Sprawdzanie poziomu oleju w 2.0 16V

1993..1997

Sprawdzanie poziomu oleju w 2.0 16V

Postprzez Roswell » 2006-09-01 10:59

Witam serdecznie mam taki problem gdy wyciągam bagnet żeby sprawdzić poziom oleju to czuje jak się o coś ociera i często jak go wyciągnę to jest praktycznie cały suchy a na przykład nad kreska F jest go troche. A raz mi się tak zdarzyło że na jednej stronie miarki nic nie było a na drugiej było równo z F. Czy to normalne? Dodam tylko że auto stoi prosto.
EDIT: I jeszcze jedno pytanie :) Czy jak odkręce korek oleju i popatrze do środka czy jest jakiś orientacyjny poziom ile tam powinno być oleju?
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Avatar użytkownika
Roswell
 
Posty: 440
Dołączył(a): 2006-09-01 10:12
Lokalizacja: Ustroń
Galeria: viewtopic.php?t=9688

Postprzez P.I.M.P.O. » 2006-09-01 11:20

jak odkręcisz korek to nie zobaczysz oleju (poza tymi resztkami które będą na ściankach)

obejrzyj tą rurkę w którą się wkłada bagnet - może masz gdzieś załamaną?

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Avatar użytkownika
P.I.M.P.O.
 
Posty: 928
Dołączył(a): 2004-09-20 19:55
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez crupek » 2006-09-01 13:31

a może poprostu masz za nisko otwarta maskę ?? i zahaczasz o krawędź ??
Sprawdź jak zarabiam na paliwko ;) http://crupek.pl/zarabiaj
Avatar użytkownika
crupek
 
Posty: 631
Dołączył(a): 2006-07-21 19:45
Lokalizacja: Głogów Wrocław
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043

Postprzez Roswell » 2006-09-01 14:51

No cóż to do czego wsadza się bagnet wygląda na proste i maska też jest na odpowiedniej wysokości :) Tak dla pewności zapytam czy na dole też macie ja tak troche przekrzywiona cos w rodzaju
I
\
I
I jeszcze jedno pytanie zadam tutaj, bo nie chciał bym żeby mnie uznano za jakiegoś spamera, bo to w końcu mój pierwszy dzień tutaj :)
Więc czym były napełniane klimatyzacje w probe? Oby nie freonem hehe
Pytam ponieważ nie mogę znaleźć pod maską żadnej nalepki z informacją a instrukcji obsługi nie posiadam niestety(może jest gdzieś w wersji elektronicznej? niekoniecznie po polsku).
Pozdrawiam Marcin
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Avatar użytkownika
Roswell
 
Posty: 440
Dołączył(a): 2006-09-01 10:12
Lokalizacja: Ustroń
Galeria: viewtopic.php?t=9688

Postprzez P.I.M.P.O. » 2006-09-01 15:17

były dwa czynniki:
stary R12
nowy R134
zależy z którego roku masz proba

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Avatar użytkownika
P.I.M.P.O.
 
Posty: 928
Dołączył(a): 2004-09-20 19:55
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez tofil » 2006-09-01 17:08

P.I.M.P.O. napisał(a):
zależy z którego roku masz proba

pozdro

93 jak napisał w stopce :wink: Fabrycznie R12.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Avatar użytkownika
tofil
 
Posty: 458
Dołączył(a): 2005-03-08 21:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez P.I.M.P.O. » 2006-09-01 18:23

wcześniej nie miał stopki :)

pozdro

ps. potwierdzam R12 :)
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Avatar użytkownika
P.I.M.P.O.
 
Posty: 928
Dołączył(a): 2004-09-20 19:55
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Roswell » 2006-09-01 20:05

Dzięki :) Rozumiem że ten czynnik R12 jest nadal legalny i można go dostać do uzupełnienia?
Mam jeszcze jakieś pytania i stopniowo będę uzupełniał hehe
Od czego jest pokrętło INT tam gdzie włącznik wycieraczek :)
Na czym polega opcja VENT na pokrętle nawiewu? To jest jeszcze coś z klima czy jak, do czego to służy?
To by było chyba na tyle :)
Jeszcze raz dziękuje(fajna z was ekipa :))
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Avatar użytkownika
Roswell
 
Posty: 440
Dołączył(a): 2006-09-01 10:12
Lokalizacja: Ustroń
Galeria: viewtopic.php?t=9688

Postprzez Voodoo » 2006-09-01 20:19

Niestety ale R12 jest już zabronione, więc ciężko z jego napełnieniem, bo jeśli ktoś go jeszcze posiada to jest to nielegalne, a do tego może mieć bardzo zanieczyszczony spuszczany np. z chłodni i na pewno bardzo drogo.
Moja propozycja to przerobienie instalacji na R134, a koszt taki wacha się ok. 500 zł np. pod Warszawą wraz z gwarancją i napełnieniem.
Ustawienie VENT to pozycja która ustawia klapy wentylacji tylko i wyłącznie na przednie kratki. Na tej pozycji klimatyzacja nie działa podobnie jak na FLOOR. Reszta ją załącza.
INT chyba służy do ręcznego podnoszenia świateł, ale chyba był taki przycisk wyłącznie w '93. Tego ostatniego nie jestem pewien :)
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Voodoo
 
Posty: 1604
Dołączył(a): 2005-02-06 18:23
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Galeria: viewtopic.php?t=5493

Postprzez P.I.M.P.O. » 2006-09-01 23:16

INT to taki fajny bajerek do przyspieszania/zwalniania wycieraczek na najwolniejszym biegu :)

masz Voodoo rację - guzik do podnoszenia świateł był tylko w roczniku 93 ale znajduje się on na konsolce tam gdzie spryskiwacz tylnej szyby, ogrzewanie bądź wycieraczka tylnej szyby

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Avatar użytkownika
P.I.M.P.O.
 
Posty: 928
Dołączył(a): 2004-09-20 19:55
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Ronin » 2006-09-02 01:32

P.I.M.P.O. napisał(a):INT

Intensive.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Avatar użytkownika
Ronin
 
Posty: 957
Dołączył(a): 2005-09-26 14:56
Lokalizacja: Oława
Galeria: viewtopic.php?t=7575

Postprzez Voodoo » 2006-09-02 10:28

No faktycznie :oops: a mnie się coś głupio skojarzyło właśnie z okolicą przełącznika tylnej wycieraczki :wink: :lol:
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Voodoo
 
Posty: 1604
Dołączył(a): 2005-02-06 18:23
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Galeria: viewtopic.php?t=5493

Postprzez tofil » 2006-09-02 13:28

Alternatywą niedozwolonego R12 jest czynnik o nazwie bodajże R413. Jest dozwolony ale są różne zdania na jego temat. Odwiedź speców ok klimy. Int dokładnie służy do ustalenia czasu taktowania wycieraczek 1 biegu.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Avatar użytkownika
tofil
 
Posty: 458
Dołączył(a): 2005-03-08 21:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez MJ#23 » 2006-09-21 12:08

Panowie a czy jak wlałem za dużo oleju jest możliwe dymienie?Najpierw dolałem a potem zacząłem się zastanawiać czy to jest wogóle potrzebne!?Pozdrawiam
MJ#23
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2006-05-21 16:45
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Probiacz2000 » 2006-09-21 12:25

ja wlales za duzo mozliwe jest dymienie. Olej sie wypali i dojdzie do normy.
Tez mam takie pytanko. Ile dolewacie do swojego probe oleju miedzy wymianami ? mi wychodzi srednio 1L(!!!) na 1000km i sie zastanawiam czy jest w ogole sens wymieniac olej skoro go tyle musze dolewac... ;//
Probiacz2000
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2006-02-07 22:22

Postprzez MJ#23 » 2006-09-21 12:29

Ja też tyle dolewam i nie wiem czy to dobrze czy nie,ale jeździ i o to chodzi
MJ#23
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2006-05-21 16:45
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez crupek » 2006-09-21 13:01

Probiacz2000 napisał(a):ja wlales za duzo mozliwe jest dymienie. Olej sie wypali i dojdzie do normy.
Tez mam takie pytanko. Ile dolewacie do swojego probe oleju miedzy wymianami ? mi wychodzi srednio 1L(!!!) na 1000km i sie zastanawiam czy jest w ogole sens wymieniac olej skoro go tyle musze dolewac... ;//

Że co ?????
MJ#23 napisał(a):Ja też tyle dolewam i nie wiem czy to dobrze czy nie,ale jeździ i o to chodzi

Masakra 2.0 16V nie powinien w ogole brac oleju a juz na 1000 km. nie ma mowy o kropelce nawet:)
POZDRAWIAM i radze wziać się za silnik :!:
Sprawdź jak zarabiam na paliwko ;) http://crupek.pl/zarabiaj
Avatar użytkownika
crupek
 
Posty: 631
Dołączył(a): 2006-07-21 19:45
Lokalizacja: Głogów Wrocław
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043

Postprzez Probiacz2000 » 2006-09-21 14:44

moje poprzednie auto nawet na 15000 km nie bralo nawet kropli. Probiacz pozera olej jak szalony, rozmawialem z mechnaikiem to trzeba by bylo wymienic pierscienie i jakies uszczelki. Wole jednak poswiecic te dodatkowe 25zl na 1000km niz caly silnik dawac do rozbiorki... A silnik pracuje bardzo dobrze i ma moc. Chcialem sie tylko zorietowac jak jest u Was. Pozdrawiam
Probiacz2000
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2006-02-07 22:22

Postprzez crupek » 2006-09-21 16:12

a jaki masz olej ?? Moze przejdź na 15W 40, to powinien Ci przestac brać. POZDRO:)
Sprawdź jak zarabiam na paliwko ;) http://crupek.pl/zarabiaj
Avatar użytkownika
crupek
 
Posty: 631
Dołączył(a): 2006-07-21 19:45
Lokalizacja: Głogów Wrocław
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043

Postprzez Probiacz2000 » 2006-09-21 16:30

w tej chwili jezdze na mineralnym MOBIL1
Probiacz2000
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2006-02-07 22:22

Postprzez Ronin » 2006-09-21 17:39

Mineralka to syf no ale skoro i tak Ci wcina olej to lepiej żeby pożerał tańszy :wink:
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Avatar użytkownika
Ronin
 
Posty: 957
Dołączył(a): 2005-09-26 14:56
Lokalizacja: Oława
Galeria: viewtopic.php?t=7575

Postprzez crupek » 2006-09-21 18:19

Ja jezdze na 10W 40 i naprawde nie narzekam, a o popychaczach nigdy nie slyszalem, no chyba ze z opowiesci :P
Jesli Ci wcina tyyyyyyyyyyyyle mineralnego ?? to albo masz wyciek (chociaz ten olej jest gęsty) albo robisz za lokomotywe na ulicy
:shock:

remont nie unikniony predzej czy pozniej a im dluzej bedziesz zwlekal tym wiecej wydasz na oleje. POZDRO
Sprawdź jak zarabiam na paliwko ;) http://crupek.pl/zarabiaj
Avatar użytkownika
crupek
 
Posty: 631
Dołączył(a): 2006-07-21 19:45
Lokalizacja: Głogów Wrocław
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043

Postprzez Ronin » 2006-09-21 18:36

Mineralka jest gęsta, owszem ale też wycieka - rorzedzenie temperaturą i ciśnienie robią swoje.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Avatar użytkownika
Ronin
 
Posty: 957
Dołączył(a): 2005-09-26 14:56
Lokalizacja: Oława
Galeria: viewtopic.php?t=7575

Postprzez Probiacz2000 » 2006-09-21 18:37

dziwne, ale nie dymi mi w ogole nawet gdy zimny... ;] wiem ze mineralny to syf, ale tyle musze dolewac ze nie oplaca mi sie wlewac dobrego drogiego oleju. pozatym syntetyczny olej jest zadszy i pewnie jeszcze wiecej by go zarlo...
Probiacz2000
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2006-02-07 22:22


Powrót do II Generacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Kuli94, Prezes5G19 i 3 gości