Dławienie silnika

Awatar użytkownika
Bartek35PN
Posty: 5
Rejestracja: 2014-04-02 10:04
Car: Ford Probe 2.2 GT Turbo 91r
Lokalizacja: Poznań

Dławienie silnika

Post autor: Bartek35PN » 2014-04-02 10:30

Witam kupiłem Forda Probe 1 silnik 2.2 Turbo GT, niby wszystko było ok ale po wymianie kabli, świec, filtra powietrza (na stożkowy) proboszcz zaczął sie dławić. Gaśnie po rozgrzaniu na wolnych obrotach, przebiera, nie pracuje, strasznie dławi sie i szarpie przy mocniejszym wciśnięciu gazu podczas jazdy. Nie mam juz pomysłów co może być, byłem już chyba u 5 mechaników i żaden nie potrafił określić przyczyny. Dodam, że przy wymianie kabli kopułkę i palec przeczyściłem. Cały czas swieci sie sprewdz silnik, POMOCY !!!!
Baret35pn

Maxxum
Klubowicz
Posty: 3339
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Car: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Gallery: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dławienie silnika

Post autor: Maxxum » 2014-04-02 17:58

Kolego - uspokój trochę emocje. Zapoznaj się dokładnie z tym tematem :arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=2277

Nie dubluj tematów - w dodatku umieszczając je w złych działach.
O dławieniu silnika zapewne jest parę tematów, do których możesz się podpiąć z zapytaniem.

Kultura wymaga również, żebyś się najpierw przedstawił w odpowiednim miejscu, napisał coś o sobie, uzupełnił profil - skąd jesteś itd.

Wtedy wszystkie Twoje problemy się rozwiążą 8)
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)

Awatar użytkownika
Bartek35PN
Posty: 5
Rejestracja: 2014-04-02 10:04
Car: Ford Probe 2.2 GT Turbo 91r
Lokalizacja: Poznań

Re: Dławienie silnika

Post autor: Bartek35PN » 2014-04-04 18:43

Podziękował za wyprostkę, jestem po prostu nowy i zielony. Dzieki
Baret35pn

Awatar użytkownika
kicker
Posty: 237
Rejestracja: 2007-05-28 20:37
Car: White GT 91
Gallery: viewtopic.php?t=19596
Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz

Re: Dławienie silnika

Post autor: kicker » 2014-04-05 13:27

A jak podniesiesz mu prędkość obrotową pedałem gazu na 1500 to wtedy też jest problem?

Awatar użytkownika
Bartek35PN
Posty: 5
Rejestracja: 2014-04-02 10:04
Car: Ford Probe 2.2 GT Turbo 91r
Lokalizacja: Poznań

Re: Dławienie silnika

Post autor: Bartek35PN » 2014-04-10 07:31

nie, tylko podczas jazdy przy gwałtownym dociśnięciu pedału gazu. Poza tym pod pedałem czuć delikatny opór tak jak by składało się z dwóch etapów, że tak to nazwę. Teraz od znajomego dostałem informację, że to cewka ale moim zdaniem jest sprawna.
Baret35pn

Awatar użytkownika
kicker
Posty: 237
Rejestracja: 2007-05-28 20:37
Car: White GT 91
Gallery: viewtopic.php?t=19596
Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz

Re: Dławienie silnika

Post autor: kicker » 2014-04-10 15:17

Co do pedału gazu to opór jest prawidłowy, uruchamia się wtedy cięgno sterujące drugą przepustnicą.
kurde, gdyby problem był tylko na ciepłym i wolnych obrotach to spokojnie można by było strzelać, że w dolocie ciągnie gdzieś lewe powietrze.

A jeśli przerywa po dociśnięciu gazu to widze dwie możliwości: pompa paliwowa albo układ zapłonowy, więc teza że to cewka nie jest zła.
Jesteś pewien że kable są dobrej jakości? o zmroku możesz popryskać je wodą odpalić silnik i szukać przebić, a jeśli jesteś masochistą dokładnie je wymacać :lol:

Od kiedy masz z tym problemy, po wymianie jakiejś części? dzisiaj nie ma gwarancji nawet na nowych częściach, założysz ucieszony a okazuje się że tu dupa.

Awatar użytkownika
Bartek35PN
Posty: 5
Rejestracja: 2014-04-02 10:04
Car: Ford Probe 2.2 GT Turbo 91r
Lokalizacja: Poznań

Re: Dławienie silnika

Post autor: Bartek35PN » 2014-04-12 11:08

problem pojawił sie po wymianie filtra powietrza na stożkowy, co dziwne gdy wróciłem do poprzedniego filtra w ramach sprawdzenia problem nadal istniał. Silnik pracuje dobrze po odpaleniu, po dobrym rozgrzaniu zaczyna gasnąć. Co do kabli, są nowe ale jakiej firmy to nie powiem.
Baret35pn

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5094
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dławienie silnika

Post autor: Romas » 2014-04-13 19:58

przepływomierz albo czegoś nie podpiąłeś, ewentualnie źle podpięte? :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”