Problem: Odpala za 3-cim razem

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Problem: Odpala za 3-cim razem

Post autor: edi_pg » 2006-04-06 10:46

Witam!

Mam Fordzika Probe 2.2 GT. Jest to mój nowy nabytek i mam z nim lekki problem. Mianowicie samochód nie chce odpalać za pierwszym razem kiedy dłuższy czas stoi. Np. po 10 godzinach trzeba zakrecić nim ze 3 razy i dopiero zapala. Natomiast na ciepło zapala bez problemów.
Od czego to może być? W czym tkwi problem?? Dodam że poprzedni wlaściciel wsadził jakieś kiepskie świece BOSCH i nie jestem pewny czy na 100% do tego modelu. Poza tym do wymiany jest olej.
Bede wdzieczny za nakierowanie mnie na dobre rozwiązanie, bo nie chce wymieniać np. niepotrzebnie świec jeśli to nie ich wina.

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2876
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Car: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman » 2006-04-06 10:51

Objaw jest taki jakby cofalo sie paliwo. Mozliwe ze zaworek zwrotny nie trzyma, jak jezdzisz i postoi troche to jest ok, bo nie zdazy sie cofnac, jak postoi dluzej to paliwko zmyka spowrotem do baku. Niejestem pewien gdzie jest ten zaworek ale zdaje sie ze w pompie paliwa.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg » 2006-04-06 11:08

Ale wygląda to troche inaczej. Bo jeśli pojeżdże sobie godzinke, później go postawie na np. 4 czy 5 godzin, to wsiąde i odpale z miejsca. A jak postoi cały dzień to już jest problem. Wygląda jakby miało to związek z temperaturą, ale to już do was się zwracam z tym jako do bardziej doświadczonych.

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2876
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Car: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman » 2006-04-06 11:14

Wg. mnie wyglada to taj jak dla przykladu.
wyjezdziles paliwo ze zbiornika do konca a gdy w wlejesz kilka litrow to nim pompa poda paliwo do wtryskow to najczesciej i zazwyczaj wlasnie jest potrzebne kilkakrotne zakrecenie rozrusznikiem.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6

Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Gallery: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven » 2006-04-06 11:16

U mnie było podobnie.
Sprawdź kable przy aparacie zapłonowym (nie WN), jest tam kostka i kabel przykręcony do masy. U mnie właśnie tam był problem po poprawieniu styków jest ok.

Aczkolwiek z paliwem Winger dobrze prawi- dać mu wódki!

Sprawdziłbym czy jest paliwo jak postoi cały dzień.
Zdejmij wężyk z filtra paliwa, niech ktoś zakręci a Ty patrz czy leci benzin. Jak leci to szukaj dalej, jak nie leci to masz powód.

EDIT: dokładnie Winger, musi być ok 10L w baku, żebyś miał pewność że odpali zawsze, np jak stoi krzywo Prob to możesz musieć :D pokręcić dłużej.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg » 2006-04-06 11:31

Mam tam troche ponad rezerwe wiec nie powinno być problemu. Apropo na ile jest rezerwy w baku w Probe? Najpierw go zaleje żeby było wiecej paliwa w baku. Później zobacze czy tak się dzieje, jeśli bedzie tak dalej, to bede walczył dalej.
Coś mi się jeszcze przypomniało. Poprzedni właściciel mówił że takie problemy pojawiły się po wymianie świec. Czy to możliwe?

PS.
Czytałem że trudno od was dostać serwisówke, ale nie naciskam na to bo nie wiem nawet czy mi sie to do czegoś przyda. Natomiast potrzebowałbym coś typu rysunki gdzie co można znaleść, jest na waszej tajnej sewisówce coś takiego? :) Po prostu nie znam rozmieszczenia elementów samochodu i ułatwiołbymi to dużo grzebanie przy nim. Przyznam że nie znam się za bardzo na mechanice, ale myślę że prostsze rzeczy mógłbym zrobić sam i poradziłbym sobie. Tylko muszę wiedzieć gdzie np. jest filtr paliwa. Byłbym wdzięczny gdybym mógł coś takiego dostać zeby obeznać się z moim probe. I jako że jestem elektronikiem przydałby mi się również schemat instalacji elektrycznej. Wiedziałbym gdzie co jest i jak w tym dłubać.
Z góry uprzejmie dziekuję.

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
maciej
Posty: 148
Rejestracja: 2006-01-27 11:50

edi_pg

Post autor: maciej » 2006-04-06 11:54

zrób reset kompa ,najlepiej odłącz kleme na 10 minut minusową
może to byc sprawa czujnika temperatury ,przy okazji sprawdź poziom płynu chłodzącego .
pompa paliwa po przekręceniu kluczyka natychmiast nabija ciśnienie możesz chwile poczekać aż sie wyłączy pompa paliwa a wtedy kręcić.
Masz zamontowany gaz w aucie ?

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg » 2006-04-06 12:08

Gazu nie mam i narazie nie mam zamiaru go montować w moim Probku.
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Gallery: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven » 2006-04-06 12:09

filtr paliwa jest:
stajesz przed Probem
otwierasz mache
prawy gorny rog- czarny okrągły pojemnik z wezami gumowymi z obu stron, przymocowany "na opaske".

to ten- to on - to filtr jest,

w serwisówce jest WSZYSTKO.
a trudno o nią bo jest tam też wyjasniona część tajemnic Chucka N.- konstruktora Probe.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg » 2006-04-06 12:18

Czym trzeba sobie zasłużyć na ową tajemniczą serwisówkę? :)
Czy w naszym Kaczogrodzie jest dostępny jakiś Manual w wersji papierowej w jakiejś księgarni?

Pozrawiam
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Gallery: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven » 2006-04-06 12:26

Chodzą słuchy, że jak pojedziesz na jakiś zlot :D , to na Twoje Probe spadnie 700mb płyta SiDi z serwisówką.

W wersji papierowej to tylko nieliczni- prawie Bogowie mają. Za to każdy chce mieć. Czasem się widuje w hurtowni allegro knige in german langłicz obałt Ford Probe.

Jedź na zlot - dostaniesz.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg » 2006-04-06 12:36

Żeby pojechać na zlot to chciałbym najpierw wyglancować swojego Probka, bo dopóki nie mam pewności że wszystko jest ok, to nie chce wyjeżdżać w dalsze trasy. A żeby wiedzieć coś wiecej o swoim Probe, przydałaby mi się(tak sądze bo jeszcze nie wiem co w niej jest) owa serwisówka. Nie naciskam specjalnie żeby ktoś mi ją dał, bo w razie problemów i tak bedę zwracał się do was i przy okazji dzielił się moimi spostrzerzeniami, ale jak już wspominałem wcześniej przydałyby mi się chciaż jakieś rysunki z oznaczeniami gdzie co jest. To by mi bardzo pomogło w poznaniu mojej maszynki.
Na zlot wybiorę się i tak prędzej czy później, chociażby po to żeby porównać swój samochodzik z waszymi i poznać ludzi z którymi rozmawiam przez net. A już nie wspomnę o widoku kilkunastu Fordów Probe ustawionych w jednym rządku :)
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2876
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Car: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman » 2006-04-06 13:11

Kilkunastu? :shock: a co powiesz na kilka dziesiat :D
To pytanie retoryczne.
Troche sie tu offowo zrobilo, wiec potem pozamiatam.

Jesli chodzi o serwisowke to tu dowiesz sie o co z nia biega, o i jeszcze tutaj. i to da ci pelen obraz sytuacji. :)
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4158
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2006-04-06 14:09

edi_pg nie cuduj mas zwalony zaworek od cofania się paliwa który znajduje sie w pompie paliwa niestety nie da sie go naprawić(bynajmniej ja nie naprawiłem) Jedyne wyjście wymiana pompy paliwa nowa kosztuje coś około 300 zł jak znajdziesz taniej to daj znać mam taki sam problej jak ty. Postoi dłużej i juz nie pali od strzała tylko trzeba pokręcić :( Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg » 2006-04-06 14:20

Ale ja nie mówiłem że to nie zaworek. Starałem się ewentualnie naprowadzić was na problem. Myślę że to może być to. Jesteś pewny że nie da się tego naprawić? Gdzie ewentualnie można dostać nową pompę paliwa? W którym miejscu samochodu się ona znajduje i jak się do niej dostać? Z tyłu przez bagażnik? Może pogrzebie sobie ze znajomym mechanikiem, a jak nie to kupię nową. Już widze że mój Probe to bedzie niezła inwestycja :) Ale czego się nie robi z miłości...:D

PS. Kiedy organizujecie jakieś zloty?Ciepło się robi i myśle że fajnie by było pogadać z wieloletnimi użytkownikami Probe.

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2876
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Car: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman » 2006-04-06 14:30

Tak sobie mysle ze jeszcze nie wszystko stracony by zaraz wymieniac z tego powodu pompe. Mysle ze dobrym rozwiazaniem byloby zalozenie dodatkowego filtra paliwa z wbudowanym zaworkiem zwrotnym przy na rurkach przy pompie. Sadze ze ilosc paliwa w przewodach miedzy zbiornikiem a tymze nowym zaworkiem jesli odplynie do baku to nie bedzie to zauwazalne a paliwko od tego nowego filterka (z zaworkiem) :) do wtryskow caly czas bedzie w przewodach.

PS. Info o zlocie poszlo na PW.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6

Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Car: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek » 2006-04-06 14:30

Pompa jest pod tylnią kanapą
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4158
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2006-04-06 14:36

Powiem tak ja bende do tego problemu podchodził jeszcze na dniach bo mi wstyd jak probek nie pali od strzała :( I powiem czy cos udał mi się zdziałać. A pompa znajduje sie w baku paliwa, dostac sie do niej możesz przez zdjęcie siedziska tylnej kanapy, zdejmuje się ją przez odpięcie dwóch zatrzasków jak się przychylisz to powinieneś je zobaczyć. Ja zdejmiesz już kanape to tam jest taka siwa blacha osłaniająca odkręć ja i zobaczysz juz bak i kable do niego wchodzące i przewody paliwowe odkręć ten dekelek i wyciągnij i wyciągniesz pompe i pływak. Pozdrawiam i życzę powodzenia.
wingerman pisze:Tak sobie mysle ze jeszcze nie wszystko stracony by zaraz wymieniac z tego powodu pompe. Mysle ze dobrym rozwiazaniem byloby zalozenie dodatkowego filtra paliwa z wbudowanym zaworkiem zwrotnym przy na rurkach przy pompie. Sadze ze ilosc paliwa w przewodach miedzy zbiornikiem a tymze nowym zaworkiem jesli odplynie do baku to nie bedzie to zauwazalne a paliwko od tego nowego filterka (z zaworkiem) :) do wtryskow caly czas bedzie w przewodach.

PS. Info o zlocie poszlo na PW.
Tak ale boję się że pompa jak już nie trzyma ciśnienia to może nadawac sie na złom bo może piec też i słabszą wydajność :cry:
Ostatnio zmieniony 2006-04-06 15:28 przez Bogdan9999, łącznie zmieniany 1 raz.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2876
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Car: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman » 2006-04-06 14:59

Bogdan9999 przypominam o nie pisaniu swoich postow jeden pod drugim - edytuj to.

Nie do konca masz racje bo to nie pompa trzyma cisnienie tylko ten zaworek, powiem wiecej zastanawiam sie czy czasem on nie jest wbudowany w filtr paliwa pod maska. Logicznie, jesli w rurke o tak niewielkim przekroju zatkasz palcem to paliwo nie powinno miec mozliwosci powrotu dolem (podcisnienie je utrzyma, a bynajmniej powinno), jednak pewnym rozwiazaniem bedzie zalozenie takiego zaworka, badz w przypadku z problemem dostania samego, zalozenie filtra z zaworkiem w miejscu jakie sugeruje na rysunku.

Obrazek

Ale nozyczki to mi czaderskie wyszly co :D
Ostatnio zmieniony 2006-04-06 16:11 przez wingerman, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg » 2006-04-06 15:09

Chciałbym żeby mój probe był w stanie oryginalnym, nie chce żadnych przeróbek. Po prostu chciałbym go po trochu odnowić żeby chodził jak nówka. Dla mnie w takim samochodzie to też wiocha że nie pali za pierwszym razem. Sąsiad obok ma przedzewiałego starego passata(tego bardzo starego) w dieselu i pali mu od kopa, a ja taki ładny czerwony wozik i się męcze :)
W takim razie ten zaworek napewno jest w pompie? Jak tak to zajrze do niej, jeśli jej stan ogólny bedzie kiepski to wymienię na nową.

Gdzie można kupić pompę do Probe?

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4158
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2006-04-06 15:33

W sklepie motoryzacyjnym pytaj do mazdy 626 GT/GD. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg » 2006-04-06 19:28

---->Bogdan9999

Znalazłem przypadkiem wątek w którym brałeś udział apropo pompy paliwowej i tego problemu o którym ja napisałem w moim wątku. (zaznaczam że znalazłem go przypadkiem, wcześniej kiedy szukałem czegoś na ten temat nie udało mi się go wydobyć).
Tylko wydaje mi się że nie do końca został wyjaśniony problem. Czy to na 100% ten zaworek przy pompie? Bo ja też nie jestem pewny czy po przekręceniu stacyjki na ON pompa działa.

---->Wingerman

Mam tylko małą prośbę-uwagę apropo funkcji Szukaj. Oczywiście używam jej jak najczęściej natomiast nie zawsze łatwo jest znaleźć dokładnie to czego się szuka. Staram się nie zaśmiecać forum, natomiast widziałem że często negujecie pytających tekstem: "ten temat juz był" ale wierzcie że trudno znaleźć post dotyczący takiego samego problemu, a dużo jest takich które pozornie wyglądają na to samo, a tak naprawde mówią o czymś innym.
Nie odbieraj(cie) tego negatywnie, po prostu taka moja mała uwaga.

Pozdrawiam wszystkich
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4158
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2006-04-06 23:31

Słuchajcie mnie tera wszyscy. Samochodom na wielopunkcie nigdy nie powinna się i nie załącza się pompa paliwowa na kilka sekund.
A samochodom na jedno punkcie owszem powinna i się załącza na kilka sekund po przekręceniu kluczyka.

Wyciągając wnioski wszystkie probki są na wielopunkcie i pompy im się nie załączają po przekręceniu kluczyka więc ciśnienie w obiegu powinno się utrzymywać w granicach 3 barów i kropka. Przyczyny jakie mogą być nie trzymania ciśnienia mogą być następujące nieszczelne przewody lub uszkodzony zaworek zwrotny w pompie. Jeśli więc sprawdziłeś przewody to zostaje zaworek przy pompie. Może zapytacie skąd to wiem, a zaczerpnąłem informacji od bardziej doświadczonego elektryka samochodowego od siebie.
Jak można to niech moderator zapisze w dziale FAQ te informacje. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg » 2006-04-06 23:34

Witam ponownie!

Wiem że nie należy pisać postów jeden pod drugim, ale chciałem oddzielić je od siebie.
Grzebalem w swoim samochodziku i jest tak:
Czytałem wcześniej w jednym z postów, o tym że jednym pompa po przekręceniu kluczyka na ON pracuje a innym nie. Jednak nie mogłem dojść czy w końcu pompa powinna pracować w tej pozycji stacyjki czy nie.
Dzisiaj podłubałem, pogrzebałem i już wiem że u mnie pompa pracuje dopiero przy zapalaniu silnka. Czy tak ma być czy to źle?
Bo zastanawiam się czy ten zaworek w pompie jest uszkodzony i dlatego mam problemy z odpalaniem, czy to wina własnie tego że pompa nie włącza się w pozycji stacyjki ON(jedną pozycje przed zapłonem).
Co możecie poradzić? Wiem że ten temat był już, ale po trochu w różnych wątkach i tak naprawde nie widziałem żeby coś z tego wynikło.

Z wszystkie odpowiedzi bardzo dziekuje i pozdrawiam


Dodano 23:37

Widze Bogdan że mnie ubiegłeś. Dzieki za odpowieź, właśnie o to mi chodziło i myślę że można śmiało umieścić to w dziale FAQ tak jak napisałeś. Tego było potrzeba.

PS. Gdzie dokładnie jest ten zaworek? Odkręciłem tą blache pod kanapami, dotarłem do pompy. Żeby ją wyjąc trzeba odkręcić kilka takich małych śrubek jeszcze czy jakoś inaczej?

pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4158
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2006-04-07 00:13

Tak dokładnie musisz wyjąć całą pompę czyli dostać sie do środka baku ;) Uważaj jak jesteś palący z papieroskami :lol:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”