termostat i pompa wody,

Awatar użytkownika
randalfik
Posty: 26
Rejestracja: 2010-08-01 13:38
Samochód: był Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=18267
Lokalizacja: Siedlce

Re: termostat i pompa wody,

Postautor: randalfik » 2011-06-18 16:43

Postaram się zajrzeć tylko u mnie do tego jeszcze olej kapie ze skrzyni więc ciężko będzie dojrzeć. Dziwne że jeździłem na tym płynie pól roku i nic a teraz postał 2 tygodnie i się porobiło. Dobrze że się wyjaśniło co to. Teraz będę częściej kontrolował stan płynów bo i oleju mi trochę ubyło :|

Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1249
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: termostat i pompa wody,

Postautor: Destroyer » 2012-10-17 20:36

A jakie ciśnienie powinien mieć korek chłodnicy w 2,5 V6? Bo znalazłem dwa warianty 1,1 i 0,9. I czy ten na bloku koło rozrządu można gdzieś dostać? Bo mam tam pod nim poparciałą gumkę i myślę żeby to wymienić.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10323
Rejestracja: 2006-03-21 22:35
Samochód: Probe 1995 2,5 turbo; CRX Del Sol 1993; Audi S6 2003 4,2
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Odp: termostat i pompa wody,

Postautor: Kocureq » 2012-10-20 11:54

W mazdzie maja korki
Ford Probe Klub Polska - klub ludzi zdrowo stukniętych ;)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontaktowanie:

Re: termostat i pompa wody,

Postautor: Robert » 2012-10-24 11:21

Destroyer pisze:A jakie ciśnienie powinien mieć korek chłodnicy w 2,5 V6? Bo znalazłem dwa warianty 1,1 i 0,9.

Serwisówka podaje, że w silniku 0,0025 układ chłodzenia powinien przez czas 120 utrzymać ciśnienie 102000, korek (nie jest w niej powiedziane, co oznacza ten zakres, w samym opisie testowania korek ma utrzymać takie ciśnienie a potem spuszcza się powietrze przez zawór na mierniku, ale na zdrowy rozum pewnie powinien chyba się otworzyć najpóźniej przy wyższej wartości) między 74000 a 102000.
Dla silnika 0,002: układ 123000, korek od 93000 do 123000.

(skoro Ty podajesz w nieokreślonych jednostkach domyślnych, to ja też przeliczyłem na oficjalnie obowiązujący u nas od prawie pół wieku układ SI :P )
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1249
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: termostat i pompa wody,

Postautor: Destroyer » 2012-10-25 19:30

Robert pisze:(skoro Ty podajesz w nieokreślonych jednostkach domyślnych, to ja też przeliczyłem na oficjalnie obowiązujący u nas od prawie pół wieku układ SI :P )


Hehe, Robercie cierpisz chyba na brak zajęcia, na prawdę :D

Chodziło dokładnie o 0,9 bar lub 1,1 bar ;)
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontaktowanie:

Re: termostat i pompa wody,

Postautor: Robert » 2012-10-25 22:42

Dla silnika 2,5 l (0,0025 m³) przez 2 minuty (120 s) układ ma bez upuszczania bokiem wytrzymać ciśnienie 102 kPa, a korek od 74 do 102 kPa (serwisówka podawała jeszcze w funtach na cal kwadratowy 10,7 - 14,9 psi).
Dla 2,0 l układ 123 kPa, korek 93 do 123 kPa (13,5 - 17,8 psi).
1 bar = 100 kPa.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1249
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: termostat i pompa wody,

Postautor: Destroyer » 2012-10-26 18:49

Czyli do 2,5 V6 odpowiedni będzie korek o ciśnieniu 0,9 bar.
Czy tak? ;)
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontaktowanie:

Re: termostat i pompa wody,

Postautor: Robert » 2012-10-26 20:39

Robert pisze:... nie jest w niej powiedziane, co oznacza ten zakres, w samym opisie testowania korek ma utrzymać takie ciśnienie a potem spuszcza się powietrze przez zawór na mierniku...

Nie wiem. Choć ja skłaniałbym się do takiej właśnie interpretacji p.p. 6, 7 i 9.

  1. Remove the radiator pressure cap.
  2. Install Rotunda Radiator Pressure Test Adapter 021-00053 or equivalent, onto the filler neck adapter.
  3. Use tap water to clean the radiator pressure cap rubber seal and vacuum relief valve.
  4. Install the radiator pressure cap onto the radiator cap pressure test adapter.
  5. Connect the female quick disconnect fitting of Rotunda Radiator Pressure Tester 021-00012 or equivalent to the male quick disconnect fitting of the filler neck adapter.
    TEST.GIF
    TEST.GIF (7.79 KiB) Przejrzano 1974 razy
    NOTE:
    If the plunger of the tester is depressed too fast, a false pressure reading will result.
  6. Slowly depress the plunger of the tester until the pressure gauge reaches 74-102 kPa (10.7-14.9 psi).
  7. Verify the radiator pressure cap maintains pressure.
  8. Release the pressure by depressing the relief valve on the underside of the tester.
  9. Repeat the test at least twice to verify that the pressure reading is acceptable and consistent. If the radiator cap pressure is less than or greater than the specified value, replace the radiator cap.

Jak wspomniałem, reszta jest już jednoznaczna:
If no problem is found with the vehicle inspection and the radiator pressure cap testing, and there is a coolant loss, the cooling system pressure test should be performed.
  1. Make sure the engine is cool before performing the test.
  2. Connect Rotunda Radiator Pressure Test Adapter 021-00053 to the Rotunda Radiator Pressure Tester 021-00012 or equivalents, using the quick disconnect fitting.
  3. Connect the filler neck adapter to the radiator cap pressure test adapter.
  4. Connect the adapter to the radiator filler neck.
    TEST.GIF
    TEST.GIF (8.22 KiB) Przejrzano 1974 razy
    CAUTION:
    Do not pressurize the system above the given specification.
    NOTE:
    Check the filler cap on the RH side of the engine for leakage when pressurizing the system. Check the rubber seal and relief valve on the radiator filler cap and the filler neck for rust or damage.
  5. Pressurize the cooling system to 102 kPa (14.9 psi).
  6. Observe the pressure gauge for approximately two minutes.
  7. Release the system pressure by depressing the relief valve on the underside of the tester.
    ...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 443
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: termostat i pompa wody,

Postautor: bogdano » 2012-11-27 12:01

Witam.

Mam pytanko. Nie orientujecie się czy korek firmy VERNET na stronach Intercarsu będzie pasować do chłodnicy w 2.0 2.5? Bo z Tico na 100% pasi tylko ciężko dostać nowy a są z tej firmy w miarę tanie o numerze VERC0050. A tak wogóle to z czego oprócz Tico będą pasować korki do chłodnicy? Przetestował już ktoś ten temat?
Jeszcze z JC znalazłem coś takiego ale nie wiem czy to będzie pasowało: D30001JC.

Pozdrawiam.

P.S. Korek wygląda jak w załączniku.
Załączniki
ws_serve_pic.jpg
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porshe w kalendarzu ;)

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10323
Rejestracja: 2006-03-21 22:35
Samochód: Probe 1995 2,5 turbo; CRX Del Sol 1993; Audi S6 2003 4,2
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Odp: termostat i pompa wody,

Postautor: Kocureq » 2012-11-27 15:37

W Mazdzie maja :)
Ford Probe Klub Polska - klub ludzi zdrowo stukniętych ;)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 2362
Rejestracja: 2012-02-27 17:00
Samochód: Probe II 2.5 V6 '97
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: termostat i pompa wody,

Postautor: KrecioPL » 2012-11-28 08:40

Ja mam taki - hula i jest git :P
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy

Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 443
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: termostat i pompa wody,

Postautor: bogdano » 2012-11-28 13:51

KrecioPL pisze:Ja mam taki - hula i jest git :P


Ale który?
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porshe w kalendarzu ;)

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1249
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: termostat i pompa wody,

Postautor: Destroyer » 2012-11-28 22:27

Ja korek od Tico kupowałem do 2.2 GT. W maździe mają i kosztuje około 60-80 zł. Ten na zbiorniczku przy chłodnicy jest okrągły bez tych "boczków". Ostatnio 2Ya podesłał mi koreczek i jest na nim napisane Motorcraft więc podejrzewam, że we Fordzie też będą mieli, a z tego co się dowiedziałem w Maździe, ford ma te korki tańsze.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D

Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 443
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: termostat i pompa wody,

Postautor: bogdano » 2012-11-29 08:28

Ja w 2.0 mam z Tico i pasi. Tylko teraz są trudno dostępne. A chodzi mi konkretnie czy te Vernet albo JC będą pasowały bo są w miarę tanie i są dostępne. Tzn. chodzi mi o to czy będą miały dobrą średnicę. I czy może być korek 0.9 czy 1.1 bara?
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porshe w kalendarzu ;)

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
basco1984
Klubowicz
Posty: 302
Rejestracja: 2008-09-08 19:06
Samochód: 2,5 V6 USA 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=14459
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: termostat i pompa wody,

Postautor: basco1984 » 2012-11-29 11:59

Hej
Według mnie musi być 0,9 bara.
Do wczoraj miałem korek HTK 1,1 bara i straciłem 3 rurki od chłodnicy w ciągu 5 dni :?
Na jutro mam do odbioru 0,9 bara i będę testował :scramble
Oby pomogło mojemu V6 :mrgreen:
Czerwony Ford Probe II 2,5 V6 GT USA

POLSKA JAZDA
GG 4959504

Awatar użytkownika
lalamido
Posty: 86
Rejestracja: 2008-03-27 17:50
Samochód: BYŁ:-( Ford Probe V6 94/95 euro, Jest Yaris '00
Lokalizacja: Młodzieszyn

Re: termostat i pompa wody,

Postautor: lalamido » 2013-02-15 01:07

Rok temu kupiłem zamiennik 1,1 bara i dzialal, ale przestał, teraz mam z Tico nowy 0,9 i nie wiem czy zakładać czy oddać... Czy ktoś ma z Tico korek w 2,5?

Awatar użytkownika
paput3000
Klubowicz
Posty: 184
Rejestracja: 2013-02-04 18:23
Samochód: Ford Probe 94' 2.0 USA i 96' 2.0 EURO
Galeria: viewtopic.php?t=21220
Lokalizacja: Gdańsk

Re: termostat i pompa wody,

Postautor: paput3000 » 2013-08-08 18:19

Czy termostat do 2.0 i 2.5 jest taki sam??

Awatar użytkownika
Luna
Posty: 208
Rejestracja: 2009-12-07 04:41
Samochód: medici 97'
Lokalizacja: Łódź

Re: termostat i pompa wody,

Postautor: Luna » 2015-01-13 02:33

-- oryginalny post 2015-01-13 00:17 --

Przeczytalem chyba wszystkie tematy odnosnie ukladu chlodzenia i mysle ze tu bedzie najodpowiedniej napisac, otoz: przy okazji prac przy silniku wymienilem sobie plyn na nowy bo po wymianie rozrzadu ponalewalem co mialem pod reka. Moje pytanie teraz brzmi tak, czy mozliwe jest ze gdy zalalem caly uklad, odpalilem fure, nagrzalem motor to nie wlaczyl mi sie wentylator? Temperatura podczas pracy silnika byla caly czas na polowie, przez jakies 15, 20 minut, nic nie wskazywalo na to by cos bylo nie tak, a jednak wentylator sie nie ruszyl. Zastanawiam sie czy mozliwe jest by na takim postoju ( bo nawet nie wyjezdzalem z garazu ) silnik nie nagrzal sie na tyle by wlaczyl sie wiatrak? Nigdy wczesniej nie zwrocilem na to uwagi, nigdy tez nie mialem problemow z chlodzeniem czy czymkolwiek posrednim jednak zastanowil mnie ten wiatrak i to bardzo. Dodam tez, ze spialem go na krotko i kazdy bieg sie wlaczal. Najfajniej by bylo gdyby ktos zrobil podobny test bo nie chce walkowac tych samych odpowiedzi i przypuszczen ktore juz sa w watkach. P.s. sorry za brak polskich znakow ale pisze z tableta itd. Pozdrawiam.

-- dodano 2015-01-13 01:33 --

Przeczytalem chyba wszystkie tematy odnosnie ukladu chlodzenia i mysle ze tu bedzie najodpowiedniej napisac, otoz: przy okazji prac przy silniku wymienilem sobie plyn na nowy bo po wymianie rozrzadu ponalewalem co mialem pod reka. Moje pytanie teraz brzmi tak, czy mozliwe jest ze gdy zalalem caly uklad, odpalilem fure, nagrzalem motor to nie wlaczyl mi sie wentylator? Temperatura podczas pracy silnika byla caly czas na polowie, przez jakies 15, 20 minut, nic nie wskazywalo na to by cos bylo nie tak, a jednak wentylator sie nie ruszyl. Zastanawiam sie czy mozliwe jest by na takim postoju ( bo nawet nie wyjezdzalem z garazu ) silnik nie nagrzal sie na tyle by wlaczyl sie wiatrak? Nigdy wczesniej nie zwrocilem na to uwagi, nigdy tez nie mialem problemow z chlodzeniem czy czymkolwiek posrednim jednak zastanowil mnie ten wiatrak i to bardzo. Dodam tez, ze spialem go na krotko i kazdy bieg sie wlaczal. Najfajniej by bylo gdyby ktos zrobil podobny test bo nie chce walkowac tych samych odpowiedzi i przypuszczen ktore juz sa w watkach. P.s. sorry za brak polskich znakow ale pisze z tableta itd. Pozdrawiam.
"Przychodzi Bóg do lekarza, a lekarza... też nie ma"

Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: termostat i pompa wody,

Postautor: Patryk- » 2015-01-13 10:08

Nie wiem jak w probku ale w fiacie załączał mi się przy nieco ponad 100...zostaw go na dłużej i obserwuj.
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(

Awatar użytkownika
Luna
Posty: 208
Rejestracja: 2009-12-07 04:41
Samochód: medici 97'
Lokalizacja: Łódź

Re: termostat i pompa wody,

Postautor: Luna » 2015-01-13 11:42

Wyczytalem ze wentylator wlacza sie przy 97 stopniach, pierwszy bieg,a drugi przy 108. Termostat mam otwierany przy 82 czyli teoretycznie nie powinien sie wiatrak wlaczyc ale tylko podczas jazdy. Zastanawialem sie czy moze czujnik od temp jest uwalony i zle pokazuje lecz cala wczorajsza operacja odbyla sie przy okazji odpowietrzania, przy otwartych korkach i przez te 20 min obserwowalem plyn i widzialem ze nie gotuje sie. Przy okazji mam tez pytanie bo nie potrafie znalezc jednoznacznej odpowiedzi - czy korek cisnieniowy powinien byc zalozony na zbiorniczku wyrownawczym?
"Przychodzi Bóg do lekarza, a lekarza... też nie ma"

Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: termostat i pompa wody,

Postautor: quarth » 2015-01-13 19:46

co w tym niemozliwego, zeby nagrzac wcale niemaly blok i 7 litrow wody jest potrzebne troche ciepla. a wskaznik temperatury jezeli nie wyszedl poza polowe to gdzie problem?
wiatrak odpala sie w lecie.
przy 30 stopniach.
i postoju w korku.

mozesz sobie co najwyzej sprawdzic wskazania ectfa, chociaz nie pamietam zeby byly tabelki do tego. ostatecznie moge ci taki czujnik sprezentowac.
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4229
Rejestracja: 2009-12-23 23:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: termostat i pompa wody,

Postautor: Romas » 2015-01-13 19:51

musiał by dłużej pochodzić żeby się wentylator włączył.
quarth pisze:wiatrak odpala sie w lecie.
przy 30 stopniach.
i postoju w korku.

To co w zimie się nie włącza ? :mrgreen:

Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: termostat i pompa wody,

Postautor: quarth » 2015-01-13 23:23

u ciebie na pewno chodzi caly czas z powodu doskonalej, lepszej niz fabryczna regulacji
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4229
Rejestracja: 2009-12-23 23:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: termostat i pompa wody,

Postautor: Romas » 2015-01-14 06:44

ja pierdziele, z takimi bzdurami to Ty nawet nie wyskakuj bo jeszcze przez przypadek ktoś w to uwierzy :mrgreen:

Awatar użytkownika
Luna
Posty: 208
Rejestracja: 2009-12-07 04:41
Samochód: medici 97'
Lokalizacja: Łódź

Re: termostat i pompa wody,

Postautor: Luna » 2015-01-14 12:44

Wszystko jest ok. Wyjechałem z garażu przegoniłem go po czym zostawiłem na postoju i po paru minutach się włączył wentylator. Co do tych korków o które zapytałem to po prostu zajrzałem do serwisówki i wszystko jest jasne.
"Przychodzi Bóg do lekarza, a lekarza... też nie ma"


Wróć do „2.5 V6 KL”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości