Sprzęgło

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Czy to o tej calibrze piszesz?
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... &start=225
Stala praktycznie na przeciw Probaska.
Ps.Po wejściu na link zjedz myszką za połowę strony :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

roberto pisze:Silnik rewelacja( poza tym że nie włącza się chłodnica)
Sprawdź i ew. wymień czujnik wentylatora. Bierkuś ostatnio przerabiał temat.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
stome
Posty: 11
Rejestracja: 2005-06-30 08:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Legnica

Pedał sprzegłą nie wraca po wciśnięciu

Post autor: stome »

Witajcie, mam problem z pedałem sprzegła.Przestał mi odskakiwać przy wyciskaniu i bierze dopier na samym końcu.Nie wiem,co mogło być tego przyczyną.Biegi moge zmieniać,ale muszę sprzegło wcisnąć do podłogi i nie wraca na swoje miejsce,tylko zostaje na dole centumetr się cofa i można w sumie normalnie jechać.Co może być przyczyną.Czy oprócz linki jest jakiś układ hydrauliczny?Za co się zabrać najpierw?
Red Probe I 2,2 GT 92 r (USA) Legnica
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

po pierwsze nie ma linki w układzie sprzęgła - to jest układ hydrauliczny taki jak układ hamulcowy tylko bez pompy wspomagania.
Jeden tłoczek (master)masz pod pedałem sprzęgła, a drugi (slave) przy skrzyni biegów od przodu auta (jak się schylisz to za hłodnicą jest taki mały tłoczek naciskający na wajchę w skrzyni)

Są takie możliwości awarii:

1.padł master (mokro w aucie na podłodze)
2.padł slave (zobaczysz wyciek przy tłoczysku)
3.brak płynu w zbiorniczku (DOT3)
Obrazek
4.zapowietrzony układ (na 95%) - trzeba odpowietrzyc tak jak hamulce. Odpowietrznik jest przy tłoczku przy skrzyni.

Powodzenia :D
Awatar użytkownika
Anyszes
Posty: 630
Rejestracja: 2005-04-11 19:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Police

Post autor: Anyszes »

nie koniecznie ... ja ak miałem ... nazwany przez ciebie Master Tłok :p się "zatarł"... i niestety nie obeszło się bez odkręcenia go i siłowego "odcięcia" bo to plastikowy tłok jest ... :p
a Odpowietrzenie to lepiej zrób tak:
odkreć odpowietrznik który jest przy wysprzęgliku na dole przy skrzyni biegów teraz odkręć kurek od wlewu płynu do sprzęgła i jeśli masz drugi taki to zrób w nim dziurkę i dorób kawałek rórki jesli nie to na ciągnij na wlew np. dętkę a z drugiej strony rurki lub dętki dmuchaj i tak przedmuchasz cały układ na dole wyleci płyn wraz z resztkami powietrza i będzie sam płyn w układzie (tak robia w serwisie Mazdy) Patent Miha :D
UNITE AND WIN
Obrazek
Awatar użytkownika
Natan
Posty: 1521
Rejestracja: 2005-03-13 22:13
Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=7333
Lokalizacja: Zawidów

pedał sprzegła

Post autor: Natan »

mam to samo trzeba moze zmienic oring na tłoczku ja nawinołem nitke nulonowa w styczniu i tak jezdze do tej pory niewiem jak długo jeszcze ale działa pozdrawiam :( :wink: :wink:








Igen 2.2 GT 89r USA FULL VERSION
____________________________________
Awatar użytkownika
Natan
Posty: 1521
Rejestracja: 2005-03-13 22:13
Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=7333
Lokalizacja: Zawidów

pedał sprzegła

Post autor: Natan »

Sory zbyt chaotycznie napisałem sciagnełem oring nawinołem nitke w ten rowek nałozyłem oring i na tak zregenerowanym tłoczku jezdze od stycznia reperaturka kosztuje ok 30.00 zeta pozdro







Igen 2.2 GT 89r USA FULL VERSION
neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Post autor: neo61 »

Witam.Ja miałęm dokładnie ten sam problem zaraz po kupnie probasa.dokładnie taki sam!!Więc kupiłem "reperaturke wysprzęglika" do Mazdy 626 GD w sklepie Japan Cars.Koszt to 29 zl.Połozylem sie pod aut.Wykręciłem wysprzęglik(20 minut) , rozebralem go na części(15 minut), wymieniłem wszystkie gumki jakie były, złozyłem i zamontowałem.Odpowietrzyłem i sprzegło przez rok( do sprzedaży:(() chodziło jak nowe.Myślę ,że koszt niewielki i czasu też niewiele stracisz ale warto spróbować.Pozdrawiam
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO

Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...

Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Może i głupawe pytanie, no ale słyszałem mnóstwo wersji - chciałbym je wszystkie zweryfikować. Jak możemy najłatwiej sprawdzić sprzęgło podczas jazdy? Tak, żeby wynik testu był jak najbardziej klarowny.

Słyszałem o takiej wersji:

90 Km/h, piąty bieg, wciskamy sprzęgło i szybko puszczamy (bez dotykania innych pedałów). Szarpnie - okej, nie szarpie - wymienić.

?

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Jeżeli będziesz jechał jednostajnie 90km/h to nic nie poczujesz, jeżeli już to na 5-biegu podczas przyspieszania wciśnięcie na chwilę i puszczenie, tylko, że jak przedobrzysz z obrotami możesz spalić sprzęgło, a przynajmniej przegrzać.

Jak sprzęgło zaczyna się kończyć to czuć na przyspieszaniu przy zmianie biegów, bo wskazówka od obrotów idzie do góry i dopiero opada po kilku sekundach.

Pozdro! :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

jest jeszcze taka metoda:

zaciągnij mocno ręczny i rusz z np 2 albo 3 jak obroty wzrosną a auto będzie stało w miejscu to masz zużyte sprzęgło.
Jak sprzęgło jest dobre to nie ma szans by rozpędzić silnik.
Oczywiście trzeba to zrobić tam gdzie jest dobra przyczepność.
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

Anonymous pisze:To wyprowdzcie mnie z kolejnego błędu gdzie jest pompa wspomagania
sprzęgła i jeśli jest hydrauliczne to czemu u większości ciężko on chodzi
i nie jest to kwestia sprawności sprzęgła ani docisków
nie ma pompy wspomagania - wystarczy różnica średnic tłoka przy pedale i przy skrzyni.
Sprzęgło jest na 100% hydrauliczne.
Jeżeli chodzi ciężko to pewnie jest utrata ciśnienia w tłoczkach
(u mnie chodzi normalnie i w autach którymi jeździłem też raczej było ok - może Ci się wydaje że chodzi ciężko)

Pozdrawiam


Przypominam o nie pisaniu postów jeden pod drugim i używaniu funkcji "Zmień". W przeciwnym wypadku będą one usuwane.
V.
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Jeżeli chodzi ciężko to pewnie jest utrata ciśnienia w tłoczkach
no właśnie.Mi chodzi ciężko, nawet bardzo i się zastanawiam, czy to przypadkiem nie wina docisku lub łożyska. A to co powiedziałeś to dlamnie nowe info. Da się to sprawdzić ??
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

myślę, że należałoby rozebrać tłoczek przy pedale i obejrzeć uszczelniacz.
Ale może się mylę - zastanawiam się czy gdyby puszczał uszczelniacz czy nie byłoby wycieku na zewnątrz...

A może po prostu coś jest przytkane? Może jakiś kawałek uszczelki zatkał przewód?

tak to wygląda:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2006-01-13 23:21 przez Gacek Wrocław, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

U mnie też chodzi ciężko. Gdy na przykład czekałem na jakimś skrzyżowaniu z wciśniętym dłużej sprzęgłem, to później aż miałem zakwasy w nogach. Przy pedale jest sprężyna, która odbija pedał z powrotem. Może (między innymi) ona jest strasznie mocna i dlatego tak ciężko chodzi?
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

tą sprężynę to w ręku rozciągniesz hehe. Zapowietrz układ, to zobaczysz że nawet nie podniesie pedału z podłogi :)
A co do przytkania, to nie przypuszczam. Przepłukiwałem układ i nie było oporów, więc i podczas pracy nie powinno.
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
mario6264
Posty: 76
Rejestracja: 2005-09-14 16:26
Samochód: ford probe I 2.2 gt 91 r
Lokalizacja: Jasło

Post autor: mario6264 »

Witam wszystkich ostatnio miałem okazje zmieniać sprzęgło w oplu vectrze2,016v na nowe bo już ślizgało .Wymieniłem mu komplet tarcza ,docisk, łożysko Chociaż docisk niby był bobry ale sprzedają kompletne Po założeniu gość stwierdził że chodzi o niebo lżej niż poprzednio.Faktycznie tarcze miał spaloną a łożysko miało straszne luzy ale było w całości trochę może przycierało o prowadnicę .Może coś podobnego jest w waszych furkach .Ja w swoim probku nie stwierdziłem żeby jakoś ciężej chodziło np od opla bo miałem okazje sprawdzić też miał chydrauliczne sprzęgło.
Awatar użytkownika
cevinek
Posty: 363
Rejestracja: 2004-08-28 12:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Sprzęgło - nisko bierze pedal sprzegla

Post autor: cevinek »

No i mam kłopot.

Jak wracałem ze zlotu, zauważyłem ( za Łodzią) , że sprzęgło coraz niżej łapie...

Zatrzymałem się na stacji , maska do góry no i ... no tak mało płynu , a właściwie brak całkowity ...
Było tyle co kot napłakał na dnie zbiorniczka.

Kupiłem na stacji płyn dolałem. 100 km dalej sprzęgło zaczęło jakby działać normalnie , ale dziś rano jak wsiadłem do mojego bolida "o zgrozo" znów łapie prawie na końcu .
Pocisnąłem troszkę na pedał i jakby znów się troszkę polepszyło, no i stąd moje pytanie:\
Czy trzeba odpowietrzać układ sprzęgła ?
Jeśli tak to jak to zrobić?
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sprzęgło.

Post autor: Sh(.)(.)ters »

cevinek pisze:Pocisnąłem troszkę na pedał i jakby znów się troszkę polepszyło (...)
A płyn Panie masz tym razem? Jak nie masz lub ubyło to prawdopodobnie przesączył się wysprzęglikiem. Wymień lub zregeneruj wysprzęglik. Ostatnio Nanie uciekł cały płyn z układu w W-wie ale przyczyna była inna - pękł jeden z przewodów gumowych.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Dokładnie.
Sprawdź zymering na wysprzęgliku.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
cevinek
Posty: 363
Rejestracja: 2004-08-28 12:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: cevinek »

Tak płynu jest teraz OK...
Wycieka ale baaardzo powoli....ostatnio dolewałem w zeszłym roku przed BORKAMI i teraz zapomniałem o tym...
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

A ja tak przy okazji mam pytanko dotyczące ciężko pracującego sprzęgła.
Czy taki objaw zawsze ma coś wspólnego z dociskiem ? czy może być sytuacja że układ jest szczelny, ale kiepawo podaje ciśnienie (wysprzęglik, pompka) i też będzie słabo pracować ??
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
cevinek
Posty: 363
Rejestracja: 2004-08-28 12:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: cevinek »

No i jest CACY.

WIELKIE dzięki Kamil za poradę jak odpowietrzyć ten Układ...

Wszystko działa...a wyciek ...błachostka ...słabo dokręcona opaska na przewodzie...
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

A u mnie no i dupa :( Żeby nie tworzyć nowego tematu dołączam sie do niego niestety :( Po chwilach wielkiej radości i 3 godzinnej walce z zamontowaniem upragnionego chipa udał mi się zamontować i przetestowałem samochód chodzi normalnie obroty ok wszystko git wsiadam do bryki jedynka, dwójka itd. wszystko dobrze doładowanie 16 pis itd. Ale cyrki zaczęły sie dziać przy drugim starcie 1- 30 km/h 2- 60 km/h a obroty przy tych prędkościach były rzędu 6 tyś normalnie myślałem że ... mnie strzeli jak ... nie to to drugie. Myślę że pizdneła (skończyła sie) tarcza sprzęgła co wy o tym myślicie ?? Może przydał by sie tuning sprzęgła jak to zrobić i w ogóle co gdzie jak i za ile, bo ja już normalnie z nerw nie mogę. Do tego przewody paliwowe ze złości pourywałem w kanale bo przepróchniały i jestem zdrowo wkurzony.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
MARCO
Posty: 76
Rejestracja: 2005-03-15 13:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Wolin

Post autor: MARCO »

O Bogdanie przy takich modyfikacjach to co najmniej wypolerowany docisk i jakiś delikatny spiek...np. od Radzikowskiego :arrow: http://www.sprzegla.com/ Zadzwoń i napisz co ci doradził, facet zna się na rzeczy. PS. Jakiego chipa masz ?
PROBE GT TURBO prawie MUSTANG COBRA

Moc jest Bogiem,prędkość nałogiem,maszyna moją miłością,turbo koniecznością !!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”