Szarpie i jest slabszy.

Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1047
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Car: Probe x ∞
Gallery: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Szarpie i jest slabszy.

Post autor: Spider33 » 2014-06-15 16:28

Po wielu dniach męczarni z moim struclem usterka naprawiona. Obrotomierz skakał przez cewke a szarpanie było spowodowane zepsutą pompą paliwa. Podawała paliwo pół na pół z powietrzem :mrgreen: Wyglądało mi to na usterkę spowodowaną przez zapłon ale sie zaskoczyłem. Szkoda tylko że musiałem wymienić pół samochodu :wink:

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4897
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szarpie i jest slabszy.

Post autor: Romas » 2014-06-15 16:48

hurrrraaaaaaa :!: :slon:
Ja niestety nie dotarłem do Ciebie bo do tej pory jeszcze mnie nie wywiało w okolice więc nie miałem jak pomóc w praktyce :|

Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Car: Ford Probe 2.5
Gallery: viewtopic.php?t=21849

Re: Szarpie i jest slabszy.

Post autor: batigol67 » 2014-06-17 18:42

mateusz8494 pisze:Jak będę na pc to uzupełnie,;) jak mam to posprawdzac? Potrafie tylko bledy odczytac;;)
Zapłon to musisz jechac ustawic do kogos kto ma lampe stroboskopową.A przepływomierz sonde i inne czujniki miernikiem.Sprawdz jakie mają miec wartości i sprawdzaj.

Awatar użytkownika
skalpel
Posty: 213
Rejestracja: 2010-08-11 19:42
Car: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
Gallery: viewtopic.php?t=23090
Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia

Re: Szarpie i jest slabszy.

Post autor: skalpel » 2014-06-24 22:30

Witam.
Mam problem z silnikiem 2.0 16 97r. Gdy mam podpięte podciśnienie z elektro zaworka do kolektora ssącego to auto jest słabsze i z opóźnieniem reaguje na pedał gazu, natomiast gdy wypnę podciśnienie auto dobrze się wkręca na obroty i nic go nie dławi. Sprawdzałem elektro zaworki i obydwa pstrykają.
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo

Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Car: Ford Probe 2.5
Gallery: viewtopic.php?t=21849

Re: Szarpie i jest slabszy.

Post autor: batigol67 » 2014-06-24 22:54

Podciśnienie ale do czego? Bo nikt nie wie.Do regulatora czy do czego?

Awatar użytkownika
skalpel
Posty: 213
Rejestracja: 2010-08-11 19:42
Car: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
Gallery: viewtopic.php?t=23090
Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia

Re: Szarpie i jest slabszy.

Post autor: skalpel » 2014-06-25 16:43

zaznaczyłem na schemacie o które podciśnienie chodzi/
Załączniki
podcisnienia 2.0.jpg
podcisnienia 2.0.jpg (56.54 KiB) Przejrzano 3287 razy
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo

Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Car: Ford Probe 2.5
Gallery: viewtopic.php?t=21849

Re: Szarpie i jest slabszy.

Post autor: batigol67 » 2014-06-25 19:49

No ok ale przecierz jak wypniesz podcisnienie to silnik bedzie brał lewe powietrze.

Awatar użytkownika
skalpel
Posty: 213
Rejestracja: 2010-08-11 19:42
Car: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
Gallery: viewtopic.php?t=23090
Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia

Re: Szarpie i jest slabszy.

Post autor: skalpel » 2014-06-25 20:38

nie bierze lewego powietrza tylko ucieka podciśnienie z kolektora bo słychać jak syczy i silnik pracuje równo a po wpięciu tego podciśnienia silnik zamula i zaczyna silnik się kręcić dopiero od 3 tyś obrotów.
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo

Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Car: Ford Probe 2.5
Gallery: viewtopic.php?t=21849

Re: Szarpie i jest slabszy.

Post autor: batigol67 » 2014-06-25 21:02

a jak wypniesz i zatkasz dziurke palcem to co sie dzieje?

Awatar użytkownika
skalpel
Posty: 213
Rejestracja: 2010-08-11 19:42
Car: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
Gallery: viewtopic.php?t=23090
Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia

Re: Szarpie i jest slabszy.

Post autor: skalpel » 2014-08-06 22:14

witam
sorki że tak długo nie odpisywałem ale nie miałem dostępności do auta. Gdy wypnę wężyk i zatkam palcem to auto pomału reaguje na gaz i strasznie zamula i w dodatku ciągle czuć bezczynne tak jakby miał za dużą dawkę paliwa. Na chwile obecna jeżdżę z wypiętym podciśnieniem i jest w miarę ok tylko że na dłuższa metę tak się nie da jeździć.
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo

Awatar użytkownika
AliRS
Posty: 41
Rejestracja: 2007-06-16 16:08
Car: ProbeII 2.5 v6 93r US
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Re: Szarpie i jest slabszy.

Post autor: AliRS » 2014-09-01 20:44

Witam ….. Pojechałem umyć silnik, Probe było dynamiczne ale po umyciu w ogóle nie mogłem jechać. Po wyschnięciu silnika Probe jest mułowate. Jaka to może być przyczyna ?
Za informację z góry dziękuję.
Probe II 2,5 24-V V6 USA 93 Automat + LPG

Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Car: Ford Probe 2.5
Gallery: viewtopic.php?t=21849

Re: Szarpie i jest slabszy.

Post autor: batigol67 » 2014-09-01 21:01

Silnika sie nie myje :D .Tak samo jak spawów nie wkłada sie do wody bo pęka spaw.Tak samo nie wlewa się zimnej wody do szklanki w której była gorąca woda .To jest ta sama zasada.Przyczyn może być teraz 10.

Maxxum
Klubowicz
Posty: 3032
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Car: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Gallery: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Szarpie i jest slabszy.

Post autor: Maxxum » 2014-09-01 21:10

batigol67 pisze:Silnika sie nie myje :D .Tak samo jak spawów nie wkłada sie do wody bo pęka spaw.Przyczyn może być teraz 10.
Myje się, myje, tylko trzeba zachować daleko idącą ostrożność.
Trzeba zabezpieczyć wrażliwe na wodę elementy - przede wszystkim urządzenia elektryczne (układ zapłonowy itp.). Oczywiście nie wolno myć gorącego silnika.

Jeżeli tego nie zrobili Ci AliRS przed umyciem - to możesz mieć problem.

Na początku jeżeli masz kompresor - przedmuchaj co się tylko da pod maską, żeby pozbyć się resztek wody.
Dobrze byłoby wystawić silnik na słońce - w sensie otworzyć maskę jak będzie słoneczny dzień. Można też w garażu farelkę uruchomić i trochę podgrzać otoczenie, żeby woda odparowała.

Zobacz też, czy kable nie dostały przebicia - jak zostały zawilgocone. Odpal Probka nocą i zobacz czy nie ma błysków na kablach.

Mogło się też tak zdarzyć, że do mycia użyli zbyt dużego ciśnienia i urwany został jakiś kabelek od czujnika lub poluzowała się jakaś kostka.

Tyle do głowy mi przychodzi teraz.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)

Awatar użytkownika
AliRS
Posty: 41
Rejestracja: 2007-06-16 16:08
Car: ProbeII 2.5 v6 93r US
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Re: Szarpie i jest slabszy.

Post autor: AliRS » 2014-09-01 21:24

-- oryginalny post 2014-09-01 21:17 --

Ale śmieszne, silnik był myty przez myjnię która myje również silniki. A, silnik był myty kiedy był zimny.

-- dodano 2014-09-01 21:24 --

Dzięki za wskazówki.
Probe II 2,5 24-V V6 USA 93 Automat + LPG

Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Car: Ford Probe 2.5
Gallery: viewtopic.php?t=21849

Re: Szarpie i jest slabszy.

Post autor: batigol67 » 2014-09-02 12:07

check się świeci czy nie?Jak miałes nieszczelne coś mogła sie woda wlać i zwarcie zrobić.Posprawdzaj wszystko kostki bezpieczniki itp.

Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3306
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Car: Probe II 2.5 V6 '97
Gallery: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szarpie i jest slabszy.

Post autor: KrecioPL » 2014-09-02 12:40

ja bym zaczął od sprawdzenia ładowania ;)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy

Awatar użytkownika
AliRS
Posty: 41
Rejestracja: 2007-06-16 16:08
Car: ProbeII 2.5 v6 93r US
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Re: Szarpie i jest slabszy.

Post autor: AliRS » 2014-09-02 16:06

Wyświetla mi kod 46 – Elektrozawór …... ;)
Probe II 2,5 24-V V6 USA 93 Automat + LPG

Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Car: Ford Probe 2.5
Gallery: viewtopic.php?t=21849

Re: Szarpie i jest slabszy.

Post autor: batigol67 » 2014-09-02 17:03

To sprawdz ten elektrozawór czy działa.

Awatar użytkownika
AliRS
Posty: 41
Rejestracja: 2007-06-16 16:08
Car: ProbeII 2.5 v6 93r US
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Re: Szarpie i jest slabszy.

Post autor: AliRS » 2014-09-03 13:10

Miałeś rację Maxxum, przy sprawdzaniu wszystkich kabelków i kostek zauważyłem że jeden z kabli zapłonowych był odczepiony od aparatu zapłonowego. Z tego wynika że pod ciśnieniem
wody podczas mycia silnika to się stało. Probe teraz śmiga jak przed myciem. ;)
Probe II 2,5 24-V V6 USA 93 Automat + LPG

Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1047
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Car: Probe x ∞
Gallery: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Szarpie i jest slabszy.

Post autor: Spider33 » 2014-09-03 18:34

Przewody ciezko sie wypina wiec moze juz wcześniej był troche poluzowany.

Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Car: Ford Probe 2.5
Gallery: viewtopic.php?t=21849

Re: Szarpie i jest slabszy.

Post autor: batigol67 » 2014-09-05 09:40

Pewnie dyskoteka tam była pod maską :)

Awatar użytkownika
skalpel
Posty: 213
Rejestracja: 2010-08-11 19:42
Car: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
Gallery: viewtopic.php?t=23090
Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia

Re: Szarpie i jest slabszy.

Post autor: skalpel » 2014-10-10 17:15

Witam. Znowu mam kłopot z autem. Mianowicie auto do 3 tys obr nie jedzie, gaz jest w podłodze a auto się nie może rozpędzić dopiero gdy osiągnie 3 ts obr to jest poprawa i zaczyna jechać. Dodam również ze strasznie śmierdzi benzyna i pali bardzo dużo. Wymieniłem nowy filtr paliwa i powietrza świece i kable na NGK oraz podmieniłem wtryski i nadal nic nie pomogli.
Może wy mi pomożecie bo autem jestem w Niemczech a jazda autem staje się coraz bardziej uciążliwa.
Auto to Ford Probe II 2.0 16V 97r
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo

Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1822
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Gallery: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Szarpie i jest slabszy.

Post autor: mysz » 2014-10-10 17:55

Sonda?
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r

Awatar użytkownika
skalpel
Posty: 213
Rejestracja: 2010-08-11 19:42
Car: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
Gallery: viewtopic.php?t=23090
Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia

Re: Szarpie i jest slabszy.

Post autor: skalpel » 2014-10-10 19:18

Nie mam na podmianki sondy wiec nie sprawdzę.
http://allegro.pl/sonda-lambda-mazda-xe ... 92319.html
sonda w 2.0 i 2.5 jest taka sama tak ja na tej aukcji pisze ?
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo

Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Gallery: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: Szarpie i jest slabszy.

Post autor: vitek » 2014-10-10 23:41

2Ya pisze:
grave pisze:Panowie ale wiecie czy przednia i tylna to ta sama czy czymś się różnią? Ja mam uszkodzone obie.
Pytanie jest stąd :

http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=19416

Odp tutaj,żeby odp nie zginęła w śmietniku.

V6 jak wiadomo ma dwie sondy lambda,a różnice są takie:

- długość przewodów
- oznaczenia na sondach

Sonda przednia (krótki przewód) - F2

Sonda tylna (długi przewód) - F1

Oczywiście dotyczy to oryginałów.
Odnośnie symboli to F1 jest zawsze tylna,a F2 przednia.
Same oznaczenie modelu sond NTK na przełomie produkcji Probe były różne .
Wykonują one taka sama pracę oczywiście,a różne oznaczenia sond wynika z tego,iż są dwie długości wiązki elektrycznej,co też czynią inni producenci.

Dla silników 2.0 ,sondy oznacza się symbolem F3 - wiązka jest jeszcze krótsza niż w sondzie F2 w modelach V6 .

Pzdr.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”