Olej w ukladzie dolotowym

Awatar użytkownika
kosmita
Posty: 282
Rejestracja: 2006-02-03 15:38
Gallery: viewtopic.php?t=8651
Lokalizacja: Lubin

Olej w ukladzie dolotowym

Post autor: kosmita » 2007-04-20 18:26

Witam szukalem tematu zwiazanego z moim problemem ale nic nie znalazlem.

Jak wszyscy wiecie mialem jakis czas temu male dachowanko probek lezal ok 40 min na dachu i wycieklo mi troche oleju z silnika, nie wiedzialem dokladnie z kad az do czasu kiedy chcialem wymienic filtr powietrza. Przy wymianie filtra zauwarzylem ze wieksza polowa filtra powietrza jest w oleju silnikowym, jak i rowniez przeplywomierz i podejzewam ze wszystkie werze za nim rownierz, olej dostal sie przez werzyk na pokrywie zaworow. Olej tez zauwarzylem w przewodach idacych od chlodnicy intercoolera do samego intercollera z przepustnica lacznie, Jaki ma wplyw olej w tych miejscach na pewno autko jest bardziej mulowate bo niedostaje juz tyle powietrza jak i podejzewam intercoller nie spelnia w 100% swojego zadania.

Podobno do oczyszczenie w/w czesci dobrze jesty wyczyscic wszystko jakas bezyna flakowa

Dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam
Black Shadow GT 92r

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2007-04-20 19:05

chyba raczej benzyna lakowa - ale to jest rozpuszczalnik do farb olejnych i niestety zostawia biały nalot. Lepsza będzie benzyna ekstrakcyjna.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
kosmita
Posty: 282
Rejestracja: 2006-02-03 15:38
Gallery: viewtopic.php?t=8651
Lokalizacja: Lubin

Post autor: kosmita » 2007-04-20 19:51

No a jakie moga byc skutki pozostawienia tego wszystkiego tak jak jest i tylko wymienic filtr powietrza, chodzi mi glownie o turbinke olej jaki mam zalany to shell 5w30
Black Shadow GT 92r

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2007-04-20 22:40

Lepiej weź i wyczyść wszystko bo olej w dolocie z czasem zostanie zassany do kolektora i zasyfi ci cały kolektor ssący. Poza tym nigdy do końca sam się nie oczyści
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2846
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Car: brak
Gallery: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive » 2007-04-26 15:01

A co OLEY robi w dolocie :wink: :wink:
Tez tak mam tzn troszke i po wyczyszczeniu nie mineło dużo czasu i to samo.
Ską on sie bieże ???
BYŁ - PROBE 2.2GT 90'(najlepiej wyposażony
probek w klubie)
Jest AUDI a4 b7 1.8TQ 350ps

Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Car: I GT
Gallery: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha » 2007-04-26 15:43

davidlive pisze:A co OLEY robi w dolocie :wink: :wink:
Tez tak mam tzn troszke i po wyczyszczeniu nie mineło dużo czasu i to samo.
Ską on sie bieże ???
Najprawdopodobniej turbina straciła szczelność na panewkach.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:

Awatar użytkownika
kosmita
Posty: 282
Rejestracja: 2006-02-03 15:38
Gallery: viewtopic.php?t=8651
Lokalizacja: Lubin

Post autor: kosmita » 2007-04-26 17:07

Ale przeciez dolotem turbinna zassysa powietrze, a nie je wypycha tak wiec powinno byc mokre za turbina (tak ja to rozumiem chyba ze sie myle)
A takie panewki idzie wymienic w turbince, jesli tak to czy to jest oplacalne i jaka tego cena ????
Ostatnio zmieniony 2007-04-26 17:39 przez kosmita, łącznie zmieniany 1 raz.
Black Shadow GT 92r

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2876
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Car: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman » 2007-04-26 22:00

davidlive nie dziw sie ze oba posty polecialy, powod powinienes znac.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6

Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Car: I GT
Gallery: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha » 2007-04-27 00:01

kosmita pisze:Ale przeciez dolotem turbinna zassysa powietrze, a nie je wypycha tak wiec powinno byc mokre za turbina (tak ja to rozumiem chyba ze sie myle)
A takie panewki idzie wymienic w turbince, jesli tak to czy to jest oplacalne i jaka tego cena ????
Zasysa dolotem to fakt, ale to co jest za turbiną to też dolot. Między innymi właśnie wspomniany intercooler i jego przewody.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”