Sztywne przewody hamulcowe

Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Sztywne przewody hamulcowe

Post autor: infernoblade »

Witam, potrzebuję wymienić sztywne przewody hamulcowe, ale nie chcę zakładać miedzianych. W serwisie Forda mnie wyśmiano (zresztą nie pierwszy raz), w serwisie Mazdy zostałem obsłużony należycie i przewody się znalazły od 626. Żeby nie było kolorowo żeby zamówić przewody potrzebuję nr vin z mazdy bo były jakieś różnice. Pomysł wydaje mi się trochę niedorzeczny bo mając nawet vin nie będę miał pewności że przewody są takie same. I tu moje pytanie zamawiał ktoś sztywne metalowe przewody z Mazdy? Pacjent to 2.0 94r z ABS. Nie poratowałby mnie ktoś jakimś nr vin i najlepiej schematem układu przewodów hamulcowych Probka?
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Sztywne przewody hamulcowe

Post autor: Spider33 »

Czemu nie chcesz miedzi?
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Sztywne przewody hamulcowe

Post autor: infernoblade »

Bo miedz to zło ;) Pracuję w warsztacie i dużo tego montuję do klientów i znam ich plusy i minusy. Dlatego nie chcę ich u siebie, tak pokrótce ;)
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sztywne przewody hamulcowe

Post autor: Romas »

no to ja mam odmienne zdanie co do tego, a kilka łańcuchów w składakach wymieniłem ;)
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Sztywne przewody hamulcowe

Post autor: infernoblade »

Powiem tak każdy ma swoje przekonania i zdanie. Tu akurat nie pytam się o wasze zdanie bo mam już wyrobione swoje tym bardziej że ceny przewodów stalowych nie są bardzo większe niż miedzianych. Nie neguje że u was sprawdzają się dobrze i jesteście zadowoleni. Romas dużo ich robiłeś - po roku albo dwóch dałeś radę odkręcić ten przewód? Czy na przykład utlenił się na tyle że trzeba było go wymienić albo dorobić nową końcówkę znowu? Taki głupi przykład.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sztywne przewody hamulcowe

Post autor: Romas »

odkręcają się bez problemu,wystarczy odpowiednio do tematu podejść ;)
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Sztywne przewody hamulcowe

Post autor: infernoblade »

Ta jasne, a czemu auta nowe nie wychodzą w miedzi?
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Sztywne przewody hamulcowe

Post autor: Spider33 »

infernoblade pisze:Ta jasne, a czemu auta nowe nie wychodzą w miedzi?
Bo nowe auta to złom. :wink:
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Sztywne przewody hamulcowe

Post autor: infernoblade »

Spider33 pisze:
infernoblade pisze:Ta jasne, a czemu auta nowe nie wychodzą w miedzi?
Bo nowe auta to złom. :wink:
Nawet nie złom a sam plastik, ale nigdy żaden koncern samochodowy nie wypuszczał przewodów miedzianych i nie będzie.
Poza tym tak jak pisałem mnie i tak nie przekonacie. Ja tylko poprosiłem o pomoc w osiągnięciu mojego celu, a nie zmiany kierunku ;)
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Sztywne przewody hamulcowe

Post autor: Benet »

A co z przewodami miedziano-niklowymi? Jakieś opinie na ich temat? Ponoć się nie utleniają dzięki temu dodatkowi niklu. Mam lekko skorodowany jeden przewód z tyłu i się zastanawiam nad tym. Swoją drogą przewody stalowe można bez problemu kupić na metry i sobie ukształtować. Wątpię żeby dało radę gdzieś kupić fabrycznie dogięte dla naszego auta.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Sztywne przewody hamulcowe

Post autor: infernoblade »

Miedziano niklowe są już dużo lepsze, ale na allego raczej ich nie ma bo są droższe od samej miedzi (teraz nie patrzyłem, możliwe, że się znajdą). Co do przewodów stalowych na metry, nie wygniesz ich. Potrzebna do tego jest giętarka. Przewodów gotowych w serwisie Forda nie znajdziesz, natomiast w Mazdzie są, potrzebny jest tylko nr vin, bo inaczej nie chcą zamówić (procedury). Komplet na samochód wychodzi około 500-600 zł w zależności od wersji.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Sztywne przewody hamulcowe

Post autor: Benet »

No nijak się to nie kalkuluje bo metr stalowego przewodu to 80 groszy :mrgreen:
https://hamulcowe.eu/pl/c/Rurki-miedzia ... -metry/119
Myślałem, żeby stąd kupić. Do wyboru do koloru, każdy rodzaj mają.
Ostatnio zmieniony 2017-05-19 21:11 przez Benet, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Sztywne przewody hamulcowe

Post autor: infernoblade »

Nie widziałem wcześniej tej strony, dzięki.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Sztywne przewody hamulcowe

Post autor: Benet »

Ale mi się popierdzieliło bo tak podchwytliwie mają to tam zrobione :D Te 80 groszy to za 10 cm jest. Z tego co patrzyłem to najkorzystniej jest wziąć cały zwój, powiedzmy 15 metrów (powinno starczyć nie?). Stalowe przewody 100 złotych za te 15 metrów sobie życzą a miedziano-niklowe 200 złotych. W dalszym ciągu wychodzi dużo taniej niż z ASO Mazdy. Póki co to mi się nie spieszy z wymianą ale przynajmniej mam już jakąś koncepcję na przyszłość. Teraz to muszę zmienić chyba przewody elastyczne bo mi pedał bierze dopiero od połowy wciśnięcia, pewnie mocno puchną.
Ostatnio zmieniony 2017-05-20 12:53 przez Benet, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sztywne przewody hamulcowe

Post autor: Romas »

Wy naprawdę myślicie że jak dacie oploty to pedał hamulca wstanie i zacznie brać od samej góry i hamulce się zrobią brzytwa ?,no to się rozczarujecie w obu kwestiach ;)
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Sztywne przewody hamulcowe

Post autor: LukaszProbe »

Oplot pomaga utrzymać skuteczność hamowania na podobnym poziomie.. i tyle. Lepiej hamować probe nie będzie.
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Sztywne przewody hamulcowe

Post autor: Prezes5G19 »

Ja kupiłem docięte , z zarobionymi końcówkami i opisane przewody w cenie ok 130 zł na całe auto . Bez pier*olenia wszystko pasowało co do jednego cm. Dodatkowo w tym samym sklepie dostałem wszystkie mocowania , podkładki itp. Nic nie cieknie , wszystko działa... ja kurde nie wiem po co robić jakieś cyrki , kombinować i przepłacać .
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Sztywne przewody hamulcowe

Post autor: Benet »

Prezes5G19 pisze:Ja kupiłem docięte , z zarobionymi końcówkami i opisane przewody w cenie ok 130 zł na całe auto . Bez pier*olenia wszystko pasowało co do jednego cm. Dodatkowo w tym samym sklepie dostałem wszystkie mocowania , podkładki itp. Nic nie cieknie , wszystko działa... ja kurde nie wiem po co robić jakieś cyrki , kombinować i przepłacać .
Miedziane? No i najważniejsze pytanie: gdzie ? :D

Romas pisze:Wy naprawdę myślicie że jak dacie oploty to pedał hamulca wstanie i zacznie brać od samej góry i hamulce się zrobią brzytwa ?,no to się rozczarujecie w obu kwestiach ;)
Nawet nie koniecznie oplot mi po głowie chodził. Myślałem, że jak wymienię te stare wiekowe gumy na nowe to się poprawi. Przyznam, że porównywałem "branie" pedału z moim daily. We fiacie bravo 2 bierze prawie od samej góry. Ale skoro ten typ tak ma to raczej odpuszczę, mam ważniejsze wydatki :wink: No chyba, że będę cierpiał na nadmiar gotówki wtedy sobie sprawię oplot dla lepszego samopoczucia.
Probe 96' 2.0 EURO
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Sztywne przewody hamulcowe

Post autor: Prezes5G19 »

Benet pisze: Miedziane? No i najważniejsze pytanie: gdzie ? :D
Luknij do tematu o tej samej nazwie 6 tematów niżej . Pomyliłem się z ceną o flaszkę ale to nie zmienia faktu że jest to drogi zestaw.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sztywne przewody hamulcowe

Post autor: Romas »

Benet, każdy samochód inaczej hamuje , bo: inna masa, inne serwo, inna pompa, inne tarcze/klocki/zaciski, serwo albo servotronic itd...
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Sztywne przewody hamulcowe

Post autor: DNF91 »

Orientujecie się może ile mniej więcej powinna kosztować wymiana wszystkich przewodów hamulcowych (sztywne + miekkie + wymiana płynu)?
Nie mówię o kosztach części, a o samej pracy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”