tylne hamulce

Jaarecki
Posty: 75
Rejestracja: 2005-10-16 15:13
Galeria: viewtopic.php?t=6634

tylne hamulce

Post autor: Jaarecki »

Witam mam problemik z tylnymi hebelkami. Polega on na tym iż na przeglądzie wyszło że nie mam prawie z tyłu hamulców. Powiem że auto ma wymienione ta nowe tarcze jak i klocki na przedniej i tylnej osi. Przy normalnej eksploatacji auta tego nie było widać ale przy mocniejszym hamowaniu odczuwalne jest słabsze hamowanie tylnej osi. Dodam że jest to V6 z 1993 roku
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Tołoczek zapieczony albo prowadnice, ale raczej tłoczek. Poszukaj zestawu naprawczego, nie są drogie.
Awatar użytkownika
max
Posty: 93
Rejestracja: 2004-04-08 10:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: max »

w tym modelu to stały problem, na początek trzeba rozkreić zacisk i przeczyścić ( jeśli jest bardzo zapieczony moze być trudno ). Sam wielokrotnie to juz robiłem ciągle miałem problemy z ręcznym hamulcem do czaasu aż sam nie rozkręciłem i porządnie nie wyciściłem.
Na początek rozkręć zacisk i przeczyść .
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

...Jeśli będziesz rozbierał zaciski i czyścił tłok oraz cylinder Wykorzystaj okazję i wymień płyn hamulcowy
:arrow: Instrukcja podaje , że raz na dwa lata (chyba) należy to zrobić .
Nara
Jaarecki
Posty: 75
Rejestracja: 2005-10-16 15:13
Galeria: viewtopic.php?t=6634

Post autor: Jaarecki »

Wielkie dzięki.
Zamówiłem już dwa zestawy naprawcze do tych zacisków i będe walczył w sobotę. :)
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Żeby rozebrać cały zacisk razem z dźwigniami od ręcznego będziesz potrzebował takich śmiesznych szczypiec do wyciągania zawleczki, która jest w środku (nie wiem jak się to fachowo nazywa ale to zabezpieczenie jest w kształcie przeciętego okręgu z dwiema dziurkami na końcu). Bez tego nie uda się wymontować dźwigni na której wisi linka ręcznego. Jakiś czas temu walczyłem też z tym problemem w jednym z zacisków. Po wyczyszczeniu i nasmarowaniu działa bez problemu. Na początku myśałem, że to linka się zapiekła ale okazało się, że to była ta dzwigienka.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

darel pisze:Żeby rozebrać cały zacisk razem z dźwigniami od ręcznego będziesz potrzebował takich śmiesznych szczypiec do wyciągania zawleczki, która jest w środku (nie wiem jak się to fachowo nazywa ale to zabezpieczenie jest w kształcie przeciętego okręgu z dwiema dziurkami na końcu). Bez tego nie uda się wymontować dźwigni na której wisi linka ręcznego.
Te pierścionki to pierścienie Zegera, a szczypce do nich są pikowate na końcach.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

No właśnie :D Teraz już będę wiedział 8)
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”