Wyłącza mi wspomaganie podczas jazdy

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

czy nie chodzący licznik może mieć coś wspólnego z wariującym wspomaganiem :?: zaczęły mi sie dziać cyrki po tym jak przestał mi działać licznik
kierowanicą raz można kręcić jednym palcem a za chwilę trzeba sie siłować(kierunki działają cały czas więc wykluczam bezpiecznik)
acha jak narazie po wyłączeniu auta i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

nikt mi nie powie czy wspomaganie i wskazania licznika są ze sobą powiązane czy to przypadek :?: :?
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

licznik chyba jest mechaniczny ?? więc raczej nie ma nic wspólnego ze wspomaganiem
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Lisiu pisze:nikt mi nie powie czy wspomaganie i wskazania licznika są ze sobą powiązane czy to przypadek :?: :?
W GT wspomaganie korzysta z czujnika prędkości. W GL i LX - nie.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
lukasz25
Posty: 84
Rejestracja: 2006-02-13 21:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Brzeszcze

Post autor: lukasz25 »

co do licznika to jest mechaniczny ale tylko slimak i linka przynajmniej W GT:) do predkosci jazdy dostosowuje sie miedzy innymi zawieszenie i wspomaganie kierownicy przynajmniej u mnie:)
Ford Probe 2.2GT USA
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

u każdego kto ma oryginalnego GT tak jest 8) i dlatego też przez niesprawny prędkościomierz wyłanczało mi wspomaganie :evil:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

hmm w sumie w skrzyni jest dwa czujniki. Zakłądam że jeden jest od wstecznego. takim razie drugi to czujnik prędkości ?? dobrze kombinuję ??
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

waluś pisze:hmm w sumie w skrzyni jest dwa czujniki. Zakłądam że jeden jest od wstecznego. takim razie drugi to czujnik prędkości ?? dobrze kombinuję ??
Sygnał prędkości pobierany jest z zegarów a nie z czujnika przy skrzyni, tak widziałem na jakimś schemacie w serwisówce jak silnik przekładałem.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

no to do czego jest ten drugi czujnik w skrzyni ??
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Vehicle Speed Sensor
Maciucha dobrze pamięta co widział, ale nie do końca ma rację. Sygnał do wspomagania rzeczywiście pobierany jest (wg serwisówki) ze wskaźników, ale (tu pełne zaskoczenie :roll: ) te go nie zgadują, ale biorą właśnie ze skrzyni. :wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

to w takim razie w moim wypadku ten czujnik również mógł być przyczyną niedomagania. Podczas wyjmowania skrzyni w zimie przygniotłem przewód tego czujnika przy samym czujniku i kabelki się odsłoniły. co prawda zaizolowałem to jak sie dało, ale problem występował zimą, a jak zima to woda i sól, a taka mieszanka jest dobrym przewodnikiem, może to to mi zwarcie robiło i wyłaczało pompę ??
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Jeśli dobrze rozumuję, to w tym wypadku najpierw powinieneś zauważyć coś dziwnego we wskazaniach prędkości. Tak tylko teoretyzuję.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

A panowie mam pytanko na jaki macie poziom ustawione wspomaganie ???
Bo mi sie wydaje że mam za cięzko , przy wiekszych prędkościach (150) to cięzko ukręcić kierą .
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

davidlive pisze: Bo mi sie wydaje że mam za cięzko , przy wiekszych prędkościach (150) to cięzko ukręcić kierą .
Bo przy takich prędkościach, chyba nie parkujesz samochodu na parkingu, tylko jedziesz w miarę prostą drogą...
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

I GT:
The Variable Assist Power Steering System is completely automatic, with no driver operated controls. The system continuously monitors steering wheel angle and vehicle speed to determine when to adjust steering system pressure. The system opens a solenoid valve to provide full power assist at vehicle speeds less than 10 km/h (6.2 mph) or when the steering wheel is turned more than 45 degrees. The system reduces power assist under other conditions, e.g. at higher speed ( 150km/h / 92 mph).

The VAPS control module has a special feature which should be noted before performing any VAPS diagnostic procedures. A slide switch located on the VAPS control module allows for a 10 percent harder steering effort or, especially for davidlive, a 10 percent lighter steering effort from normal production setting. Note the position of this switch before proceeding with diagnostics.
:wink:
Ostatnio zmieniony 2007-03-29 17:51 przez Robert, łącznie zmieniany 1 raz.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

A slide switch located on the VAPS control module allows for a 10 percent harder steering effort or, especially for davidlive, a 10 percent lighter steering effort from normal production setting.
:D
Dobre. :wink:

Czym większa prędkość, tym trudniej kręcić kierownicą.
Tak powinno być i tak jest... na szczęście. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

No panowie ale serio na zakretach to sie trzeba napocic żeby ja przekręcić i to jest chyba nie normalne żeby aż tak mocno trzeba było nia machać wieć sie pytam na jakim macie ustawieniu , bo ja na razie na tym środkowym .
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
_KrISS_
Posty: 107
Rejestracja: 2006-08-14 11:08
Samochód: Peugeot 607
Galeria: viewtopic.php?t=10599
Lokalizacja: Bray (ie), Szczecin (pl)

Post autor: _KrISS_ »

Ja mam na 10% lżejszym. Przy szybszym wjeżdżaniu w zakręt 90 stopni też mi czasami ciężko kierownica chodzi. Jeśli jadę powoli to jest OK.
Jest Czarny Peugeot 407 Coupe 2.2 16v '07
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Ja też. I wszyscy, którzy nie przestawiali.
Bardzo dobrze, że "przy wiekszych prędkościach (150)" "na zakretach to sie trzeba napocic".
Robert pisze:
nikosnikos pisze:Nawet astra, ktora w porywach dobija do 200 licznikowych daje znacznie lepsze poczucie pewnosci i bezpieczenstwa - a to nie jest duze auto 8)
Niech Ci coś wyskoczy przed astrę powyżej setki tak, że będziesz musiał odbić kierownicą :evil:
Niesłabnące wspomaganie w krótkim aucie to porażka.
Jest taki delikatny zakręt w lewo jadąc z Gdańska do Wawy na wysokości Płońska i tam bezmyślnie mi się w...ł gość z podporządkowanej. Jak opel zanurkował prawym przodem po odbiciu w lewo, to myślałem, że ćwiczy judo lub aikido i będzie robił rzut przez bark :x
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Maciucha dobrze pamięta co widział, ale nie do końca ma rację. Sygnał do wspomagania rzeczywiście pobierany jest (wg serwisówki) ze wskaźników, ale (tu pełne zaskoczenie Rolling Eyes ) te go nie zgadują, ale biorą właśnie ze skrzyni.
ale teraz znowu mam cyrki. Tym razem w 100% obstawiam prędkościomierz. Czyli pobór sygnału z licznika. Nie mam zielonego pojęcia jak, bo wspomaganie działa jak chodzi licznik, a przestało działać jak licznik padł. Kiedy na chwilę znowu zaczoł liczyć wspomaganie wróciło, a teraz znowu nie działa i wspomagania niet, tempomatu tysz niet.
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

wymieniłem linkę licznika (ukręciła się) i wspomaganie znowu działa hehe kuźwa nie kumkam tego, przecież on nie jest do niczego podłączony, jedynie zmasowany jest do płytki od panelu zegarów, ale tylko zmasowany
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

On - moduł, on - licznik czy on - link (linek)?
On - licznik jest podłączony...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

ki linek ?? Licznik. linka to linka, a licznik to licznik myślałem że piszę zrozumiale

A może sam licznik podaje tylko sygnał startu auta, czyli jedzie lub nie, a kalibracją prędkości w kompie steruje ta czujka w skrzyni. Ciekawa rzecz, niby prosta a taka upierdliwa
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Analog Speedometers

The speedometer on analog clusters is mechanically driven off the speedometer drive gear of the transaxle. A speed sensor is located in the speedometer subassembly. This sensor sends vehicle speed input to the following systems:
  • Anti-lock brake system (ABS)
  • 4EAT
  • Electronically controlled power steering
  • Speed control
  • Programmed ride control
  • Fuel shut-off
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Witam,

U mnie znowu pojawił się podobny problem, ale tym razem
powodem wyłączania się pompy nie jest bezpiecznik, bo
kierunki cały czas działają bez zarzutu.
Natomiast wspomaganie raz działa raz nie i to niezależnie od prędkości.
Raz zapalę samochód i działa, a raz nie. Czasem jade na wyłączonym
i w trakcie jazdy samo się włącza.
Zastanawia mnie jedna rzecz.
Czy to może mieć jakikolwiek związek z nieodpowietrzonymi
hamulcami?

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”