kopulka

Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Gallery: viewtopic.php?t=5666

kopulka

Post autor: jagger » 2005-04-07 16:51

dzis przy zamontowaniu filtra stozkowego,odpalilem auto i zaczolem grzebac w oklolicach kabli i kopulki i jak mnie nie pier.....nie,dotknalem jeszcze raz i to samo.prawdopodobnie kopulka jest do wymiany (albo kable)co radzicie/?
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]

Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 778
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Gallery: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos » 2005-04-07 19:54

Obstawiam za kablami, ale kopułka też może być do wymiany

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2005-04-07 19:58

Ja przepraszam bardzo! Rozumiem, że kolega Jagger ma kłopoty z uzyskaniem polskich literek w tym albionie, ale jak to brzmi? :oops:
KOPULKA :twisted:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Gallery: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger » 2005-04-07 21:59

dziekuje panu Robertowi za wyczerpujaca odpowiedz(niestety ale nie mam polskiej klawiatury)
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]

Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Car: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. » 2005-04-08 00:13

obejrzyj dokładnie kopułkę od środka czy nie ma jakichś pęknięć albo czegoś tam takiego. później wjedź do najczarniejszej dziury jaką znajdziesz, otwórz machę, zapal silnik i popatrz czy skaczą iskry. jeśli będziesz miał wątpliwości co jest do wymiany to pogadaj z kimś żeby na moment kable podmienić z innego probka. jeśli będzie Cię kopało dalej - kopułka. jeśli iskry przestaną skakać po silniku - kable.

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)

Gość

Post autor: Gość » 2005-04-08 03:15

Noc tatalna ciemnia, ale to naprawde totalna. no i na zapalonym silniku patrzysz pod maske, jakiekolwiek iskry nie mogą się uchować, oglądaj od góry, od dołu, od tyłu. Musisz coś wypatrzeć. Jeśli kopie to w nocy musi być widać bo to już poważne przebicia są. Jeszcze złap za kable WN jeśli cię kopnie to prędzej one są padnięte niż kopułka. Ale najpierw zlookaj wsio dokładnie.

Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Gallery: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger » 2005-04-08 09:30

dzieki za porady ,a swoja droga widze ze moje kabelki wygladaja na dawno niezmieniane,wiec i tak zaczne sie rozgladac za nowymi
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]

Gość

Post autor: Gość » 2005-04-08 12:32

Tylko na kablach nie oszczędzaj są bardzo ważne.

Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Gallery: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger » 2005-04-09 00:54

obejrzalem dzis kopulke i widze male pekniecia kolo srobek i w innych miejscach,wiec musze ja wymienic.ile w polsce kosztuje taka kopulka i czy latwo ja sie wymienia)czy cos waznego powinienem wiedziec przy wymianie
pozdro
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]

Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Gallery: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger » 2005-04-09 15:07

a moze mozna te pekniecia zalac klejem??
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]

Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Gallery: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo » 2005-04-09 15:22

W taki sposób to lepiej auta nie naprawiaj.
Klejenie nic tu nie pomoże.
Chyba nie chcesz aby iskry które biegają bokiem uszkodziły Ci moduł, bo wtedy to dopiero możesz narobić sobie kłopotu.
Przy instalacji WN w tych silnikach niestety trzeba uważać i nie oszczędzać na jej elementy.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.

Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Gallery: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger » 2005-04-09 15:31

ok,nie chodzi tu o oszczednosc ale nie moge nigdzie jej dostac tu w angli ,szukam juz trzeci dzien,a z kablemi wn tez nie jest tak latwo,sa i owszem ale ceny wysokie
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]

Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Car: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. » 2005-04-09 19:37

u nas kopułka to ok 70zł. kable to pewnie z 250zł dokładnie nie wiem - ceny orientacyjne :)

tak jak mówi Voodoo nie wydziwiaj z klejami i innymi wynalazkami tylko kup nowe :) szukaj aż znajdziesz ;) nie wiem jak to z cłami i innymi akcyzami bo jeśli nie znajdziesz to może z Polski ktoś Ci podeśle?

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)

Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Gallery: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo » 2005-04-09 19:52

Co do kopułki to ceny nie znam.
Przewody o których mowa za 250zł. to na pewno JC, kompletny badziew.
Jak już to szukaj NGK koszt chyba ~450zł.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.

Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Car: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. » 2005-04-09 20:11

kable NGK w USA kosztują ok 80$ :)

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)

Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Gallery: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger » 2005-04-10 01:26

kopulke znalazlem za 23 pounds, a kabelki facet z alLegro bosch 265,a ngk 360,janmor 155 do naszych aut V6
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]

Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Gallery: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger » 2005-04-13 01:53

jutro ja odbieram,czy powinienem cos wiedziec wiecej przy wymianie kopulki na nowa?
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]

Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Car: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. » 2005-04-13 09:09

wydaje mi się że powinieneś pojechać na ustawienie zapłonu jak już wszystko powymieniasz ale tego nie jestem pewien. wymieniasz kable i kopułkę a nie aparat przecież. z drugiej jednak strony zmienią się parametry elementów instalacji. jak myślicie? ja bym pojechał choćby po to żeby sprawdzić czy jest oki

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)

Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Car: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH » 2005-04-13 09:25

nie pimpo - nic z tych rzeczy.

jagger - pamiętaj że w 2,5v6 były 2 rodzaje aparatów zapłonowych. Nie jestem pewien czy kopułki są w nich takie same. Przy wymianie odkręcasz tylko kopułkę - nic więcej. Przy zakładaniu dobrze jest uszczelkę pociągnąć cieniutko silikonem. Unikniesz dostawania się drobinek kurzu do środka.

Co do kabli to powiem tak. Trzy czy cztery miechy temu kupiłem orginalne kable BOSH. Powiem wam - żenada. Tydzień temu robiłem coś pod maską i zapadł zmierzch. Jak odpaliłem auto to aż się przeraziłem... NA KAŻDYM PRZEWODZIE ŚMIGA ISKRA PO WIERZCHU :evil: :evil: :evil:
Dałem za nie 180pln więc jak widać niska cena = niska jakość...
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)

Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Gallery: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo » 2005-04-13 11:06

MiH pisze:...pamiętaj że w 2,5v6 były 2 rodzaje aparatów zapłonowych. Nie jestem pewien czy kopułki są w nich takie same.
Zgadza się MiH'u, były montowane dwa typy aparatów z oznaczeniami KL i KF i w obu były inaczej rozmieszczone wyprowadzenia przewodów WN.
Tak więc przed kupnem najpierw sprawdź jakiego typu masz aparat a potem śmigaj do sklepu.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.

Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Gallery: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger » 2005-04-13 12:27

i to sie zgadza sa dwa rodzaje aparatow, ale ja juz zakupilem i zobaczymy zawsze moge zamienic na inny bo wiem ze maja ten drugi model
dzieki za odpowiedzi
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]

Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Gallery: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger » 2005-04-13 12:38

to dziwne pimpo przeciez bosch powinien miec jakas klase??!!z tymi przewodami to tak jest ,czytalem gdzies na forum ze ktos zalozyl jakies tranie i barzdo jest zadowolony,wiec sam juz nie wiem ,podobaja mi sie magnecor-a ale sa drogie.bosch jest jeszcze przystepna cena i ngk,moze trzeba wybrac te grubsze z 8,5mm,?????
pozdro
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]

Gość

Post autor: Gość » 2005-04-13 13:46

Zawsze byłem święcie przekonany, że kable WN orginalne to NGK. Mi takie sprzedali w bardzo atrakcyjnej cenie, a kosztują jak z zboże.

Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Gallery: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger » 2005-04-13 14:46

wiec tak,kopulka pasowala i jest juz zalozona,stara miala pekniecia od srodka w okolicach metalowych bolcow,wiec byly przebicia.teraz obroty zachowuja sie normalnie,spadki sa wolne a nie jak bylo przed tem szybko i prawie do zera,obroty sa stale okolo przedostatniej kreski i nie faluja,wiec jakis sukces! jeszcze tylko kabelki wymienie i bedzie git! dzieki za odpowiedzi
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”