Strona 7 z 8

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-06-15 16:28
autor: Spider33
Po wielu dniach męczarni z moim struclem usterka naprawiona. Obrotomierz skakał przez cewke a szarpanie było spowodowane zepsutą pompą paliwa. Podawała paliwo pół na pół z powietrzem :mrgreen: Wyglądało mi to na usterkę spowodowaną przez zapłon ale sie zaskoczyłem. Szkoda tylko że musiałem wymienić pół samochodu :wink:

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-06-15 16:48
autor: Romas
hurrrraaaaaaa :!: :slon:
Ja niestety nie dotarłem do Ciebie bo do tej pory jeszcze mnie nie wywiało w okolice więc nie miałem jak pomóc w praktyce :|

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-06-17 18:42
autor: batigol67
mateusz8494 pisze:Jak będę na pc to uzupełnie,;) jak mam to posprawdzac? Potrafie tylko bledy odczytac;;)
Zapłon to musisz jechac ustawic do kogos kto ma lampe stroboskopową.A przepływomierz sonde i inne czujniki miernikiem.Sprawdz jakie mają miec wartości i sprawdzaj.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-06-24 22:30
autor: skalpel
Witam.
Mam problem z silnikiem 2.0 16 97r. Gdy mam podpięte podciśnienie z elektro zaworka do kolektora ssącego to auto jest słabsze i z opóźnieniem reaguje na pedał gazu, natomiast gdy wypnę podciśnienie auto dobrze się wkręca na obroty i nic go nie dławi. Sprawdzałem elektro zaworki i obydwa pstrykają.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-06-24 22:54
autor: batigol67
Podciśnienie ale do czego? Bo nikt nie wie.Do regulatora czy do czego?

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-06-25 16:43
autor: skalpel
zaznaczyłem na schemacie o które podciśnienie chodzi/

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-06-25 19:49
autor: batigol67
No ok ale przecierz jak wypniesz podcisnienie to silnik bedzie brał lewe powietrze.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-06-25 20:38
autor: skalpel
nie bierze lewego powietrza tylko ucieka podciśnienie z kolektora bo słychać jak syczy i silnik pracuje równo a po wpięciu tego podciśnienia silnik zamula i zaczyna silnik się kręcić dopiero od 3 tyś obrotów.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-06-25 21:02
autor: batigol67
a jak wypniesz i zatkasz dziurke palcem to co sie dzieje?

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-08-06 22:14
autor: skalpel
witam
sorki że tak długo nie odpisywałem ale nie miałem dostępności do auta. Gdy wypnę wężyk i zatkam palcem to auto pomału reaguje na gaz i strasznie zamula i w dodatku ciągle czuć bezczynne tak jakby miał za dużą dawkę paliwa. Na chwile obecna jeżdżę z wypiętym podciśnieniem i jest w miarę ok tylko że na dłuższa metę tak się nie da jeździć.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-09-01 20:44
autor: AliRS
Witam ….. Pojechałem umyć silnik, Probe było dynamiczne ale po umyciu w ogóle nie mogłem jechać. Po wyschnięciu silnika Probe jest mułowate. Jaka to może być przyczyna ?
Za informację z góry dziękuję.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-09-01 21:01
autor: batigol67
Silnika sie nie myje :D .Tak samo jak spawów nie wkłada sie do wody bo pęka spaw.Tak samo nie wlewa się zimnej wody do szklanki w której była gorąca woda .To jest ta sama zasada.Przyczyn może być teraz 10.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-09-01 21:10
autor: Maxxum
batigol67 pisze:Silnika sie nie myje :D .Tak samo jak spawów nie wkłada sie do wody bo pęka spaw.Przyczyn może być teraz 10.
Myje się, myje, tylko trzeba zachować daleko idącą ostrożność.
Trzeba zabezpieczyć wrażliwe na wodę elementy - przede wszystkim urządzenia elektryczne (układ zapłonowy itp.). Oczywiście nie wolno myć gorącego silnika.

Jeżeli tego nie zrobili Ci AliRS przed umyciem - to możesz mieć problem.

Na początku jeżeli masz kompresor - przedmuchaj co się tylko da pod maską, żeby pozbyć się resztek wody.
Dobrze byłoby wystawić silnik na słońce - w sensie otworzyć maskę jak będzie słoneczny dzień. Można też w garażu farelkę uruchomić i trochę podgrzać otoczenie, żeby woda odparowała.

Zobacz też, czy kable nie dostały przebicia - jak zostały zawilgocone. Odpal Probka nocą i zobacz czy nie ma błysków na kablach.

Mogło się też tak zdarzyć, że do mycia użyli zbyt dużego ciśnienia i urwany został jakiś kabelek od czujnika lub poluzowała się jakaś kostka.

Tyle do głowy mi przychodzi teraz.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-09-01 21:24
autor: AliRS
-- oryginalny post 2014-09-01 21:17 --

Ale śmieszne, silnik był myty przez myjnię która myje również silniki. A, silnik był myty kiedy był zimny.

-- dodano 2014-09-01 21:24 --

Dzięki za wskazówki.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-09-02 12:07
autor: batigol67
check się świeci czy nie?Jak miałes nieszczelne coś mogła sie woda wlać i zwarcie zrobić.Posprawdzaj wszystko kostki bezpieczniki itp.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-09-02 12:40
autor: KrecioPL
ja bym zaczął od sprawdzenia ładowania ;)

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-09-02 16:06
autor: AliRS
Wyświetla mi kod 46 – Elektrozawór …... ;)

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-09-02 17:03
autor: batigol67
To sprawdz ten elektrozawór czy działa.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-09-03 13:10
autor: AliRS
Miałeś rację Maxxum, przy sprawdzaniu wszystkich kabelków i kostek zauważyłem że jeden z kabli zapłonowych był odczepiony od aparatu zapłonowego. Z tego wynika że pod ciśnieniem
wody podczas mycia silnika to się stało. Probe teraz śmiga jak przed myciem. ;)

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-09-03 18:34
autor: Spider33
Przewody ciezko sie wypina wiec moze juz wcześniej był troche poluzowany.

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-09-05 09:40
autor: batigol67
Pewnie dyskoteka tam była pod maską :)

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-10-10 17:15
autor: skalpel
Witam. Znowu mam kłopot z autem. Mianowicie auto do 3 tys obr nie jedzie, gaz jest w podłodze a auto się nie może rozpędzić dopiero gdy osiągnie 3 ts obr to jest poprawa i zaczyna jechać. Dodam również ze strasznie śmierdzi benzyna i pali bardzo dużo. Wymieniłem nowy filtr paliwa i powietrza świece i kable na NGK oraz podmieniłem wtryski i nadal nic nie pomogli.
Może wy mi pomożecie bo autem jestem w Niemczech a jazda autem staje się coraz bardziej uciążliwa.
Auto to Ford Probe II 2.0 16V 97r

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-10-10 17:55
autor: mysz
Sonda?

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-10-10 19:18
autor: skalpel
Nie mam na podmianki sondy wiec nie sprawdzę.
http://allegro.pl/sonda-lambda-mazda-xe ... 92319.html
sonda w 2.0 i 2.5 jest taka sama tak ja na tej aukcji pisze ?

Re: Szarpie i jest slabszy.

: 2014-10-10 23:41
autor: vitek
2Ya pisze:
grave pisze:Panowie ale wiecie czy przednia i tylna to ta sama czy czymś się różnią? Ja mam uszkodzone obie.
Pytanie jest stąd :

http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=19416

Odp tutaj,żeby odp nie zginęła w śmietniku.

V6 jak wiadomo ma dwie sondy lambda,a różnice są takie:

- długość przewodów
- oznaczenia na sondach

Sonda przednia (krótki przewód) - F2

Sonda tylna (długi przewód) - F1

Oczywiście dotyczy to oryginałów.
Odnośnie symboli to F1 jest zawsze tylna,a F2 przednia.
Same oznaczenie modelu sond NTK na przełomie produkcji Probe były różne .
Wykonują one taka sama pracę oczywiście,a różne oznaczenia sond wynika z tego,iż są dwie długości wiązki elektrycznej,co też czynią inni producenci.

Dla silników 2.0 ,sondy oznacza się symbolem F3 - wiązka jest jeszcze krótsza niż w sondzie F2 w modelach V6 .

Pzdr.