aparat zaplonowy - pytanie

pe3lwroc
Posty: 151
Rejestracja: 2010-12-14 14:00
Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
Galeria: viewtopic.php?t=18768
Lokalizacja: Wrocław

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: pe3lwroc »

Dziwne aparat jest zamontowany -z zapłonem wszystko ok..troche to dziwne :P
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: vitek »

:-k Bardzo dziwne. Ja miałem taki (S3 - MITSUBISHI) i też z zapłonem było OK :P
Załączniki
aparat.JPG
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: wujeksex »

W Probe większość elektryki jest firmy Mitsubishi np. aparaty zapłonowe, rozrusznik, PCM, alternator (chyba)....

S3 to prawie to samo co S1. W sumie to chyba nie różnią się niczym oprócz nazwy.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: vitek »

Coś Nas tu wujek oszukujesz :wink: :P
wujeksex pisze:S3 to prawie to samo co S1. W sumie to chyba nie różnią się niczym oprócz nazwy.
:-k
wujeksex pisze:Są różne aparaty i nie da się tak łatwo je zamienić ze względu na sterowanie nimi.
Ale Ty zmieniasz sam silnik, więc nie ma żadnego problemu, o ile okablowanie i PCM (ECU) będzie to samo.
Pozdro
wujeksex pisze:Oba aparaty to S1. Jedynym problemem jaki będziesz miał to ustawienie aparatu w odpowiedni sposób, kurde nie wiem jak mam Ci to wytłumaczyć.
Po prostu jak go włożysz i podłączysz to masz bardzo nikłą szansę, że silnik w ogóle odpali. Kąt zapłony to nie wszystko.
Najważniejsze jest ustawić go tak, żeby dawał iskrę na ten cylinder, który w tej chwili ma mieć iskrę.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
pe3lwroc
Posty: 151
Rejestracja: 2010-12-14 14:00
Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
Galeria: viewtopic.php?t=18768
Lokalizacja: Wrocław

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: pe3lwroc »

No to ciekawych rzeczy się dowiedziałem :) alternatory rozruszniki BOSCH to rozumiem ale zeby MISTUBISHI w Probe :)
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: wujeksex »

Hehe Vitku już wszystko wyjaśniam.
wujeksex pisze:Są różne aparaty i nie da się tak łatwo je zamienić ze względu na sterowanie nimi.
S1 i S3 są teoretycznie takie same, bo cewka, czujniki i moduł jest w aparacie, nawet wtyczki mają takie same. Dlatego napisałem, że różnią się chyba tylko nazwą.
Chodziło mi o typowo inne aparaty np. S7(cewka i moduł na zewnątrz), S2(cewka i moduł na zewnątrz, sterowanie podciśnieniem), S9 i S5(wszystko w środku ale inne wtyczki).
wujeksex pisze:Oba aparaty to S1. Jedynym problemem jaki będziesz miał to ustawienie aparatu w odpowiedni sposób, kurde nie wiem jak mam Ci to wytłumaczyć.
Po prostu jak go włożysz i podłączysz to masz bardzo nikłą szansę, że silnik w ogóle odpali. Kąt zapłony to nie wszystko.
Najważniejsze jest ustawić go tak, żeby dawał iskrę na ten cylinder, który w tej chwili ma mieć iskrę.
Chodzi o to, że w silniku 2.5 aparat można włożyć tylko w dwóch pozycjach, a w 2.0 aparat zakończony jest zębatką, którą można zamontować w tylu pozycjach ile ma zębów (nie liczyłem nigdy ile ma zębów :wink: ).
Dodatkowo w 2.0 blaszka od CID może być założona w 4 różnych pozycjach, co daje nam o wiele więcej kombinacji ustawienia aparatu (oczywiście silnik odpali tylko w jednym ustawieniu).
pe3lwroc pisze:No to ciekawych rzeczy się dowiedziałem :) alternatory rozruszniki BOSCH to rozumiem ale zeby MISTUBISHI w Probe :)
Co do Boscha, to niech zajmuje się tylko wiertarkami i szlifierkami, bo tylko to robi w miarę przyzwoicie.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: 2Ya »

wujeksex pisze: Chodzi o to, że w silniku 2.5 aparat można włożyć tylko w dwóch pozycjach
Uściślając w v6 aparat da się zamontować tylko w 1 pozycji ;) Natomiast palec rozdzielacza ma 2 typy i ten mitsu też można ustawić tylko w 1 pozycji,a ten drugi no name w 3 pozycjach.
wujeksex pisze: Co do Boscha, to niech zajmuje się tylko wiertarkami i szlifierkami, bo tylko to robi w miarę przyzwoicie.
Aj tam , bosch nie jest taki najgorszy jeśli chodzi o osprzęt do aut ;) A sprzęt narzędziowy ten z najtańszej półki ,klepany u chinoli to za najlepszy nie jest,choć ogółem nigdy nie miałem powodów do narzekań na ten sprzęt i narzędzia,które maja po ładnych trochę lat,działają do dziś bez zarzutu.
Obrazek
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: Sam »

wujeksex pisze:Są różne aparaty i nie da się tak łatwo je zamienić ze względu na sterowanie nimi.
S1 i S3 są teoretycznie takie same, bo cewka, czujniki i moduł jest w aparacie, nawet wtyczki mają takie same. Dlatego napisałem, że różnią się chyba tylko nazwą.
Chodziło mi o typowo inne aparaty np. S7(cewka i moduł na zewnątrz), S2(cewka i moduł na zewnątrz, sterowanie podciśnieniem), S9 i S5(wszystko w środku ale inne wtyczki).
to tak dla super uściślenia bo w sumie wydaje mi się że nikt w końcu nie napisał albo nie zauważyłem czy s1 da się zastąpić s3 albo odwrotnie czy nie :)
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: wujeksex »

Jakbym miał S3, to w ciągu paru minut określiłbym, czy da się go zastosować zamiast S1 i jakie są między nimi różnice oprócz nazwy.
S3 może różnić się budową, ale wyprowadzenia są takie same, czyli w 100% będą zamienne.
Jeśli wyprowadzenia się różnią, to po zamianie przewodów we wtyczce da się go zamontować.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
maniek233
Posty: 6
Rejestracja: 2011-03-04 20:43
Samochód: ford probe 2.0 16v 1994
Lokalizacja: lubelskie

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: maniek233 »

witam nie wiem czy dobrze robię że piszę w tym temacie ale jak nie to sorki
Po przeczytaniu kilku tematów o aparacie zapłonowym mam do Was takie pytanko.
Otóż mam forda probe 2.0 16v z 94 roku, kiedy to podobno były wadliwe aparaty i patrząc na ten schemat co jest na głównej stronie nie wiem za bardzo jakie części kupić żeby ten moduł poskładać(zrobi to ktoś za mnie ,ja mam kupić części)
Może wielkich problemów z samochodem nie mam oprócz tego że czasem jak chcę go odpalić to po przekręceniu kluczyka zero reakcji tylko się świecą kontrolki ale nie kręci drugi raz przekręcę i wsio ok.Raz może dwa to nawet nie paliły się kontrolki tak jakby wogóle prąd zanikł ,ale immo to raczej nie bo dwa kluczyki dorabiane alarm nie fabryczny nic do immo nie ma.
Pomoże mi ktoś z tymi częściami bo u mnie w mieście to nie ma szans tego kupić bo nie ma takiego sklepu albo zamówię przez neta albo gdzieś podjadę ,więc może wydrukować schemat i ktoś w sklepie bedzie wiedział o co be?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: Sam »

znaczy z mojego punktu widzenia jak ci gasną kontrolki to raczej nie moduł. Opisz dokładniej problem - > kiedy ci gasną kontrolki po włączeniu zapłonu czy po próbie rozruchu ?? Jeżeli losowo raz zapala raz przygasają kontrolki stawiałbym że komutator się wypala w rozruszniku albo za krótkie szczotki są. Moduł jak trzaśnie to auto nie zapala w ogóle choćbyś kręcił do usranej śmierci rozrusznikiem - bo nie ma iskry. Tak wiec sprawdź czy masz iskrę i opisz dokładniej problem pozdro.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
maniek233
Posty: 6
Rejestracja: 2011-03-04 20:43
Samochód: ford probe 2.0 16v 1994
Lokalizacja: lubelskie

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: maniek233 »

bardziej takie objawy jakby nie było akumulatora .przekręce kluczyk i nic sie nie zapali drugi raz przekrece pali od razu...kiedys zrobiło mi sie tak ze wogóle nic zanikł prąd próbowaliśmy popchać ,ze dwie nieudane próby ,wsiadłem i normalnie zapalił z kluczyka. podobno klemy lużno ale dokręcone na maksa
może i masz rację że rozrusznik ale też sprawdzę alternator. a czy słaby aku może tak sie objawiać? czyli modułem sie nie przejmować narazie? w sumie wolałbym to mieć w zapasie
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: Sam »

z tego co mówisz to wynika że gdzieś coś nie łączy -> przynajmniej tak to wygląda sprawdź dokładnie kable idące od akumulatora - > do masy i do plusa mogą być klemy dobre a a dalej gdzieś przetarte przerdzewiałe czy coś. Co do akumulatora no cóż one raczej padają całkiem a nie że raz działa raz nie działa a potem znów działa. Ja bym stawiał na przetarty kabel od klemy do skrzynki bezpieczników albo słabo skręcone na głównym bezpieczniku śruby. Ktoś pisał na forum już że miał poluzowane te śruby o ile pamiętam. Przy czym rozrusznik i tak warto sprawdzić
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: 2Ya »

Może tez być,że kostka / przełącznik zapłonu w stacyjce,a dokładnie pod stacyjką lub masa niedomaga - sprawdź umasowienie skrzynki bezpiecznikowej pod maską,czy nie jest zasyfione oraz połączenie masy do silnika/skrzyni.
Obrazek
maniek233
Posty: 6
Rejestracja: 2011-03-04 20:43
Samochód: ford probe 2.0 16v 1994
Lokalizacja: lubelskie

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: maniek233 »

trochę odświeże temat. mianowicie padł mi w końcu jakiś miesiąc temu ten moduł. znajomy wszystko mi polutował tak jak na schematach jest ,ale wydaje mi sie że lekko ,jakby to powiedzieć wibrują obroty i jakby nieco słabszy. wyczytałem że coś tam może być nie tak ,że za słaby ten moduł. idąc tym tropem znalazłem wątek że można zamontować ori z VW firmy telefunken czy fairchild . i tu mam pytanie jak to podłączyć ???jak patrzę na allegro to brakuje wtyczek . czy to jakoś inaczej się podłacza??? mam prośbę nich ktoś mi to wytłumaczy w prosty sposób??? może ktoś taki moduł ma na sprzedaż to chętnie kupię od zaraz.pozdrawiam
rokfor
Posty: 25
Rejestracja: 2007-06-21 12:05
Samochód: probe2 '95 2,5
Lokalizacja: Elbląg

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: rokfor »

Witam. Mam takie pytanko. Przy ustawianiu zapłonu skończył mi się zakres regulacji, poprostu aparat zaparł się o śrubę mocującą go do silnika, przez co nie mam możliwości dalej go przesunięcia. Patrząc od strony aparatu - musiałbym jeszcze kawałek przekręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara a już nie mogę. Przecież nie da się w naszych probiakach przestawić zapłonu o 180 stopni, chyba że sie mylę. Dodam że miałem ostatnio przeboje z aparatem i czujnikiem położenia wału ale potem przez pewien czas probiak jeździł . Proszę o jakieś podpowiedzi.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: Robert »

Poszukaj, co zewrzeć, by wejść w tryb diagnostyczny i dopiero reguluj :idea:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
rokfor
Posty: 25
Rejestracja: 2007-06-21 12:05
Samochód: probe2 '95 2,5
Lokalizacja: Elbląg

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: rokfor »

No rzecz jasna że reguluje zapłon w trybie serwisowym :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: Robert »

To był taki szybki strzał, dlaczego mogło Ci braknąć zakresu - bez urazy.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: wujeksex »

rokfor pisze:Przy ustawianiu zapłonu skończył mi się zakres regulacji, poprostu aparat zaparł się o śrubę mocującą go do silnika, przez co nie mam możliwości dalej go przesunięcia.
Ustaw najpierw obroty jałowe. Przy obrotach wyższych lub niższych niż 750 (+-50) nie ustawisz dobrze kąta wyprzedzenia zapłonu, bo tak jak piszesz skończy się zakres regulacji.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
rokfor
Posty: 25
Rejestracja: 2007-06-21 12:05
Samochód: probe2 '95 2,5
Lokalizacja: Elbląg

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: rokfor »

No właśnie cały w tym feler że ustawiam te obroty tak jak powinny być....
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: derek »

rokfor pisze: Przecież nie da się w naszych probiakach przestawić zapłonu o 180 stopni, chyba że sie mylę.
w wersji 2.0 wlasnie jest taka mozliwosc(1 cylinder jest u góry ale w fazie ssania zamiast pracy), trzeba wtedy przekrecic kołem pasowym wału korbowego o 180 stopni i wlozyc aparat patrzac zeby zgraly sie znaki-kreseczki i chyba kropka przy wejsciu slimaka do wałka rozrządu(ewentualnie zdejmij kopułke i ustaw palec na wyjsciu zaplonu do pierwszego cylindra). koło pasowe musi byc wtedy w GMP- masz tam takie wcięcie ktore ma sie pokryc z T na obudowie rozrządu.

w kazdym razie chodzi o to że znaczek na kole pasowym wału korbowego moze byc ustawiony ze znakiem "T" albo w fazie ssania albo pracy i trzeba sprawdzic obie mozliwosci przy montowaniu aparatu zapłonowego.
ale ty masz V6 wiec nie wiem czy jest podobnie.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: Romas »

Nie w V-ce czegoś takiego nie ma.

A powiem że moim zdaniem masz na 99.999999% rozrząd przestawiony o jeden ząbek. Nawet ostatnio robiłem taką V-ke i nie tylko o jeden ale o 2 ząbki był przestawiony rozrząd. Więc przyczyna jest takowa :wink:
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: 2Ya »

-- oryginalny post 2011-11-03 18:04 --

Ja jakiś czas temu ustawiałem komuś zapłon w probiaku,bo były jaja i też nie szło wyregulować dokładnie,więc typowałem grzebany aparat zapłonowy,bo był po tuningu elektryka co mu prąd znika albo rozrząd źle ustawiony,bo był zmieniany.Po czym okazało się ,że rozrząd był ok,a ................ koło pasowe wału ze znakami było spawane,bo się rozsypało..no i jak można się domyślić,nikt nie zwrócił uwagi na poprawne złożenie koła pasowego do operacji spawania... :)
I tak można było regulować i regulować ;)

-- dodano 2011-11-03 18:09 --
Romas pisze:Nie w V-ce czegoś takiego nie ma.

Ależ jest :D Choć nie dokładnie tak samo jak w przypadku silników 2.0 i w przypadku chyba tylko aparatów, KL 01 i KLY 01 , bo z KF 34 na tym polu nie mam doświadczenia, tak rozległego w tej kwestii ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
chris7407
Posty: 9
Rejestracja: 2008-02-06 09:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: chris7407 »

No i stało się :(
Dopadło i mojego probasa. Padła cewka w aparacie o oznaczeniu (przeczytanym z aparatu) KF34 i teraz jest moje pytanie gdzie zdobyć taka cewkę, bądź który aparat jest zamiennikiem dla mojego, bo tego nie można nigdzie dostać. Z góry dziękuję za w każdą możliwą pomoc.
Probe II ("96) 2.5 V6
Czarne jest piękne !
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”