Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dzisiaj pojechalem autem na uczelnie i staralem sie tak jechac by pominac to szarpanie. Jestem bardzo zadowolony. Auto dostalo wigoru na wysokich obrotach. Jak zalaczy sie vris 1 i 2 czyc jak przywywaja kucyki, poprostu rewelka.
A tak wyglada problem opisany bardziej fachowo przez tomkarvf
Sytuacja wygląda tak:
-Na VRIS1 kiedy nie działa powinno być <1V a jest 2.5V
-VRIS2 wszystko w porządku
-na TPS (przewód sygnałowy) pojawia się zmienne napięcie do 22 V
Faktycznie jak działają VRISy to powyzej tych 4250 silnik zaczyna przyjemnie ryczeć i auto jedzie lepiej (przynajmniej subiektywnie)
A tak wyglada problem opisany bardziej fachowo przez tomkarvf
Sytuacja wygląda tak:
-Na VRIS1 kiedy nie działa powinno być <1V a jest 2.5V
-VRIS2 wszystko w porządku
-na TPS (przewód sygnałowy) pojawia się zmienne napięcie do 22 V
Faktycznie jak działają VRISy to powyzej tych 4250 silnik zaczyna przyjemnie ryczeć i auto jedzie lepiej (przynajmniej subiektywnie)
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- darel
- Posty: 663
- Rejestracja: 2004-11-11 19:25
- Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
- Galeria: viewtopic.php?t=5509
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Super, że się udało Jaki był powód tego szarpania, o którym wcześniej pisałeś? Czy możesz oszacować jakie są koszty tego sterownika? Nie sprawdzałem u siebie VRISów ale jak się okaże, że też jest do bani to może się skuszę na Twój wynalazek. A i jeszcze jedno: jak wygląda spalanie e tej chwili?
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Audi A6 C7 3.0 TDI
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Przepustnica jest sterowana potencjometrem zwyklym od strony pedala gazu wiec jak gaz jest wcisniety tak na 85% (2.9V naTPS) to Vrisy zaczynaja dzialac. Przy normalnej jezdzie nawet w miare dynamicznej Vrisy sie nie zalanczaja. Dopiero jak da sie ostro w piz... Kiedys Greyg pisal ze otwarcie zaworow wplywa na wysokosc spalania. Tutaj auto bedzie normalnie palic dopiero kiedy zaczniecie palowac auto i vrisy zaczna dzialac wzrosnie wam spalnie. Niewiem ile auto pali bo non stop mam rajd ale niesadze by spalnie moglo wzrosnac przy normalnej jezdzie.
Co do ceny to czekam na ojca az sie okresli.
Co do ceny to czekam na ojca az sie okresli.
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No wlasnie to dziwne bo jak z linki przy silniku sie da gazu to Vrisy sie nia zlacza. Trzeba pedalem gazu operowac. U was pewnie tez tak jest tylko uwagi wczensiej nie zwrociliscie. Na samym zaplonie jak sie dodaje gazu to TPS podaje sygnal trzeba by sprawdzic czy jak sie ciagnie za linke przy silniku czy wartosci TPS sie zmieniaja bez pedalu gazu. Ja u siebie juz niechce kabli rozgrzebywac ani deski rozdzieczej. Jeno co moze zrobie to wyreguluje sobie vrisy bue nie zamykaly sie po przekroczeniy tych 6250rpm ale to tylko gdy ktos sprawdzi ze to dziala lepiej
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Myślę że po prostu łatwiej jest energicznie wcisnąć pedał gazu do dechy niż ręcznie otworzyć przepustnicę. Jak się kiedyś bawiłem, to mi się raz udało ręką zdążyć otworzyć przepustnicę ma max zanim silnik wkręcił się na max obroty i wtedy zobaczyłem jak jeden z VRISów 'kopnął' ale ponieważ piłowanie silnika na luzie nie jest tym co robić lubię najbardziej nie powtarzałem tej sztuki.
Pozdrawiam, Rafał.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ale masz powtarzalność G-techa.mbmaster pisze:Niemam G tech-a A z reszta to badziewie oszujkuje jak cholera
Squad a moze jutro male sciganko na spalarni?
Na spalarni raczej się nie pojawiam, na spot bym dziś wpadł ale też nie dam rady
Ale u bardzo wielu osób Viris jeden otwiera się zaraz po odpaleniu i już tak zostaje. Co do tego czy przy pełnym otwarciu przepustnicy dopiero działają to nie wiedziałem, musze sprawdzić.Raf pisze:VRISy mają się otwierać tylko gdy przepustnica jest otwarta na max. więc na postoju raczej trudno to zaobserwować, pewnie dlatego większości z was się wydaje że macie niesprawne
To wlasnie jest uszkodzenie ECU ktore u mnie bylo. Po podlaczeniu ukladu dokladnie zrobil on to samo czyli otworzyl Vris 1 Wiec trzeba bylo oszukac troszke kompa zeby dzialo to poprawnie.Ale u bardzo wielu osób Viris jeden otwiera się zaraz po odpaleniu i już tak zostaje. Co do tego czy przy pełnym otwarciu przepustnicy dopiero działają to nie wiedziałem, musze sprawdzić.
Co do G-techa powinienm zejsc ponizej 7sekund. Na rykach na Lotnisku marrud testowal i jego wynik cos kolo 7,03 sek. 0-96 km, 15,52 - 400 m przy czym 2 razy sie scigalismy i wygralem a mialem uszkodzone Vrisy i koncoweczke sprzegla. Jest jeszcze piotrus i po malych moda ma 6,68 a teraz sobie nitro dokupil ale niepodal jaki czas teraz robi.
tu filmiki:
http://video.google.com/videoplay?docid ... q=mbmaster
http://video.google.com/videoplay?docid ... q=mbmaster
A tu baty dostaje od KL-ZE
http://video.google.com/videoplay?docid ... 2191691043
tu filmiki:
http://video.google.com/videoplay?docid ... q=mbmaster
http://video.google.com/videoplay?docid ... q=mbmaster
A tu baty dostaje od KL-ZE
http://video.google.com/videoplay?docid ... 2191691043
jezeli uwazacie iz tak latwo mozna poprawic fabryke to grobo sie mylicie
inzynierowie ktorzy budowali ten silnik poswiecili napewno setki godzin na chamowni piszac mapy paliwa zaplonu a też vris-ow
czasy wris-ow sa optymalnie dobrane do charakterystyki silnika a kolektor dolotowy jest tez specjalnie obliczony pod wlasnie ten silnik
bez zabawy na chamowni z tym waszym pudeleczkiem i strojeniem go tak aby wstrzelic sie w obroty z dlugosciami kolektora jest ono jedna wielka niewiadoma .
a niesadze ze bylo tyle szczescia iz spisuje sie lepiej niz ori uklad jaki jest w tym silniku
inzynierowie ktorzy budowali ten silnik poswiecili napewno setki godzin na chamowni piszac mapy paliwa zaplonu a też vris-ow
czasy wris-ow sa optymalnie dobrane do charakterystyki silnika a kolektor dolotowy jest tez specjalnie obliczony pod wlasnie ten silnik
bez zabawy na chamowni z tym waszym pudeleczkiem i strojeniem go tak aby wstrzelic sie w obroty z dlugosciami kolektora jest ono jedna wielka niewiadoma .
a niesadze ze bylo tyle szczescia iz spisuje sie lepiej niz ori uklad jaki jest w tym silniku
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Artix to chodzi jak fabryka. Cykl jest identyczny jak fabryczny.
Juz niedlugo ojciec bedzie mial chwilke wolnego to zrobie liste chetnych i do budowy ukladu start.
Jutro albo pojutrze wezeme kamere i nagram filmik jak to dziala na postoju, zarowno same Vrisy jak i uklad.
Wstepna cena 110zl za calosc
Juz niedlugo ojciec bedzie mial chwilke wolnego to zrobie liste chetnych i do budowy ukladu start.
Jutro albo pojutrze wezeme kamere i nagram filmik jak to dziala na postoju, zarowno same Vrisy jak i uklad.
Wstepna cena 110zl za calosc