Problem z uruchomieniem silnika...

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10500
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Car: Probe 1995 2,5 turbo; Audi S6 2003 4,2
Gallery: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Odp: Problem z uruchomieniem silnika...

Post autor: Kocureq » 2012-11-30 14:41

Cienkie kable i pewnie za krotko trzymales na kablach to nawet nie zdazyl sie podladowac.

Awatar użytkownika
Kool
Posty: 100
Rejestracja: 2012-02-28 18:58
Car: Probe 96 GT USA
Lokalizacja: Poznań

Re: Odp: Problem z uruchomieniem silnika...

Post autor: Kool » 2012-11-30 16:58

Kocureq pisze:Cienkie kable i pewnie za krotko trzymales na kablach to nawet nie zdazyl sie podladowac.
Pewnie tak. Tylko co mu zjada na postoju prąd? Immobilizer mi ostatnio przestał działać, bawić się tym czy do mechanika z tym jechać?

Wiktor
Posty: 2
Rejestracja: 2013-06-09 20:25

Nie pali na cieplym silniku

Post autor: Wiktor » 2013-06-09 20:49

Witam wszystkich serdecznie !!!

Na poczatkek powiem, ze bardzo sie ciesze, ze jest wiecej fanatyków Forda Probe niz tylko moja ukochana zona. W ubieglym stuleciu kupilem jej auto 2,5 1994 a teraz zaczynaja sie problemy. Do tej pory dawalem rade sam, ale teraz potrzebuje waszego wsparcia...za co z gory dziekuje. Przepraszam, ze nie mam polskiej trzcionki.

Otóz, autko nie pali na cieplym silniku a po uplywie ok. 30 min pali ponownie. Na zimnym odpala, ale jak sie zatrzymam gdzies to dupa zbita....., trzeba czekac.. Wymienilem czujnik polozenia walu na nowy, wszystkie filtry i swiece.
Przeczyscilem dystrybutor czyli kopulke. Nie wiem co dalej...
Sprawdzilem, ze nie ma iskry gdy jest cieply. Myslalem, ze to moze immo, ale co ma immo do cieplego silnika ? Nie mam pojecia.
Bede bardzo wdzieczny za podpowiedzi, co moge dalej sprawdzac, co robic...

Dzieki...

Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2788
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Car: Mitsubishi Legnum VR4
Gallery: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Nie pali na cieplym silniku

Post autor: MatiLP640 » 2013-06-09 23:04

Witam ;)
Uzyj wyszukiwarki i dopisz sie do istniejacego watku na ten temat bo ten zaraz ci zamkna ;) a jak sie dopiszesz to wtedy pomyslimy ;) i nie zrozum mnie zle ale porzadek jakis musi byc :) a przy okazji ciesze sie ze tak dlugo jestes posiadaczem probasa ;)
dla ulatwienia poczytaj :arrow: TEN temat ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK

Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1834
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Gallery: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Nie pali na cieplym silniku

Post autor: mysz » 2013-06-09 23:16

Znajomy miał to samo, tyle, że w Xedosie 9- padł mu czujnik halla w aparacie zapłonowym ;)
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r

Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2788
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Car: Mitsubishi Legnum VR4
Gallery: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Nie pali na cieplym silniku

Post autor: MatiLP640 » 2013-06-09 23:28

tyle ze z tego co Romas mowil mi to w V masz dwa czujniki polozenia walu, jeden w aparacie a drugi przy kole i dzialaja one na zasadzie kola zapasowego, jeden sie zepsuje to automatycznie odczyt idzie z drugiego a skoro wymienil ten przy kole ktory ma "wyzszy priorytet" to raczej to odpada... ale jak juz piszemy w tym temacie to ja bym zaczal od podmienienia calego aparatu zaplonowego ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK

Wiktor
Posty: 2
Rejestracja: 2013-06-09 20:25

Re: Nie pali na cieplym silniku

Post autor: Wiktor » 2013-06-10 01:48

Dziekuje serdecznie za pierwsze juz reakcje.
Odniose sie najpierw do sugestii zamykania tematu. Otóz sprawdzilem cale 25 stron tematów, temat po temacie i nie ma nigdzie przypadku " Nie pali na cieplym silniku" a jest wiele klonów innych tematów które sa porozrzucane jak np.: "check engine" lub "problem z odpalaniem". Sprawdzilem zawartosc i zaden post nie odnosi sie do problematyki przedstawianej przeze mnie. Jeden watek jest zblizony ( str.10 - obecnie) problem z czujnikiem polozenia walu. To tyle co do zamykania stronki.

Dziekuje za pierwsze sugestie. NIe wiedzialem, ze jest drugi czujnik w systemie zaplonowym i musze tez sprawdzic sugesie Myszy co to jest ten czujnik halla. Mielismy z zona juz 3 Probiaki 88' - 3L 6V gdyby nie rdza to auto nie do zajechania ( silnik produkowany w Kanadzie ), 2,5 6V 1998 i 2,5 6V 1994 i ten sie ostal, zona go kocha wiec i ja chce dbac o niego i nigdy nie bylo z zadnym Probiakiem wiekszych klopotów. Teraz pierwszy raz objawy sa trudne do postawienia jednoznacznej diagnozy. Dodam, ze dzisiaj sprawdzilem czy pompa pracuje poprawnie - pracuje.
MatiLP640, twoja sugestia co do aparatu zaplonowego jest tez ciekawa. Czytajac to co napisales, przypomnialo mi sie, ze jak po nieudanym zaplonie cofam kluczyk do pozycji OFF i pózniej ( nawet po chwili) ponownie przekrecam celem ponowienia próby zapalenia to w pierwszej fazie po wstepnym przekreceniu kluczyka a przed nacisnieciem Immo zrywa ( na ulamek sekundy) samochodem jakby dokanczalo ostani duch walu z poprzedniego cyklu obrotu kluczyka. Nie dzieje sie tak zawsze, ale na tyle czesto, ze pamietam to.

Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2788
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Car: Mitsubishi Legnum VR4
Gallery: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Problem z uruchomieniem silnika...

Post autor: MatiLP640 » 2013-06-10 10:29

skoro nie znalazles chociaz podobnego to ok ;) a co do immo to tez moze byc cos z nim nie tak jak powinno ale przeciez watpie zeby na zimnym chwytal a na cieplym nie... przeciez to nie ma nic wspolnego ze soba, a bledy jakies ma? probowales go wsadzac w tryb diagnostyczny i odczytac czy ma bledy?
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4920
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z uruchomieniem silnika...

Post autor: Romas » 2013-06-10 13:29

Siemasz Wiktor :wink:

Tak na wstępie to uzupełnij swój profil ok? :wink:

A co do tego odpalania, to już Ci mówię, U kolegi Sallmo była ta sama sytuacja, i do wymiany poszła kopułka aparatu zapłonowego i rzeczy typy czyszczenie nic Ci nie dadzą, a zapewne na 99% to jest to
A teraz objaśnienie:
Jak zdejmiesz kopułkę i odwrócisz, to widzisz taki wystający czpień z metalową końcówką na brzegu kopułki i węglik na samym jej środku. Jedno i drugie jest połączone takim drucikiem, który jest zatopiony w obudowie i to in się przepalił, w momęcie kiedy jest zimny, przewodzenie jest większe, zaś po rozgrzaniu mniejsze i iskra nie daję rady na wolnym skoku przejść go węglika przez tą przerwę, stąd objaw poczekania aż przestygnie i dopiero odpali :wink:

Podmień od kogoś kopułkę a zobaczysz czy ten 1% niepewności sie sprawdzi czy też nie :wink:
A tak na marginesie to skąd jesteś? bo może w Twojej okolicy ktoś mieszka co posiada V6 :wink:

Awatar użytkownika
wujeksex
Klubowicz
Posty: 1390
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Car: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Gallery: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Problem z uruchomieniem silnika...

Post autor: wujeksex » 2013-06-10 20:54

A ja obstawiam moduł zapłonowy i zalecam wykonanie zewnętrznego :wink:
Więcej info na ten temat w temacie "Brak iskry".
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”