Strona 1 z 4

Czy zwiększa się spalanie przy zastosowaniu zwężki ???

: 2005-04-17 23:33
autor: Bogdan9999
Mam pytanie czy zwiększa się spalanie przy zastosowaniu zwężki przy turbinie ??? I o ile jeśli się zwiększa ??? Jeśli ktoś już zakładał ją to niech powie jak to się ma wzrost mocy do spalania ??? A i o ile km. można się spodziewać wzrostu mocy ???

: 2005-04-17 23:38
autor: swoosh
Stary nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów bo parę postów wcześniej pytałeś o spalanie więc tam jest tego miejsce :wink:
Prośba do moderatora :wink:

: 2005-04-17 23:45
autor: Gość
Swoosh nie bulwersuj się, wydaje mi się że to jest temat godny obgadania.

Zwężka powoduje zwiększone spalanie. Wkręca ci się szybciej na obrotu i turbo pompuje więcej powietrza czyli mieszanka jest bogatsza co za tym idzie musi iść więcej paliwka.

: 2005-04-18 08:22
autor: Sh(.)(.)ters
Popieram Swoosha. Spokojnie można podciągnąć ten temat pod spalanie. Sqad - napisz koledze jeszcze o ile rośnie spalanie ze zwężką i finito 8) .

: 2005-04-18 10:57
autor: Gość
Między litr a dwa na 100 kilometrów.

: 2005-04-18 15:57
autor: Pelot
Tylko niech Kolega Bogdan nie przesadzi ze zwężką i pamięta o żywotności silnika.

: 2005-04-18 16:20
autor: Gość
Odcięcie paliwa na pewno mu skutecznie uświadomi wielkość zwężki.

: 2005-04-19 12:02
autor: Bogdan9999
Narazie jak mówicie że zwiększa się spalanie to stosować zwężki nie będzie a co do odcięcia paliwa to się to da zrobić za pare złotych w jakimś warsztacie tuningowym.

: 2005-04-19 12:13
autor: Mr. Cynk
warsztat tuningowy jest dość kosztowny przy możliwości zastosowania chipa. :)

u mnie na przykład juz problem odcięcia nie powoduje walenia głową w szybę... :)

: 2005-04-19 12:32
autor: Bogdan9999
A no właśnie Cynki pisałeś w innym temacie że masz chipa. No to może powiesz ile za niego dałeś ???

: 2005-04-19 13:20
autor: Mr. Cynk
sporo.... :) uwierz, że sporo... :)

Ale jak cie ten temat ciekawi to mogę ci kilka szczegółów na pw podać... :D

: 2005-04-19 16:14
autor: kicur
wlasnie apropo tego chipa :lol: -mam pytanko -na jakiej podstawie komputer odcina zaplon ??? mierzone jest cisnienie doladowania w kolektorze ssacym czy moze przeplywomierz mierzy ilosc powietrza????bo skoro tak to przeciez mozna by "oszukac" te czujniki zakladajac przy nich jakas zwezke czy cos takiego -tak ze do komputera bedzie wysylal sygnal ze jest 10 psi a w rzeczywistosci bedzie 20 :D --co za wspanialy pomysl normalnie trzeba cos nad tym pomyslec:D---aha cynki jesli mozesz to mi tez napisz na prv ile dales za tego chipa i co on tak naprawde daje-bo jak skoncze remoncik i go dotre to planuje jakies przerobki :D pozdrawiam!!

: 2005-04-20 18:59
autor: Robert
kicur pisze:wlasnie apropo tego chipa :lol: -mam pytanko -na jakiej podstawie komputer odcina zaplon ??? mierzone jest cisnienie doladowania w kolektorze ssacym czy moze przeplywomierz mierzy ilosc powietrza????bo skoro tak to przeciez mozna by "oszukac" te czujniki zakladajac przy nich jakas zwezke czy cos takiego -tak ze do komputera bedzie wysylal sygnal ze jest 10 psi a w rzeczywistosci bedzie 20 :D --co za wspanialy pomysl normalnie trzeba cos nad tym pomyslec:D
Żeby komputer nie odcinał zapłonu należy odłączyć obrotomierz. Albo od razu cały komputer - wtedy będzie oszukany na maksa. Można też odłączyć prędkościomierz i niestraszne nam kontrole prędkości albo licznik kilometrów - jak znalazł przy sprzedaży. Choć właściwie jak się usunie odcięcie zapłonu to pewnie i kilometrów już ten samochód wiele nie zrobi.
Rozmawialiśmy sobie chwilę przedwczoraj w Route o spalaniu po zastosowaniu zwężki. Skoro średnica jest mniejsza to i zużycie musi maleć. Ale można też odpowiednio zwiększając ciśnienie zachować parametry całości i oszukując komputer pozostawić zużycie na poprzednim poziomie. Z drugiej strony - jeśli zależy nam na możliwie minimalnym spalaniu - należy zredukować średnicę otworu do minimum (a w przypadku tuningu ekstremalnego nawet do zera). Spalanie powinno drastycznie spaść. Tylko trzeba zainwestować w lepiej zbrojone przewody, ze względu na ciśnienie. Ale to się zwróci w oszczędnościach na paliwie.

: 2005-04-22 17:13
autor: MARCO
JEŻELI ZWIĘKSZAMY CIŚNIENIE DOŁADOWANIA MUSI BYĆ ZWIĘKSZONA DAWKA PALIWA! JEŻELI KTOŚ TEGO NIE WIE LEPIEJ NIECH SIĘ NIE BAWI W TUNING MECHANICZNY.KOMP W PROBKU ODCINA DLATEGO ŻE PRZY CIŚNIENIU DOŁADOWANIA OK. 15PSI KOŃCZY SIĘ WYDAJNOŚĆ UKŁADU PALIWOWEGO,TEGO NIE MOŻNA PRZEKROCZYĆ INACZEJ ZAFUNDUJECIE SOBIE EFEKT ZWANY SPALANIEM STUKOWYM.DZIEJE SIĘ TAK KIEDY W MIESZANCE PALIWOWO POWIETRZNEJ JEST ZA DUŻO TLENU W STOSUNKU DO PALIWA.

: 2005-04-22 20:37
autor: Gość
MARCO pisze:JEŻELI ZWIĘKSZAMY CIŚNIENIE DOŁADOWANIA MUSI BYĆ ZWIĘKSZONA DAWKA PALIWA! JEŻELI KTOŚ TEGO NIE WIE LEPIEJ NIECH SIĘ NIE BAWI W TUNING MECHANICZNY.KOMP W PROBKU ODCINA DLATEGO ŻE PRZY CIŚNIENIU DOŁADOWANIA OK. 15PSI KOŃCZY SIĘ WYDAJNOŚĆ UKŁADU PALIWOWEGO,TEGO NIE MOŻNA PRZEKROCZYĆ INACZEJ ZAFUNDUJECIE SOBIE EFEKT ZWANY SPALANIEM STUKOWYM.DZIEJE SIĘ TAK KIEDY W MIESZANCE PALIWOWO POWIETRZNEJ JEST ZA DUŻO TLENU W STOSUNKU DO PALIWA.
Krzyczysz czy co ??
:shock:

: 2005-04-22 22:03
autor: Mr. Cynk
MARCO pisze:JEŻELI ZWIĘKSZAMY CIŚNIENIE DOŁADOWANIA MUSI BYĆ ZWIĘKSZONA DAWKA PALIWA! JEŻELI KTOŚ TEGO NIE WIE LEPIEJ NIECH SIĘ NIE BAWI W TUNING MECHANICZNY.KOMP W PROBKU ODCINA DLATEGO ŻE PRZY CIŚNIENIU DOŁADOWANIA OK. 15PSI KOŃCZY SIĘ WYDAJNOŚĆ UKŁADU PALIWOWEGO,TEGO NIE MOŻNA PRZEKROCZYĆ INACZEJ ZAFUNDUJECIE SOBIE EFEKT ZWANY SPALANIEM STUKOWYM.DZIEJE SIĘ TAK KIEDY W MIESZANCE PALIWOWO POWIETRZNEJ JEST ZA DUŻO TLENU W STOSUNKU DO PALIWA.
no nie do końca... :D


w probku odcina nieco szybciej niż przy 15PSI to raz a dwa że jeszcze wtryski mają nieco zapasu więc nie jest tak źle. :D

no ale jeśli ktoś przegina pałę ze zwężką to może trzeba powiedzieć jak działa to na turbinę? bo łzyciu moi drodzy nic nie ma za darmo. Jak dokręcimy w jednym miejscu to może okazać się że zesra się w innym... :)

: 2005-04-23 00:38
autor: Bogdan9999
Cynki pisze: no ale jeśli ktoś przegina pałę ze zwężką to może trzeba powiedzieć jak działa to na turbinę? bo łzyciu moi drodzy nic nie ma za darmo. Jak dokręcimy w jednym miejscu to może okazać się że zesra się w innym... :)
No z tym to masz zupełną rację !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D

: 2005-04-23 10:01
autor: MARCO
ZGADZAM SIĘ ŻE W PROBKU ODCINA PRZY CIŚNIENIU OK. 12 PSI,JEDNAK PO ZDJĘCIU ZABESPIECZENIA I OSIĄGNIĘCIU CISNIENIA RZĘDU 15 PSI STOSUNEK AFR STAJE SIĘ NIE PRAWIDŁOWY , INFORMUJE O TYM RÓWNIEŻ KOMPUTER POKŁADOWY,MIESZANKA JEST ZA UBOGA.STĄD OCENIAM WYDAJNOŚC UKŁADU PALIWOWEGO NA OK. 15 PSI. :)

: 2005-04-23 11:51
autor: kicur
marco a ty jak chcesz zdjac to zabezpieczenie ???? ja wiem ze mozna tylko chipem no chyba ze znasz jeszcze jakies inne sposoby to podziel sie swoja wiedza :D pozdroooo 8) :D

: 2005-04-25 17:49
autor: MARCO
Niestety nie znam innego sposobu niż ingerencja w elektronikę,zamiast czipu można zastosować zewnętrzny komputer,ale pewnie o tym wiesz.

: 2005-04-25 20:30
autor: Bogdan9999
Tak o tym wiem dzięki za szczere chęci !!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

: 2005-04-27 00:52
autor: Gość
To jak już jesteśmy przy temacie to do czego służy ta śrubka.
Obstawiam, że do regulacji mieszanki. Kurde bez AFR'a nie obejdzie się, musze sobie kupić zegar odpowiedni do tego.

Obrazek

: 2005-04-27 01:20
autor: Mr. Cynk
jeśli chodzi o metody na przesunięcie momentu odcinania paliwa to chip wydaje sie najprostrzym i najtańszym sposobem ze wszystkich.

jeśli chcesz dmuchać więcej niż 15PSI to pewie trzeba będzie juz wtryski większe dać, pompę wydajniejszą.. zaczyna się drabina...

no i żywotność turbinki.. :D


12PSI to jakieś 0,8 bara.
mało?
to juz sporawo.

: 2005-07-19 08:21
autor: Drzymek
A wracając do spalania, to owszem - zwiększy się, ale dopiero po włączeniu turba, a jeżeli jeździmy bez używania turba to pozostanie ono takie same jak wcześniej, bo i turbo się nie kręci. Mam rację?
Pytam bo chcę sobie "zwężyć" turbinkę :twisted:

: 2005-07-19 10:18
autor: Bogdan9999
Masz rację ale zwiększy sie trochę jkiś litr może dwa ja mam zwężkię już kawałek czasu i nieźle wymiata ale czasem mi zapłon odetnie :twisted: :twisted: