Kto spawał zbiornik paliwa ??

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4158
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Kto spawał zbiornik paliwa ??

Post autor: Bogdan9999 » 2008-03-04 00:19

Witam mam pytanie do was czy ktoś z was spawał zbiornik paliwa ?? Da rade to w ogóle zrobić ?? Jakieś rady ?? Wiecie jestem szalony ale wylecieć w powietrze nie chcę ;) Oczywiście mówimy tu o pustym baku ;)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Gallery: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S » 2008-03-04 01:19

W motocyklach zasypywało się zbiornik piaskiem (po wypłukaniu ) .
Bogdan ! Jeśli przerdzewiał lepiej wymień . Spawanie w takim przypadku to tylko "odroczenie wyroku" i nawet nie wiem czy zaklejenie nie wytrzyma dłużej (m.in. inaczej się rozkładają naprężenia ) .
Obrazek

Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Gallery: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: guciek » 2008-03-04 06:34

ja kiedys poprzednim aucie bak kleiłem specialnym klejem do baków.Efek był taki ze po dwóch miesiacach kupiłem nowy bak.
Ostatnio zmieniony 2008-03-04 12:26 przez guciek, łącznie zmieniany 1 raz.
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja

Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Car: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek » 2008-03-04 08:02

Jeżeli nie są duże dziury to pamiętam że w pewnym cudzie polskiej techniki
kleiłem poxiliną i trzymało że hej , wytrzymało rok czasu a potem nie wiem bo w świat poszedł :D :wink: :wink: :wink:
dla pewności można pokryć potem żywicą z matą szklaną
a jak chcesz spawać bak to zalej cały wodą
bo jak opary dmuchną to nie będzie co zbierać :twisted: :lol: :wink: :wink: :wink: :wink:

Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2846
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Car: brak
Gallery: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive » 2008-03-04 08:47

piotrek pisze:ą
a jak chcesz spawać bak to zalej cały wodą
a potem wywierc dziurkę aby ta wode spuscic :lol: :lol: :lol:
BYŁ - PROBE 2.2GT 90'(najlepiej wyposażony
probek w klubie)
Jest AUDI a4 b7 1.8TQ 350ps

Awatar użytkownika
black_martines
Posty: 1217
Rejestracja: 2006-11-27 08:39
Car: czołg w wersji sport
Gallery: viewtopic.php?t=13292
Lokalizacja: Gdzieś W Polsce

Post autor: black_martines » 2008-03-04 09:01

albo jak masz dobry kompresor to wkładasz końcówkę z powietrzem do baku i spawasz. ja tak spawałem i było git. a sposób jest od blacharza - też tak spawa
Moją najulubieńszą złośliwością i sztuczką jest to, że moje milczenie umie się nie zdradzać milczeniem.

Awatar użytkownika
mika_vixen
Posty: 140
Rejestracja: 2005-11-18 18:58
Car: brak
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: mika_vixen » 2008-03-04 10:04

Ogólnie baku nie powinno się spawać ,jest to trochę niebezpieczne.Sposoby typu woda też lubią zawodzić,znam jednego blacharza co po takim zabiegu wylądował w szpitalu.Podjedź sobie do jakiegoś blacharza lub do spawacza i nie sądzę aby któryś chciał to zrobić.Lepiej kup bak i będziesz miał spokój,takie jest moje zdanie ja przynajmniej bym nie spawał.
FORD PROBE 89`turbo (prawie)GT.

Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Gallery: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S » 2008-03-04 13:10

piotrek pisze:Jeżeli nie są duże dziury to pamiętam że w pewnym cudzie polskiej techniki
kleiłem poxiliną i trzymało że hej ...
"Poxilina" "poxipol" "kropelka" i "poxiran"to argentyński cud techniki :wink:
Martines Black pisze:albo jak masz dobry kompresor to wkładasz końcówkę z powietrzem do baku i spawasz. ja tak spawałem i było git. a sposób jest od blacharza - też tak spawa
Marcin ! Wykasuj tego posta bo jeszcze ktoś weźmie na serio i krzywdę sobie zrobi .

Tomek
Obrazek

Awatar użytkownika
black_martines
Posty: 1217
Rejestracja: 2006-11-27 08:39
Car: czołg w wersji sport
Gallery: viewtopic.php?t=13292
Lokalizacja: Gdzieś W Polsce

Post autor: black_martines » 2008-03-04 13:47

to nie jest wcale ściema. strażacy twierdzą że z pomocą kompresora da się pospawać nawet zbiornik z paliwem. osobiście bym spuścił paliwo. ale widziałem taką operację
Moją najulubieńszą złośliwością i sztuczką jest to, że moje milczenie umie się nie zdradzać milczeniem.

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4158
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2008-03-04 15:48

Panowie ja baku nie ma dziurawego ;) Powiem więcej wygląda on jak by miał ze 2-3 lata a nie jak probe 17 lat. Tu chodzi zupełnie o co innego. Z tego że przerabiam układ wydechowy chcę przerobić bak aby puścić wydech przez śrdek auta tak jak jest to w mazdach 4wd czyli 4x4. Wiem prościej było by znaleźć taki bak od takiej mazdy ale szukam już 2 lata i mizerny skutek ;/ A nowego nie da rady kupić :(
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Gallery: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S » 2008-03-04 19:49

martines_black pisze:to nie jest wcale ściema. strażacy twierdzą że z pomocą kompresora da się pospawać nawet zbiornik z paliwem. osobiście bym spuścił paliwo. ale widziałem taką operację
"DGW"- (dolna granica wybuchowości) przesuwa się znacznie na niekorzyść wraz ze wzrostem ciśnienia . Przewiew powietrza w pojemniku zamkniętym (też częściowo) powoduje zagęszczenie oparów palnych . M in . dla tego przy zabezpieczaniu instalacji/zbiorników w których występują substancje lotne stosujemy obojętne gazy , zimne spaliny , CO2 , pianę - wszystko to co jest w stanie wyprzeć tlen i nie wchodzi w reakcję z danym paliwem . Powietrza NIGDY . Tlen zawarty w powietrzu dodatkowo przy zwiększonym ciśnieniu powoduje działanie katalityczne dla ognia a w przypadku gdy zostanie przekroczona DGW - wybuch . Strażaków którzy opowiadają takie herezje chętnie bym zobaczył u siebie na kursie . Jeśli znów byś miał oglądać takowe spawanko rób to z daleka :wink:

Bogdan ! Jeśli będziesz ciął bak rób to z zastanowieniem - iskry + powietrze + opary paliwa ... :wink:
To samo dzieje się w cylindrze silnika
Obrazek

Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Gallery: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Post autor: vitek » 2008-03-04 20:32

Solidne wypłukanie wodą powinno załatwić sprawę. Tak to kiedyś zrobiłem w poldku, po czym ciąłem szlifierką, spawałem i nic się nie stało.

Bogdan, jak się domyślam, wytniesz spory kawał blachy, więc będziesz mógł sobie resztki wody, jeśli jakieś jeszcze zostaną, swobodnie wytrzeć.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX

Awatar użytkownika
Artur 84
Posty: 5
Rejestracja: 2008-01-30 19:13
Car: brak
Lokalizacja: Marianowo

Post autor: Artur 84 » 2008-03-04 21:13

kilka zbiorników miałem okazje już spawać, wyglądało to tak że, napełniałem wodą do poziomu maksymalnego ale takiego aby było jeszcze jakieś odpowietrzenie.
Probe 2.2 GL 90r USA

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4158
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2008-03-04 23:53

Panowie wiecie co jak tak czytam wasze wypowiedzi to aż mnie ciarki przechodzą na myśl jak w dzieciństwie spawaliśmy bak od komarka spawarką elektrodowa :D Że my wtedy w powietrze nie wylecieliśmy :D Co prawda był płukany wodą ale to wiecie :D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10546
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Car: Smart ForTwo Brabus 2010
Gallery: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq » 2008-03-05 09:17

Przypomina mi się, jak jakiemuś kumplowi spawali wydech na aucie, przypadkiem tknęli baku a tam zaczęła się benzyna lać, bo przerdzewiały był. Podobno mieli niezłe miny w kanale :)

kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Car: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Post autor: kocurro » 2008-03-05 19:21

ja spawałem bak paliwa w motorze( jawa 350):) przed pracą dokładnie go wypłukałem i do połowy napełniłem wodą. dodam że spawałem elektrodą i dopóki motor nie poszedł na złom z baka ani kropelki
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.

Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 953
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Gallery: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 2008-03-05 23:08

ja widzialem dzisiaj w sklepie motoryzacyjnym "kit do zbiornika paliwa":] wygladalo jak tubka smoły i niby mialo wlasnie zatykac dziury w baku:]
Obrazek

Awatar użytkownika
migol
Posty: 92
Rejestracja: 2005-07-30 16:54
Car: Probe 1 GT
Lokalizacja: Sofia (bg)

Post autor: migol » 2008-03-06 17:50

Bylo pare rad: kup sobie nowy zbiornik...
A gdzie mozna kupic nowy zbiornik?
Tomcio - I generacja, 2,2 GT - Piękna czerwień II - Resurection

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4158
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2008-03-06 18:54

PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
szerszeń
Posty: 214
Rejestracja: 2005-12-03 10:04
Car: I gen. 2.2 GT/ Audi a6 c6 2.4 V6
Lokalizacja: Belchatow

Post autor: szerszeń » 2008-03-06 19:07

Parę lat temu u mnie w mieście na warsztatach w zajezdni PKS jakiś mechanik spawał zbiornik od autosana, nie wiem jak on to robił ale jego i spawarki już nie ma wśród nas nie mówiąc o zbiorniku
czarny mat I 2.2 GT 92 r i 186 koników cudeńko
Audi a6 2.4 04' 177 KM i ten dźwięk V6 pięknie

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”