Hamulec ręczny

Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

ale co ty chlopie chcesz blokowac takie kola tym beznadziejnym recznym :roll: toz ty masz tam 18" a ten reczny co my mamy (na tarczy) to najgorszy chyba z mozliwych :roll: w escorcie jak mialem z tylu wielkie bebny to moglem sobie zaciagnac reczny i jazda bokami na miasto :D tylko opony szybko sie zuzywaly :twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Galeria: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: ADTOM »

ja miałem regeneroiwane i nic nie pomogło!!! niestety teraz juz wiem że jak jest mróz nie zaciągam ręcznego. A na dodatek wożę w bagazniku długi młotek w razie jakbym miał styknąć w zacisk. Niestety ręce mi juz opadają .....
Obrazek
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

pytlar pisze:ale co ty chlopie chcesz blokowac takie kola tym beznadziejnym recznym :roll: toz ty masz tam 18" a ten reczny co my mamy (na tarczy) to najgorszy chyba z mozliwych :roll: w escorcie jak mialem z tylu wielkie bebny to moglem sobie zaciagnac reczny i jazda bokami na miasto :D tylko opony szybko sie zuzywaly :twisted:
No ja w mojej vectrze miałem brzytwe i latało sie bokami ze miło.I denerwuje mnie to w probie ze nie moge kół zblokować wiec chcem troszke linke podciagnąć :D Może to cos da....
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
farow
Posty: 17
Rejestracja: 2007-11-02 07:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów - Tg

Po wymianie klocków brak ręcznego!

Post autor: farow »

Witam!
Po wymianie klocków hamulcowych z tyłu bardzo słabo łapie mi ręczny i tylne hamulce! Czy powinienem jeszcze raz rozebrać wszystko i wykręcić tłoczek czy jak sie ratować?! Komuś sie już tak zdarzyło!? Jakieś rady?
Z góry bardzo dziękuje! :)
Probe 2,5 V6
rok 1996
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

A wykręcałeś tłoczek do pozycji na ścisk??
farow
Posty: 17
Rejestracja: 2007-11-02 07:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów - Tg

Post autor: farow »

Hmm.... Chyba nie! :/
Nu to juz wiadomo co jest :) Czy to jest jakoś
oznaczone ile trzeba wykręcić ten tłoczek?!
Probe 2,5 V6
rok 1996
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Gdzies było na forum, ktoś pisał jak to sie prawidłowo robi ale bodaj w tłoczku jest w środku jakaś śruba do regulacji. Należy wkręcić tyle tłoczka żeby na ścisło wlazł na klocki a nie z luzem.
Awatar użytkownika
_KrISS_
Posty: 107
Rejestracja: 2006-08-14 11:08
Samochód: Peugeot 607
Galeria: viewtopic.php?t=10599
Lokalizacja: Bray (ie), Szczecin (pl)

Post autor: _KrISS_ »

Zgadza się. W zacisku jest regulacja wysunięcia tłoczka. Od wewnętrznej strony zacisku trzeba odkręcić śrubkę zabezpieczającą dostęp do regulacji. Śrubka ta jest na klucz 14. Wewnątrz regulacja wysunięcia zacisku jest na imbus.

Obrazek
Jest Czarny Peugeot 407 Coupe 2.2 16v '07
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
chajs
Posty: 73
Rejestracja: 2006-10-25 21:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Z Nad Sniardw

Post autor: chajs »

Mozesz to zrobic na zalozonym tloczku. Poprostu docisaj tloczek az "leciutko" zacznie tarcza trzec o klocki i juz.
Probe 2.5V6 94r USA MTX LPG SKÓRA KLIMA
Awatar użytkownika
adm
Posty: 28
Rejestracja: 2007-07-11 21:25
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: adm »

1. Poluzować linkę maksymalnie
2. Wkręcić tłoczki, by nowe klocki weszły
3. Założyć klocki
4. Znaleść na zacisku śrubę 14 odkręcić ją
5. Pod 14 -tką jest śruba na imbus trzeba ją skręcić maksymalnie aż do zblokowania koła, a następnie odpuścić ok. 3/4 obrotu ( koło powinno luźno obracać się).
6. Wyregulować linkę ręcznego.
7. Cieszyć się ręcznym!!!
2.5 V6 24V
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

Wszystko prawie się zgadza, pod warunkiem, że tą imbusową śrube możńa wkręcić do końca. U mnie takiej możliwości nei bylo. poważni epanowie. Ni emogłem jej wkręcić za każdym razem przekręcała się i wychodziła razem z kluczem. Musisz wyczuć lekki opur śruby, bo w przeciwnym wypadku, tak jak u mnie, będziesz kręcic i kręcić. potem wykręcach ją do momentu, aż bedzies zmógł swobodnie poruszyć kołem ręką. Oczywiści enajpierw podnieś tył na lewarek. Ja tak zrobiłem i było ok.
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Ja nigdy nic nie regulowałem jeśli chodzi o ręczny. Po rozebraniu zacisku i powtórnym złożeniu ręcznego rzeczywiście nie ma jeżeli się tłoczek wkręci za mocno. Wystarczy jednak trochę pohamować w czasie jazdy i samo się wyreguluje. Oczywiście przy wyłączonym silniku bez wspomagania można naciskać hamulec milion razy i nic się nie zmieni. Ta regulacja moim zdaniem jest użyteczna jedynie przy wymianie klocków na nowe kiedy trzeba bardziej schować tłoczek tak, żeby weszły nowe klocki. Oczywiście czas regulacji zależy od tego jak bardzo wkręcony jest tłoczek.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
metal54
Posty: 3
Rejestracja: 2009-02-10 12:49

Regulacja linki ręcznego.

Post autor: metal54 »

Witam wszystkich. Po pierwsze chce sie już obronic przed atakami, szukałem w wyszukiwarce! (albo nie potrafie sie nią dobrze obsługiwac albo nie ma takiego tematu). Jak naciągnac ręczny? Jestem 2 tygodniowym włascicielem Proba IIgen. rocznik 95. Z góry dziekuje.
Awatar użytkownika
samo zło
Posty: 159
Rejestracja: 2008-01-04 00:57
Samochód: Probe II 94 2.5, CBR 900RR
Lokalizacja: Ajdahooo

Re: Hamulec ręczny wyparował!

Post autor: samo zło »

Naciągasz dokręcając śrubkę pod dźwignią ręcznego jak zaciągniesz ręczny to ją zobaczysz :wink:
metal54
Posty: 3
Rejestracja: 2009-02-10 12:49

Re: Hamulec ręczny wyparował!

Post autor: metal54 »

Dziekuje Kolego :) :oops: :D :D :D
Awatar użytkownika
Pr0t0n
Posty: 58
Rejestracja: 2009-03-02 11:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Re: Hamulec ręczny wyparował!

Post autor: Pr0t0n »

pomyślałem że temat podobny już jest więc nie będę zakładał nowego
mój problem z hamulcem ręcznym ma swoją historię, krótką bo krótką ale może dzięki temu uda się coś wywnioskować. jak kupiłem probka ręczny był słaby ale jakiś tam był, kiedyś zblokowało mi się koło tylne więc rozkręciłem i okazało się że tłoczek się nie cofa więc pomyślałem sobie że zblokował się na regulacji. otóż prawdopodobnie tak było bo wkręciłem tłoczek na regulacji i niby było ok, niby... po jakimś czasie zblokowało mi się drugie tylne koło i ta sama historia, po tej operacji ręcznego zabrakło :( jak podkręcam ręczny na regulacji to blokują się koła, jak popuszczam na tyle żeby koła się nie blokowały to nie ma ręcznego prawie w ogóle :cry:
klocki na obu kołach nie są nowe ale jeszcze sporo setek kilometrów powinny przejechać, linka po wstępnych oględzinach jest ok więc o co kaman??
jak ktoś może to niech pomoże :roll:
Probe II 2.0 16V '94/'97
Obrazek
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Re: Hamulec ręczny wyparował!

Post autor: R.K »

Machnij na to ręką i olej temat ręcznego.Ważne jest prawidłowe hamowanie z pod pedała w czasie jazdy.Zobacz w jakim stanie są tarcze ale od wewnątrz !
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
Awatar użytkownika
Pr0t0n
Posty: 58
Rejestracja: 2009-03-02 11:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Re: Hamulec ręczny wyparował!

Post autor: Pr0t0n »

tarcze są ok, co do hamowania spod pedała to się zgadzam ale pomimo tego fajnie byłoby mieć ręczny, choćby z uwagi na to że jak parkuje probka na podjeździe do domu to stacza mi się pod samą bramę i dopiero na niej się zatrzymuje :?
Probe II 2.0 16V '94/'97
Obrazek
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Re: Hamulec ręczny wyparował!

Post autor: jarsonik »

to ja mam taki pomysł. Jak się zatrzymujesz pod domm, to gaś silnik i wrzucaj bieg, to sie samochód sam nie stoczy na bramę.
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: Hamulec ręczny wyparował!

Post autor: TYGRYSEX »

No święte słowa ... Biegi doraźnie zastąpią ci ręczny . Wjedź na jakiś kanał i sprawdź o co chodzi ...
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Re: Hamulec ręczny wyparował!

Post autor: R.K »

Jak stroma górka to zostawiaj na 1biegu a nie wstecznym,jedynka ma większe przełożenie.a jeśli się upierasz przy ręcznym,to zobacz najpierw czy te dźwigienki do których zamocowana jest linka ,mają luzy na boki czy są pasowne.Jak mają luzy tzn. że poprzednik nawracał na ręcznym i pomimo twoich wysiłków,na długo reanimacja nie pomoże.Zaciągał będzie ale nie odbijał.Zestaw naprawczy gumek do ręcznego przyda ci się,i trochę oleju w głowie, jeśli się na rozbieranie zdecydujesz.
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Re: Hamulec ręczny wyparował!

Post autor: jarsonik »

tylko pamietaj, najpierw wyłaczasz silnik, a potem wrzucach bieg, bo w odwrotnej kolejności to nie tylko brama będzie do wymiany, ale i probek do klepania
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
Pr0t0n
Posty: 58
Rejestracja: 2009-03-02 11:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Re: Hamulec ręczny wyparował!

Post autor: Pr0t0n »

no na biegu właśnie zostawiam bo nic innego mi nie pozostaje narazie, ale oczywiście na zgaszonym silniku :scramble

a co do tego co napisał R.K. to musze przyznać że tego nie sprawdzałem czy ręczny odbija :oops: wiec coś w tym może być
akurat samochód stoi na kanale bo czeka na sprężynke zawieszenia którą jutro mi crupek dostarczy :D wiec sobie sprawdze tą możliwość, pozatym własnie dzisiaj wymieniłem łożysko przednie i bedę spawał tłumik niedługo bo wymieniam na sportowy, roboty sporo ale potem jaka satysfakcja 8)
Probe II 2.0 16V '94/'97
Obrazek
Awatar użytkownika
--C--
Posty: 834
Rejestracja: 2008-07-14 23:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Hamulec ręczny wyparował!

Post autor: --C-- »

A co masz taką maskę pogiętą, czy mi się tak tylko wydaje, wpasowałeś się pod TIR`a??
Czarny FORD PROBE II GEN. 93r 2.5 V6 24v
Obrazek
Awatar użytkownika
Pr0t0n
Posty: 58
Rejestracja: 2009-03-02 11:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Re: Hamulec ręczny wyparował!

Post autor: Pr0t0n »

Cypol pisze:A co masz taką maskę pogiętą, czy mi się tak tylko wydaje, wpasowałeś się pod TIR`a??
ano maska do wymiany niestety, poprzedni właściciel miał dzwonka niewielkiego a ja teraz muszę z tym żyć :| ale przyjdzie czas i na wymianę maski :twisted:
Probe II 2.0 16V '94/'97
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”