Mam problem z automatem

Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Mam problem z automatem

Post autor: Maciucha »

Szkoda, że wyciągałeś. Na pw. podam Ci nr telefonu. W razie potrzeby dzwoń (byle nie przed 12tą), najlepiej po 16tej. W miarę możliwości postaram się pomóc.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Automat. skrzynia problem

Post autor: OLEY »

Czy ktoś z Was orientuje się (na 100%), czy automat od 2.2 pasuje do silnika 3.0?
To jest ta sama skrzynia?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Automat. skrzynia problem

Post autor: Robert »

3.0 i GT :arrow: tak.
Rurki do chłodniczki oleju są trochę inaczej poprowadzone, zapewne ze względu na silnik.
skrzynia.gif
spec.gif
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Automat. skrzynia problem

Post autor: OLEY »

Robert pisze:3.0 i GT :arrow: tak.
Jak od GT?
GT były w automacie? :shock:

Widzę, że stosunek momentu obrotowego w GL jest inny.

Będzie problem, gdybym założył od GL-a, lub od Mazdy 626 GD?

Gdzie ja znajdę automat od GT...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: Automat. skrzynia problem

Post autor: vitek »

był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Automat. skrzynia problem

Post autor: OLEY »

Zaciągnąłem...
Odpisali tak, jak się spodziewać można było.

Niestety nie mają... :1111_placz:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Automat. skrzynia problem

Post autor: Eli »

a Ty koniecznie potrzebujesz nową skrzynię, czy nie znasz nikogo kto by ją dobrze wyremontował ? Bo jeśli to drugie to znam kogoś kto zrobi to porządnie, no tyle, że to tanie nie jest :(
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Automat. skrzynia problem

Post autor: OLEY »

Eli pisze: czy nie znasz nikogo kto by ją dobrze wyremontował ?
Ano nie znam... :(
Problem jeszcze w tym, żeby dobrze zdiagnozować awarię i ewentualnie wycenić naprawę.
Eli pisze: znam kogoś kto zrobi to porządnie, no tyle, że to tanie nie jest :(
Właśnie...
Eli pisze:a Ty koniecznie potrzebujesz nową skrzynię,
Nową w sensie drugą (używaną - sprawną).
Prawdopodobnie koszt będzie mniejszy niż naprawa starej...
Zwłaszcza, że w tej co mam mieszał Kalli... :twisted:

Objawy są takie, że jeździć można tylko na L - dwa biegi, no i wsteczny.

Bardzo prawdopodobne, że to tarczki.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
dudus
Klubowicz
Posty: 75
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Samochód: Ford PROBE GT '90
Lokalizacja: Klucze
Kontakt:

Re: Automat. skrzynia problem

Post autor: dudus »

Witam
Z autopsji wiem, że nie opłaca się kombinowac z innymi skrzyniami do innych modeli tego samego samochodu
automat GL jest inny niż automat GT
Najlepiej poswiecic pół dnia i samemu dojsc co jest nie tak
odsylam do :
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=16051
w razie pytan sluze pomoca
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP 😁
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Automat. skrzynia problem

Post autor: Maxxum »

OLEY pisze:
Eli pisze: czy nie znasz nikogo kto by ją dobrze wyremontował ?
Ano nie znam... :(
Problem jeszcze w tym, żeby dobrze zdiagnozować awarię i ewentualnie wycenić naprawę.
Eli pisze: znam kogoś kto zrobi to porządnie, no tyle, że to tanie nie jest :(
Właśnie...
Eli pisze:a Ty koniecznie potrzebujesz nową skrzynię,
Nową w sensie drugą (używaną - sprawną).
Prawdopodobnie koszt będzie mniejszy niż naprawa starej...
Zwłaszcza, że w tej co mam mieszał Kalli... :twisted:

Objawy są takie, że jeździć można tylko na L - dwa biegi, no i wsteczny.

Bardzo prawdopodobne, że to tarczki.
Jak robiłem przegląd swojego Probe, to był to zakład który specjalizuje sie w remoncie skrzyń biegów automatycznych. Opisałem gościowi objawy jakie wystąpiły w tym LX-ie i gościu stwierdził, że to nie będą tarczki, że są inne objawy. Niestety nie pamiętam jaką podał wtedy przyczynę.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Automat. skrzynia problem

Post autor: Robert »

-- oryginalny post 2010.09.06 07:59 --

Wstyd pytać takiego starucha (stażem), jak Ty, który na pewno ma to w małym palcu, ale czy sprawdziłeś kody błędów skrzyni?
:arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=8923
Bo nie napisałeś, że nie wyświetliło żadnego.

-- dodano 2010.09.22 14:45 --
OLEY pisze:
Robert pisze:3.0 i GT :arrow: tak.
Jak od GT?
GT były w automacie? :shock:

Widzę, że stosunek momentu obrotowego w GL jest inny.

Będzie problem, gdybym założył od GL-a, lub od Mazdy 626 GD?

Gdzie ja znajdę automat od GT...
:arrow: http://atxprobes.com/atxinfo.html
This transaxle breaks down into three specific categories: The 1987 2.2L Mazda 626 vehicle ONLY, 1988- 92 non-turbo 2.2L vehicles and 1988-92 turbo & 3.0L V-6 vehicles.
ident_1.GIF
ident_1.GIF (9.27 KiB) Przejrzano 12165 razy
ident_2.GIF
ident_2.GIF (9.02 KiB) Przejrzano 12165 razy
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Automat. skrzynia problem

Post autor: wujeksex »

OLEY tak czytam i patrzę na tę skrzynię, i wydaje mi się, że w czarnym mam taką.
Musimy je dokładnie obejrzeć, bo może się okazać, że to te same skrzynie.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
nomysz
Posty: 55
Rejestracja: 2013-05-20 00:32
Samochód: I gen 89 r. 2.2 LX USA
Galeria: viewtopic.php?t=21501
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Skrzynia - czemu sie zablokowala

Post autor: nomysz »

Witam,
Posiadam mojego Probe z automatyczną skrzynią biegów i mam pewien problem z nią. Otóż czasami auto nie odpala mi na pozycji P dopiero muszę zmienić na N i wtedy odpala. Jednakże raz się zdarzyło, że nawet w pozycji N nie odpalił i dopiero po kilku zmianach z P na N i odwrotnie w końcu odpalił.Pierwszy raz jeżdżę z automatyczną skrzynią i jeszcze jej do końca nie rozpracowałem. Co to może być, że się zapłon blokuje? Z góry dzięki za odpowiedź. :)
Dzięki za przeniesienie do odpowiedniego tematu.
Mateusz
Posty: 19
Rejestracja: 2012-08-12 20:43

Re: Mam problem z automatem

Post autor: Mateusz »

Pewnie wina czujnika umieszczonego w skrzyni, którego zadaniem jest niemożliwość odpalenia auta w pozycjach do jazdy. Ewentualnie może to być spowodowane luzami na drążku.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mam problem z automatem

Post autor: OLEY »

nomysz pisze:Otóż czasami auto nie odpala mi na pozycji P dopiero muszę zmienić na N i wtedy odpala. Jednakże raz się zdarzyło, że nawet w pozycji N nie odpalił i dopiero po kilku zmianach z P na N i odwrotnie w końcu odpalił
Przerabiałem to w trzech automatach i powiem szczerze, że do końca nie znam przyczyny...

Bardzo prawdopodobnym jest to, co napisał Mateusz. Obstawiałbym jeszcze taki jeden mały element znajdujący
się pod wajchą zmiany biegów, ale pewności nie mam, czy może to mieć związek.

Cholerka, nie mogę znaleźć zdjęcia, ale postaram się zejść do auta i zrobić fotę tego 'czegoś". :wink:

W sumie czasami pomagało kilkukrotne przekręcenie stacyjki (na początku myślałem, że tam tkwi problem) czasem wystarczyło
przy próbie odpalenia kilkukrotne naciśnięcie hamulca (również myślałem, że to jakiś czujnik przy pedale), czasami
wystarczyło przesunąć wajchę, a czasami trzeba było się tą wajchą zdrowo namachać, żeby zaskoczył...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
nomysz
Posty: 55
Rejestracja: 2013-05-20 00:32
Samochód: I gen 89 r. 2.2 LX USA
Galeria: viewtopic.php?t=21501
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: Mam problem z automatem

Post autor: nomysz »

A może to być wina szczotek w rozruszniku? Ktoś mi tak mówił żeby je może sprawdzić.
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Mam problem z automatem

Post autor: Patryk- »

Z tego co pamietam to pod wajhą od biegów był taki mały silniczek i on cos tam przesówał, jak go recznie przestawiłem to lx odpalał ale to bylo chyba też powiązane z przyciskiem drążka ktory blokował przestawienie dzwigni... dlatego nie drąże dalej zeby bajek nie pisać :-)
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mam problem z automatem

Post autor: OLEY »

nomysz pisze:A może to być wina szczotek w rozruszniku? Ktoś mi tak mówił żeby je może sprawdzić.
Możliwe, ale bardzo mało prawdopodobne.

Za dużo automatów ma ten sam problem, co raczej przekreśla kończące się szczotki.
Aczkolwiek sprawdzić nie szkodzi. :wink:
Patryk- pisze:Z tego co pamietam to pod wajhą od biegów był taki mały silniczek i on cos tam przesówał, jak go recznie przestawiłem to lx odpalał
Właśnie o tym pisałem wyżej, z tym, że to raczej silniczek nie był.

Miałem zrobić zdjęcie, ale za dużo gratów musiałbym wyciągnąć, żeby się tam dostać...

Może, jak znajdę więcej czasu...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Re: Mam problem z automatem

Post autor: Jedrek »

Ja mam podobnie w sharanie, jak przy....le w skrzynkę przekaźników to odpala.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mam problem z automatem

Post autor: OLEY »

Znalazłem chwilę. :wink:

Co prawda nie udało mi się dostać do tego na tyle, żeby chociaż przeczyścić dla lepszego wyglądu, ale coś tam pstryknąć z daleka mogłem.

Pierwsza fotka: ("czysta" w sensie bez moich gryzmołów, żeby można było sobie podpatrzyć elementy)

DSC01176.JPG

Druga: (ta sama, ale już z opisem)

DSC01176 - Kopia.JPG

Teraz tak:

Niebieski kolor - wajcha - wiadomo o co chodzi bez filozofii. :wink:

Czerwony - odpowiednio wyprofilowany pręt, którego drugi (dolny) koniec wchodzi w plastikowe oczko
suwaka zaznaczonego na zielono, poruszającego się, jak pokazuje żółta strzałka.

Suwak ten wchodzi i wychodzi z elektronicznego elementu w fioletowej ramce.

Pierwszym (górnym) końcem pręta steruje zaznaczone na poniższym zdjęciu plastikowe "coś" :wink: ,
które zmienia położenie w zależności od przesunięcia wajchy.

DSC00134.JPG

Hmm... Nie wiem, czy to jasno opisałem, ale często było trzeba właśnie tam "pogrzebać" palcem i wtedy odpalał. :D

Pewnie o tym też pisał Patryk:
Patryk- pisze:Z tego co pamietam to pod wajhą od biegów był taki mały silniczek i on cos tam przesówał, jak go recznie przestawiłem to lx odpalał
Czy problem leży w tym? - nie wiem.

Może pokuszę się o rozebranie tej elektronicznej puszeczki, albo przynajmniej (jak się dokopię :wink: )spróbuję wyczaić
dokąd idą przewody od niej, ale pewnie idą w wiązkę, czyli szukanie wiatru w polu... :twisted: :wink:

Ewentualnie ktoś z serwisówką (i z czasem! :D ) poszuka schematu? :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
nomysz
Posty: 55
Rejestracja: 2013-05-20 00:32
Samochód: I gen 89 r. 2.2 LX USA
Galeria: viewtopic.php?t=21501
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: Mam problem z automatem

Post autor: nomysz »

Dzięki za poświęcony czas. Muszę to rozebrać i się tym pobawić trochę, a może coś się naprawi:)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”