Luz na kierownicy

Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Luz na kierownicy

Post autor: Jaapko »

Witam, mam w Probku pewien problem, otóż układ kierowniczy chodzi cicho, z kół nie dochodzą żadne niepokojące dźwięki, samochód co prawda trochę ściąga w prawo ale to chyba tylko kwestia zbieżności. Mam jednak luz na kierownicy i to ok 30 stopni. W czasie jazdy mogę spokojnie machać kierownicą w prawo i w lewo w pewnym zakresie a samochód wogóle nie reaguje i nie czuć żadnego oporu na kole kierowniczym. Mam zamiar wybrać się z tym do mechanika ale na razie zbieram pieniądze na naprawę. Powiedzcie co może być przyczyną tych luzów i jakie mogą być przybliżone koszta naprawy. Teraz kierowanie przypomina jazdę starym polonezem :(
Obrazek I GT, Black & Red
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Jeśli Ci nigdzie nie puka to najprawdopodobniej jest to maglownica.
Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Jaapko »

No nigdzie nie puka, a tą maglownicę można zregenerować czy trzeba wymieniać? I jaki w przybliżeniu jest to koszt?
Obrazek I GT, Black & Red
Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs »

można wymienić koszt ok 300 zł, można też zregenerować,koszt niższy, bo czym starsza maglownica tym tańsza regeneracja, ale nie sądzę,że to magiel, ja w drugim aucie właśnie wymieniam magiel bo mam kompletny śmietnik, cieknie z niego, ale luzów nie ma, luzy to raczej przez inne elementy układu, drążki...
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Drążki swożnie, łożyska, łączniki końcówki, to wszystko stuka. A jeśli jest luz na przekładni to nie musi stukać.
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Jak maglownica to pisz, mam od GT po regeneracji.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Eli »

moim zdaniem luz jest na kolumnie jeszcze w kabinie, maglownica by trzeszczala okropnie....
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

Eli pisze:moim zdaniem luz jest na kolumnie jeszcze w kabinie, maglownica by trzeszczala okropnie....


A w którym to niby miejscu w kabinie miałby ten luz być?
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

na przegubie oczywiście (dziwne pytanie) ale nie sądze by był tak duży...
Obrazek
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Eli »

Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

Gacek Wrocław pisze:na przegubie oczywiście (dziwne pytanie) ale nie sądze by był tak duży...
Obrazek
nie uważam tego pytania za "dziwne"...cały czas mówimy o luzie który nie stuka-którego nie słychać,sądzisz ze 30-sto stopniowy luz na przegubie byłby niesłyszalny????
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

spoko - zrozumiałem, że zdziwiła Cię możliwość luzu w ukł. kier. wewnątrz auta.
Apropos luzów - uważam, że każdy luz w ukł. kier. musi dać stukot.
Problem polega na jego usłyszeniu :wink:
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

w większości przypadków w pojedynkę tego nie sprawdzisz,potrzebny jest ktoś kto będzie poruszał kierownicą(krótkie ruchy trochę wykraczające poza luz)i drugi pod samochodem który po kolei prześledzi cały ukł.kier.
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Eli »

enduro pisze:w większości przypadków w pojedynkę tego nie sprawdzisz,potrzebny jest ktoś kto będzie poruszał kierownicą(krótkie ruchy trochę wykraczające poza luz)i drugi pod samochodem który po kolei prześledzi cały ukł.kier.
i tu sie zgodze w 100% :wink:
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

He he ja i tak obstaje przy swoim, magiel. Mogą być ewentualne stukania przy bardzo ale to bardzo energicznych ruchach kierownicą w lewo i w prawo.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Ja mam luz na kierownicy ale to jest na drążku w kabinie bo już sprawdziłem ale to jest luz około 1 stopnia ale jest :( :(
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

A mi jak kręcę kierownicą na postoju przy zapalonym silniku (oczywiście) to słychać takie cichutkie trzeszczenie. Z tego co piszecie to może być maglownica. Ale czy to w czymś przeszkadza? Da się z tym żyć?
Dodam że nie mam żadnego luzu na kierownicy.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Jeśli jedziesz na prostej i huśta samochodem to czy buja też kierownicą bo jeśli tak to już magiel się może kończyć, ale bez paniki jeszcze na tym pojeździsz.
Można zrobić magiel samemu tylko potrzebana jest tokarka, bo trzeba dorobić tuleje prowadzącą bo ona sie najczęściej wybija.
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Sqad pisze:Jeśli jedziesz na prostej i huśta samochodem to czy buja też kierownicą bo jeśli tak...
... to możliwe, że jest lekka koleina albo wcisnałeś gaz i samochód jest właśnie prowadzony przez moment obrotowy :D .

Maglownica nie jest groźna, dopóki auto nie postanowi wyprostować pierwszego i ostatniego zarazem zakrętu w swoim życiu.

Co do trzeszczenia, to najpierw wyeliminowałbym łożyska McPhersona - dość częsty objaw w Probe I gen. Zacznij od tego - taniej.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs »

Eli pisze:moim zdaniem luz jest na kolumnie jeszcze w kabinie, maglownica by trzeszczala okropnie....
maglownica trzeszczy jak ma spory ubytek ATF-u,wycieki, po dolaniu ucicha i nie dzieje się nic nadzwyczjnego
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Jaapko »

Jak się uda to już w tym tygodniu będę u mechanika i się wszystko wyjaśni. Dzięki za odpowiedzi.
Obrazek I GT, Black & Red
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Alexs pisze:
Eli pisze:moim zdaniem luz jest na kolumnie jeszcze w kabinie, maglownica by trzeszczala okropnie....
maglownica trzeszczy jak ma spory ubytek ATF-u,wycieki, po dolaniu ucicha i nie dzieje się nic nadzwyczjnego
Dokładnie, jak jest odpowiedni poziom płynu to nie koniecznie musi magiel trzeszczeć.
Wczoraj na TVN Turbo był bardzo pouczający program o regeneracji maglownic, jak to się robi co się sypie i jakie są objawy.
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Eli »

nie ucz ojca dzieci robic ;) 2 samochody i 2 maglownice poszly, Chrysler Voyager, maglownica kosztuje ponad 3 tysiaki, nie zdolna do regeneracji, a przyczyna moze byc wszystko ale nie brak plynu ktory jest nowy i jest go tyle ile trzeba, a i tak trzeszczy nie milosiernie, szczegolnie jak sie rozgrzeje silnik (ciekawe nie ??), w probku maglownica kosztuje o jedno zero mniej jest zdolna do regenarcji, i potrafi sie po porstu zastac i wtedy trzeszczy i przepuszcza nawet pol obrotu, ale przypadku zeby maglowniac byla trafiona i nie trzeszczala albo chocby jak za nia zlapiesz nie bylo czuc drgan nie znam.... Pozdrawaim;)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

A kto powiedział, że musi trzeszczeć maglownica, to jest jedna z awarii na przekładni, ale przecież nie jedyna, Ty miałeś dwie maglownice ja ich widziałem troche więcej i to nie jest jedyna awaria.
A cały temat się rozchodzi o to że nic nie trzeszczy i nie puka, przynajmniej wybitnie, więc raczej w tym wypadku trzeszczący magiel odpada, ale to nadal może być magiel.
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Eli »

hehe ;) nie tylko dwie ;) owszem trzeszczacy magiel jest wykluczony bo trzeszczy, a nie trzeszczacy magiel, moze, szczerze watpie, ale moze, warto sprawdzic ;) Pozdrawiam i proponuje zazegananie sporow i skupienie sie na tym czemu nie trzeszczy... bo przeciez powinno :wink: :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”