Generalnie mowiac to oczywiste ze wybor oleju jest prosty, bo wiadomo ze najlepsze właściwości posiada 
olej syntetyczny. Ale wybor ten niepowinien opierac się tylko i wylacznie na tej zasadzie,ponieważ niekazdy syntetyk jest taki sam . Nalezy też pamietac, iz kazdy 
olej pracuje z tzw. filmem olejowym zabezpieczającym węzły tarcia, np. czop i panewka. Starsze konstrukcje jednostek napędowych miały z gory załozone pasowania (zazwyczaj luzne lub mieszane) i stosowanie "cienkiego" filmu olejowego, niejako przypisanego 
do oleju syntetycznego lub semi-syntetycznego, niekorzystnie wpływa na węzły tarcia pracującego silnika. Tę właśnie rolę, tzw. wypełniacza, spełnia mineralny 
olej silnikowy, który ma dosc "gruby" film olejowy. 
Rozne firmy produkuja syntetyki o roznych wlasciwosciach. Reklamuja swoje produkty mianem „Full Syntetic” ,a tak naprawde niekazdy 
olej „syntetyczny”  jest w rzeczywistosci wytworzony z w pelni syntetycznych komponentow, niekiedy  syntetykiem nazywa się 
olej który posiada baze mineralna tkzw hydrokrakowaną,co w rzeczywistosci może i dorownywac  syntetykom niektórymi wlasciwosciami ale nigdy niebedzie dorownywal im w pelni bowiem syntetyki  robione sa  w laboratorium pod kątem maxymalnej ochrony i eksploatacji silnika.  Jeśli dobrze zrozumialem .Ze strony 
http://homepage.ntlworld.com/dorothy.br ... x/p_m2.htm (Mogę się mylic ,niestety nieznam dobrze angielskiego) wlasnie takim olejem jest Castrol Magnatec  ,zreszta nieraz slyszlem opinie niezbyt pochlebne o tym oleju.
Byc moze wynika to z tego ze temperatura zaplonu w tym oleju jest dosyc niska nieprzekracza 200 st.C, dla porownania  Mobil 1 5w 50  240 st  ,a co zatym idzie w bardziej wysilonym silniku który jest krecony na wysokie obroty (szczególnie w lato)gdzie temp oleju niezadko przekracza 200 st C ,
olej  jest poprostu spalany a efekty można zobaczyc w postaci ubytku oleju oraz  zanieczyszczeniu silnika nagarem.
U mnie w Szczecinie w ASO mazdy, polecaja oleje Mobila ,Quakera , i Castrola RS 10w 60, oczywiście syntetyki.  Niepolecaja natomiast Shella twierdzac ,że zawsze były z nimi jakies problemy ,co mogę potwierdzic gdyz miałem zalany silnik shellem najnowszej generacji RS 10w60 i niestety niechodzil rowno ,przegzewal się ,po wymianie na inny wszystko wrocilo 
do normy. 
