bez hamulców i sprzęgła

Awatar użytkownika
kombiwars
Posty: 145
Rejestracja: 2013-09-05 16:58
Samochód: Probe 96r 16v
Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa

bez hamulców i sprzęgła

Post autor: kombiwars »

Ponieważ cierpię na "fachowcofobię", samodzielne wykonałem regenerację zacisków tylnych malując proszkowo korpusy i jarzma na kolor srebrny oraz wymieniając uszczelnienia. Ale(!) - zawsze pojawiają się jakieś kłopoty! Zgodnie z wiedzą odpowietrzyłem hamulce w parach: LT/PP, PT/LP, dalej wysprzęglik. Nim przystąpiłem do odpowietrzenia wysprzegłika pedał hamulca potwierdzał swoim oporem prawidłowość zabiegu. Odpowietrzanie siłownika sprzęgła nie powiodło się niwelując też sukces z układem hamulcowym. Nie wiem, gdzie leży problem? Proszę o wskazania! Pozdrawiam niedzielnie czytających klubowiczów. Mirek
ps. Sprężynki rozpierające klocki krępowałem z drutu nierdzewnego 1,2 mm, który kupiłem (5zl/mb) u Grzegorza Żywockiego w W-wie, przy ul. Grzybowskiej 47 (w podwórku)
Ostatnio zmieniony 2014-03-30 16:14 przez kombiwars, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: bez hamulca i sprzęgła

Post autor: infernoblade »

Płynu masz wystarczająco w zbiorniczku ? Wygląda mi to na brak płynu lub jego mała ilość lub nieszczelność w układzie. Spuszczałeś cały płyn ? Masz abs ?
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
Natan
Posty: 1521
Rejestracja: 2005-03-13 22:13
Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=7333
Lokalizacja: Zawidów

Re: bez hamulca i sprzęgła

Post autor: Natan »

JAk masz ABS-y to powinieneś odpowietrzać na włączonym ( chodzącym ) silniku .... :|
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
Awatar użytkownika
kombiwars
Posty: 145
Rejestracja: 2013-09-05 16:58
Samochód: Probe 96r 16v
Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa

Re: bez hamulców i sprzęgła

Post autor: kombiwars »

Mam ABS, więc może...a może na pewno, - w tym leży przyczyna. DZIĘKUJĘ za pomoc! Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: bez hamulców i sprzęgła

Post autor: Kocureq »

Tylko czemu sprzeglo wplynelo na dzialanie hamulcow? Te uklady maja wspolny tylko zbiorniczek - pilnuj zeby zawsze byl plyn jak odpowietrzasz (ale to pewnie juz wiesz :) ).
Awatar użytkownika
kombiwars
Posty: 145
Rejestracja: 2013-09-05 16:58
Samochód: Probe 96r 16v
Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa

Re: bez hamulców i sprzęgła

Post autor: kombiwars »

- Być może w jakiejś chwili przegapiłem dolewkę. Sprawdzę szczelność w okolicach pompy hamulcowej.
Ostatnio zmieniony 2014-03-30 22:45 przez kombiwars, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: bez hamulców i sprzęgła

Post autor: MatiLP640 »

ja miałem abs i nigdy nie odpowietrzałem na zapłonie czy włączonym silniku, zawsze zalewałem do pełna i podstawiałem cztery butelki pod każdy odpowietrznik, wszystkie odkręcałem i tylko dolewałem płynu, moment się wszystko pięknie odpowietrzało ;) jedynie trochę więcej trzeba mieć płynu :) a co do sprzęgła to raczej też nie za bardzo że mu ubyło bo pewnie jak wiecie jest to jeden zbiorniczek ale z dwiema osobnymi i niezależnymi komorami więc nawet jak masz nieszczelność w jednym układzie to w drugim masz dalej płyn... ja bym spróbował jeszcze raz hamulce odpowietrzyć bo jak normalną metodą odpowietrzałeś, czyli pompowanie i puszczanie to zawsze coś powietrza zostanie i trzeba drugi raz robić...
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
kombiwars
Posty: 145
Rejestracja: 2013-09-05 16:58
Samochód: Probe 96r 16v
Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa

Re: bez hamulców i sprzęgła

Post autor: kombiwars »

- To może być dobra metoda. Czy samodzielne wykonam odpowietrzanie wg wskazania?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: bez hamulców i sprzęgła

Post autor: Romas »

nie, potrzebna będzie druga osoba do pompowania hamulcem
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: bez hamulców i sprzęgła

Post autor: MatiLP640 »

no i ta metoda Romas jest Chu*owa jak barszcz, a do tego co napisałem z 4 butelkami nikt ci nie jest potrzebny, samo powietrze spłynie i nie będziesz musiał nic pompować przez co nie rozbijesz powietrza na mniejsze bąbelki i nic nie zostanie w układzie ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
kombiwars
Posty: 145
Rejestracja: 2013-09-05 16:58
Samochód: Probe 96r 16v
Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa

Re: bez hamulców i sprzęgła

Post autor: kombiwars »

- Przećwiczę wszystkie....Napiszę, jaką drogą osiągnąłem cel. Pozdr. M
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: bez hamulców i sprzęgła

Post autor: Romas »

nawet po podstawieniu tych Twoich buteleczek mati i tak trzeba odpowietrzać normalnie, bo zawsze jakiś bąbelek zostanie :wink:
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: bez hamulców i sprzęgła

Post autor: MatiLP640 »

nie wiem, nigdy nie miałem żadnych problemów i zawsze wystarczało tylko raz...
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
kombiwars
Posty: 145
Rejestracja: 2013-09-05 16:58
Samochód: Probe 96r 16v
Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa

Re: bez hamulców i sprzęgła

Post autor: kombiwars »

Konstatując swoje możliwości i wiedzę nabytą z lektur postów doszedlem do wniosku, że nie jestem w stanie przychylić się do argumentów szkoły falenickiej a tym bardziej otwockiej, więc konsultowałem z miejscowym mechanikiem. Ten doradził jeszcze coś innego: odkręcenie przewodów prowadzących od zbiorniczka płynu tuż nad pompą ABS. Ponoć daje to możliwość odpowietrzenia pompy - a tym samym całego układu hamulcowego? Czy, ktoś wypróbował takie rozwiązanie?
Dziękuję kolegom za udział w temacie. M
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: bez hamulców i sprzęgła

Post autor: Romas »

moim zdaniem głupoty gada.
Chłopie jak byś chcial to byś zwerbował kogoś z klubu warszawskiego do ogarnięcia i byś miał po problemie, a tak to dłubiąc i nie mając o tym większego pojęcia będziesz się bujał nie wiadomo ile
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: bez hamulców i sprzęgła

Post autor: infernoblade »

A ja się niestety z tobą nie zgodzę romas. Samo odpowietrzenie pompy abs też jest w stanie pomóc, ale i tak trzeba później odpowietrzyć wszystkie koła. Ta metoda jest dobra jak już pompa hamulcowa nie jest pierwszej świeżości i przy normalnym odpowietrzaniu nie odpowietrzymy samochodu ( nie mówię że to pomoże w tym konkretnym przypadku ) :twisted:
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
kombiwars
Posty: 145
Rejestracja: 2013-09-05 16:58
Samochód: Probe 96r 16v
Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa

Re: bez hamulców i sprzęgła

Post autor: kombiwars »

Odpowiem ROMASOWI tak: niezręcznie mi z racji krótkiego stażu w FPKP i wieku, przekraczającego dwukrotność lat przeciętnego klubowicza - wzywać kogokolwiek na pomoc! No cóż, późno zaczełem się bawić samochodzikami, więc muszę to robić samodzielnie lub płacić.
Ostatnio zmieniony 2014-04-04 21:19 przez kombiwars, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: bez hamulców i sprzęgła

Post autor: Romas »

To się nie wstydź tylko wystarczy poprosić a wszystko stanie się latwiejsze :wink:
Awatar użytkownika
kombiwars
Posty: 145
Rejestracja: 2013-09-05 16:58
Samochód: Probe 96r 16v
Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa

Re: bez hamulców i sprzęgła

Post autor: kombiwars »

Heja! Znalazłem na Allegro - dobrym na każdą okazję (nie reklamuję tego wortalu) zestaw do odsysania z zacisków i jednoczesnym zalewaniem płynu do zbiorniczka za 84 zł z udziałem kompresora (brak w zestawie). W ten sposób postanowiłem zaradzić na teraz i przyszłość. Polecam innym solistom, chociaż nie jestem mizantropem, trudno mi w czasach obłędu komercjalnego wykorzystywać klubowiczów. Ogólnie: bardzo dziękuję za wsparcie wiedzą. Pozdrawiam weekendowo. Mirek
radzio2041
Posty: 28
Rejestracja: 2014-03-16 10:20
Samochód: Probe 94r. 2.5L V6

Re: bez hamulców i sprzęgła

Post autor: radzio2041 »

Ja miałem podobnie, że nie dała się zaraza odpowietrzyć. Wystarczyło wypoziomować samochód, bo stał nierówno ze względu na to, że stał wysoko na lewarku. Wypoziomowałem i wszystko przebiegało jak przykazano.
Awatar użytkownika
kombiwars
Posty: 145
Rejestracja: 2013-09-05 16:58
Samochód: Probe 96r 16v
Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa

Re: bez hamulców i sprzęgła

Post autor: kombiwars »

...wiec, tak: biegałem między zestawami kół LT/PP, PT/LP i odpwietrzałem samodzielnie przy pracującym ABS-ie i rączką od czasu do czasu wspomagałem exodus pęcherzyków. Udało się za drugim razem. Wysprzęglik potraktowałem następująco: strzykawkę 100ml podłączyłem do poluzowanego odpowietrznika za pomocą rurki. Wspólnik odsysał, - ja rączką pompowałem pedał sprzęgła. Sprawnie to poszło! Przeglądu niestety(!) nie przeszedł ze względu na brak skutecznego działania zacisku tylnego, lewego przy zaciągniętym hamulcu pomocniczym. Diagnosta, postawił diagnozę: żle złożono zasisk(!) - a ja się zastanawiam, gdzie popełniłem błąd składając wg jedynego, możliwego schematu oba te zaciski? W zacisku tylnym, oś dźwigni posiada zagłębienie, w którym gnieżdzi się tzw "robaczek". Drobiazd ten, odziaływuje ruchem posuwistym na oś tłoczka. Zastanawiam się, czy nie należy pokręcić elementem regulacyjnym w postaci podłużnego trybu z podejściem imbusowym 4 mm? Czeka mnie w niedzielę dalsza zabawa. Czytającym życzę udanej niedzieli. M
Ostatnio zmieniony 2014-04-06 12:11 przez kombiwars, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: bez hamulców i sprzęgła

Post autor: quarth »

imbusowym dla scislosci
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
kombiwars
Posty: 145
Rejestracja: 2013-09-05 16:58
Samochód: Probe 96r 16v
Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa

Re: bez hamulców i sprzęgła

Post autor: kombiwars »

Istotna uwaga
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: bez hamulców i sprzęgła

Post autor: Romas »

a ja wole ampulowy :twisted: :mrgreen:
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”