filtr powietrza

Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

filtr powietrza

Post autor: Gacek Wrocław »

hej!

znalazle takie cos:
http://www.sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=79522

zastanawiam sie czy zamiast kombinowac z filtrem stozkowym nie zapodac takiego wkladu?
będzie mial świeże chlodne powietrze i tak dalej...
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Daje se spokój... Nie masz co porównywać tego byleca ze stożkiem. To Ci praktycznie nie da żadnego efektu. Stożek daje fajniejszy dźwięk no i zmienia położenie na obrotach max momentu obrotowego ( u mnie np. przyniósł się wyżej ). Jak zastosujesz PowerRurę to możesz regulować w jakim zakresię chcesz mieć najwyższy moment (oczywiście w granicach zdrowego rozsądku.)
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Gość

Post autor: Gość »

Mam coś takiego, bo poprzedni właściciel zadbał o to.
Wbrew pozorom, to jest nawet niezłe... i nie dlatego, że coś daje, bo pewnie nic nie daje, ale dlatego, że rzadko to się wymienia i wystarczy przepłukać co jakiś czas... wygoda i już, a tak latać kupować... raz się kupi i ma się święty spokój na długi czas.
Awatar użytkownika
propaganda
Posty: 282
Rejestracja: 2003-08-01 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: propaganda »

Kurde... przecież się zalogowałem... i byłem zalogowany... co jest... pewnie mnie wywalił z sesji po 30 min. :?
Andrzej

Black Metalic Probe2 24V
Gość

Post autor: Gość »

propaganda pisze:Kurde... przecież się zalogowałem... i byłem zalogowany... co jest... pewnie mnie wywalił z sesji po 30 min. :?
Ale jak ktoś ma dopiero co robić coś takiego to czemu nie zrobić raz a pożadnie.
Założyć stożek gigant i po kłopocie.
Ja kupiłem stozek w cenie tej wkładki i naprawede daje i to sporo
Gość

Re: filtr powietrza

Post autor: Gość »

Gacek Wrocław pisze: będzie mial świeże chlodne powietrze i tak dalej...
ja nie kombinowałem nic z nawiewami dolotami itp. poprostu założyłem stożka w miejsce seryjnej puchy i śmiga
Awatar użytkownika
Tomi
Posty: 285
Rejestracja: 2004-02-19 14:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Tomi »

powiadasz ze daje i to sporo... heh...
wiec wszelakie hamownie klamia... prasa klamie... internet nas oszukuje hehehe qrde jakas schiza... mnie sie tam wydaje ze gestosc powietrza wtlaczanego ma znaczenie.. a temperatura tegoz jednak wplywa na w/w.. ale cuz... kazdy moze sie myslic..
a tak btw.. gdzies (nie jestem pewien czy nie na tuning.pl) czytalem o roznicach pomiedzy sportowymi wkladami a stozkami - no w dzwieku byla.. i to na tyle... bo reszta bez zmian.. pamietajcie, ze stozek porownuja zawsze do standardowych wkladow.. a jest roznica pomiedzy sportowym a std..
ale.. cest la vie jak mawiali starozytni gorale... ;p
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
Gość

Post autor: Gość »

Tomi pisze:powiadasz ze daje i to sporo... heh...
wiec wszelakie hamownie klamia... prasa klamie... internet nas oszukuje hehehe qrde jakas schiza... mnie sie tam wydaje ze gestosc powietrza wtlaczanego ma znaczenie.. a temperatura tegoz jednak wplywa na w/w.. ale cuz... kazdy moze sie myslic..
a tak btw.. gdzies (nie jestem pewien czy nie na tuning.pl) czytalem o roznicach pomiedzy sportowymi wkladami a stozkami - no w dzwieku byla.. i to na tyle... bo reszta bez zmian.. pamietajcie, ze stozek porownuja zawsze do standardowych wkladow.. a jest roznica pomiedzy sportowym a std..
ale.. cest la vie jak mawiali starozytni gorale... ;p
Ale ja nie przecze że wkładka sportowa jest gorsza od stożka.
Mówie tylko z moich doświadczeń co się dzieje w autku.
Z tym filtrem wskazowka wchodzi bez problemu na czerwone pole doładowania komu jeszcze wchodzi oczywiście bez żadnych innych modyfikacji.

Poza tym stożek ciekawie wygląda, tak..... hmmm ..... nieseryjnie.

Pozdro.
Awatar użytkownika
Tomi
Posty: 285
Rejestracja: 2004-02-19 14:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Tomi »

no to tylko pogratulowac :) oszukales eca bez mydla ;p ja przyznaje ze musialem miec modyfikacje heh coby czerwone pole odnalezc... a wystarczylo zalozyc stozek... po co komu chipy, zwezki, mapki paliwowe - zakladac stozki!! hyh a tak serio tez sie przymierzam :) jedynie co to jednak chce sprawic power rure... jakos mi w lecie nie przemawia temperaturka pod maska do tego co ma byc zassane.. a akumulatorek laduje w bagazniku.. (nie polecam ze zwyklymi ze wzgledu na opary hyh :twisted: )
pozdro dla pionieruf 8)
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

moze sie myle ale Tomiemu chodzilo o co innego... :wink:
Awatar użytkownika
Tomi
Posty: 285
Rejestracja: 2004-02-19 14:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Tomi »

sie nie mylisz... widze ze kolega tez sporo czyta hyh :twisted:
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

:wink:
Gość

Post autor: Gość »

Troche może sie pogubiłem ale naprawde po tej modyfikacji mam wskazówke na czerwonym wierz lub nie i przy prędkości maksymalnej przy 220 też mi nie odcina paliwa
Gość

Re: filtr powietrza

Post autor: Gość »

Sqad pisze: ja nie kombinowałem nic z nawiewami dolotami itp. poprostu założyłem stożka w miejsce seryjnej puchy i śmiga
rozumiem, że nie masz extra dolotu zrobionego tylko po prostu zamiast stand. filtra masz stożek :?: jeśli tak to raczej jego efekt masz tylko na zimnym silniku. Po rozgrzaniu się filtr zasysa gorące powietrze no i wtedy masz jeszcze gorzej niż na standardowym.
Gość

Re: filtr powietrza

Post autor: Gość »

BIENIAS pisze: rozumiem, że nie masz extra dolotu zrobionego tylko po prostu zamiast stand. filtra masz stożek :?: jeśli tak to raczej jego efekt masz tylko na zimnym silniku. Po rozgrzaniu się filtr zasysa gorące powietrze no i wtedy masz jeszcze gorzej niż na standardowym.
Ha i tu jesteś oczywiście w błędzie toć mówie iż samochód w każdej temp śmiga teraz lepiej i nie ma na niego wpływu żadna temperatura
Gość

Post autor: Gość »

To co Bienias napisal jest jak najbardziej prawidlowe.

Jednak w Twoim przypadku nie wziales pod uwage, ze masz turbine i intercooler, wiec lepszy filtr umozliwil latwiejsze zasysanie powietrza - stad ta roznica. Dla pelnego efektu przy turbinie stosuje sie ciut inne filtry, najlepiej umieszczone przed chlodnicami. Po co to? Im zimniejsze powietrze przed turbina, tym mniej je ona sama nagrzeje. W efekcie powietrze dochodzace do kolektora jest bardzo geste i mozna podniesc moc do max. 10-12%. Kiedys jak bede mial chwile, to poskanuje wykresy z ksiazki o turbinach. Dosc dokladnie to obrazuja.

Tak zeby postraszyc :twisted: to turbiny nie lubia jak im sie podaje gorace powietrze. Doladowanie wzrosnie, ale ucierpia tez elementy wykonawcze z braku mozliwosci odpowiedniego schladzania. Ma tutaj znaczenie wiele elementow, ale za duzo o tym pisac. Nie majac kontroli nad modyfikacjami dolotu przy turbinie (mierniki temperatur powietrza w dolocie po intercoolerze oraz spalin) mozna ja po prostu w krotkim czasie "zajezdzic". Naprawa to tylko jakies 1200-1500zl - Twoj wybor.

P.S. Te zasady nie maja zastosowania w silnikach bez turbo. Silniki wolnassace maja dosc duza tolerancje, dostarczone powietrze nie nagrzeje sie do takich temp. jak przy turbinie. Mimo to warto doprowadzic zimne powietrze w mysl starej zasady, gdzie im lepiej mieszanka paliwo/powietrze sie spali, tym mniej trzeba cisnac w pedal gazu, no i zuzycie paliwa. Warunek - jezdzimy z takimi samymi predkosciami. Wiekszosc majac wrazenie, ze mocy przybylo stwierdza zwiekszone zuzycie, ale zapominaja powiedziec o tym, ze i w pedal mocniej cisna. Tutaj n.p. wycinanie sprawnego katalizatora mija sie z celem, gdyz producenci przewidujac jego zuzycie wraz z wiekiem auta, wstawiaja do nich katy z zapasem przepustowosci srednio +30%. Trzeba by bylo podniesc o co najmniej 20-30% cisnienie spalin w wydechu (nie moc), zeby wyciecie cos dalo. Co innego jak jest zuzyty, bo wtedy sprawa jest jasna.
Gość

Post autor: Gość »

Grześ ... wyrwałeś mi to z ust :wink: :twisted: :lol:
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Browarek dla Greyga!!! :slon:
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Gość

Post autor: Gość »

Jednak w Twoim przypadku nie wziales pod uwage, ze masz turbine i intercooler, wiec lepszy filtr umozliwil latwiejsze zasysanie powietrza - stad ta roznica. Dla pelnego efektu przy turbinie stosuje sie ciut inne filtry, najlepiej umieszczone przed chlodnicami. Po co to? Im zimniejsze powietrze przed turbina, tym mniej je ona sama nagrzeje. W efekcie powietrze dochodzace do kolektora jest bardzo geste i mozna podniesc moc do max. 10-12%. Kiedys jak bede mial chwile, to poskanuje wykresy z ksiazki o turbinach. Dosc dokladnie to obrazuja.
Oki czaje (zimne powietrze gęste powietrze), ale...

Tak zeby postraszyc to turbiny nie lubia jak im sie podaje gorace powietrze. Doladowanie wzrosnie, ale ucierpia tez elementy wykonawcze z braku mozliwosci odpowiedniego schladzania. Ma tutaj znaczenie wiele elementow, ale za duzo o tym pisac. Nie majac kontroli nad modyfikacjami dolotu przy turbinie (mierniki temperatur powietrza w dolocie po intercoolerze oraz spalin) mozna ja po prostu w krotkim czasie "zajezdzic". Naprawa to tylko jakies 1200-1500zl - Twoj wybor.
Ale czy w ten sposób nie zaprzeczasz powyższym teoriom.
Wyżej pisałeś iż zimne powietrze dobre powietrze a tu natomiast piszesz że zimne jest zdrowe ale ciepłe daje więcej mocy czyli jak w końcu jest bo nie rozumiem.

To może taki patent był bu dobry :
Zasysać powietrze zumne ze zderzaka, no bo wiadomo zimne = gęste czyli więcej zassie. A później takie powietrze puszczać przez nagrzewnice żeby było ciepłe (olać że szkodliwe dla mechaniki). Zastosować jeszcze po drodze sprytny zawór ażeby po nagrzaniu nie miało gdzie sie rozprężyć tylko aby wzrosło ciśninie w samym układzie dolotowym.

He he ale ze mnie pateńciaż kiepski
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

nie o to biega, powietrze ma byc zawsze maksymalnie chlodne - jest przeciez intercooler, ktory ma dodatkowo schlodzic powietrze nagrzane w turbinie (wiesz jak dziala turbina - skad nabiera energi do tloczenia ?)
Turbinka nie lubi zbyt wysokich temperatur !!
Zawsze pozwol jej sie ostudzic nim wylaczysz silnik, niech sobie momencik popracuje na wolnych obrotach(im wiekszego dasz jej kopa tym dluzej niech sobie odpocznie :D :!: :!: )

Reasumując:
Greyg to bardzo dobrze opisal - przeczytaj jeszcze raz :wink:
Gość

Post autor: Gość »

Moze zle zrozumiales to jeszcze dodam...

Zainstalowanie stozka w miejsce oryginalnego filtra daje mozliwosc zassania przez turbine wiekszej ilosci powietrz, niz to mialo miejsce przy oryginalnym filtrze. W ten sposob osiagnales wieksze doladowanie.
Dalej wplyw maja czynniki: poziom chlodzenia turbiny, temperatura powietrza przed i po turbinie oraz co najwazniejsze - wieksza temperatura spali. To ten ostatni powoduje najbardziej, ze moze byc zbyt slabe chlodzenie. By temu zaradzic, powietrze do turbiny doprowadza sie jak najzimniejsze. Dalej juz za duzo pisania. :D
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Temat stary ale jary ;)
Nowa wizja montowania stozka
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

pomyliłeś się to jest metoda montowania "stoszka" :lol: :wink:
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

Do kitu! :roll:
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

jeszcze trzeba było tam obok farelke zamontoweać :D będzie cieplej
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”