar użytkownika
Badyl
Posty: 30
Rejestracja: 2007-09-18 12:01
Galeria: viewtopic.php?t=12196
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Badyl »

Hello

Przyczyna okazała się prozaiczna...

Naderwany kabel przy czujniku.

Emil - wielkie dzięki za schemat - dzięki niemu znalazłem ten nieszczęsny czujnik...
2.0 16v proboszcz z parafii 1994

URL=http://img75.imageshack.us/my.php?image=q1qi3.jpg]Obrazek[/URL]
chajs
Posty: 73
Rejestracja: 2006-10-25 21:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Z Nad Sniardw

Post autor: chajs »

Witam. A moze ktos mi powie gdzie jest czujnik do wskaznika temp w 2,5 V6 w/g VIN 93 rok?? Bo mi chyba szaleje. Temp mi skacze po normal, nie wchodzi wyzej ale sprawdzic trzeba.
Probe 2.5V6 94r USA MTX LPG SKÓRA KLIMA
Awatar użytkownika
Arkadi
Posty: 41
Rejestracja: 2008-02-16 15:50
Galeria: viewtopic.php?t=13375
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: Arkadi »

Podepnę się pod temat. U mnie wskaźnik jest stanowczo za nisko pomimo wymiany termostatu (on działa poprawnie) a wentylator włącza się jeszcze przed literką "N". A więc wskaźnik zaniża. Czy to oznacz że czujnik jest do wymiany?
CCS, Mercury Villager 3.0 V6
.
PIMP my PROBE
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

Może to wam coś pomoże :

Obrazek

2.5 V6 93/94 r.

ECT - czujnik temperatury płynu chłodzącego ,który przekazuje dane pomiarowe do modułu sterującego (PCM/ECU),a dalej do wskaźnika na liczniku/zegarach.

ECTF- czujnik temperatury płynu chłodzącego,który aktywuje/uruchamia wentylator chłodnicy na I lub II biegu w zalezności,od danej temp. silnika/płynu.


Pokrótce o wentylatorze :

I bieg wentylatora chłodnicy załacza się gdy silnik/płyn osiaga temp w okolicach 100 st. C

II bieg wentylatora chłodnicy załacza się gdy silnik/płyn osiaga temp w okolicach 108 st. C

Od roku 95' o ile dobrze kojarze jest juz tylko jeden czujnik czy jakoś tak :wink:

Arkadi :
Sprawdź połączenia kable --> kostka oraz pytanie wentylator ci sie załacza prawidłowo ? czyli I bieg,a potem II ? Bo jeśli tylko II bieg to masz raczej uwalony jeden z czujników albo uwalone kable/kostka .

ECTF – Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
Kody: 69
W przypadku jego uszkodzenia ECU załącza wentylatory chłodnicy po otrzymaniu sygnału z innych czujników o temperaturze.
Sprawdzamy rezystancję na stykach. Powinna się zawierać w granicach 1.11-1.7 kOhm.

Czujnik ECT Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
Kody: 09
Znajduje się obok wlewu płynu chłodzącego.
Sprawdzamy rezystancję na pinach czujnika, która w zależności od temperatury wynosi:
-20 st.C – 14.6-17.8 kOhm,
20 st.C – 2.2-2.7 kOhm,
80 st.C – 0.25-0.35 kOhm.
Sprawdzamy czy do czujnika dochodzi napięcie 5V. Pozostałe przyczyny to uszkodzone przewody.

Zapraszam do odwiedzania tej strony :arrow: http://ford-probe.net/
jeśli macie jakieś problemy z autem & korzystania z zawartości danych technicznych oraz miłej lektury :wink:


Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Arkadi
Posty: 41
Rejestracja: 2008-02-16 15:50
Galeria: viewtopic.php?t=13375
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: Arkadi »

Obrazek Obrazek
U mnie te czujniki inaczej są rozmieszczone.
Na zimnym silniku ten z lewej ma około 5,9 kOhma i 8,7V a prawy 3,9 kOhma i 4,4V (odłączony uruchamia wentylator).
Napięcie 4,4V wskazuje że to jest czujnik od wskaźnika a może i również wentylatora bo mam 95 rocznik.
CCS, Mercury Villager 3.0 V6
.
PIMP my PROBE
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Tak się zacząłem zastanawiać nad tymi czujnikami. U mnie jest tak jak na rysunku (ETC i ECTF). Są to dwa czujniki, które mają dwa kabelki. Dodatkowo za czujnikiem ECT jest jeszcze jeden taki jak pokazał na z zdjęciu Arkadi "ten z lewej", który ma tylko jeden kabelek. W sumie są więc 3 czujniki. Czy ktoś mógłby wyjaśnić ostatecznie który do czego jest? Zwłaszcza interesuje mnie ten z jednym kabelkiem.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Jeżeli ma czarno/niebieski (BK/BL) kabel, to jest to czujnik temperatury do wskaźnika na desce.

:idea: Zagrzej, odłącz, potwierdź (albo zaprzecz).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

dokładnie tak jak Robert napisał

od 93-95 są 3 czujniki,a od 95 już tylko 2czujniki i ten mały jednokabelkowy jest do wskaźnika temp.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Arkadi
Posty: 41
Rejestracja: 2008-02-16 15:50
Galeria: viewtopic.php?t=13375
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: Arkadi »

Potwierdzam , po wymianie tego z jednym przewodem wskaźnik działa poprawnie.
Koszt czujnika 30pln za japoński, włoski 18pln.
CCS, Mercury Villager 3.0 V6
.
PIMP my PROBE
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Tomasz S pisze:...
Nie mniej jednak podaj ile cię kosztował i jaka firma
Tomek
Tomek,
Dzisiaj kupiłem taki czujnik w InterCarsie. Kosztuje 55,60 PLN. Numerek towaru jaki mam na paragonie to 1.830.177
Koleś szukał to chyba z pół godziny bo albo znajdował czujnik temperatury ten co podaje sygnał do wskaźnika albo ten który steruje wentylatorem.

Wymieniłem i zobaczymy ile teraz zbędzie mi palił bo ostatnio dochodził już do 15l/100km. Byłem na wysokiej i rzeczywiście komp pokazał błąd tego czujnika ale po wykasowaniu już nic się więcej nie pojawiło. Profilaktycznie wymieniłem. Do tego przebadał skład spalin, sondy lambda i inne czujniki ale wszystko było ok.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
mar3inez
Posty: 411
Rejestracja: 2009-01-04 17:54
Samochód: 2.5 v6 White Pearl '93 USA
Galeria: viewtopic.php?t=16758
Lokalizacja: Trzcianka

Re: czujnik temperatury silnika

Post autor: mar3inez »

Witam
Mam podobny problem, tyle że ze wskaźnikiem temperatury. Cały czas jest podniesiony w połowie, nawet gdy silnik jest wyłączony po prostu w ogóle nie opada. Czy ktoś się orientuje co musiałbym dokładnie wymienić?
Z góry dzięki. Pozdro
Szlifir
Posty: 28
Rejestracja: 2008-12-28 21:31
Samochód: proboszcz2.5V6
Lokalizacja: Grójec

Re: czujnik temperatury silnika

Post autor: Szlifir »

Szczeże to nigdy się nie spotkałem z takim czymś :) Może po prostu skazówka sie zacieła w liczniku od temperatury :) Pozdrawiam
2,5V6 97r.skunks<lol>
Życie to nie jest bajka,bajke mozemy stwozyc sobie sami:)
Awatar użytkownika
mar3inez
Posty: 411
Rejestracja: 2009-01-04 17:54
Samochód: 2.5 v6 White Pearl '93 USA
Galeria: viewtopic.php?t=16758
Lokalizacja: Trzcianka

Re: czujnik temperatury silnika

Post autor: mar3inez »

no ja tez sie nie spotkalem jeszcze z taka sytuacja. Jestem wlascicielem tego auta od 2 tygodni. Byly wlasciciel zapewnil mnie ze to jakis kondensator zapewne trzeba wymienic ktory sie przepalil.
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Re: czujnik temperatury silnika

Post autor: Tomasz S »

mar3inez !
Pewnie nie będzie Ci się chciało odłączyć tego miernika i co za tym idzie sprawdzić czy nie dostaje lewego napięcia :idea:
Obrazek
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: czujnik temperatury silnika

Post autor: 2Ya »

A wskazówka paliwa jest w tym samym położeniu co temperatury ? :roll: Jeśli tak to wiesz co dalej ;)


Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
mar3inez
Posty: 411
Rejestracja: 2009-01-04 17:54
Samochód: 2.5 v6 White Pearl '93 USA
Galeria: viewtopic.php?t=16758
Lokalizacja: Trzcianka

Re: czujnik temperatury silnika

Post autor: mar3inez »

Tomasz S pisze:mar3inez !
Pewnie nie będzie Ci się chciało odłączyć tego miernika i co za tym idzie sprawdzić czy nie dostaje lewego napięcia :idea:
Powiem znajomemu zeby do tego zajrzal, zna sie na tych ukladach elektrycznych. A wskaznik poziomu paliwa dziala bez zarzutu tylko ten od temperatury.
No ale nic zajrze do tego w weekend i napewno napisze jak sie z tym uporam
Awatar użytkownika
mar3inez
Posty: 411
Rejestracja: 2009-01-04 17:54
Samochód: 2.5 v6 White Pearl '93 USA
Galeria: viewtopic.php?t=16758
Lokalizacja: Trzcianka

Re: czujnik temperatury silnika

Post autor: mar3inez »

Sorky ze tak pozno ale sesja wiecie 8)
Sprawa wygląda tak: czujnik okazał się sprawny tak jak przypuszczałem. Po rozebraniu wskaźników okazało się że wskazówka od temperatury była przyklejona na super glue na sztywno to tablicy :evil: :evil: :evil: Nie wiem co poprzedni właściciel chciał przez to osiągnąć. Próbowałem tą wskazówkę jakoś poskładać do kupy ale nie chodzi(nie podnosi się, nie reaguje na impuls od czujnika). też pozostało mi jedynie zamontować nowy wskaźnik lub wymienić całą tablicę ze wskaźnikami. Bo chyba nie opłaca się tej naprawiać(za dużo delikatnych elementów jest w srodku)
Awatar użytkownika
Domek26
Posty: 125
Rejestracja: 2011-09-26 21:53
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92"
Galeria: viewtopic.php?t=21647
Lokalizacja: Kielce

Re: czujnik temperatury silnika

Post autor: Domek26 »

Mam takie pytanko a jak sprawa wyglada w 2.5 V6 92?? bo sa tylko dwa czujniki , jeden jest z jednym kablem i jest on od wskaznika temp, drugi dwu pinowy chyba daje sygnal do ecu ,bo po odpieciu podnosi obroty jak ssanie, i mam luzna kostke na trzeci czujnik ale go nie mam, jest nadlane tak jakby miejsce na niego... wiec co zalacza wentylator??
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”