Wpada pedał hamulca

Gość

Wpada pedał hamulca

Post autor: Gość »

Witam. Jestem swiezutkim posiadaczem Probika 2.5 '93. Po przygodach z modulem zaplonowym przyszedl czas na rozwiazanie kolejnego problemu. Chodzi o to, ze pedal hamulca lapie dopiero przy podlodze i to dosyc slaboa przy mocniejszym wcisnieciu zapala sie kontrolka od hamulcow. Zaznaczam iz hamulce byly odpowietrzane, plyn wymieniany (tylko nie wiem na jaki), i nie ma wyciekow (poziom w zbiorniczku caly czas na max). Co moze byc tego przyczyna, czy sa jeszcze jakies inne odpowietrzniki poza tymi przy kolach oraz czy to moze byc wina plynu?
Z gory dziekuje za wszelkie sugestie.
Serdecznie pozdrawiam, Filip z Lodzi
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Czy pedał idze miękko i dopiero przy końcu twardnieje co objawia się efektem hamowania, bo jeśli tak to jest układ zapowietrzony! :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Jesli plyn byl wymieniany to mam nadzieje ze na odpowiedni, jesli byl zalany plynem ktory ze starym sie nie miesza to szlak trafi wszystkie uszczelniacze i plyn sie zwazy.
Piszez ze uklad byl odpowietrzany... ciekawy jestem od ktorego kola zaczeli odpowietrzac (zaczyna sie od najdalej polozonego i tak kolejno. Moze masz zapowietrzona pompe hamulcowa lecz jej odpowietrzenie powinno nastapic podczas odpowietrzania kol, jesli tak sie nie salo to mozesz ja odpowietrzyc luzujac przewody przykrecone do niej.

Ostratnia deska ratunku jest postawienia pojazdu na noc w garazu z poluzowanymi wszystkimi odpowietrznikami by przez cala noc powoli z nich kapalo, oczywiscie musisz kontrolowac plyn w zbiorniczku i dolewac gdy go ubedzie.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Powiem tak!

Ostatnio regenerowałem pompę w UNO i żeby pompę odpowietrzyć trzeba było się trochę napompować.
Na najdalszym kole od pompy na odpowietrznik najlepiej założyć przeźroczysty wężyk (dostaniesz w motoryzacyjnym lub w zoologicznym), żeby było widać powietrze.

Po odpowietrzeniu pedał hamulca musi być twardy i nie uciekać w podłogę.
Powodzenia! :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

żeby prawidłowo odpowietrzyć cały układ musisz przekręcić kluczyk - włączyć zapłon - żeby pompa ABS działała bo bez tego jej nie odpowietrzysz i będzie tak jak piszesz :)

niektóre płyny się nie mieszają ze sobą i na dodatek wchodzą w reakcje tworząc pianę czyli powietrze. jeśli nie wiesz na jaki wymieniłeś to ja bym radził wypompować wszystko i zalać DOT-4. on ma wyższą temperaturę wrzenia niż DOT-3 i jest po prostu lepszy. buteleczka kosztuje 9-15zł (zależy jaka firma itp) a potrzebne są dwie (razem ze sprzęgłem) i zostanie Ci jeszcze na dolewki :) zbiorniczek jest ten sam do sprzęgła więc ze sprzęgła też wylej wszystko i odpowietrz. odpowietrznik sprzęgła jest pod machą przy skrzyni ;)

powodzenia i pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Gość

Post autor: Gość »

Dodam od siebie a żeby sprwdzić czy na gumowych łączeniach przewodów hamulcowych w momęcie naciskania pedłału hamulca nie robi się bąbel nigdzie.
Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Galeria: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke »

Witam , pedal hamulca w moim probasku lapie bardzo nisko ,odpowietrzylem hamulce jak pisaliscie , zrobil sie troszke twardszy ale dalej jest lipa ;( jak odpowietrzyc pompe bo jak poluzuje przy niej sruby to tryska plynem na wszystkie strony:(
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt
Struna
Posty: 2
Rejestracja: 2007-06-15 06:25
Samochód: brak
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Struna »

a może ktos wie czym jest spowodowne wypychanie hamulca podczas hamowania i slaba praca tegoz hamulca?
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Post autor: crupek »

Struna pisze:a może ktos wie czym jest spowodowne wypychanie hamulca podczas hamowania
ABS ?? :lol:
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Wypychania w sensie, że jak ?
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Struna
Posty: 2
Rejestracja: 2007-06-15 06:25
Samochód: brak
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Struna »

wlaśnie abs-u nie mam. w trakcie hamowania pedal '' chodzi w gore i w dol'' nawet podczas delikatnego wciskania a samochod nie bardzo chce zwolnic.
Awatar użytkownika
DANIO
Posty: 46
Rejestracja: 2005-11-15 20:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: DANIO »

Nie jestem pewny czy robimy dobrze doradzając jak naprawić hamulce osobom, które nie mają styczności z mechaniką. Czy to nie jest za duża odpowiedzialność. To jednak chodzi o hamulce.
II gen. 2,0 '96
atomekravi
Posty: 4
Rejestracja: 2007-10-21 23:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: atomekravi »

o hamulcach witam z tymi hamulcami to podaliscie zupelnie bledne informacje jesli auto ma ABS odpowietrzanie zaczyna sie od kola najblizszego pompy. zeby powiedziec co z tym hamulcem dlaczego jest nisko to potrzebuje troche wiecej informacji np czy z tylu sa bebny czy tarcze itp. co do sprawy odbijania hamulca to mysle ze to krzywa tarcza albo juz bardzo duży luz na swożniu wahacza, tez za malo informacji. pozdrawiam.
probek 2.2 gl 1989r
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Co niektórzy to piszą straszne pierdoły a post powyżej jest zdecydowanie na temat jak cholera. Gość albo ma zapowietrzony układ albo oringi na pompie do wymiany bo zamiast robić od razu ciśnienie to przepuszczają. Pompa hamulcowa jest prosta jak budowa cepa. I nie wiem co ma do rzeczy to czy jest tarcza czy bęben, albo co ma wspólnego sworzeń wahacza. A Struna ma najprawdopodobniej krzywe tarcze. :lol: :lol: :lol:
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”