Strona 1 z 6

Problemy przy przyspieszaniu (turbo + odcinka)

: 2005-05-03 23:00
autor: blady
Witam.Gdy przyspieszam i turbo boost wskakuje na czerwone pole,odcina i włącza się sygnał pasów bezp.Natomiast gdy pedal gazu nie wciskam do podlogi auto idzie normalnie.

: 2005-05-03 23:04
autor: Gość
12 psi jest odcięcie, może masz zwężke, przelotowy układ, dolot, i tak się kręci, że odcina paliwo. Normalka bez chipu ani rusz.

: 2005-05-03 23:11
autor: MISIEK
masz zwezke ???
jesli tak to pewnie zwezenie calkiem sie zatkalo ;-)

: 2005-05-04 00:38
autor: Gość
Może też być tak, że jeśli jest odetkany wydech i przemyślany dolot powietrza to i na seryjnej zwężce będzie odcinać oczywiście jeśli tuibina jest w dobrym stanie.

na http://www.performanceprobe.pl/ jest rozpisana cała zwężka, zobacz co tam jest nakombinowane.

: 2005-05-04 09:03
autor: Drzymek
A co myślicie o takiej kombinacji:

Stożek , strumienica dolotu , strumienica wydechu zamiast kata i fajny wydech.

Dobre by to chyba było :roll:
Wlaśnie takie cuś chce zrobić sobie w probku...
To by dopiero turbo szlo :twisted:

: 2005-05-04 19:24
autor: Bogdan9999
No dobre tylko ja bym wywalił strumienice dolotu bo moim zdaniem nic by nie dala i jeszcze zamiast tłumika środkowego wstawił rurkę !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
No koszt tego też nie jest niski !!!!!!!!!!!

: 2005-05-04 20:58
autor: blady
Dziekuje za rady.W ogole to zle zrobilem ze przyjechalem tu samochodem i to jeszcze PROBKIEM. Powod-Brak czesci zamiennych i musze zamawiac z polski nawet glupie klocki hamulcowe.Tu w itali bylem nawet w servisach forda i nie maja probe w katalogach!!! A Probe to tutaj niema.Paczka

: 2005-05-04 23:26
autor: kicur
po co im probe jak maja ferrari.. :lol: - a co do klockow to jest mazda 626 GD -pozdroo

Odcięcie zapłonu

: 2006-12-08 16:00
autor: _KrISS_
Witam!

Przejrzałem całe forum i zastosowałem chyba wszystkie porady w wypadku odcięcia zapłonu. Mianowicie wymieniłem świece, kable załonowe, kopułkę, palec, katalizator, sondę lambda i filtr paliwa. Niestety nie pomogło. Odcięcie następuje w momencie nagłego przyspieszania w gazie wciśniętym w podłogę przy różnym ciśnieniu doładowania i przy róznych obrotach silnika. Może naprzykład wystąpić przy 3500obr/min i 3-4psi a czasami przy 6-7psi. Jeśli przyspieszam nie wciskjąc gazu w podłogę to wszystko jest OK. Jakieś pomysły? Z góry dzięki.

: 2006-12-08 16:42
autor: pytlar
ale jak sie objawia te twoje odciecie zaplonu??

bo normalnie jest chyba przy ok 6300obr/min i silnik zaczyna przerywac wtedy i dalej nie pojdzie :P :P

: 2006-12-08 16:49
autor: _KrISS_
Objawia się dźwiękiem takim jak np. przy otwartych drzwiach i silnik przestaje ciągnać, występuje przy różnych obrotach w momencie gwałtownego wciśnięcia pedału gazu.

: 2006-12-08 17:03
autor: Robert
Standardowe zabezpieczenie przed zbyt wysokim ciśnieniem doładowania - tylko - z tego co piszesz - wskaźnik Ci oszukuje.

: 2006-12-08 17:17
autor: _KrISS_
Jeśli odłączę zawór elektromagnetyczny (Boost Control Solenoid) wtedy turbo pompuje do 6PSI bez żadnych odcięć.

: 2006-12-08 17:17
autor: skorik
Myśle, że wskaźnik go nie oszukuje. Twierdzisz Robert że pokazuje mu 3-4 PSI a tak naprawdę już ma taką granicę ciśnienia że zaczyna mu odcinać zapłon. Chyba by napisał że auto ma taką samą moc ale raczej tak nie ma - auto na pewno jest dużo słabsze.

Krzyczenko, zajrzyj do tego tematu. Mam podobny problem. Przy gwałtownym dodaniu gazu auto szarpie i słabiej pompuje, ale nie jest raczej to wina zapłonu. Prawdopodobnie jak napisali tam koledzy jest niesczelny dolot.

Jeżeli bym się mylił bardzo to nie krzyczcie... :oops:

: 2006-12-08 17:25
autor: _KrISS_
U mnie jest tylko jedno szarpnięcie w momencie odcięcia. Jeśli popuszcze gaz auto znów zaczyna cięgnąć. Jeśli nie wcisnę gazu do dechy to mogę doładowanie utrzymać na 8PSI i auto ciągnie bardzo dobrze.

: 2006-12-08 18:38
autor: Drzymek
kzyczenko pisze:U mnie jest tylko jedno szarpnięcie w momencie odcięcia. Jeśli popuszcze gaz auto znów zaczyna cięgnąć. Jeśli nie wcisnę gazu do dechy to mogę doładowanie utrzymać na 8PSI i auto ciągnie bardzo dobrze.
Jest to typowe dla odcięcia paliwa z powodu zbyt dużego doładowania.

: 2006-12-08 21:27
autor: Pelot
kzyczenko pisze:U mnie jest tylko jedno szarpnięcie w momencie odcięcia. Jeśli popuszcze gaz auto znów zaczyna cięgnąć. Jeśli nie wcisnę gazu do dechy to mogę doładowanie utrzymać na 8PSI i auto ciągnie bardzo dobrze.
ja miałem tak samo,zdemontowałem stoeżek na zimę żeby przez wlot mi śniegu nie waliło, i przestał odcinać

:?: Napisz lepiej czy masz jakś zwężke i co kotś kombinował z autkiem

: 2006-12-09 00:57
autor: Robert
Overboost Warning Chime
When the turbocharger boost pressure (calculated by intake air amount and engine speed) reaches the factory preset level, the chime sounds, indicating to the driver that an abnormal condition exists. At the same time, to prevent damage to engine components, the ECA stops fuel injection.
Obrazek

: 2006-12-09 07:24
autor: Drzymek
Wreszcie znalazłeś to, czego tak bardzo kiedyś szukałem Robert :D

: 2006-12-09 10:42
autor: skorik
Gdzie wy takie rzeczy znajdujecie. Chyba nie mamy takiej samej serwisówki... :lol:

: 2006-12-09 11:12
autor: Robert
  • SERVICE
    • 1992 Probe Table of Contents
      • Group 03: ENGINE
        • Section 03-04B: Fuel Charging and Controls -- 2.2L Turbo
          • DESCRIPTION AND OPERATION
            • Overboost Warning Chime

: 2006-12-10 21:09
autor: _KrISS_
Czyli może być coś nie tak z przepływomierzem. Zwężki nie były zakładane. Na wszelki wypadek dorobiłem nową 1,2mm i zachwuje się tak samo.

: 2006-12-11 23:16
autor: york
jest to dosc dziwne zachowanie jesli nic nie bylo grzebane przy przeplywomierzu,natomiast zupelnie normalne jesli np.przestawiles to koleczko zebate pod klapka w przeplywce.odpowiada ono za naciag sprezyny co sie przenosi na pomiary ilosci podawanego paliwa.wiem na pewno ze przestawienie tego koleczka o kilka zabkow w ktorakolwiek strone skutkuje szybszym odcinaniem zaplonu.mi na zwezce po przestawieniu o 4 zabki odcinalo przed 6 psi.po powrocie do fabrycznej konfiguracji jak reka odjal.

ale jesli nic nie bylo tam grzebane to cus sie posypalo,ale rownierz stawialbym na przeplywomierz

: 2006-12-13 09:45
autor: _KrISS_
Ok dzięki za poradę. Jak tylko będę miał chwilkę czasu to sprawdzę to.

No więc w weekend dobrałem się do przepływomierza i przestawiłem to kółeczko o 4 ząbki zgodnie z ruchem wskazówek zegara i przestał odcinać :D

: 2007-03-25 13:35
autor: davidlive
A u mnie jest coś dziwnego , odcina mi zapłon przy 12 psi ale to normalne , tylko że ja moge go bic do 7 tyś !!! i nie odetnie , tak wiecie na 8 psi .
To mnie ciekawi bo wczoraj dałem mu w kite i patrze a tu odcina zapłon masakra .