Zewnętrzny moduł zapłonowy do 2.0 97r

DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Car: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Zewnętrzny moduł zapłonowy do 2.0 97r

Post autor: DNF91 »

Witajcie.
Jako, że i mnie dopadła bolączka braku iskry, postanowiłem zrobić to raz, a dobrze, czyli zewnętrzny tranzystor sterujący
oraz nowa cewka. W pierwszej kolejności sprawdziłem działanie hallotronu w module, czyli dioda pomiędzy B+ a IG w złączu diagnostycznym,
przekręcam zapłon-jest mrugnięcie, kręcę rozrusznikiem-dioda wesoło mruga, czyli hallotron działa poprawnie.

Dodam najpierw jeszcze garść informacji:
-fabryczne immo jest, podczas kręcenia kontrolka od immo gaśnie czyli to nie immo blokuje,
-wyłącznik wstrząsowy w bagażniku jest wciśnięty,
-przy kluczyku "na zapłon" słychać pompkę paliwa więc tu też ok,
-na gazie awaryjnie również była próba odpalenia i nic,
-kable i świece mają ok 3500-4000km
-kopułka oraz palec mają ok 1000-1500km

Próbowałem odczytać oznaczenia z mojego aparatu, niestety ani nic nie jest wytłoczone, ani nie mam żadnej naklejki-czyli ktoś już rzeźbił.
Temat zewnętrznego tranzystora jest mi znany od dawna, ale dopiero wczoraj natknąłem się na informację, że tyczy się on probów z 93-94r
a w pozostałych są inne wyprowadzenia przewodów z modułu/cewki. Z tego co się orientuje, to w cewkach "późniejszych" są inaczej wyprowadzone
uzwojenia pierwotne oraz wtórne z cewki, tzn na innych pinach są, czy tylko o to chodzi?
Jest ktoś w posiadaniu schematu jak to ustrojstwo podłączyć do probe z lat późniejszych?

Drugą sprawą jest cewka. Myślę, że jak robić to wszystko na raz, więc cewkę również będę wymieniać i tu zaczyna się problem, ponieważ moja ma pin wystający,
a nie "z dziurką" i wygląda tak jak na tej auckji:
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-mazda ... 84425.html ale z tego co widzę, to jest dedykowana do 2.5
U mnie jakaś rzeźba jest czy faktycznie mam cewkę od 2.5 lub sprzedawca ma błędne info? Będzie pasować rozmiarami? Gdzieś rzuciło mi się w oczy,
że rozmiar tego pinu jest inny niż w 2.0 a niestety od 2.0 z takim pinem nigdzie nie znalazłem cewki.

Zdjęcia mojego aparatu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam
DNF

Awatar użytkownika
duracell
Posty: 829
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Car: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Zewnętrzny moduł zapłonowy do 2.0 97r

Post autor: duracell »

Ale wczem rzecz? :D
Jeździ, nie jeździ? Gada, nie gada? Czy po prostu chcesz se podłubać?
Cewka z linku wygląda jak taka która powinna być u Ciebie, są i takie http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-mazda ... 94968.html
zwróć uwagę na okolice wyjścia wysokiego napięcia- są inne.
Znając "życie" to będzie ta droższa :D żeby nie było za łatwo i tanio ;) ale to jeszcze nie koniec zmartwień bo nie wiemy czy wyprowadzenia się zgadzają a mogą się nie zgadzać.
Ciężko o sprawdzone informacje bo mało kto zagłębiał się w ten temat ze względu na koszty ewentualnego błędu i ewentualny zwrot części elektrycznej często niemożliwy.
Generalna zasada jest taka- nie chce odpalić, to auto idzie na części - takie życie :D
Gdzieś mam aparat z Twojego rocznika, zrobię fotki i podeślę jak wygląda cewka a no i może pomierzę ją żeby wiedzieć jak wyprowadzenia idą.
Aparaty między 94 a 96 są zamienne, ale trzeba przepinać piny na module w odwrotną kolejność (cewkę pewnie też).
Cewki od fałki mają odsadzone sporo na bok wyjście wysokiego napięcia- to tak na oko co widać.
„czysta krew, trzeźwy umysł”

DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Car: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Zewnętrzny moduł zapłonowy do 2.0 97r

Post autor: DNF91 »

Duracell, rzecz w tym, że w pierwszym zdaniu napisałem, że dopadł mnie problem braku iskry ;)
Cewka z Twojego linku, to po prostu 3x droższy mobiletron, u mnie to NTY, czyli jakiś krzak :wink:
To co, kto nie ryzykuje ten nie żyje i brać tą za 85 złociszy? :D

Czy może się nie cackać i od razu zaszaleć:
http://allegro.pl/mazda-626-ford-probe- ... 14502.html

Awatar użytkownika
duracell
Posty: 829
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Car: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Zewnętrzny moduł zapłonowy do 2.0 97r

Post autor: duracell »

DNF91 pisze: Czy może się nie cackać i od razu zaszaleć:
http://allegro.pl/mazda-626-ford-probe- ... 14502.html
No to akurat jest S3 a potrzebujesz S5 - chociaż pewno ma i S5. Wiesz ;) taki ładny to on nie będzie jak na obrazku. Nie wiem jak Wrocław ale Torunia bym nie polecił na naprawę.
No dla mnie to te cewki się różnią na pewno fizycznie delikatnie wyglądem w jednym miejscu...
Ale jesteś pewien że cewka padła a moduł jest sprawny?
„czysta krew, trzeźwy umysł”

DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Car: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Zewnętrzny moduł zapłonowy do 2.0 97r

Post autor: DNF91 »

A skąd pomysł że S5? U siebie nie mam żadnych kabelków tak jak ma to miejsce w S5.
Czy mam pewność? Nie mam, ale napisałem co sprawdziłem, dodatkowo rozrząd jest w jednym kawałku,
bo wałek aparatu się kręci przy kręceniu rozrusznikiem, więc wszystko na to wskazuje.

czarnes7
Posty: 2
Rejestracja: 2017-06-20 18:46

Re: Zewnętrzny moduł zapłonowy do 2.0 97r

Post autor: czarnes7 »

Witam wszystkich .
Mam problem z aparatem zapłonowym S1
Mianowicie chodzi o to że kostki które przychodzą do cewki są zniszczone( zostały same przewody odcięte )

Proszę o pomoc , jak ktoś by mógł zrobić zdjęcie tych kostek żebym wiedział jaki kolor kabla przypisać do pinów w aparacie zapłonowym
Jak ktoś wyrazi już chęć pomocy to bardzo bym prosił o zdjęcie na którym bedzie dobrze widac kabelki .
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
duracell
Posty: 829
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Car: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Zewnętrzny moduł zapłonowy do 2.0 97r

Post autor: duracell »

„czysta krew, trzeźwy umysł”

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”