termostat i pompa wody,

1993..1997

Re: termostat i pompa wody,

Postprzez randalfik » 2011-06-18 16:43

Postaram się zajrzeć tylko u mnie do tego jeszcze olej kapie ze skrzyni więc ciężko będzie dojrzeć. Dziwne że jeździłem na tym płynie pól roku i nic a teraz postał 2 tygodnie i się porobiło. Dobrze że się wyjaśniło co to. Teraz będę częściej kontrolował stan płynów bo i oleju mi trochę ubyło :|
Avatar użytkownika
randalfik
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2010-08-01 13:38
Lokalizacja: Siedlce
Samochód: był Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=18267

Re: termostat i pompa wody,

Postprzez Destroyer » 2012-10-17 20:36

A jakie ciśnienie powinien mieć korek chłodnicy w 2,5 V6? Bo znalazłem dwa warianty 1,1 i 0,9. I czy ten na bloku koło rozrządu można gdzieś dostać? Bo mam tam pod nim poparciałą gumkę i myślę żeby to wymienić.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Avatar użytkownika
Destroyer
 
Posty: 1233
Dołączył(a): 2007-06-13 09:37
Lokalizacja: Radom
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662

Re: Odp: termostat i pompa wody,

Postprzez Kocureq » 2012-10-20 11:54

W mazdzie maja korki
Ford Probe Klub Polska - klub ludzi zdrowo stukniętych ;)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
 
Posty: 9707
Dołączył(a): 2006-03-21 22:35
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Samochód: Probe 1995 2,5 turbo; CRX Del Sol 1993; Audi S6 2003 4,2
Galeria: viewtopic.php?t=10333

Re: termostat i pompa wody,

Postprzez Robert » 2012-10-24 11:21

Destroyer napisał(a):A jakie ciśnienie powinien mieć korek chłodnicy w 2,5 V6? Bo znalazłem dwa warianty 1,1 i 0,9.

Serwisówka podaje, że w silniku 0,0025 układ chłodzenia powinien przez czas 120 utrzymać ciśnienie 102000, korek (nie jest w niej powiedziane, co oznacza ten zakres, w samym opisie testowania korek ma utrzymać takie ciśnienie a potem spuszcza się powietrze przez zawór na mierniku, ale na zdrowy rozum pewnie powinien chyba się otworzyć najpóźniej przy wyższej wartości) między 74000 a 102000.
Dla silnika 0,002: układ 123000, korek od 93000 do 123000.

(skoro Ty podajesz w nieokreślonych jednostkach domyślnych, to ja też przeliczyłem na oficjalnie obowiązujący u nas od prawie pół wieku układ SI :P )
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Avatar użytkownika
Robert
Klubowicz
 
Posty: 12615
Dołączył(a): 2004-10-21 19:12
Lokalizacja: Leszno (maz)
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900

Re: termostat i pompa wody,

Postprzez Destroyer » 2012-10-25 19:30

Robert napisał(a):(skoro Ty podajesz w nieokreślonych jednostkach domyślnych, to ja też przeliczyłem na oficjalnie obowiązujący u nas od prawie pół wieku układ SI :P )


Hehe, Robercie cierpisz chyba na brak zajęcia, na prawdę :D

Chodziło dokładnie o 0,9 bar lub 1,1 bar ;)
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Avatar użytkownika
Destroyer
 
Posty: 1233
Dołączył(a): 2007-06-13 09:37
Lokalizacja: Radom
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662

Re: termostat i pompa wody,

Postprzez Robert » 2012-10-25 22:42

Dla silnika 2,5 l (0,0025 m³) przez 2 minuty (120 s) układ ma bez upuszczania bokiem wytrzymać ciśnienie 102 kPa, a korek od 74 do 102 kPa (serwisówka podawała jeszcze w funtach na cal kwadratowy 10,7 - 14,9 psi).
Dla 2,0 l układ 123 kPa, korek 93 do 123 kPa (13,5 - 17,8 psi).
1 bar = 100 kPa.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Avatar użytkownika
Robert
Klubowicz
 
Posty: 12615
Dołączył(a): 2004-10-21 19:12
Lokalizacja: Leszno (maz)
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900

Re: termostat i pompa wody,

Postprzez Destroyer » 2012-10-26 18:49

Czyli do 2,5 V6 odpowiedni będzie korek o ciśnieniu 0,9 bar.
Czy tak? ;)
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Avatar użytkownika
Destroyer
 
Posty: 1233
Dołączył(a): 2007-06-13 09:37
Lokalizacja: Radom
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662

Re: termostat i pompa wody,

Postprzez Robert » 2012-10-26 20:39

Robert napisał(a):... nie jest w niej powiedziane, co oznacza ten zakres, w samym opisie testowania korek ma utrzymać takie ciśnienie a potem spuszcza się powietrze przez zawór na mierniku...

Nie wiem. Choć ja skłaniałbym się do takiej właśnie interpretacji p.p. 6, 7 i 9.

  1. Remove the radiator pressure cap.
  2. Install Rotunda Radiator Pressure Test Adapter 021-00053 or equivalent, onto the filler neck adapter.
  3. Use tap water to clean the radiator pressure cap rubber seal and vacuum relief valve.
  4. Install the radiator pressure cap onto the radiator cap pressure test adapter.
  5. Connect the female quick disconnect fitting of Rotunda Radiator Pressure Tester 021-00012 or equivalent to the male quick disconnect fitting of the filler neck adapter.
    TEST.GIF
    TEST.GIF (7.8 KiB) Przeglądane 1179 razy
    NOTE:
    If the plunger of the tester is depressed too fast, a false pressure reading will result.
  6. Slowly depress the plunger of the tester until the pressure gauge reaches 74-102 kPa (10.7-14.9 psi).
  7. Verify the radiator pressure cap maintains pressure.
  8. Release the pressure by depressing the relief valve on the underside of the tester.
  9. Repeat the test at least twice to verify that the pressure reading is acceptable and consistent. If the radiator cap pressure is less than or greater than the specified value, replace the radiator cap.

Jak wspomniałem, reszta jest już jednoznaczna:
If no problem is found with the vehicle inspection and the radiator pressure cap testing, and there is a coolant loss, the cooling system pressure test should be performed.
  1. Make sure the engine is cool before performing the test.
  2. Connect Rotunda Radiator Pressure Test Adapter 021-00053 to the Rotunda Radiator Pressure Tester 021-00012 or equivalents, using the quick disconnect fitting.
  3. Connect the filler neck adapter to the radiator cap pressure test adapter.
  4. Connect the adapter to the radiator filler neck.
    TEST.GIF
    TEST.GIF (8.24 KiB) Przeglądane 1179 razy
    CAUTION:
    Do not pressurize the system above the given specification.
    NOTE:
    Check the filler cap on the RH side of the engine for leakage when pressurizing the system. Check the rubber seal and relief valve on the radiator filler cap and the filler neck for rust or damage.
  5. Pressurize the cooling system to 102 kPa (14.9 psi).
  6. Observe the pressure gauge for approximately two minutes.
  7. Release the system pressure by depressing the relief valve on the underside of the tester.
    ...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Avatar użytkownika
Robert
Klubowicz
 
Posty: 12615
Dołączył(a): 2004-10-21 19:12
Lokalizacja: Leszno (maz)
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900

Re: termostat i pompa wody,

Postprzez bogdano » 2012-11-27 12:01

Witam.

Mam pytanko. Nie orientujecie się czy korek firmy VERNET na stronach Intercarsu będzie pasować do chłodnicy w 2.0 2.5? Bo z Tico na 100% pasi tylko ciężko dostać nowy a są z tej firmy w miarę tanie o numerze VERC0050. A tak wogóle to z czego oprócz Tico będą pasować korki do chłodnicy? Przetestował już ktoś ten temat?
Jeszcze z JC znalazłem coś takiego ale nie wiem czy to będzie pasowało: D30001JC.

Pozdrawiam.

P.S. Korek wygląda jak w załączniku.
Załączniki
ws_serve_pic.jpg
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porshe w kalendarzu ;)

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
bogdano
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2010-07-01 13:02
Lokalizacja: Jaworzno
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509

Re: Odp: termostat i pompa wody,

Postprzez Kocureq » 2012-11-27 15:37

W Mazdzie maja :)
Ford Probe Klub Polska - klub ludzi zdrowo stukniętych ;)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
 
Posty: 9707
Dołączył(a): 2006-03-21 22:35
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Samochód: Probe 1995 2,5 turbo; CRX Del Sol 1993; Audi S6 2003 4,2
Galeria: viewtopic.php?t=10333

Re: termostat i pompa wody,

Postprzez KrecioPL » 2012-11-28 08:40

Ja mam taki - hula i jest git :P
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
KrecioPL
Klubowicz
 
Posty: 944
Dołączył(a): 2012-02-27 17:00
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Probe II 2.5 V6 '97
Galeria: viewtopic.php?t=21787

Re: termostat i pompa wody,

Postprzez bogdano » 2012-11-28 13:51

KrecioPL napisał(a):Ja mam taki - hula i jest git :P


Ale który?
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porshe w kalendarzu ;)

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
bogdano
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2010-07-01 13:02
Lokalizacja: Jaworzno
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509

Re: termostat i pompa wody,

Postprzez Destroyer » 2012-11-28 22:27

Ja korek od Tico kupowałem do 2.2 GT. W maździe mają i kosztuje około 60-80 zł. Ten na zbiorniczku przy chłodnicy jest okrągły bez tych "boczków". Ostatnio 2Ya podesłał mi koreczek i jest na nim napisane Motorcraft więc podejrzewam, że we Fordzie też będą mieli, a z tego co się dowiedziałem w Maździe, ford ma te korki tańsze.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Avatar użytkownika
Destroyer
 
Posty: 1233
Dołączył(a): 2007-06-13 09:37
Lokalizacja: Radom
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662

Re: termostat i pompa wody,

Postprzez bogdano » 2012-11-29 08:28

Ja w 2.0 mam z Tico i pasi. Tylko teraz są trudno dostępne. A chodzi mi konkretnie czy te Vernet albo JC będą pasowały bo są w miarę tanie i są dostępne. Tzn. chodzi mi o to czy będą miały dobrą średnicę. I czy może być korek 0.9 czy 1.1 bara?
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porshe w kalendarzu ;)

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
bogdano
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2010-07-01 13:02
Lokalizacja: Jaworzno
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509

Re: termostat i pompa wody,

Postprzez basco1984 » 2012-11-29 11:59

Hej
Według mnie musi być 0,9 bara.
Do wczoraj miałem korek HTK 1,1 bara i straciłem 3 rurki od chłodnicy w ciągu 5 dni :?
Na jutro mam do odbioru 0,9 bara i będę testował :scramble
Oby pomogło mojemu V6 :mrgreen:
Czerwony Ford Probe II 2,5 V6 GT USA Obrazek
Obrazek
POLSKA JAZDA
GG 4959504
Avatar użytkownika
basco1984
Klubowicz
 
Posty: 287
Dołączył(a): 2008-09-08 19:06
Lokalizacja: Toruń
Samochód: 2,5 V6 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14459

Re: termostat i pompa wody,

Postprzez lalamido » 2013-02-15 01:07

Rok temu kupiłem zamiennik 1,1 bara i dzialal, ale przestał, teraz mam z Tico nowy 0,9 i nie wiem czy zakładać czy oddać... Czy ktoś ma z Tico korek w 2,5?
Avatar użytkownika
lalamido
 
Posty: 86
Dołączył(a): 2008-03-27 17:50
Lokalizacja: Młodzieszyn
Samochód: BYŁ:-( Ford Probe V6 94/95 euro, Jest Yaris '00

Re: termostat i pompa wody,

Postprzez paput3000 » 2013-08-08 18:19

Czy termostat do 2.0 i 2.5 jest taki sam??
Avatar użytkownika
paput3000
 
Posty: 127
Dołączył(a): 2013-02-04 18:23
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Ford Probe 94' 2.0 USA
Galeria: viewtopic.php?t=21220

Poprzednia strona

Powrót do II Generacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości