Świece zapłonowe - efekt koronny...?

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Świece zapłonowe - efekt koronny...?

Post autor: ZENiTH »

Dla niewiedzących efekt koronny jest to brązowawe zabarwienie pojawiające się na świecy. Przyczyną jest nagromadzenie naładowanych elektrycznie cząsteczek oleju. Nie wiadomo dlaczego tak się dzieje ani czy ma to jakiś wpływ na dalszą eksploatację. A może ma ktoś bardziej szczegółowe informacje? Czy świeca dalej pracuje tak jak powinna? Producenci świec nie tłumaczą tego zjawiska szczegółowo.
Obrazek
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Re: Świece zapłonowe - efekt koronny...?

Post autor: Jedrek »

zenith839 pisze:Nie wiadomo dlaczego tak się dzieje
Wiadomo :arrow: wycieka olej spod pokrywy zaworów :lol: :lol: :lol:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Tu jesteś w błędzie. Rozmawiałem z technologiem z NGK i to wcale nie jest spowodowane wyciekami oleju itd.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

A jeśli nie cieknie, to nam mundry :D pan z NGK opowiadał, że powstaje nieszczelność w wyniku zbyt mocnego dokręcenia świecy i z komory spalania przedostają się mikroskopijne ślady oleju i nagaru na izolator. Może to być to właśnie. Świeca na fotce podobnie wyglądała
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Też mi coś takiego sugerował.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

A nie jest to po prostu efekt przegrzania materiału czyli porcelany przecież nie każde kable osłaniają dosłownie całą świecę i może być tak że nawet jak zasłania całą to w skutek wysokiej temperatury element gumowy fajki się odkształca i nie dolega już tak do świecy przez co nagrzewa się nadmiernie izolator.
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Taką ewentualność też wykluczył. Prowadzono badania w tej kwestii i nie wykazały żeby były za to odpowiedzialne kable zapłonowe.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Olaf
Posty: 89
Rejestracja: 2004-09-14 08:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olaf »

W strefie zrzutu jest fotka świecy, którą wykręciłem z dość dużymi oporami z mojego Probka. To był koszmar, ale dzielny Proboszcz nie dał się jakiejś tam miernej świeczce. Dodam, iż udało mi się wkręcić nową i wszycho jest ok :lol:[/img]
2.2GT I gen. 92r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”