Czy zwiększa się spalanie przy zastosowaniu zwężki ???

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4158
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Czy zwiększa się spalanie przy zastosowaniu zwężki ???

Post autor: Bogdan9999 » 2005-04-17 23:33

Mam pytanie czy zwiększa się spalanie przy zastosowaniu zwężki przy turbinie ??? I o ile jeśli się zwiększa ??? Jeśli ktoś już zakładał ją to niech powie jak to się ma wzrost mocy do spalania ??? A i o ile km. można się spodziewać wzrostu mocy ???
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

swoosh
Posty: 259
Rejestracja: 2004-09-17 23:08
Car: brak
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: swoosh » 2005-04-17 23:38

Stary nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów bo parę postów wcześniej pytałeś o spalanie więc tam jest tego miejsce :wink:
Prośba do moderatora :wink:
fast and furious
PROBE I GEN. 2,2 GT (był) ale będzie kolejny;)

Gość

Post autor: Gość » 2005-04-17 23:45

Swoosh nie bulwersuj się, wydaje mi się że to jest temat godny obgadania.

Zwężka powoduje zwiększone spalanie. Wkręca ci się szybciej na obrotu i turbo pompuje więcej powietrza czyli mieszanka jest bogatsza co za tym idzie musi iść więcej paliwka.

Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Gallery: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters » 2005-04-18 08:22

Popieram Swoosha. Spokojnie można podciągnąć ten temat pod spalanie. Sqad - napisz koledze jeszcze o ile rośnie spalanie ze zwężką i finito 8) .
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....

Gość

Post autor: Gość » 2005-04-18 10:57

Między litr a dwa na 100 kilometrów.

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Car: F4
Gallery: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot » 2005-04-18 15:57

Tylko niech Kolega Bogdan nie przesadzi ze zwężką i pamięta o żywotności silnika.
Obrazek

Gość

Post autor: Gość » 2005-04-18 16:20

Odcięcie paliwa na pewno mu skutecznie uświadomi wielkość zwężki.

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4158
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2005-04-19 12:02

Narazie jak mówicie że zwiększa się spalanie to stosować zwężki nie będzie a co do odcięcia paliwa to się to da zrobić za pare złotych w jakimś warsztacie tuningowym.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Car: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk » 2005-04-19 12:13

warsztat tuningowy jest dość kosztowny przy możliwości zastosowania chipa. :)

u mnie na przykład juz problem odcięcia nie powoduje walenia głową w szybę... :)

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4158
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2005-04-19 12:32

A no właśnie Cynki pisałeś w innym temacie że masz chipa. No to może powiesz ile za niego dałeś ???
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Car: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk » 2005-04-19 13:20

sporo.... :) uwierz, że sporo... :)

Ale jak cie ten temat ciekawi to mogę ci kilka szczegółów na pw podać... :D

Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Car: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Gallery: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur » 2005-04-19 16:14

wlasnie apropo tego chipa :lol: -mam pytanko -na jakiej podstawie komputer odcina zaplon ??? mierzone jest cisnienie doladowania w kolektorze ssacym czy moze przeplywomierz mierzy ilosc powietrza????bo skoro tak to przeciez mozna by "oszukac" te czujniki zakladajac przy nich jakas zwezke czy cos takiego -tak ze do komputera bedzie wysylal sygnal ze jest 10 psi a w rzeczywistosci bedzie 20 :D --co za wspanialy pomysl normalnie trzeba cos nad tym pomyslec:D---aha cynki jesli mozesz to mi tez napisz na prv ile dales za tego chipa i co on tak naprawde daje-bo jak skoncze remoncik i go dotre to planuje jakies przerobki :D pozdrawiam!!
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2005-04-20 18:59

kicur pisze:wlasnie apropo tego chipa :lol: -mam pytanko -na jakiej podstawie komputer odcina zaplon ??? mierzone jest cisnienie doladowania w kolektorze ssacym czy moze przeplywomierz mierzy ilosc powietrza????bo skoro tak to przeciez mozna by "oszukac" te czujniki zakladajac przy nich jakas zwezke czy cos takiego -tak ze do komputera bedzie wysylal sygnal ze jest 10 psi a w rzeczywistosci bedzie 20 :D --co za wspanialy pomysl normalnie trzeba cos nad tym pomyslec:D
Żeby komputer nie odcinał zapłonu należy odłączyć obrotomierz. Albo od razu cały komputer - wtedy będzie oszukany na maksa. Można też odłączyć prędkościomierz i niestraszne nam kontrole prędkości albo licznik kilometrów - jak znalazł przy sprzedaży. Choć właściwie jak się usunie odcięcie zapłonu to pewnie i kilometrów już ten samochód wiele nie zrobi.
Rozmawialiśmy sobie chwilę przedwczoraj w Route o spalaniu po zastosowaniu zwężki. Skoro średnica jest mniejsza to i zużycie musi maleć. Ale można też odpowiednio zwiększając ciśnienie zachować parametry całości i oszukując komputer pozostawić zużycie na poprzednim poziomie. Z drugiej strony - jeśli zależy nam na możliwie minimalnym spalaniu - należy zredukować średnicę otworu do minimum (a w przypadku tuningu ekstremalnego nawet do zera). Spalanie powinno drastycznie spaść. Tylko trzeba zainwestować w lepiej zbrojone przewody, ze względu na ciśnienie. Ale to się zwróci w oszczędnościach na paliwie.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
MARCO
Posty: 76
Rejestracja: 2005-03-15 13:39
Car: brak
Lokalizacja: Wolin

Post autor: MARCO » 2005-04-22 17:13

JEŻELI ZWIĘKSZAMY CIŚNIENIE DOŁADOWANIA MUSI BYĆ ZWIĘKSZONA DAWKA PALIWA! JEŻELI KTOŚ TEGO NIE WIE LEPIEJ NIECH SIĘ NIE BAWI W TUNING MECHANICZNY.KOMP W PROBKU ODCINA DLATEGO ŻE PRZY CIŚNIENIU DOŁADOWANIA OK. 15PSI KOŃCZY SIĘ WYDAJNOŚĆ UKŁADU PALIWOWEGO,TEGO NIE MOŻNA PRZEKROCZYĆ INACZEJ ZAFUNDUJECIE SOBIE EFEKT ZWANY SPALANIEM STUKOWYM.DZIEJE SIĘ TAK KIEDY W MIESZANCE PALIWOWO POWIETRZNEJ JEST ZA DUŻO TLENU W STOSUNKU DO PALIWA.

Gość

Post autor: Gość » 2005-04-22 20:37

MARCO pisze:JEŻELI ZWIĘKSZAMY CIŚNIENIE DOŁADOWANIA MUSI BYĆ ZWIĘKSZONA DAWKA PALIWA! JEŻELI KTOŚ TEGO NIE WIE LEPIEJ NIECH SIĘ NIE BAWI W TUNING MECHANICZNY.KOMP W PROBKU ODCINA DLATEGO ŻE PRZY CIŚNIENIU DOŁADOWANIA OK. 15PSI KOŃCZY SIĘ WYDAJNOŚĆ UKŁADU PALIWOWEGO,TEGO NIE MOŻNA PRZEKROCZYĆ INACZEJ ZAFUNDUJECIE SOBIE EFEKT ZWANY SPALANIEM STUKOWYM.DZIEJE SIĘ TAK KIEDY W MIESZANCE PALIWOWO POWIETRZNEJ JEST ZA DUŻO TLENU W STOSUNKU DO PALIWA.
Krzyczysz czy co ??
:shock:

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Car: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk » 2005-04-22 22:03

MARCO pisze:JEŻELI ZWIĘKSZAMY CIŚNIENIE DOŁADOWANIA MUSI BYĆ ZWIĘKSZONA DAWKA PALIWA! JEŻELI KTOŚ TEGO NIE WIE LEPIEJ NIECH SIĘ NIE BAWI W TUNING MECHANICZNY.KOMP W PROBKU ODCINA DLATEGO ŻE PRZY CIŚNIENIU DOŁADOWANIA OK. 15PSI KOŃCZY SIĘ WYDAJNOŚĆ UKŁADU PALIWOWEGO,TEGO NIE MOŻNA PRZEKROCZYĆ INACZEJ ZAFUNDUJECIE SOBIE EFEKT ZWANY SPALANIEM STUKOWYM.DZIEJE SIĘ TAK KIEDY W MIESZANCE PALIWOWO POWIETRZNEJ JEST ZA DUŻO TLENU W STOSUNKU DO PALIWA.
no nie do końca... :D


w probku odcina nieco szybciej niż przy 15PSI to raz a dwa że jeszcze wtryski mają nieco zapasu więc nie jest tak źle. :D

no ale jeśli ktoś przegina pałę ze zwężką to może trzeba powiedzieć jak działa to na turbinę? bo łzyciu moi drodzy nic nie ma za darmo. Jak dokręcimy w jednym miejscu to może okazać się że zesra się w innym... :)

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4158
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2005-04-23 00:38

Cynki pisze: no ale jeśli ktoś przegina pałę ze zwężką to może trzeba powiedzieć jak działa to na turbinę? bo łzyciu moi drodzy nic nie ma za darmo. Jak dokręcimy w jednym miejscu to może okazać się że zesra się w innym... :)
No z tym to masz zupełną rację !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
MARCO
Posty: 76
Rejestracja: 2005-03-15 13:39
Car: brak
Lokalizacja: Wolin

Post autor: MARCO » 2005-04-23 10:01

ZGADZAM SIĘ ŻE W PROBKU ODCINA PRZY CIŚNIENIU OK. 12 PSI,JEDNAK PO ZDJĘCIU ZABESPIECZENIA I OSIĄGNIĘCIU CISNIENIA RZĘDU 15 PSI STOSUNEK AFR STAJE SIĘ NIE PRAWIDŁOWY , INFORMUJE O TYM RÓWNIEŻ KOMPUTER POKŁADOWY,MIESZANKA JEST ZA UBOGA.STĄD OCENIAM WYDAJNOŚC UKŁADU PALIWOWEGO NA OK. 15 PSI. :)

Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Car: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Gallery: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur » 2005-04-23 11:51

marco a ty jak chcesz zdjac to zabezpieczenie ???? ja wiem ze mozna tylko chipem no chyba ze znasz jeszcze jakies inne sposoby to podziel sie swoja wiedza :D pozdroooo 8) :D
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393

Awatar użytkownika
MARCO
Posty: 76
Rejestracja: 2005-03-15 13:39
Car: brak
Lokalizacja: Wolin

Post autor: MARCO » 2005-04-25 17:49

Niestety nie znam innego sposobu niż ingerencja w elektronikę,zamiast czipu można zastosować zewnętrzny komputer,ale pewnie o tym wiesz.

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4158
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2005-04-25 20:30

Tak o tym wiem dzięki za szczere chęci !!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Gość

Post autor: Gość » 2005-04-27 00:52

To jak już jesteśmy przy temacie to do czego służy ta śrubka.
Obstawiam, że do regulacji mieszanki. Kurde bez AFR'a nie obejdzie się, musze sobie kupić zegar odpowiedni do tego.

Obrazek

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Car: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk » 2005-04-27 01:20

jeśli chodzi o metody na przesunięcie momentu odcinania paliwa to chip wydaje sie najprostrzym i najtańszym sposobem ze wszystkich.

jeśli chcesz dmuchać więcej niż 15PSI to pewie trzeba będzie juz wtryski większe dać, pompę wydajniejszą.. zaczyna się drabina...

no i żywotność turbinki.. :D


12PSI to jakieś 0,8 bara.
mało?
to juz sporawo.

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Car: Probe GT 92
Gallery: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek » 2005-07-19 08:21

A wracając do spalania, to owszem - zwiększy się, ale dopiero po włączeniu turba, a jeżeli jeździmy bez używania turba to pozostanie ono takie same jak wcześniej, bo i turbo się nie kręci. Mam rację?
Pytam bo chcę sobie "zwężyć" turbinkę :twisted:
BEAUTY...POWER...SOUL...

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4158
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2005-07-19 10:18

Masz rację ale zwiększy sie trochę jkiś litr może dwa ja mam zwężkię już kawałek czasu i nieźle wymiata ale czasem mi zapłon odetnie :twisted: :twisted:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”