Małe pytanko o wskaźnik ciśnienia oleju
Małe pytanko o wskaźnik ciśnienia oleju
Witam wszystkich.
Moje pytanie:
Czy to jest normalne Jak silnik pracuje na wolnych obrotach to wskażnik ciśnienia oleju jest w polu normal ale nisko, po dodaniu gazu lub wkręceniu na wyższe obroty wskażnik przesuwa się w górę tak do prawie połowy pola normal, i znowu wolne obroty nisko. Oleju silnik nie bierze. pozatym wszystko ok.
Aha 2.5 24V6 II
Moje pytanie:
Czy to jest normalne Jak silnik pracuje na wolnych obrotach to wskażnik ciśnienia oleju jest w polu normal ale nisko, po dodaniu gazu lub wkręceniu na wyższe obroty wskażnik przesuwa się w górę tak do prawie połowy pola normal, i znowu wolne obroty nisko. Oleju silnik nie bierze. pozatym wszystko ok.
Aha 2.5 24V6 II
No - ja mialem wskaznik poziomu zaleznie od licznika jaki zalozylem. Na moim oryginalnym cisnienia prawie nie bylo, jak zalozylem Greyga to bylo prawie na maxa, a teraz zalozylem jeszcze inny licznik i jest w normie. Nie ma co patrzec na wskazania tego wskaznika. Aczkolwiek przy uruchamianiu silnika warto posłuchac czy nie stukaja popychacze - moze to oznaczac niski poziom oleju w misce - i grozic zatarciem- nawet jak ktos jest pewny ze nie bieze (nie ma mozliwosci zeby 2,5 nie brał - przez samo odpowietrzenie skrzyni korbowej 1 litr na 10 000 musi) niech raczej czasem sprawdzi poziom. pozdrwaiam.
Oj! nie radzę! właśnie rozebrałem silnik 2.5. Pięknie panewka wtopiła się w wał...Konrad pisze:Nie ma co patrzec na wskazania tego wskaznika.
Za to warto pojechać do serwisu Mazdy i sprawdzić ciśnienie oleju.
Można zrobić to samemu: Oto jak:
1. Przygotować przyrząd: manometr + rurka gumowa+końcówka z odpowiednim gwintem. (Mają w Mazdzie)
2. podłączyć w miejsce czujnika ciśnienia oleju (takie gówienko koło filtra)
3. Uruchomić silnik i rozgrzać do normalnej pracy.
Przy 1000rpm powinno być 190 kPa (28psi).
Przy 3000rpm powinno być 392-490 kPa (57-71 psi).
Źródło: serwisówka
Wtedy mamy pewność że jest ok albo nie i możemy "wyskalować sobie wskaźnik".
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Małe pytanko o wskażnik oleju
Ciśnienie jest zmienne w zależności od prędkości obrotowej silnika,
ale wskażnik na desce ma pokazywać zawsze w połowie "normal"
niezależnie od obrotów - tak miałem i mam w 2. Probie 24v. Radzę się tym natychmiast zająć.
Pozdrawiam
___________________
Probe 24v medici, 96r
ale wskażnik na desce ma pokazywać zawsze w połowie "normal"
niezależnie od obrotów - tak miałem i mam w 2. Probie 24v. Radzę się tym natychmiast zająć.
Pozdrawiam
___________________
Probe 24v medici, 96r
- propaganda
- Posty: 282
- Rejestracja: 2003-08-01 13:20
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Stara Miłosna
- Kontakt:
Ja też mam na dole wskazówkę na wolnych obrotach, czasem w 1/3..... Odnoszę wrażenie, że chodzi ona dość losowo. Tak jak słyszę i słyszałem, to normalne... póki jest w polu normal,ale zgadzam się z MiH-em, że najlepiej to sprawdzić metodą brute force, bo nawet najlepszy wskaźnik potrafi się zepsuć. Przecież może pokazywać, że ciśnienie jest w OK, a tak być nie musi.
Andrzej
Black Metalic Probe2 24V
Black Metalic Probe2 24V
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Wszystko ok. U mnie tez tak jest: wolne obroty nisko w polu normal, przy wyzszych obrotach prawie do polowy dochodzi.
Kiedyś był mój...
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
A u mnie w I gen. jest zupelnie inaczej....,
Jak zapalam samochod to wskaznik ladnie pokazuje cisnienie oleju w polowie normal ale ...., i teraz uwaga
.....kiedy dodaje gazu lub gdy po prostu jade sobie szybciej (wieksze obroty silnika powiedzmy okolo 3000 obr i wiecej) to wskazowka idzie ladnie do gory a za chwile powoli opada i pozostaje okolo 4 milimterow nad poczatkiem pola normal, wiec ok.
Dodam ze utrzymuje obroty caly czas jednakowe, i teraz najciekawsze..., kiedy zdejme noge zgazu i silnik znowu powraca do wolnych obrotow, wskazowka ponownie sie unosi do gory, by gdy silnik osiagnie wolne obroty znalezc sie znow w pozycji okolo 4 milimetrow nad poczatkiem pola normal.
Krotko mowiac przypomina mi to dzialanie regulatora napiecia , hmmm..., moze jest w I gen. cos, co utrzymuje cisnienie w stalym punkcie, lub przynajmniej sie stara?
Co sadzicie o takim zachowaniu ...?
Jak zapalam samochod to wskaznik ladnie pokazuje cisnienie oleju w polowie normal ale ...., i teraz uwaga
.....kiedy dodaje gazu lub gdy po prostu jade sobie szybciej (wieksze obroty silnika powiedzmy okolo 3000 obr i wiecej) to wskazowka idzie ladnie do gory a za chwile powoli opada i pozostaje okolo 4 milimterow nad poczatkiem pola normal, wiec ok.
Dodam ze utrzymuje obroty caly czas jednakowe, i teraz najciekawsze..., kiedy zdejme noge zgazu i silnik znowu powraca do wolnych obrotow, wskazowka ponownie sie unosi do gory, by gdy silnik osiagnie wolne obroty znalezc sie znow w pozycji okolo 4 milimetrow nad poczatkiem pola normal.
Krotko mowiac przypomina mi to dzialanie regulatora napiecia , hmmm..., moze jest w I gen. cos, co utrzymuje cisnienie w stalym punkcie, lub przynajmniej sie stara?
Co sadzicie o takim zachowaniu ...?
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- JAZDA-PRZEMO
- Posty: 140
- Rejestracja: 2003-03-21 13:46
- Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
- Lokalizacja: Czestochowa/Berlin
odp
najpierw pytanko kiedy wymieniales olej i jaki lejesz a jesli ci wskazowka opada to albo olej jest juz h albo silniczek juz konczy zywot a co do stukania to zawsze nawet jak bedzie ponad stan oleju to przy zimnie zanim nacigna zaworki olej to musi postukac pozdro
JAZDA NA MAXA IM BACK
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
hm... czyli jak zwykle czlowiek sie dowiedzial... to jak jest w koncu... moze tanczyc, czy nie ??? U mnie cisnienie wzrasta wraz z obrotami i opada jak spadaja obroty... myslalem, ze to normalne ale zasialiscie we mnie ziarno niepewnosci... nie straszcie... wlasnie wpakowalem kupe kasy w zawieszenie... teraz jeszcze generalke silnika mam robic rodzina moze tego nie wytrzymac, qrde...
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie
w powijakach T/A 5,7V8
www.non-stop.waw.pl
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie
w powijakach T/A 5,7V8
www.non-stop.waw.pl
- JAZDA-PRZEMO
- Posty: 140
- Rejestracja: 2003-03-21 13:46
- Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
- Lokalizacja: Czestochowa/Berlin
odp
raf jaki masz silnik poj. to jest wazne , a musi byc slychac czasami bo jak jest zimno to oleju nie wciagnie w sekunde w kanalki bo jego gestosc jest inna niz rozgrzanego ...a co do kolegi to pytalem kiedy ostatnio wymienial olej w silniku i na jaki ..a co do falowania tej wskazowki od cisnienia to albo czujnik juz jest zasyfiony -styki-albo siada potencijometr po sprawdzeniu tych zeczy dopiero mozna o czym kolwiek dyskutowac czy tak ma byc czy nie czekam na odpowiedz
JAZDA NA MAXA IM BACK
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
2.5V6 olej 0W40 Mobil1 i nawet w największe mrozy nie zdarza mi się żeby któryś zaworek się odezwał. Zachowanie się wskaźnika ciśnienia oleju jest szeroko opisane w instrukcji użytkownika, gdzie uspokajają że jeżeli wskazówka jest na polu 'Normal' to wszystko jest 'normalne'.
Jeśli komuś zaworki klepią na zimnym silniku to oczywiście nie ma powodu do paniki, serwisówka podaje że jeśli nie przestaną w 20 min !!! po uruchomieniu to trzeba się zacząć martwić
Jeśli komuś zaworki klepią na zimnym silniku to oczywiście nie ma powodu do paniki, serwisówka podaje że jeśli nie przestaną w 20 min !!! po uruchomieniu to trzeba się zacząć martwić
- JAZDA-PRZEMO
- Posty: 140
- Rejestracja: 2003-03-21 13:46
- Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
- Lokalizacja: Czestochowa/Berlin
odp
zycze powodzenia z olejem ciekawe jak by chodzil na 15w40 a zaworki beda graly w 2.2gl albo gt tak jest podane w serwisowce pozdrawiam
JAZDA NA MAXA IM BACK
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: odp
pewnie by dzwonił z zimna zaworamiJAZDA-SZYBKI PRZEMO pisze:zycze powodzenia z olejem ciekawe jak by chodzil na 15w40 ...
Nie jest to sytuacja normalna ale dopóki ciśnienie utrzymuje się w polu polu normal, nie musisz się tym mocno matrwić. A co może być?wingerman pisze:A u mnie w I gen. jest zupelnie inaczej....,
Jak zapalam samochod to wskaznik ladnie pokazuje cisnienie oleju w polowie normal ale ...., i teraz uwaga
.....kiedy dodaje gazu lub gdy po prostu jade sobie szybciej (wieksze obroty silnika powiedzmy okolo 3000 obr i wiecej) to wskazowka idzie ladnie do gory a za chwile powoli opada i pozostaje okolo 4 milimterow nad poczatkiem pola normal, wiec ok.
Dodam ze utrzymuje obroty caly czas jednakowe, i teraz najciekawsze..., kiedy zdejme noge zgazu i silnik znowu powraca do wolnych obrotow, wskazowka ponownie sie unosi do gory, by gdy silnik osiagnie wolne obroty znalezc sie znow w pozycji okolo 4 milimetrow nad poczatkiem pola normal.
1. Zawór nadciśnieniowy w pompie oleju. Może być wyrobiona sprężynka i zawór się otwiera za szybko.
2. Masz gdzieś "dziurę", która puszcza dopiero przy wyższym ciśnieniu. Sprawdź czy przy wyższych obrotach nie zaczyna Ci dymić z rury, oraz czy silnik masz suchy.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- JAZDA-PRZEMO
- Posty: 140
- Rejestracja: 2003-03-21 13:46
- Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
- Lokalizacja: Czestochowa/Berlin
odp
pewnie tak ale to twoje auto wiec mnie to nie przeraza ja pilnuje swojego i nie musze odwiedzac warsztatow i czytac serwisowki zeby co kolwie napisac pozdrawiam ucze sie na swoich bledach a co do 2.5 to rozkrecilem przepustnice i musze cie przerayic jest tam silnik krokowy też mysle ze twoja serwisowka jest troche tandetna narka
JAZDA NA MAXA IM BACK
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: odp
Ja wolę się uczyć na cudzych błędachJAZDA-SZYBKI PRZEMO pisze:... ucze sie na swoich bledach ...
JAZDA-SZYBKI PRZEMO pisze:... a co do 2.5 to rozkrecilem przepustnice i musze cie przerayic jest tam silnik krokowy też mysle ze twoja serwisowka jest troche tandetna narka
Napisz o swoim odkryciu do Forda, chłopaki będą mieli radochę (tak jak my) ROFL
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
No wiec tak, silnik mi nie dymi i jest w dobrym stanie, cala sytuacja odbywa sie w polu normal w przedziale od 1/3 w gore, nie cieknie mi z silnika itd. niby wszystko jest ok.
Mam tak od pocdzatku mojego zakupu czyli od okolo roku czasu temu.
Heh...., mowie wam to taki regulator ;P
Żartuje oczywiscie.
Mam tak od pocdzatku mojego zakupu czyli od okolo roku czasu temu.
Heh...., mowie wam to taki regulator ;P
Żartuje oczywiscie.
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- JAZDA-PRZEMO
- Posty: 140
- Rejestracja: 2003-03-21 13:46
- Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
- Lokalizacja: Czestochowa/Berlin
odp
no problem tylko wytlumacz mi w takim razie co otwiera przepustnice reszta bedzie miala radoche
JAZDA NA MAXA IM BACK