Wysokie obroty na ssaniu !

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4158
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2005-11-16 05:20

Robert pisze:Więc może na odwrót, niż pisał Mario: może Ci sprzęgło lekko "łapie" mimo wciśnięcia i - żeby nie zgasł - silnik zwiększa obroty, bo jest obciążony. Spróbuj może na wciśniętym sprzęgle przegazować na maksa - jak auto lekko ruszy, to znak, że czeka Cię regulacja sprzęgła, bo inaczej szybko pójdzie.
Sprawdzałem sprzęgło nie ciągnie.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
sebastianznak
Posty: 83
Rejestracja: 2005-04-01 17:23
Car: brak
Lokalizacja: Piekary Slaskie

Post autor: sebastianznak » 2005-11-16 19:49

Witaj.Ja dziś wymieniłem płyn chłodniczy na nowy i obroty mam od początku jak należy, myślę ,że jeśli obroty po wymianie są wysokie lub skaczą i dochodzą do dziwnych wartośći to pewnie wina płynu acz kolwiek jakiś czyjnik może być walnięty, lub przyda się kompa zresetować. Mam taką sytuacjię w Toyocie Suprze gdzie wymieniłem płyn -zdziwiłem się bo obroty mi skoczyły do prawie 2000 ,zresetowałem kompa i wszystko jest ok.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2005-11-16 20:56

nie wierze żeby to była wina płynu. Płyn odpowiada tylko za odprowadzanie ciepła, a jest to zwykła ciecz która nie zamarza i nie pozostawia osadów w postaci kamienia. Gdyby zwykła woda nie zamarzała i nie pozostawiała osadów na pewno wlewalibyśmy ją do chłodnicy. Podejrzewam że któryś z czujników robi zamieszanie a po resecie kompa wszystko wraca do normy. Jedynym wyjściem jest przeanalizowanie całego układu chłodzenia i odnalezienie czujników temperatury. Pierwszy jest w chłodnicy.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2005-11-16 21:04

Ale płyn odpowiada też za regulacje obrotów na ssaniu, jeśli poziom płynu jest za niski nie dochodzi do tego czujnika przy przepustnicy a komputer nie wie o co chodzi i warjują obroty, ja tak miałem tydziń temu jak zmieniałem płyn w 2.2LX.

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2005-11-16 21:07

Sqad pisze:Ale płyn odpowiada też za regulacje obrotów na ssaniu, jeśli poziom płynu jest za niski nie dochodzi do tego czujnika przy przepustnicy a komputer nie wie o co chodzi i warjują obroty, ja tak miałem tydziń temu jak zmieniałem płyn w 2.2LX.
No zgadza się, ale odpowiada nie płyn a jego poziom w układzie chłodzenia. Jak masz go za mało to się dzieją problemy. Natomiast jakość tego płynu nie ma nic do tego. On po prostu ma się nagrzać odprowadzić ciepło do chłodnicy tam ma się schłodzić i z powrotem do silnika
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2005-11-16 21:19

he he no tak nie dogadaliśmy się 8)
Rodzaj płynu nie ma znaczenia.

Maxxum
Klubowicz
Posty: 3342
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Car: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Gallery: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum » 2005-11-16 23:20

Wszystko fajnie, ale płyn, który wymieniłem rok temu był bardzo dobry, komputer już nie raz resetowałem a płynu jest wystarczająco.

W takim razie pytanko - czy podczas napełniania układu nowym płynem trzeba odpowietrzać jakoś osobno ten układzik wodny koło przepustnicy :?:
Może faktycznie wina któregoś z czujników, ale jak silnik jest ciepły to obroty są idealne...
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)

Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs » 2005-11-16 23:41

ukląd chłodniczy sie odpowietrza sam, nie ma tam żadengo zaworka do odpowietrzania to raz, dwa to też mialam nadzieje,ze coś po wymianie płynu sie poprawi, mam teraz glikol,wcześniej byla wymieszana woda z plynami roznej maści :wink: niestety po wymianie na jednolity nic sie nie zmieniło, obroty nie falują, po prostu nie schodzi ze ssania, kompa nie ma co resetować bo błędów nie ma, oza tym juz było to robione i nic nie dało, generalnie nie przeszkadza to w niczym,auto jakoś zawrotnie więcej nie pali, tylko nie bardzo mi sie che robić przerwę 5 min w rannej drodze do pracy bo wiadomo,ze z założenia i tak sie spóźnię 8)
a po trzecie to jestem pewna na 99%,ze to czujnik temperatury bo coś z nim poprzedni właściciel kombinował, ale nie mam zdrowia jakoś się do tego zabrać :?
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2005-11-17 00:08

Analizując cały układ na książce i na żywo, wygląda na to że oszukuje czujnik temperatury ECT. Konstrukcja układu odbiega od Mazdy 626 GD. Po pierwsze zrezygnowano z czujnika temperatury przy chłodnicy, oraz z zaworu przepływowego. Inne jest też miejsce czujnika temperatury wysyłającego sygnały do deski rozdzielczej. Wracając do odpowietrzania układu. Układ odpowietrza się sam ale "dobrowolnie" tzn. może się okazać że zostanie zapowietrzony np.: reduktor LPG ponieważ będzie znajdował się powyżej zbiorniczka przelewowego ukł. chłodzenia. Nie jest to regułą ale takie problemy mogą wystąpić.
Obrazek
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs » 2005-11-17 00:48

zenith839 pisze:Analizując cały układ na książce i na żywo, wygląda na to że oszukuje czujnik temperatury ECT. Konstrukcja układu odbiega od Mazdy 626 GD. Po pierwsze zrezygnowano z czujnika temperatury przy chłodnicy, oraz z zaworu przepływowego. Inne jest też miejsce czujnika temperatury wysyłającego sygnały do deski rozdzielczej. Wracając do odpowietrzania układu. Układ odpowietrza się sam ale "dobrowolnie" tzn. może się okazać że zostanie zapowietrzony np.: reduktor LPG ponieważ będzie znajdował się powyżej zbiorniczka przelewowego ukł. chłodzenia. Nie jest to regułą ale takie problemy mogą wystąpić.
też stawiam na czujnik,wobec tego jak go sprawdzić, czy działa, czy dobrze działa...podobno nie da się, trzeba od razu kupić i zainstalować nowy, a jeśli to nie bedzie to? To takim trybem można cały układ wymienić żeby znaleźć przyczynę. No i jeszcze powiedz co nazywasz zbiorniczkiem przelewowym bo chcę zdiagnozowac w jakim mam położeniu do niego parownik, czy chodzi Ci o wyrównawczy???
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2005-11-17 07:56

tak chodzi mi o zbiorniczek wyrównawczy. da się go sprawdzić bo jest to zwykły termistor tzn. zmienia się jego oporność w zależności od temperatury ukł. chłodzenia. A może być już po prostu wyeksploatowany.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Tomasz M
Posty: 17
Rejestracja: 2005-11-15 09:10
Car: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Tomasz M » 2005-11-18 13:45

W którym miejscu znajduje się czujnik temperatury ECT, sorry nie wgral mi się rysunek.

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2005-12-14 20:55

Cynki pisze:ssanie posiada taki mały termostacik który poprzez opływającą go wodę/płyn chłodzący steruje dodatkowym paliwem dla silnika.
i teraz jeśli zmieniamy płyn chłodzący lub też mamy go zbyt mało to dowcip jest tego rodzaju, że ssanie jest powyżej najwyższego punktu układu chłodzenia i nie da się go ot tak odpowietrzyć... :)

na 90% masz tam trochę zapowietrzony układ, jak to załatwić nie wiem jeszcze ale te pozostałe 10% to może być skopany termostacik lub lekko zapieczony tłoczek w ssaniu.

inna sprawa też jest taka, że do ssania dochodzą dodatkowo jakieś kabelki i jest cujnik połżenia przepustnicy... u mnie kiedy podniosę maskę i włącze zapłon to da się w ciszy usłyszeć takie brzęczenie niczym transformator a kiedu obracam przepustnicą to brzęczenie potrafi się nasilić....

może właśnie to też ma jakiś wpływ, może cośtam też w tym kontekście się skopawszy.... :)
To jest ten termostacik o którym pisał Cynki
Obrazek
Wszystko pięknie fajnie ale obroty na ssaniu są dużo za wyskie i nic nie pomaga. Zapowietrzenie to to nie jest ponieważ samochód czy ciepły czy zimny to ma bardzo wysokie obroty i nic nie pomaga. Wystarczy że się wyłączy silnik na ok 7-10 min i poblem mija :shock:
A ostatnio pojawil się problem znikającego płynu chłodniczego. Raz znika w ilości np 2l a raz nie nie ma reguły.
Jakieś pomysły bo w jednym serwisie powiedzieli że pompa cieknie, ale rozbierałe rozrząd i jest suchy (w miare).
HELP!!!

Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Car: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek » 2005-12-14 21:55

Z tym znikającym płynem to może być głowica , uszczelka
zresztą wiesz sam jak to sprawdzić :wink: :D
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2005-12-14 22:00

jakby to była uszczelka pod głowicą to w momencie uruchomienia silnika miałby takie ciśnienie w układzie chłodzenia że wystrzeliłby korek od chłodnicy i byłaby fontanna. Ja obstawiam nieszczelną pompę wodną. W swojej 626GD miałem taki problem. Po prostu nieszczelna pompa wylewała przez koło pasowe płyn z chłodnicy i to nawet połowę. Wystarczyło zalać preparat uszczelniający i od dwóch lat mam spokój. Ale wymienić by pasowało.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2005-12-14 22:16

Ale gdyby ciekło z pompy, a to potrafi ubywać np. min litr na 10km, to by było widać a jest sucho, i pasek też jst suchy

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2005-12-14 23:00

tylko że jak cieknie z pompy to dość nie typowo bo nie leje się po pasku ale po bloku silnika w okolicach skrzyni biegów więc sprawdź (jeżeli tego nie zrobiłeś) z tylu za silnikiem z lewej strony. Sprawdź też czy w oleju nie masz płynu chłodzącego.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2005-12-14 23:29

Jak może po skrzyni ciec jak skrzynia jest z jednej strony a pompa jest z drugiej.
W oleju nie ma płynu.

Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Car: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek » 2005-12-15 00:05

tylko że jak cieknie z pompy to dość nie typowo bo nie leje się po pasku ale po bloku silnika w okolicach skrzyni biegów więc sprawdź
albo ja nie skumałem albo :twisted: :wink:
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2005-12-15 17:15

piotrek pisze:
tylko że jak cieknie z pompy to dość nie typowo bo nie leje się po pasku ale po bloku silnika w okolicach skrzyni biegów więc sprawdź
albo ja nie skumałem albo :twisted: :wink:
Chyba nie tylko ty jeden ;)

Zenith prosimy o wyjaśnienia :)

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2005-12-16 00:09

Sorki panowie pokiełbasiło mi się. Nie leje się po skrzyni bo przecież to zupełnie inna strona. jak będzie się lało to za silnik z lewej strony.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2005-12-16 10:49

No tak lepiej, dzisiaj jeszcze bede patrzył może coś wydumam.

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2006-02-14 21:20

Dobra czujnik od temperatury wymieniany był i to nie to.
Poprosze o wyjaśnienie co to jest ECT bo nie wiem, i jaki to ma wpływ na obroty.

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2006-02-15 09:33

ECT = Engine Coolant Temperature
:arrow: Kilka akronimów
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2006-02-15 09:37

Przetłumaczyć nazwe z angielskiego to ja też moge, ale nie wiem na co to ma wplyw i jakie sa objawy jak jest nie dobry.

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”