brak iskry

Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: brak iskry

Post autor: duracell »

Jeśli masz Probe 94 to aparat ma być S1.
Jeśli w maździe był S1 to możesz założyć, jeśli inny to go nie podpasujesz (nie przypominam sobie żeby komuś udało się założyć inny S zamiast S1) ze względu na inne wtyczki.
Aparat zostawiasz łącznie z wiązkami elektrycznymi z samochodu, mechanicznie silniki nie mają różnicy, elektrycznie jest.. i tyle :)
Przekłada się goły słupek a osprzęt ze starego.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Zibero
Posty: 24
Rejestracja: 2014-01-27 21:19
Samochód: probe 1994 silnik 97 2.0
Lokalizacja: grudziadz kujawsko pomorskie

Re: brak iskry

Post autor: Zibero »

tak tylko ten aparat ktory był w probiaku jest zdekompletowany a od mazdy mam inny aparat. dzieki za rade. wiec kupie s1. hmm teraz tylko skąd kupic takie cudeńko
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: brak iskry

Post autor: duracell »

Zibero pisze:tak tylko ten aparat ktory był w probiaku jest zdekompletowany
Zadzwoń do firm które naprawiają aparaty ( jest ich kilka w kraju) opisz co ci zastało i zapytaj czy nie uzupełnią i naprawią. Nie sądzę żeby był z tym problem jeśli jest np. obudowa z wałkiem.
Zibero pisze:hmm teraz tylko skąd kupic takie cudeńko
Napewno nie w aptece :) pytałem kiedyś, - nie mają :)
...forum, allegro, tablica.... serwis Mazdy albo Forda :D
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Zibero
Posty: 24
Rejestracja: 2014-01-27 21:19
Samochód: probe 1994 silnik 97 2.0
Lokalizacja: grudziadz kujawsko pomorskie

Re: brak iskry

Post autor: Zibero »

wiem, ze w aptece nie mają... byłem dzis tam się dowiadywac :D znalazłem juz.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: brak iskry

Post autor: Romas »

Chyba już nie musze nic dodawać
Zibero
Posty: 24
Rejestracja: 2014-01-27 21:19
Samochód: probe 1994 silnik 97 2.0
Lokalizacja: grudziadz kujawsko pomorskie

Re: brak iskry

Post autor: Zibero »

a jesscze mam jedno pytanko. mam okazje kupic aparat zapłonowy od mazdy 626 z 94r. czy duza szansa jest ze to będzie s1?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: brak iskry

Post autor: Romas »

Szansa moze i jest ale ja bym raczej w ciemno nie kupował, bo szkoda pieniędzy :wink:
Zibero
Posty: 24
Rejestracja: 2014-01-27 21:19
Samochód: probe 1994 silnik 97 2.0
Lokalizacja: grudziadz kujawsko pomorskie

Re: brak iskry

Post autor: Zibero »

a czy chłodnica i pompka od sprzęgła bedzie pasowała od mazdy 626 do probe???
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: brak iskry

Post autor: duracell »

Chłodnica pasuje tylko wtedy gdy:
-kupisz ją z górnym wężem chłodnicy tym z prawej strony,
-zdejmiesz plastikową osłonkę która jest na masce przy reflektorze
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Zibero
Posty: 24
Rejestracja: 2014-01-27 21:19
Samochód: probe 1994 silnik 97 2.0
Lokalizacja: grudziadz kujawsko pomorskie

Re: brak iskry

Post autor: Zibero »

ok a pompka od sprzęgła ?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: brak iskry

Post autor: Romas »

Jak chcesz pompkę sprzęgła to mam. pisz PW jak będzie Cię to interesować
Zibero
Posty: 24
Rejestracja: 2014-01-27 21:19
Samochód: probe 1994 silnik 97 2.0
Lokalizacja: grudziadz kujawsko pomorskie

Re: brak iskry

Post autor: Zibero »

ODPALIŁ !!!! teraz tylko podpięcie gazu i zakup paru części:
filtr powietrza
przewody w/n
doradzi ktos jakie najlepiej w przystępnej cenie?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: brak iskry

Post autor: Romas »

Filtr powietrza to nawet Filtrona sobie możesz kupić na szybko, przewody albo NGK albo drożej BERU. świece też sobie wymień od razu NGK
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: brak iskry

Post autor: KrecioPL »

NGK ZFR6F-11
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: brak iskry

Post autor: mysz »

KrecioPL pisze:NGK ZFR6F-11
Do fs'a średnio na jeża podejdą :D
Ja od siebie napiszę, że ngk'ków nie polecam. Kupiłem je 3 razy i za każdym razem po zrobieniu ok 10k km były do wymiany. Lepiej dołożyć 1zł na świecy i kupić denso. Na nich zrobiłem ok 20k km i są nadal jak nówki.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: brak iskry

Post autor: waldii »

potwierdzam.Tez po 15latach z NGK podziekowalem tej firmie i denso kupuje.Duzo chinoli ngk sie pojawilo jak rowniez ngk france to nie ngk japan.
Zibero
Posty: 24
Rejestracja: 2014-01-27 21:19
Samochód: probe 1994 silnik 97 2.0
Lokalizacja: grudziadz kujawsko pomorskie

Re: brak iskry

Post autor: Zibero »

jeszcze jedno pytanko. czy warto się bawić w stożek?
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: brak iskry

Post autor: KrecioPL »

Pytanie co rozumiesz pod pojęciem stożek - jeśli sam filtr stożkowy pod maską obok silnika to nie warto. Jeśli chodzi Ci o CAI to jak najbardziej warto :)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Zibero
Posty: 24
Rejestracja: 2014-01-27 21:19
Samochód: probe 1994 silnik 97 2.0
Lokalizacja: grudziadz kujawsko pomorskie

Re: brak iskry

Post autor: Zibero »

no tak ale jak to się będzie miało do gazu? nie będzie więcej pobierał go? moc się zwiększy? spalanie? słyszałem tez ze fajnie mruczy po zamontowaniu takiego stożka.:)
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: brak iskry

Post autor: mysz »

Sam stożek Ci nic nie da ;) Modyfikacja wydechu+ dobre CAI polepsza górny zakres obrotów w fs'ach. Spalanie idzie minimalnie w górę.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Zibero
Posty: 24
Rejestracja: 2014-01-27 21:19
Samochód: probe 1994 silnik 97 2.0
Lokalizacja: grudziadz kujawsko pomorskie

Re: brak iskry

Post autor: Zibero »

modyfikacja wydechy czyli co dokładnie masz na mysli?
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: brak iskry

Post autor: mysz »

Rozluźnienie go. Inaczej mówiąc wstawić układ wydechowy na tłumikach przelotowych(+ najlepiej kolektor ory wywalić i zastąpić go jakimś dobrym 4-2-1). Ja miałem kata w dobrym stanie, a po wywaleniu go się polepszyło.
Aczkolwiek ja jestem zdania, że najlepiej byłoby przed zrobieniem CAI zrobić porting kolektora ssącego+rozwiercić przepustnicę (w fs'ach jest ona strasznie kijowa- wlot jest spory, po czym się bardzo zwęża). Po takim zabiegu, montaż CAI byłby zdecydowanie bardziej odczuwalny.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Zibero
Posty: 24
Rejestracja: 2014-01-27 21:19
Samochód: probe 1994 silnik 97 2.0
Lokalizacja: grudziadz kujawsko pomorskie

Re: brak iskry

Post autor: Zibero »

-- oryginalny post 2014-02-09 17:02 --

tzn kata i tak nie ma bo poprzedni własciciel który go spisał na straty wyciął go wiec wspawam mu normalną (nie wiem jak to sie nazywa fachowo ale mozna kupic w sklepach motoryzacyjnych taką 'przedłużkę' ). na razie chce go doprowadzic tak zeby móc tym wyjechac na drogę potem będę myslał o poprawieniu wyglądu i osiągów :)

-- dodano 2014-02-14 08:40 --

wczoraj miałem jazdę próbną swoim reaktywowanym probkiem i jestem troszkę rozczarowany bo ma bardzo słabe przyspieszenie nawet na benzynie... czułem się jakbym jechał golfem 3 w 1.6. na gazie jak przełączyłem to jak dodawałem gazu to się dławił i tez bardzo wolniutko się rozpędzał ale to moze byc wina starego gazu bo probek stał 4 lata na dworzu. leci tez woda na wydech jakby za silnikiem ale nie wiadomo z czego. macie jakies pomysły czym to wszystko moze byc spowodowane ?????????
KrynioProbe
Posty: 12
Rejestracja: 2017-05-12 14:10
Samochód: Ford Probe, 94r., 2.0 manual

Re: brak iskry

Post autor: KrynioProbe »

Krótko opisując problem - pacjent 94r, 2.0 rzeźbiony aparat zapłonowy, zewnętrzna cewka i moduł (tranzystor). Po zdemontowaniu tranzystora starego i porównianiu z nowymi (mam 3) niby nie są spalone, a nowy zakładam na radiator. Iskra na cewce jest - na świecach nie ma. Świece, kopułka, palec (był mechanicznie uszkodzony w trakcie awarii) wymienione. Odwiedziłem już kilku elektryko-mechaników-magików i brak efektu. Niby tranzystor wymieniony, ale dalej to samo. Rozbierałem aparat zapłonowy i po przewertowaniu forum i wywnioskowaniu jak skręcić te blaszki itp nie mogę dojść do konsensusu z moim autem. Wtyczka 6pin , 2pin - 12v, 3,4 pin - 5v. Mała wtyczka odłączona, a od środkowego pinu są złączone 2 kable. W tej wtyczce 3pinowej - 2gi i 3ci pin - 12v. Błędy - tylko przepływka (czasem wywalał 02 i 03 ale to przy przestawianiu blaszek, po resecie tylko 08). :evil: Dalej immo lampka czasem gaśnie, czasem mruga jak kręcę. Wskazówka od obrotomierza również nieraz łapie. Dziwne jest to jak dam tryb diagnostyczny to podczas kręcenia aparatem w lewo i prawo słysze jak przekaźnik od pompy pyka i coś w okolicy przepustnicy jakby przekaźniki, ale tylko w pozycji wyjściowej w jakiej był od początku. Po zmostkowaniu 3 kabli od czujnika zderzeniowego podczas kręcenia check engine gaśnie, jak zamontuje spowrotem i wcisne to pali się cały czas.
Jestem zdegustowany tym samochodem do cna - tak bardzo jak byłem zachwycony przez pierwsze 2 tygodnie.. Mój kontakt 506810825
Jestem z okolic gdańska (30 km) więc proszę o pomoc !!! #-o :cry:
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: brak iskry

Post autor: KrecioPL »

Jak sam napisałeś - prąd do aparatu dochodzi, na świecach już go nie ma. Poza tym jest rzeźbiony.
Ostatnio kolega mysz też miał podobny problem - niby wszystko sprawne, aparat składany na wielu różnych sprawnych częściach i w wielu kombinacjach i iskry brak.
My też ustawialiśmy blaszki, nawet na różne sposoby, z instrukcją z tego forum i z mazdaspeed. Auto nie paliło. Dopiero potrzeba była pomoc kogoś kto wiedział co i jak - wtedy auto zagadało.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”