Strona 1 z 1

Rozbiórka skrzyni

: 2017-01-28 22:31
autor: Prezes5G19
Zakładam nowy temat związany z rozbiórką i składaniem skrzyni oraz wymianą jej podzespołów .
Potrzebuję rad , instrukcji , zdjęć - jakichkolwiek wskazówek od ludzi znających temat , dotyczących jak powinien być poskładany zamek wodzików zaznaczony na zdjęciu . Przy rozbieraniu nie zwróciłem uwagi w jakim położeniu powinien być założony. O samej skrzyni wiem dużo ale nie wszystko . Poznałem jej słabe ogniwa i wiem dlaczego nasze girboxy pracują jak pracują. Liczę na pomoc starych wyjadaczy i mam nadzieję uzyskać dobre rady od Romusia :mrgreen: skoro rozebrał ich kilka
Nie chcę eksperymentować ,tracić i czasu i nerwów na zakładanie i demontaż skrzyni :newcry:

Re: Rozbiurka skrzyni

: 2017-01-28 22:41
autor: Benet
To ja zadam pytanie może głupie a może mądre, skoro poznałeś tajniki tej skrzyni :D Wsteczny bieg jest synchronizowany czy nie?

Re: Rozbiurka skrzyni

: 2017-01-28 22:48
autor: infernoblade
Zakładam, że nie, widać na zdjęciu ;)

Re: Rozbiurka skrzyni

: 2017-01-28 23:11
autor: Prezes5G19
Nie . Nie jest . Patrząc na działanie tej skrzyni nazwałbym to ,,pół synchronizacja ''
Niebawem wyjaśnię dlaczego i jakie kroki poczyniłem żeby to zmienić. Nie będę ukrywał że tylko dlatego rozebrałem skrzynie żeby się dowiedzieć czemu wsteczny szwankuje. 8)
Na zdjęciu nie widać kółka wstecznego :wink:

Re: Rozbiurka skrzyni

: 2017-01-28 23:14
autor: Benet
Jak wymienię w końcu te poduszki skrzyni na poliuretan (niech się cieplej w końcu zrobi) to dam znać czy wsteczny będzie wchodził za każdym razem :D Jak będzie trochę sztywniej skrzynia spięta to możliwe że będzie wchodził jak w masełko. Faktycznie ten wsteczny to ciekawa sprawa bo nieważne w jakim stanie się ma skrzynie i ile przebiegu to raz na jakiś czas się zdarzy, że nie wbija za pierwszym.

Re: Rozbiurka skrzyni

: 2017-01-29 18:02
autor: infernoblade
Prezes5G19 pisze: Na zdjęciu nie widać kółka wstecznego :wink:
Jest widoczny pomiędzy wałkiem atakującym a widełkami, tak mi się wydaje :wink:

Re: Rozbiórka skrzyni

: 2017-02-02 20:57
autor: Prezes5G19
Ołkej :D Złożyłem dziś skrzynię na sucho , wszystko się kręci , przesuwa i obraca . Mogę się podzielić uwagami dotyczącymi rozbiórki i składania jeśli kiedyś ktoś będzie to robił .
Teraz kilka rzeczy które rzuciły mi się w oczy po dokładnym umyciu wszystkich elementów .
1 to syf osadzony na każdej powierzchni . Mimo że olej wymieniany był całkiem niedawno to wewnątrz osadzony był szlam . Nie sprzyjał on pracy synchronizatorów , przesuwając przesuwką zacinała się ona lub ciężko pracowała . Po rozebraniu samego synchronizatora , dokładnym wyczyszczeniu w benzynie i ponownym złożeniu pracował o niebo lepiej . W tym momencie gdybym wymieniał olej w skrzyni to przepókałbym ją solidną dawką benzyny pod ciśnieniem . Teraz wiem że sama wymiana oleju to taki pół środek . No chyba że robi się to regularnie od nowości , no ale takich członków tutaj raczej niema , który miał by salonowego proba.
2 to '' stępiona '' powierzchnia koła biegu wstecznego , wałka głównego i synchronizatora biegu pierwszego i drugiego . Jako że wsteczny nie jest synchronizowany ma to ogromne znaczenie w czasie załączania biegu . Stan tychże kół przedstawiają fotki niestety niezbyt dobrej jakości . Kroki jakie poczyniłem aby to zmienić to naostrzenie zębów na każdym kole mini szlifierką . Podczas ręcznej zabawy wstecznym po tym zabiegu wskakiwał za każdym razem bez problemu . Zobaczymy jak to będzie wyglądało podczas pracy już w samochodzie .
3 to wytarta powierzchnia widełek w miejscu styku z kołem synchronizatora . Powstaje tam niewielki luz który na pewno nie będzie sprzyjał komfortowi przełożeń .
W skrzyni zostały wymienione wszystkie uszczelnienia tj.
- uszczelniacze półosi
- O-ringi sworznia wybieraka i czujnika prędkości
- Simmering wałka sprzęgłowego
- Uszczelniacz trzonka wybieraka - Ten mi dziś wypadł podczas zabawy biegami na sucho. Został osadzony na uszczelniaczu do silników.
Reasumując nie jest to idealna konstrukcja , wykonana jest z niskiej jakości materiałów jak na tą część samochodu która pracuje pod dużymi obciążeniami .